PDA

Επιστροφή στο Forum : Γραμμή κατάδυσης.


Μυλωνάκης Κων/νος
14-05-09, 02:40
Όσοι χρησιμοποιούν σκάφος για τις καταδυτικές εξορμήσεις τους αναλόγως το βάθος της βουτιάς χρησιμοποιούν την Άγκυρα του σκάφους η όχι.
Το που θα ρίξουμε Άγκυρα και που ανεξάρτητη γραμμή κατάδυσης λοιπόν εξαρτάται κυρίως από το βάθος της βουτιάς και την μορφολογία του βυθού.
Βασικά είναι σχεδόν απαγορευτικό να χρησιμοποιήσουμε τον εργάτη του σκάφους μας σε βάθη μεγαλύτερα των 20 μέτρων με (τραγάνα-κοφτερά βράχια) και να κάνουμε κατάδυση και ανάδυση από την καδένα. Έχουμε πολλές πιθανότητες η Άγκυρα να κολλήσει κάτω και να παιδευτούμε πολύ για να φύγουμε από το σημείο.
Στην περίπτωση που ο βυθός είναι καθαρή άμμος θα πρέπει σε αυτό το βαθος να ρίξουμε τουλάχιστον +1/3 ακόμη καδένα για να μπορεί να λειτουργήσει η Άγκυρα και να μην μας ξεσύρει.
Οποτε αυτό συνεπάγεται με 20 μέτρα βάθος τουλάχιστον 40 μέτρα Άγκυρα με τα απαιτούμενα περιθώρια ασφάλειας του εργάτη μας , μήκος το οποίο λίγα (μικρά ιδιωτικά) φουσκωτά σκάφη έχουν στην πλώρη.


Σε μια μεσοπελαγη βουτιά λοιπόν δίχως κάποια ξέρα στα ρηχά όπου μπορεί να φουντάρει την Άγκυρα του το σκάφος χρησιμοποιούμε γραμμή κατάδυσης για να μπορούμε πρώτα από όλα να μαρκάρουμε μια θέση στο πυθμένα και ύστερα να έχουμε πάντα ένα σημείο αναφοράς στην ανάδυση και στις στάσεις αποσυμπιέσεις μας. Το σκάφος λειτουργεί ανεξάρτητα με το καπετάνιο του και ποτέ δεν δένει επάνω στη γραμμή κατάδυσης μας.

Αυτή η γραμμή λοιπόν έχει να αντιμετωπίσει συνήθως κάποια ρεύματα-κυματισμους και για αυτό το λόγο έχουμε συγκεκριμένους τρόπους που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε για να είναι ασφαλής.

Το πρώτο σκέλος είναι από τι αποτελείται αυτή η γραμμή κατάδυσης.

Α) Σκοινι μη καταδυόμενο (θα εξηγήσω παρακάτω τη σκέψη μου).
Β) Μπαλόνι σαν και αυτό που έχουν τα κοτερα για να προστατεύουν τα πλαϊνά τους min 20 λίτρα χωρητικότητα..
Γ) Βαρος 15+κιλων (οχι αγκυρα) στον πυθμένα με προσθήκη μικρής καδένας κατά προτίμηση διπλή 1-2 μέτρων.
Δ) Αντίβαρο 5 κιλών περίπου για την άλλη άκρη της γραμμής…(βλεπε σχέδιο)
Ε) Στριφτάρι στο μπαλόνι με προσθήκη κλειδιού με ταχυσυνδεσμο .

Που χρησιμεύει το αντίβαρο…

Το αντίβαρο είναι το βασικότερο κομμάτι στη γραμμή κατάδυσης διότι είναι αυτό που θα μας δώσει την ελαστικότητα της γραμμής που θέλουμε στον κυματισμό και στο ρεύμα για να μην ξεσύρει το μεγάλο βάρος που έχουμε στο βυθό…
Βεβαίως θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε μεγαλύτερο βάρος στο πυθμένα αλλά αυτό θα δυσκόλευε στην μεταφορά αλλά και στο σήκωμα της γραμμής . Δεν ξέρω αν καποιοι από σας έχετε προσπαθήσει να φέρετε από 40-50 μέτρα βάθος 15-20 κιλά βάρος επανω αλλά με τα χεριά είναι σχεδόν αδύνατο. (το ανέβασμα της γραμμής θα εξηγηθεί παρακάτω)

Το είδος του σχοινιού πρέπει να είναι μη καταδυόμενο ελαφρώς ακίνδυνο για τις προπέλες μας αλλά και πολύ βασικό για την κατάδυση..
Το σκοινι με άνωση λοιπόν σε περίπτωση που κοπεί κάπου στη μέση η και παραπάνω πχ εκεί που τρίβεται με το ανοξείδωτο κλειδί θα συνεχίσει να μας δίνει μια κάθετη η διαγώνια γραμμή (από το ρεύμα) η οποία στην ανάδυση μας θα μας φέρει μέχρι το κομμένο σημείο…από εκεί και πέρα το μονό που έχουμε να κάνουμε είναι να την συνδέσουμε με το dsmb μας (εργαλείο απαραίτητο για μεσοπελαγες βουτιές) και να συνεχίσουμε με ασφάλεια την ανάδυση μας. Με αυτό το τρόπο δεν χάνουμε καθόλου το αρχικό σημειο που είχαμε ριξει την γραμμη…σε αντίθετη περίπτωση που το σκοινι μας είναι καταδυομενο θα παει στον πατο φέρνοντας μας σε πολύ δύσκολη κατάσταση.

