PDA

Επιστροφή στο Forum : CS ‘RETRIEVER’ (Σαρωνικός)


GKAM
28-01-08, 11:28
Μιας που βρισκόμαστε στην μέση του χειμώνα και οι καταδύσεις γενικά λιγοστεύουν, σκεφτήκαμε να μοιραστούμε ένα λιγότερο γνωστό ναυάγιο που βρίσκεται στον Σαρωνικό κόλπο. Πρόκειται για το Βρετανικό καλωδιακό πλοίο (cable ship - C/S) ‘RETRIEVER’ το οποίο βυθίστηκε στις 11 Απριλίου 1941 από Γερμανικό αεροσκάφος.

Σε αυτό το mini-blog (http://wrecksgr.wordpress.com/) θα βρείτε αναφορές στην ιστορία του C/S ‘RETRIEVER’ και μία περιγραφή του ναυαγίου.

:)

Μπλε
28-01-08, 11:51
Πήρατε φόρα εσείς...:D

Μπράβο, μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζετε το ενδιαφέρον ομολογουμένως "έργο" σας. Ελπίζω να βλέπουμε πο συχνά και άλλες τέτοιες παρουσιάσεις των ναυαγίων που βουτάτε.:thumbup:

Dimitris Galon
28-01-08, 13:17
Μπράβο παιδιά!!! :thumbup::thumbup::thumbup:
Τα συγχαρητήρια μου, πάντα τέτοια!!!

Normoxic Diver
28-01-08, 13:32
Συγχαρητηρια.....!

(κυριως σε οποιον επιμεληθηκε το ομολογουμενως καλαισθητο blog...:thumbup:)

Physalia
28-01-08, 16:47
όμορφη δουλειά! :thumbup:

fivos
28-01-08, 16:51
Τα συγχαρητήριά μου, τόσο για το υλικό όσο και για την παρουσίαση :thumbup:

jdim
28-01-08, 18:59
Μπραβο και απο εμενα σε ολα τα παιδια της ομαδας.

Παντα τετοιες ομορφες βουτιες.

Thanos
28-01-08, 21:14
Πολύ ωραία παρουσιάση του ναυαγίου..

Περιμένουμε και τα επόμενα :):thumbup:

hal
28-01-08, 22:09
Μπραβο παιδια, Συγχαρητηρια!:thumbup:

sharkius
29-01-08, 00:32
Επανηλθες στον ισιο δρομο βλεπω :rofl:

Πολυ καλη δουλεια και παρουσιαση. Ενα πραγμα λειπει μονο... το στιγμα
:cool:

Kαι να προσθεσω οτι πολυ θα ηθελα και να διαβασω τις λεπτομερειες τοσο των καταδυσεων οσο και τις ανακαλυψης

GKAM
29-01-08, 19:33
Οι περισσότερες καταδύσεις έγιναν με 18/45 σε μέγιστο βάθος 52m και ΕΑΝ50 για deco από τα 21m. Οι χρόνοι βυθού ήταν 25-30min ανάλογα την κατάδυση ενώ γενικά οι βουτιές ήταν στα 70-80min σύνολο.

Στις πρώτες καταδύσεις χρησιμοποιήσαμε αέρα σαν bottom gas και ομολογώ πως δεν ήταν η πιο κατάλληλη επιλογή. Το να βρίσκεσαι κοντά σε πετονιές και λαμαρίνες έστω και με λίγο «κεφάλι» δεν είναι ότι πιο σοφό. Ξέρω πως υπάρχουν πολλοί που καταδύονται και βαθύτερα με αέρα (το κάναμε όλοι πριν χρόνια), αλλά εδώ δεν μιλάμε για bounce dives. Ακόμα και το καθαρό κεφάλι μετά από λίγα λεπτά στα 50m αρχίζει και θολώνει.

Επίσης μετά την εμπειρία του MDP (http://milosdiveproject.wordpress.com/) όπου επιλέξαμε και Ο2 για το deco στις καταδύσεις στο Α/Π Αρτεμις Πίττα, πιστεύω πως θα ήταν καλύτερο να είχαμε βάλει και το 100άρι στο C/S Retriever (http://wrecksgr.wordpress.com/).

/GKAM

Normoxic Diver
29-01-08, 21:28
Στις φωτο δεν φαινεται να κανατε χρηση DPVs. Γιατι?

(...μας καλομαθατε βλεπεις στο MDP...:))

GKAM
29-01-08, 21:53
Στις φωτο δεν φαινεται να κανατε χρηση DPVs. Γιατι?

