Επιστροφή στο Forum : Αεροσκάφος στην Μακρόνησο SX-AKI
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
29-05-09, 20:42
Ένα ακόμα ενδιαφέρον σημείο για κατάδυση στην Μακρόνησο.
Βρίσκεται δυτικά της Μακρονήσου σε βάθος –35 μέτρων.
Το αεροσκάφος είναι το SX-AKI.
PIPER τύπου PA 28 -181, της αερολέσχης Πειραιώς, έκανε προσθαλάσσωση μετά από κράτηση κινητήρα στις 02.10.1988.
Οι δύο επιβαίνοντες διασώθηκαν και κολυμπώντας βγήκαν στην Μακρόνησο.
http://img145.imageshack.us/img145/9782/img2222.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2222.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/4936/img2184m.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2184m.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/5690/img2179k.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2179k.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/870/img2182.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2182.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/4361/img2205m.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2205m.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/9205/img2198.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2198.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/2867/img2194f.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2194f.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/1041/img2191.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2191.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/6793/img2187vdn.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=img2187vdn.jpg)
http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Cherokee (http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Cherokee)
http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Aircraft (http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Aircraft)
Freedom of dive …
thanks Neoklis :thumbup::thumbup::thumbup:
Με τον ΘΩΚ και τον κ. Καρχαρία δε βλέπω να μένει τίποτα στην ησυχία του στη Μακρόνησο...
Είναι πρώτη φορά που εντοπίζεται - φωτογραφίζεται αυτό το Piper?
ΥΓ. Δεν είναι σωστό να βγαίνουν τέτοια ποστ τώρα που δε μπορώ να βουτήξω? Είστε ανελέητοι!
BRAVO!!!!:thumbup:
Μήπως αυτή η Μακρόνησος είναι ο παράδεισος του δύτη??
apeiranthos
30-05-09, 20:15
Όμορφο. :thumbup:
Τώρα βέβαια αν δεν έγραφες ότι είναι Πάιπερ
θα έπαιρνα όρκο ότι είναι ένα Ju-52-m3.
Συγχαρητήρια Κώστα και σε όποιον άλλο βοήθησε στον εντοπισμό του.:geia:
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
30-05-09, 22:11
Κώστα η "γειτονιά" σου είναι τελικά γεμάτη όμορφα ναυάγια..
Η συμβολή σου στην ανάδειξη του υποβρυχίου πλούτου μας τεράστια.
Στο αεροπλανάκι αυτό αν θυμάμαι καλά είχες ξανααναφερθεί στο παρελθόν σε κάποιο έντυπο....
Στο συγκεκριμενο αεροπλανο εμαθε ενας εκπαιδευτης μου να πεταει...:cry:
Θα ρωτησω να δω αν υπαρχουν αλλες πληροφοριες σχετικα.
Κωστα βλεπω το ενα φτερο λειπει οπως και τα οργανα. Ειχε προσπαθησει καποιος να το ανελκυσει στο παρελθον? Το αλλο φτερο το βρηκατε?
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
31-05-09, 20:00
thanks
Δεν είναι κάτι σπουδαίο αρκετοί γνώριζαν για το αεροσκάφος.
Χρόνο δεν βρίσκαμε να πάμε να το δούμε.
Στο αεροπλανάκι αυτό αν θυμάμαι καλά είχες ξανααναφερθεί στο παρελθόν σε κάποιο έντυπο....
Δεν το έχω αναφέρει ποτέ πριν από όσο θυμάμαι.
Το αλλο φτερο το βρηκατε?
Η πτέρυγα που απουσιάζει αποκολλήθηκε κατά την προσθαλάσσωση άρα πρέπει να βρίσκεται βαθύτερα, μέχρι τα –45 που κοιτάξαμε δεν υπήρχε.
Ειχε προσπαθησει καποιος να το ανελκυσει στο παρελθον?
Σχετικά με την πληροφορία ανέλκυσης δεν το έχω ξανακούσει και δεν είδαμε ίχνη.
Τα όργανα είναι στην θέση τους όλα καθώς και όλα τα αντικείμενα μέσα στο πιλοτήριο όπως ακόμα και το βιβλίο πτήσεως.
Σαν κέντρο καταδύσεων στόχος μας είναι να διαφυλάξουμε την ακεραιότητα των καταδυτικών προορισμών.
Λίγα συμπληρωματικά στοιχεία για το Α/Φ είναι :
Το τετραθέσιο ΠΑΙΠΕΡ με κυβερνήτη και επιβάτη ξεκίνησε από τον Μαραθώνα με προορισμό την Πάρο όπου και έφτασε.
Απογειώθηκε στις 17.19 με κατεύθυνση τον αεροδρόμιο του Μαραθώνα.