Το ανέβασμα της γραμμής…

Όταν τελειώσει η κατάδυση και έχουν επιβιβαστεί ολοι στο σκάφος θα πρέπει δυο ατομα να συνεργαστούν για να ανέβει η γραμμή επάνω χωρίς κόπο…
Ο ενας στο τιμονι και ο άλλος πρίμα της βάρκας.
Ο άνθρωπος λοιπόν που εχει αναλάβει το σκοινι σηκώνει πρώτα το αντίβαρο με τα χερια και το τοποθετεί στο σκάφος σε ασφαλές σημείο , στη συνέχεια χωρίς να βγάλει το μπαλόνι από το σκοινι δένει στο πισω μέρος του σκάφους κατά προτίμηση την πρωτη φορά στο inox roll bar και δίνει σήμα στο καπταιν να κανει πρόσω αργά.
Το μπαλονι μας εδώ λειτουργεί σαν μοχλός και κάνει κάθετη γωνία με τη γραμμή όποτε το βάρος ανεβαίνει με την μηχανή του σκάφους…όταν αυτό φτάσει στο μπαλόνι τότε παρατηρούμε από μακριά το μπαλόνι να θυβιζεται δυνατά και να τραβιέται μαζί με το σκαφος οποτε εκει ο καπταιν κάνει 180 μοίρες στροφή και παει καταπάνω του και συγχρόνως μαζεύει με γρηγορο και ευκολο τροπο ο άλλος πριμα..
Ισως χρειαστει μια και δυο φορες ακομα να ξαναγινει η ιδια διαδικασια για να ανεβει ολο το σκοινι επανω διοτι κάθε φορά που γυρναμε 180 μοιρες πισω το βαρος ξαναπέφτει… προσοχή θελει όταν δένουμε στις δέστρες του σκαφους με γωνία αποτο roll bar και το μεγαλο βαρος κατω κολλησει στο 'ναυαγιο' τοτε το πιθανοτερο είναι να χάσουμε την δέστρα μαζι με κάνα κομμάτι πολυεστέρα αλλα και ακομη πιο επικίνδυνο να εκτοξευτεί κατά πανω μας εάν δεν το παρει χαμπαρι ο καπταιν και δεν κάνει κρατει.

Με 10 λεπτα διαδικασία λοιπόν δεν χρειάζεται να τραβάμε (και ειδικά μετά από κατάδυση) την γραμμή με τα χέρια..
Εχω φτιάξει ενα πρόχειρο σχέδιο παρακάτω αλλά μπορείτε να βρείτε και στο Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Diving_shot (thanks GKAM)αυτή τη γραμμή σαν Diving shot…

Βέβαια υπάρχουν και άλλοι τρόποι και παραλλαγές αυτών για πιο απαιτητικές καταδύσεις με διπλές γραμμές, γραμμές αποσυμπιεσης και μπάρες οι οποίες μπορούν να συζητηθούν παρακάτω…

Αν κάποιος διακρίνει κάποιο λάθος σε αυτά που έχω γράψει παραπάνω η θέλει να διορθώσει οτιδήποτε έχοντας διαφορετική γνώμη (είναι και ξημερώματα) ευχαρίστως και φιλικά να το συζητήσουμε , έτσι και αλλιώς όλα αυτά είναι πατέντες οι οποίες έχουν περάσει από φίλο σε φίλο και πολλές φόρες δεν είναι 100% σωστές. :geia::geia::geia:

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/24939/normal_%C1%ED%FE%ED%F5%EC%EF-1~0.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Diving_shot_-_top_tensioned.PNG/180px-Diving_shot_-_top_tensioned.PNG

geogeo
14-05-09, 08:12
Πολύ ενδιαφέρον Κώστα !

Ευχαριστούμε :thumbup:


Υ.Γ.: Καλά ρε φίλε, αϋπνίες είχες στις 3.30 τα ξημερώματα?

MICHALIS
14-05-09, 08:26
Μπραβο Κωστα και σε ευχαριστουμε που το μοιραζεσαι μαζι μας . Ειναι πολυ χρησιμες αυτες οι πληροφοριες και ακομα και οποια αλλη παραλλαγη ειναι ευπροσδεκτη .

lcoivera
14-05-09, 10:10
Φίλε Κώστα καλημέρα,

Συγνώμη που θα στο πω αλλά είσαι ΛΑΘΟΣ!!!!! :cheesy:


Ο τεχνική που περιγράφεις είναι πολύ μπακαλίστικη και απαράδεκτη, μην σου πω ότι δεν είναι και DIR.

Άντε να την χρησιμοποιήσουμε το πολύ για καταδύσεις στα -50m και με μεγάλη επιφύλαξη.

Που την έμαθες? Επίφοβοι δύτες οι φίλοι σου που βουτάνε με αυτό τον τρόπο....