(...μας καλομαθατε βλεπεις στο MDP...:))

Όπως διάβασες, είναι 58 μέτρα καράβι και κομμένο μάλιστα… :crazy:

:D Είπαμε να μη το παρακάνουμε :D

/GKAM

Thanos
29-01-08, 23:21
Μιας και είναι μεσοπέλαγος ναυάγιο, τι έξτρα κανόνες ασφαλείας βάλατε στους εαυτούς σας;;
Φαντάζομαι υπήρχαν κάποια άτομα στο σκάφος που περίμεναν σωστά;

NickVas
30-01-08, 15:15
Μιας και είναι μεσοπέλαγος ναυάγιο, τι έξτρα κανόνες ασφαλείας βάλατε στους εαυτούς σας;;
Φαντάζομαι υπήρχαν κάποια άτομα στο σκάφος που περίμεναν σωστά;

Θάνο σε όλες τις καταδύσεις, έχουμε δυο άτομα στο σκάφος (και ντραμαμίνες) :D Όχι μόνο δεν αφήνουμε το σκάφος μόνο του :eek: αλλά μετά από σκέψη αποφασίσαμε και οτι ένα άτομο δεν αρκεί σε περίπτωση πχ που υπάρξει ένα επείγον περιστατικό. Ένα άτομο απλά δεν σε καλύπτει.

Εάν μιλάμε για βαθύτερες και πιο δύσκολες καταδύσεις τότε και οι απαιτήσεις αυξάνονται. Πάντα βέβαια με τα μέσα που έχουμε διαθέσιμα και χωρίς να διακυβεύεται ο παράγοντας ασφάλεια, ένα είδος 'χρυσής τομής'. Καλό θα ήταν στα δύσκολα να υπήρχε και δεύτερο σκάφος και δύτες ασφαλείας και, και... :rolleyes: αλλά τα πράγματα δεν είναι πάντα ιδανικά.

Thanos
30-01-08, 15:33
Έχω διαβάσει σε ξένα φόρουμ και μου είχε πει και ο Richard ότι στην Αγγλία χρησιμοποιούν SMBs διαφορετικών χρωμάτων που σημαίνουν διαφορετικά πράγματα ... έτσι μπορούν να συνεννοηθούν με τα άτομα στο φουσκωτό σε περίπτωση ανάγκης χωρίς να χρειαστεί να βγουν από το νερό..

έχετε φτιάξει τέτοιους κανόνες στην ομάδα; (δεν μιλάω μόνο για αυτό το ναυάγιο που δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις αποσυμπίεσης)

Thanks :thumbup:

sharkius
30-01-08, 22:27
Θάνο σε όλες τις καταδύσεις, έχουμε δυο άτομα στο σκάφος (και ντραμαμίνες) :D Όχι μόνο δεν αφήνουμε το σκάφος μόνο του :eek: αλλά μετά από σκέψη αποφασίσαμε και οτι ένα άτομο δεν αρκεί σε περίπτωση πχ που υπάρξει ένα επείγον περιστατικό. Ένα άτομο απλά δεν σε καλύπτει.

Εάν μιλάμε για βαθύτερες και πιο δύσκολες καταδύσεις τότε και οι απαιτήσεις αυξάνονται. Πάντα βέβαια με τα μέσα που έχουμε διαθέσιμα και χωρίς να διακυβεύεται ο παράγοντας ασφάλεια, ένα είδος 'χρυσής τομής'. Καλό θα ήταν στα δύσκολα να υπήρχε και δεύτερο σκάφος και δύτες ασφαλείας και, και... :rolleyes: αλλά τα πράγματα δεν είναι πάντα ιδανικά.
Κρινοντας απο αυτα που μεχρι τωρα εχουμε δει δεν νομιζω να περιμενε κανεις καποια παραχωρηση σε θεματα ασφαλειας και οργανωσης :thumbup:

Βλεποντας επισης την διαθεση για συμμετοχη που αρκετος κοσμος εδειξε τουλαχιστον στο MDP μηπως μια λυση στις δυσκολοτερες αυτες συνθηκες θα ηταν η διευρυνση της ομαδας με τυχον εθελοντες.
Νομιζω αρκετοι ειναι αυτοι που θα προσεφεραν στο εργο της ομαδας απο οποιαδηποτε θεση.
Just a thought ;)

GKAM
31-01-08, 00:52
Έχω διαβάσει σε ξένα φόρουμ και μου είχε πει και ο Richard ότι στην Αγγλία χρησιμοποιούν SMBs διαφορετικών χρωμάτων που σημαίνουν διαφορετικά πράγματα ... έτσι μπορούν να συνεννοηθούν με τα άτομα στο φουσκωτό σε περίπτωση ανάγκης χωρίς να χρειαστεί να βγουν από το νερό..