Η σωστή τεχνική κατάδυσης είναι με μπάρα!!! Σχετικό link από νυχτερινή κατάδυση παρακάτω.....

http://www.sfgate.com/cgi-bin/object/article?f=/c/a/2006/10/02/BAGOPLGGTB1.DTL&o=0


Τα τσιγάρα τα ποτά και τα ξενύχτια............... :2drunk: :2drunk:


joke :geia:

fivos
14-05-09, 10:30
Ωραίο αρθράκι Κώστα :thumbup:

αλλά κι η τεχνική του larry για τις νυχτερινές, άψογη :D
δεν ήξερα ότι χρησιμοποιούνται και κάθετα οι μπάρες για την αποσυμπίεση :p

geogeo
14-05-09, 10:34
...
αλλά κι η τεχνική του larry για τις νυχτερινές, άψογη :D
δεν ήξερα ότι χρησιμοποιούνται και κάθετα οι μπάρες για την αποσυμπίεση :p

... μα θα δούλευαν οριζόντια? :confused:

΄Ακης Γκούμας
14-05-09, 12:22
Κάτω τα χέρια απο τον Μυλωνάκη !
΄Αψογο το σχεδιάγραμα ! Δεν έχω ιδέα τι πρεσβεύει το Ντιρ, ντρίν, ντράνγκ, αλλά την Μυλωνάκειο γραμμή την έχω χρησιμοποιήσει με επιτυχία (υπο το όνομα άλλου εφευρέτη), πάνω απο 4 φορές (Και ο Μυλωνάκης... κάτι έκλεψε... αλλά παρθενογέννεση δεν υπάρχει στην φύση).
Συνέχα αγόρι μου. Δείχνε δρόμους και πάμε παρακάτω.

΄Οσο για το σχέδιο: στα 4 χρόνια της ιντερνετικής μου καταδυτικής εμπειρίας, δεν έχω δεί καλύτερο. Δεν εννοώ οτι ο Μυλωνάκης ανακάλυψε το Photoshop, αλλά οτι κάθησε και έβγαλε τα μάτια του να το φτιάξει, χωρίς κανένα προσωπικό όφελος.

΄Ακης Γκούμας
14-05-09, 12:32
Και δύο διορθώσεις πρός τον lcoiver:
Πρώτον, η γραμμή που προτείνει ο Μυλωνάκης, είναι απείρως οικονομικότερη απο αυτήν που προτείνεις εσύ.
Δεύτερον, η δική σου μπάρα, δεν είναι αποσυμπίεσης, αλλά "Πολύ επικίνδυνης συμπίεσης". Προσοχή, αυτού του είδους οι καταδύσεις (εννίοτε και σε σπηλαιώματα) εγκυμωνούν κινδύνους, ιδίως εις τους άπειρους δύτες.

Μυλωνάκης Κων/νος
14-05-09, 13:20
Γεια σου ρε Γκούμα….

Φυσικά και τη γραμμή από κάπου την έμαθα δεν την φανταστικα μια μέρα στον ύπνο μου….βασικά την διδάχτηκα από το σχολείο της naui σαν έξτρα (έτσι και αλλιώς δεν παίζει στα στάνταρτ..):worship::worship:
Τη χρησιμοποιούσα όμως 1-2 χρόνια πιο πίσω με άλλο φίλο ο όποιος και αυτός ήταν εκπαιδευμένος από τον ίδιο δάσκαλο!!!:thumbup:
Βέβαια έχω δει και άλλους δύτες να χρησιμοποιούν αυτόν τον τρόπο χωρίς να έχουμε κοινούς δασκάλους…


Λαρρυ δεν τα αφήνεις αυτά να κάνεις καμία βουτιά λέω γω? Σου στέλνω το καινούργιο σχεδιάγραμμα χωρίς μπάρα φυσικά αλλά τι να την κάνεις!!!
το διορθωσα τωρα?
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/24939/%C1%ED%FE%ED%F5%EC%EF-1_%E1%ED%F4%DF%E3%F1%E1%F6%EF.jpg

:D:D:D

Basilis
14-05-09, 13:38
Εγώ φίλε Κώστα συμφωνώ με τα γραφόμενά σου, Άλλα έχω μόνο μια μικρή απορία σε αυτά που λές.

Οι Κορασίδες που απεικονίζονται στο δεύτερο σχέδιό σου και ξεκουράζονται πάνω στο σκάφος, συνηθίζουν να κάνουνε κατάδυση με μπάρα η χωρίς?:confused:

lcoivera
14-05-09, 16:31
Οι Κορασίδες που απεικονίζονται στο δεύτερο σχέδιό σου και ξεκουράζονται πάνω στο σκάφος, συνηθίζουν να κάνουνε κατάδυση με μπάρα η χωρίς? Είναι ένα από τα καλά των καταδύσεων.....που απολαμβάνεις μετά. Πάντα στην στεριά :thumbup:

Τι ενοεί ο ποιητής (με pm)?
Λαρρυ δεν τα αφήνεις αυτά να κάνεις καμία βουτιά λέω γω?

ΥΓ
Παιδία εγώ μία πλάκα έκανα και μόνο.

Μην το καίμε το θέμα γιατί όντως έχει ενδιαφέρον.

AIGAIAS
20-05-09, 10:06
Πολύ ενδιαφέρων αρθράκι.:)
Τελικά Κωστή, αυτές οι μεταμεσυνύκτιες ανησυχίες σου ειναι πολύ παραγωγικές.

Καλή συνέχεια.....

Δημ. Αδάμης

gmav
20-05-09, 14:21
Το ανέβασμα της γραμμής…

Όταν τελειώσει η κατάδυση ... θα πρέπει δυο ατομα να συνεργαστούν για να ανέβει η γραμμή επάνω χωρίς κόπο…
Ο ενας στο τιμονι και ο άλλος πρίμα της βάρκας.
Ο άνθρωπος λοιπόν που εχει αναλάβει το σκοινι σηκώνει πρώτα το αντίβαρο με τα χερια και το τοποθετεί στο σκάφος σε ασφαλές σημείο , στη συνέχεια χωρίς να βγάλει το μπαλόνι από το σκοινι δένει στο πισω μέρος του σκάφους κατά προτίμηση την πρωτη φορά στο inox roll bar και δίνει σήμα στο καπταιν να κανει πρόσω αργά.
Το μπαλονι μας εδώ λειτουργεί σαν μοχλός και κάνει κάθετη γωνία με τη γραμμή όποτε το βάρος ανεβαίνει με την μηχανή του σκάφους…όταν αυτό φτάσει στο μπαλόνι τότε παρατηρούμε από μακριά το μπαλόνι να θυβιζεται δυνατά και να τραβιέται μαζί με το σκαφος οποτε εκει ο καπταιν κάνει 180 μοίρες στροφή και παει καταπάνω του και συγχρόνως μαζεύει με γρηγορο και ευκολο τροπο ο άλλος πριμα..