έχετε φτιάξει τέτοιους κανόνες στην ομάδα; (δεν μιλάω μόνο για αυτό το ναυάγιο που δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις αποσυμπίεσης)

Προφανώς. Ο κάθε δύτης φέρει κόκκινο DSMB και μίτο ενώ υπάρχει και ένα κίτρινο DSMB ανά ομάδα.Σε περίπτωση που ο δύτης δεν ανέβει από το down line, στέλνει απάνω το DSMB του δημιουργώντας έτσι μια γραμμή ανάδυσης. Aν ανέβει κίτρινο μπαλονάκι, σημαίνει «πρόβλημα»…

Πρόκειται για standard practice στην τεχνική κατάδυση, ιδίως όταν αυτή γίνεται από σκάφος. Το να υπάρχει κόσμος στο σκάφος, να μένει η αναμμένη μηχανή, το «να μην καταδυόμαστε από το αγκυρόσχοινο», το να κουβαλάμε μίτο και DSMB και το να έχουμε γραμμή κατάδυσης/αποσυμπίεσης είναι βασικά σημεία που ανήκουν στην κοινή λογική.

/GKAM

Thanos
31-01-08, 01:12
το «να μην καταδυόμαστε από το αγκυρόσχοινο», το να κουβαλάμε μίτο και DSMB και το να έχουμε γραμμή κατάδυσης/αποσυμπίεσης είναι βασικά σημεία που ανήκουν στην κοινή λογική.

/GKAM

Μην είσαι και τόσο σίγουρος γι' αυτό ;)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
31-01-08, 12:41
τα συμπερασματα που βγαζω απο την ολη προσπαθεια ειναι τα εξης

α. υπαρχουν ελληνες που δουλευουν σαν γερμανοι και που μας κανουν να ελπιζουμε....γιατι αυτη η χωρα μπορει να βρωμαει παντου αλλα ναι , υπαρχει ακομα ελπιδα

β. υπαρχουν ελληνες που ξοδευουν χρονο και χρημα για το ΜΕΡΑΚΙ τους ...

γ. υπαρχουν ελληνες που με την πρακτικη τους ανεβαζουν τα στανταρ ασφαλειας της ελληνικης τεχνικης καταδυσης και δημιουργουν ενα σοβαρο role modeling ετσι ωστε ακομα και ο απλος δυτης που τωρα μαθαινει να βουταει να εχει ηδη μια ιδεα για το πως "παιζεται" το παιχνιδι και να μην τον πιανει κοροιδο ο καθε σαλτιμπαγκος του χωρου

δ. υπαρχουν ελληνες προθυμοι να μοιραστουν την τεχνογνωσια τους προς οφελους του κοινου καλου (με στιγματα ή χωρις, μου ειναι προσωπικα αδιαφορο :), γιατι δεν ειναι αυτο το πλεον σημαντικο στην ιστορια)

Ολα τα παραπανω για την δικια μου καταδυτικη ζωη ειναι τα προφανως στοιχειωδη και αναμενομενα...

Δυστυχως ομως δεν ειναι τα κοινως αποδεκτα απο μια κοινοτητα (την καταδυτικη) που τωρα γεννιεται....και για αυτο ειπα να τα παραθεσω μαζι με το χειροκροτημα μου για την προσπαθεια σας....

a job well done guys, keep on!

akef
02-02-08, 12:12
a job well done guys, keep on!

Είναι το πρώτο πράγμα που είπαμε όλοι!!!

Ένώ όμως όπως είπες είναι άξιο συγχαρητηρίων οτι:


α. υπαρχουν ελληνες που δουλευουν σαν γερμανοι και που μας κανουν να ελπιζουμε....γιατι αυτη η χωρα μπορει να βρωμαει παντου αλλα ναι , υπαρχει ακομα ελπιδα

β. υπαρχουν ελληνες που ξοδευουν χρονο και χρημα για το ΜΕΡΑΚΙ τους ...

γ. υπαρχουν ελληνες που με την πρακτικη τους ανεβαζουν τα στανταρ ασφαλειας της ελληνικης τεχνικης καταδυσης και δημιουργουν ενα σοβαρο role modeling ετσι ωστε ακομα και ο απλος δυτης που τωρα μαθαινει να βουταει να εχει ηδη μια ιδεα για το πως "παιζεται" το παιχνιδι και να μην τον πιανει κοροιδο ο καθε σαλτιμπαγκος του χωρου

δ. υπαρχουν ελληνες προθυμοι να μοιραστουν την τεχνογνωσια τους προς οφελους του κοινου καλου.


Είναι κρίμα να επικρατεί ακόμα αυτή η "Ελληνική λογική"!!! Δηλαδή αν μάθουμε το στίγμα τι θα γίνει ???? Θα πάμε να το φάμε ?!?!?!?!