καλησπέρα σε όλους...
απορίες επιτρέπονται???? :)

στο μάζεμα, όταν θα βάλουμε το αντίβαρο στο σκάφος και θα αρχίσει να κινείτε, το μπαλόνι γιατί να παραμείνει στη θέση του και να λειτουργεί σαν μοχλός και δε θα ξεσέρνει μαζί με το βάρος (μόλις αυτό ξεκολλήσει απο τον πυθμένα)???

για να μπορεί να λειτουργήσει αυτό, δε προϋποθέτει ότι το μπαλόνι είναι σταθερό??
πως το κρατάμε σταθερό?

fivos
20-05-09, 14:48
στο μάζεμα, όταν θα βάλουμε το αντίβαρο στο σκάφος και θα αρχίσει να κινείτε, το μπαλόνι γιατί να παραμείνει στη θέση του και να λειτουργεί σαν μοχλός και δε θα ξεσέρνει μαζί με το βάρος (μόλις αυτό ξεκολλήσει απο τον πυθμένα)???

Υποθέτω ότι με το κατάλληλο μπαλόνι και το κατάλληλο βάρος βυθού (15Kg) η αναλογία είναι τέτοια ώστε η τριβή μεταξύ μπαλονιού και θαλάσσης όταν το τραβάμε είναι μεγαλύτερη από την τριβή του σχοινιού πάνω στο ανοξείδωτο κλειδί και τελικά το βάρος σηκώνεται ;)

Μυλωνάκης Κων/νος
20-05-09, 15:39
Φίλε Γιώργο γεια σου…

Ανησύχησα όταν δεν έβλεπα απορίες στο θέμα είναι η αλήθεια αφου και εγω όταν το πρωτοείδα δεν είχα καταλάβει ακριβώς πως δουλευει…

Πολύ σωστά αυτό που είπε ο Φοίβος ισχύει…πως γίνεται λοιπόν η όλη φάση…

Τραβώντας λοιπόν τη γραμμή με μικρή ταχύτητα (περίπου 5-6 μίλια την ώρα) αναγκάζουμε το μπαλόνι να βυθιστεί μέχρι κάποιο σημείο και η τριβή του με τη θάλασσα είναι μεγάλη , έτσι στην ουσία γλυστραει το σκινι μέσα από το κλειδί που έχουμε στο κάτω μέρος από το μπαλόνι…είναι λίγο περίεργο το πώς γίνετε αυτό μα αν το δεις live θα το καταλάβεις πλήρως…
Θα προσπαθήσω την επόμενη φορά που θα ρίξει η παρέα γραμμή για κατάδυση να το βιντεοσκοπήσω…

Και αφού είδα πως υπάρχει ενδιαφέρον έχω φτιάξει ακόμα μια παραλλαγή τεχνικης της γραμμής σε σχεδιάγραμμα….

Πρακτικές λύσεις..

Συνήθως όταν έχουμε πολλούς δύτες σε ένα φουσκωτό για tech βουτιά (πάνω από 3 δηλαδή) το μέγεθος του συνολικού εξοπλισμού είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για το ντύσιμο των δυτών και την είσοδο τους στο νερό…
Μερικές έξυπνες λύσεις για να διώξουμε τα μπουκάλια αποσυμπιεσης πριν το ντυσιμο και να αδειάσει το σκάφος είναι η παρακάτω φωτογραφία…
Χρησιμοποιούμε άλλο ένα μπαλόνι με απλά ένα μικρό βάρος , δεμένο στην επιφάνεια με το άλλο μπαλόνι αλλά και σε ένα βάθος που εμείς έχουμε ορίσει…20-30 μετρα..
Το συγκεκριμένο μπαλόνι θα πάρει επάνω του όλο το βάρος των φιαλών (πχ. για 4 δύτες 8 φιάλες) …μετά την είσοδο των δυτών στο νερό παίρνει ο καθένας τις φιάλες του…
Επιλεγούμε δεύτερη γραμμη λοιπόν για να μην πιέσουμε τη κεντρική γραμμή μας και κρεμάσουμε πολύ βάρος επάνω της και τη σηκώσουμε…

Η γραμμή αυτή όμως δεν έχει μονό αυτή τη λειτούργεια….σε αυτή τη γραμμή όπως βλέπουμε και στην εικόνα θα μπορούν να κάνουν 4-5 άτομα άνετα αποσυμπιεση χωρις να είναι ο ένας πάνω στον άλλο σε περίπτωση δυνατού ρεύματος.

Το σκοινι αυτό λοιπόν θα πρέπει να εχει κάποιους κόμπους στα πρώτα 1-2 μέτρα για να μπορούν να δέσουν τα μπουκαλάκια στη αρχή.

Βεβαία εννοείται πως μπορούμε να αφήσουμε οποιοδήποτε spare μπουκαλάκι (πχ ένα ean50 στα 21 και ένα Ο2 στα 6 μέτρα..) σε περίπτωση κάποιου failure στην ομάδα…

Πολλοί δύτες χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο για να κρεμάσουν τα άδεια μπουκάλια με bottom mix σε αυτή τη γραμμή αλλά και τα αέρια αποσυμπιεσης τους…
Βέβαια ο καθένας όπως θέλει μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή τη γραμμή δίχως να ζορίσει την κεντρική και πιθανά να την σηκώσει από κάτω…


http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/24939/%C1%ED%FE%ED%F5%EC%EF-12_%E1%ED%F4%DF%E3%F1%E1%F6%EF.jpg

Big-Blue
20-05-09, 15:39
Αρχικό μήνυμα απο gmav http://www.scubadive.gr/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?p=27744#post27744)
στο μάζεμα, όταν θα βάλουμε το αντίβαρο στο σκάφος και θα αρχίσει να κινείτε, το μπαλόνι γιατί να παραμείνει στη θέση του και να λειτουργεί σαν μοχλός και δε θα ξεσέρνει μαζί με το βάρος (μόλις αυτό ξεκολλήσει απο τον πυθμένα)???

Αυτή την απορία είχα και εγώ...Φοίβε δε με πείθεις:D

Επίσης μια σημαντική παρατήρηση: Αγκυροβολία.
Δεν αγκυροβολούμε σε βραχώδη βυθό. Κινδυνεύουμε να σκαλώσει η άγκυρα ή ακόμη χειρότερα να ξεσύρει...Προσοχή αγκυροβόλιο δε σημαίνει πετάω την άγκυρα μέσα και την καδένα τσουβαλιαστά...Έτσι είμαστε για τα σούπερ πούμα μετά...
Για ασφαλές αγκυροβόλιο σε μπουνάτσα θέλουμε τουλάχιστον 3 χ το βάθος σε μέτρα (καδένα όσο μπορούμε περισσότερο) ενώ σε καιρό θέλουμε τουλάχιστον 5χ.
Άρα επειδή προφανώς σε μικρό σκάφος δεν έχουμε τόση καδένα ή αγκυρόσκοινο δε φουντάρουμε σε μεγάλο βάθος >15μ και δεν αφήνουμε το σκάφος μόνο του!!!
Πάντως αν δουλεύει το σύστημα με το αντίβαρο είναι πολύ ωραίο κόλπο!:geia:

Μυλωνάκης Κων/νος
21-05-09, 01:00
και δεν αφήνουμε το σκάφος μόνο του!!!

Αυτό ξαναπεστο….

Είναι πολύ σοβαρό το θέμα της βάρκας και το αν είναι ασφαλές να μείνει μόνο του για μια ολόκληρη ώρα κατάδυσης…
Υπάρχει ένας άγραφος νόμος που λέει “ΠΟΤΕ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΜΟΝΟ ΤΟΥ” και θα πρέπει να τηρείτε πάντα και όχι αναλόγως τις συνθήκες του καιρού η της περιοχής…
Μου έχει τύχει με βουτιά καταδυτικού επειδή ο ίδιος ο οδηγός της βουτιάς να είναι και οδηγός της βάρκας να δένουμε με Άγκυρα το σκάφος και να κάνουμε κανονικά την βουτιά.
Κατά την γνώμη μου αυτό απαγορεύεται ρητός και καλό θα ήταν να μην αφήνουμε τις ζωές μας στο έλεος του θεού Ποσειδώνα σε καμία περίπτωση. Βέβαια υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις αλλά πάντα με ένα μικρό ρίσκο το όποιο μπορεί να μην είναι επικίνδυνο για τις ζωές μας αλλά για τις περιούσιες μας.

Ένα μικρό παράδειγμα….το χειμώνα που πέρασε σε μια βουτιά στον κορινθιακό όταν ξεκινήσαμε τη βουτιά είχε 2-3 μποφόρ με τάση να ανέβει (ποτέ δεν πίστεψα πόσο μπορεί να ανέβει σε μια ώρα) και μετά από μια ώρα έξω γινόταν χαλασμός. Το 7αρι ήταν σίγουρο και τα κοφτερά βράχια πολύ κοντά!!! Ευτυχώς υπήρχε άνθρωπος στη βάρκα ο οποίος δεν βούτηξε θυμάμαι για αυτό το λόγο..!! :worship:
Και μια μικρή παρατήρηση , δεν είναι και τόσο έξυπνο να αφήνουμε κάποιον επάνω που δεν έχει τις γνώσεις να διαχειριστεί βάρκα-μηχανή και αγκυροσκοινα….:banghead::banghead::b anghead:

apeiranthos
21-05-09, 07:45
Ενδιαφέρον θέμα Κώστα.:thumbup:
Πολύχρονος κιόλας κι ότι επιθυμείς.:geia:

Αυτός που περιγράφηκε είναι ένας από τους τρόπους που μπορεί επίσης κάποιος
να ανελκύσει την κύρια άγκυρα από τα βαθιά (αν χρειαστεί να φουντάρει εκεί)
χωρίς να κοψομεσιαστεί.
Η ίδια αυτή τεχνική χρησιμοποιήθηκε επίσης κι από παλιούς παραγαδιάρηδες
για την ανέλκυση των παραγαδιών.
Σ' αυτή την περίπτωση υπήρχαν επιπλέοντα φλασκιά.
Στο ρόλο του κλειδιού υπήρχε λαξευτή μαρμάρινη (αργότερα τσιμεντένια)
κουλούρα μεγάλης διαμέτρου (~60-80εκ.) ώστε παράμαλο και ψάρι
να περνούν άνετα από μέσα και η πετονιά (μάνα) να "γλυστρά" χωρίς να κόβεται.

gmav
21-05-09, 07:53
Τραβώντας λοιπόν τη γραμμή με μικρή ταχύτητα (περίπου 5-6 μίλια την ώρα) αναγκάζουμε το μπαλόνι να βυθιστεί μέχρι κάποιο σημείο και η τριβή του με τη θάλασσα είναι μεγάλη , έτσι στην ουσία γλυστραει το σκινι μέσα από το κλειδί που έχουμε στο κάτω μέρος από το μπαλόνι…



άρα έτσι όπως το καταλαβαίνω, το μπαλόνι δε μένει σταθερό... κινείται μαζί με το σκάφος αλλά με μικρότερη ταχύτητα λόγο της αντίστασης του νερού. :)



και δεν αφήνουμε το σκάφος μόνο του!!!

πριν απο χρόνια είχα διαβάσει πως ο γνωστός πιλότος της F1 Μιχαελ Σουμάχερ την είχε πατήσει ακριβώς έτσι.. σε κατάδυση που έκανε, όταν αναδύθηκε δε βρήκε το σκάφος του γιατί το είχε απομακρύνει το ρεύμα... :)

MICHALIS
21-05-09, 08:10
Και μια μικρή παρατήρηση , δεν είναι και τόσο έξυπνο να αφήνουμε κάποιον επάνω που δεν έχει τις γνώσεις να διαχειριστεί βάρκα-μηχανή και αγκυροσκοινα….:banghead::banghead::b anghead:

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thum bup:

Antzoulis
25-05-09, 22:20
Δεν υπαρχει φοβος να μπλεχτει και να στριφογυρισει το σκοινι με το βαρος? (πανω μερος)
Το εχω δοκιμασει 5-6 φορες και ομολογω οτι μου εχει μπλεχτει τις μισες φορες. λιγο απνοια, λιγο κυματακι...
Εγω βαζω βαρος κατω πχ 10κιλα και στην μεση του σχοινιου αλλα 3-4 και αφηνω μποσικα στο σχοινι....μπορει να ειναι κ λαθος αλλα με εχει βολεψει.....
Το πρωτο σχεδιο ομως ειναι πολυ καλυτερο για αποσυμπιεσεις. ενω το δικο μου οχι.

http://www.postimage.org/gx1fgyoi.jpg (http://www.postimage.org/image.php?v=gx1fgyoi)

apeiranthos
26-05-09, 22:18
Δεν υπαρχει φοβος να μπλεχτει και να στριφογυρισει το σκοινι με το βαρος? (πανω μερος)
Το εχω δοκιμασει 5-6 φορες και ομολογω οτι μου εχει μπλεχτει τις μισες φορες. λιγο απνοια, λιγο κυματακι...


Δεν το έχω δοκιμάσει με αντίβαρο αλλά σκέφτομαι ότι
το μπλέξιμο ίσως αποφευχθεί αν χρησιμοποιηθεί
ένα μεγάλο μπαλόνι "λουκάνικο" με δυο κλειδιά (ένα σε κάθε άκρη)
όπου καθώς θα επιπλέει οριζοντίως το σχοινί θα "ταξιδεύει"
απ΄άκρη σ΄άκρη διατηρώντας μια ικανοποιητική απόσταση
ανάμεσα στην γραμμή κατάδυσης και της άκρης με το αντίβαρο.
ή ίσως ακόμη καλύτερα μια μεγάλη σημαδούρα (ή δυο) με διαμπερή τρύπα
κάπως σαν http://www.marinall.gr/index.aspx?categoryID=230&subCategoryID=937&productID=9374&productIndex=5
όπου το σχοινί θα περνάει κατευθείαν από μέσα αυξάνοντας
έτσι την απόσταση γραμμής κατάδυσης και της άκρης με το αντίβαρο.
Αυτή η τελευταία λύση θα δυσχεράνει βέβαια την μετέπειτα αφαίρεση
της σημαδούρας από το σχοινί (αν χρειαστεί).

akef
02-06-09, 11:06
Το ανέβασμα της γραμμής…



Αυτό που έχουμε χρησιμοποιείσει με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις βαθειές βουτιές μας είναι το εξής:

Στο τέλος τις βουτιάς και πριν ξεκινήσουμε ανάδυση, δένουμε στο 15κιλο/άγκυρα ένα μικρό σάκο ανέλκυσης και τον γεμίζουμε λίγο αέρα, ίσα-ίσα να νιώσουμε το βάρος να αρχίσει να σηκώνεται.

Βγαίνουμε στο σκάφος και με ένα-δυο τραβήγματα το βάρος/άγκυρα αρχίζει να ανεβαίνει σχεδόν μόνο του λόγω διαστολής του άερα στο μπαλόνι ανέλκυσης!!!

neokles
02-06-09, 15:28
Αυτό που έχουμε χρησιμοποιείσει με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις βαθειές βουτιές μας είναι το εξής:

Στο τέλος τις βουτιάς και πριν ξεκινήσουμε ανάδυση, δένουμε στο 15κιλο/άγκυρα ένα μικρό σάκο ανέλκυσης και τον γεμίζουμε λίγο αέρα, ίσα-ίσα να νιώσουμε το βάρος να αρχίσει να σηκώνεται.

Βγαίνουμε στο σκάφος και με ένα-δυο τραβήγματα το βάρος/άγκυρα αρχίζει να ανεβαίνει σχεδόν μόνο του λόγω διαστολής του άερα στο μπαλόνι ανέλκυσης!!!

Αν τελικά χρειαστεί να κρατηθείς από την γραμμή τι κάνεις; Αν έχει ρεύμα δεν θα παρασύρει όλη την γραμμή;

akef
03-06-09, 18:52
Αν τελικά χρειαστεί να κρατηθείς από την γραμμή τι κάνεις; Αν έχει ρεύμα δεν θα παρασύρει όλη την γραμμή;

Η γραμμή κατάδυσης/ανάδυσης δεν είναι για να κρατιέσαι/κρεμιέσαι. είναι "οδηγός" και "σημείο αναφοράς".

Αν έχει ρεύμα θα σε πάει περίπατο ούτως η αλλιώς καθ' ότι δεν θα είσαι μόνος σου. Οπότε και χωρίς μπαλόνι θα πας βόλτα με το ζευγάρι σου!!!

Αλλά σου ξαναλέω οτι η γραμμή κατάδυσης/ανάδυσης δεν είναι "σταθμός αποσυμπίεσης".

Μυλωνάκης Κων/νος
04-06-09, 09:26
Δεν υπαρχει φοβος να μπλεχτει και να στριφογυρισει το σκοινι με το βαρος? (πανω μερος)
Το εχω δοκιμασει 5-6 φορες και ομολογω οτι μου εχει μπλεχτει τις μισες φορες. λιγο απνοια, λιγο κυματακι...

Όπως είπα και στην αρχή με ένα στριφτάρι πάνω άντε και άλλο ένα κάτω αποφεύγουμε το μπλέξιμο κατά μεγάλο ποσοστό…
Προσωπικά με αυτό το τρόπο εμένα δεν μου εχει δημιουργήσει πρόβλημα ποτέ.

Αυτό που έχουμε χρησιμοποιείσει με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις βαθειές βουτιές μας είναι το εξής:
Στο τέλος τις βουτιάς και πριν ξεκινήσουμε ανάδυση, δένουμε στο 15κιλο/άγκυρα ένα μικρό σάκο ανέλκυσης και τον γεμίζουμε λίγο αέρα, ίσα-ίσα να νιώσουμε το βάρος να αρχίσει να σηκώνεται.
Βγαίνουμε στο σκάφος και με ένα-δυο τραβήγματα το βάρος/άγκυρα αρχίζει να ανεβαίνει σχεδόν μόνο του λόγω διαστολής του άερα στο μπαλόνι ανέλκυσης!!!

Αν τελικά χρειαστεί να κρατηθείς από την γραμμή τι κάνεις; Αν έχει ρεύμα δεν θα παρασύρει όλη την γραμμή;

Η γραμμή κατάδυσης/ανάδυσης δεν είναι για να κρατιέσαι/κρεμιέσαι. είναι "οδηγός" και "σημείο αναφοράς".

Αν έχει ρεύμα θα σε πάει περίπατο ούτως η αλλιώς καθ' ότι δεν θα είσαι μόνος σου. Οπότε και χωρίς μπαλόνι θα πας βόλτα με το ζευγάρι σου!!!

Αλλά σου ξαναλέω οτι η γραμμή κατάδυσης/ανάδυσης δεν είναι "σταθμός αποσυμπίεσης".

Ακεφ εχω δυο θέματα…
Πρώτα από όλα συμφωνώ πως η γραμμή ειναι για diving και όχι για climbing…
Όμως…
Σε πραγματικές συνθήκες και στα μεσοπέλαγα (όχι εδώ γύρω , αλλά στα πραγματικά μεσοπέλαγα) τα ρεύματα είναι δυνατά στα μεσονερα με αποτέλεσμα η γραμμή να πλαγιάζει και οι δύτες να χρειάζεται να κρατιούνται από αυτή όχι για να σκαρφαλώσουν αλλά για να μην καταναλώνουν αέρια προσπαθώντας συνέχεια να φτάσουν τη γραμμή…(ασε που το deco θελει και ηρεμια)
Η περίπτωση που αναφέρεις λέγεται drift deco και υπάρχει πάντα σαν σενάριο μα δεν είναι η κυρίως επιλογή των δυτών…απαιτεί εμπειρία-συνεργασία(μεταξύ των δυτών) και πολύ καλό surface support…
παντως ειναι μελετημενο απο πριν για το πως θα γινει αυτο αν θα χρειαστει...

Τώρα στο θέμα του μπαλονιού που λες πως κρεμάς από κάτω , το βρίσκω καταστροφικό σε βαθιές βουτιές και σε καταδύσεις οροφής!!
Φαντάσου δυο σενάρια…
Α) να δώσεις βάρος στο αντίβαρο επειδή σκαρφαλώνει κάποιος buddy σου και η γραμμή να σηκώνεται σιγά σιγά….μετά από λίγο θα δεις το βαρίδι να έρχεται επάνω με ταχύτητα , άσε που μπορεί να σε μπλέξει κιόλας και να σε στείλει στην επιφάνεια..

Β) το ίδιο με το μπαλόνι που λες στα ρηχά και χωρίς κατάδυση me deco..
Βάζεις στο μπαλόνι αέρα και μετά ξεκινάς την ανάδυση…
Αυτό δεν έχει την δύναμη να σηκώσει την Άγκυρα επάνω αλλά την ξεσέρνει άνετα…
Τα βράχια είναι κοντά και μέχρι να ανέβουν οι δύτες επάνω δεν θέλει πολύ για να μας κολλήσει επανω τους…σε τέτοιες στιγμές πανικού μπορεί και οι δύτες να αρπάξουν τίποτα προπελιες ....
Δεν θέλει πολύ καιρο..ενα ελαφρύ 3-4αρακι αρκεί για να ξεσύρει…(και ας μην πούμε για καιρούς)…

MICHALIS
04-06-09, 09:46
Το καταλληλο μεγεθος - ογκος της σημαδουρας που χρειαζεται για την συναρτηση μεγεθος-βαρος σκαφους με αγκυρα-καδενα , πως το υπολογιζουμε ?
Υπαρχει ενα βιντεακι πολυ ενδιαφερον με την μεθοδο αυτη . Παρ ολο που ειναι διαφημηση ειναι κατατοπιστικοτατο για greco-patenta !

http://www.youtube.com/watch?v=8T8GdSvvL84

Μυλωνάκης Κων/νος
04-06-09, 12:50
Μιχάλη δεν ξέρω πως το βρήκες αλλά ακριβώς αυτή είναι η τεχνική!!!! :thumbup::thumbup:
Είναι τέλειο!!! Βέβαια ο τύπος το έχει αναπτύξει περισσότερο από εμάς αλλά και οι δυο την ιδία δουλεία κάνουμε… :rofl:

Τώρα όσο αφόρα την ερώτηση σου δεν ξέρω να σου απαντήσω ακριβώς αλλά σίγουρα θα πρέπει να επιλέξεις μπαλόνι μεγαλύτερης ‘άνωσης’ από τα κιλά που θα έχεις στην αγκυροκαδενα σου…σε διαφορετική περίπτωση όταν θα τραβάς επάνω , το μπαλόνι θα χαθεί από την επιφάνεια…;)

MICHALIS
04-06-09, 20:03
Μιχάλη δεν ξέρω πως το βρήκες αλλά ακριβώς αυτή είναι η τεχνική!!!! :thumbup::thumbup:
Είναι τέλειο!!! Βέβαια ο τύπος το έχει αναπτύξει περισσότερο από εμάς αλλά και οι δυο την ιδία δουλεία κάνουμε… :rofl:



Απλουστατο ! Youtubisa τις λεξεις ANCHOR LIFT !!!

Μυλωνάκης Κων/νος
04-06-09, 20:49
Αυτό που έχουμε χρησιμοποιείσει με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις βαθειές βουτιές μας είναι το εξής:

Στο τέλος τις βουτιάς και πριν ξεκινήσουμε ανάδυση, δένουμε στο 15κιλο/άγκυρα ένα μικρό σάκο ανέλκυσης και τον γεμίζουμε λίγο αέρα, ίσα-ίσα να νιώσουμε το βάρος να αρχίσει να σηκώνεται.

Βγαίνουμε στο σκάφος και με ένα-δυο τραβήγματα το βάρος/άγκυρα αρχίζει να ανεβαίνει σχεδόν μόνο του λόγω διαστολής του άερα στο μπαλόνι ανέλκυσης!!!


Πάντως εάν θέλουμε να μαζέψουμε (ανελκύσουμε) κάποια Άγκυρα εύκολα ο τρόπος αυτός είναι ο καλύτερος που αναφέρεις!!
Βέβαια πάντα ανεξάρτητα από τη γραμμή μας και χωρίς να βάζουμε σε κίνδυνο το σκάφος μας…

Απλουστατο ! Youtubisa τις λεξεις ANCHOR LIFT !!!

:banghead::banghead: :thumbup::thumbup:

akef
05-06-09, 17:48
Τώρα στο θέμα του μπαλονιού που λες πως κρεμάς από κάτω , το βρίσκω καταστροφικό σε βαθιές βουτιές και σε καταδύσεις οροφής!!
Φαντάσου δυο σενάρια…
Α) να δώσεις βάρος στο αντίβαρο επειδή σκαρφαλώνει κάποιος buddy σου και η γραμμή να σηκώνεται σιγά σιγά….μετά από λίγο θα δεις το βαρίδι να έρχεται επάνω με ταχύτητα , άσε που μπορεί να σε μπλέξει κιόλας και να σε στείλει στην επιφάνεια..


Άντε πάλι με το σκαρφάλωμα!!! Αν σε μεσοπέλαγη κατάδυση, με ρεύματα, και deco έχεις buddy που δεν μπορεί να ρυθμίσει την πλευστότητά του και σκαρφαλώνει στην γραμμή κατάδυσης.... τότε μάλλον... είσαι άξιος της τύχης σου!!!


Β) το ίδιο με το μπαλόνι που λες στα ρηχά και χωρίς κατάδυση me deco..
Βάζεις στο μπαλόνι αέρα και μετά ξεκινάς την ανάδυση…
Αυτό δεν έχει την δύναμη να σηκώσει την Άγκυρα επάνω αλλά την ξεσέρνει άνετα…
Τα βράχια είναι κοντά και μέχρι να ανέβουν οι δύτες επάνω δεν θέλει πολύ για να μας κολλήσει επανω τους…σε τέτοιες στιγμές πανικού μπορεί και οι δύτες να αρπάξουν τίποτα προπελιες ....
Δεν θέλει πολύ καιρο..ενα ελαφρύ 3-4αρακι αρκεί για να ξεσύρει…(και ας μην πούμε για καιρούς)…

Στα ρηχά δεν χρειάζεται διότι τα μέτρα του σχοινιού είναι λίγα!!!