Το αεροσκάφος κατερχόμενο στα 3000 πόδια και σε απόσταση 7 Ναυτικών μιλιών βορειοανατολικά της Μακρονήσου κράτησε ο κινητήρας λόγω πιθανότατα (χωρίς να είναι σίγουρο) έλλειψης καύσιμου.
Η ορατότητα ήταν περίπου 10 ν.μ και ο καιρός βόρειος 8 μποφόρ.
Ο κυβερνήτης αποφάσισε να το προσθαλάσσωση και κατά την κάθοδο προσέκρουσε σε ένα κύμα και αποκολληθεί η δεξιά πτέρυγα.
Το αεροσκάφος παρέμεινε στην επιφάνεια χωρίς να ανατραπεί έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους επιβαίνοντες να εγκαταλείψουν το α/φ και να κολυμπήσουν προς την πλησιέστερη ακτή.
Τα σωστικά μέσα δεν τους εντόπισαν, κυνηγοί και κάτοικοι της Μακρονήσου τους εντόπισαν και την επόμενη ημέρα με ελικόπτερο μεταφέρθηκαν στο αεροδρόμιο του Μαραθώνα.
Το α/φ είναι μονοκινητήριο χαμηλοπτέρυγο με ριναίο μεταλλικής επικάλυψης.
Κατασκευάστηκε από την PIPER AIR CRAFT με αριθμό σειράς 28-7990330.
Ο κινητήρας του είναι LYCOMING τύπου 0-330-Α4Μ με αριθμό σειράς L-25/30-36L.
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
31-05-09, 20:21
Τα όργανα είναι στην θέση τους όλα καθώς και όλα τα αντικείμενα μέσα στο πιλοτήριο όπως ακόμα και το βιβλίο πτήσεως.
:thumbup:
Φωτογραφίες του Giorgos Magganas
http://www.facebook.com/photo.php?pid=348991&id=1536109482&l=5bae6c720b
Τα όργανα είναι στην θέση τους όλα καθώς και όλα τα αντικείμενα μέσα στο πιλοτήριο όπως ακόμα και το βιβλίο πτήσεως.
Άλλη χάρη να βλέπεις κάτι απείραχτο. Μακάρι να μείνει έτσι με τα πράγματα για πολύ καιρό
Την πρώτη φορά που το βούτηξα μαζί με τον Κώστα, δεν μπόρεσα να το ευχαριστηθώ μια που το βρήκαμε κυριολεκτικά στο τέλος της βουτιάς. Ήμουν αρκετά κουρασμένος από το "τρέξιμο" και συγκινημένος που τελικά το βρήκαμε. Ο αέρας όμως και η ώρα 0 έδειναν προτεραιότητα στο να σημαδέψουμε την θέση του παρά να το χαζέψουμε. Έπρεπε να πάρουμε την άγουσα για την επιφάνεια :)
Στην δεύτερη βουτιά μου χτες μπόρεσα και το χάρηκα πολύ περισσότερο. Κρυφοκοιτώντας από τα σπασμένο παραθυράκι είδα το πιλοτήριο ανέπαφο. Τα όργανα που μπόρεσα να δω ήταν σπασμένα. Είδα τα καθίσματα των επιβατών, η μία πόρτα κλείνοντας (μάλλον κατά την βύθιση) έχει μαγκώσει την ζώνη ασφαλείας και με λίγη φαντασία μπορείς να φανταστείς τις σκηνές εγκατάληψης. Το όλο σκηνικό σε κάνει να νοιώθεις ένας μικρός εξερευνητής (αν και μάλλον πιο πολύ σε Επιθ. Κλουζώ φέρνω:crazy:)
Δυστυχώς το μέρος αλιεύεται εντατικα. Όπως θα δείτε αρκετά δίχτυα έχουν μπλεχτεί (όσα μπορούσαμε τα βγάλαμε) ενώ είχε μπλέξει και μία άγκυρα αρκετά μεγάλου μεγέθους. Φοβάμαι μηπως κάποια στιγμή γίνει ζημιά. Στοίχημα κάθε δύτη είναι να παραμείνει το αεροπλάνο όπως είναι χωρίς την αφαίρεση έστω και μιας βίδας, με θλίβει όμως η αδυναμία μας να το προστατεύσουμε πραγματικά. Βλέπετε δεν υπάρχει κάποιο πλαίσιο που να μπορείς να προστατευσεις κάτι μέσα στο νερό. Οποιαδήποτε κίνηση μέσω της πολιτείας θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια και στην απαγόρευση κατάδυσης και στον κανιβαλισμό του. Είναι ίσως μόνο η τύχη που το έχει προστατεύσει και δεν έχει πάθει σοβαρές ζημιές ή που δεν έχει καταλήξει κοματάκια σουβενίρ σε κάποιο σαλόνι.
[QUOTE]Είναι ίσως μόνο η τύχη που το έχει προστατεύσει και δεν έχει πάθει σοβαρές ζημιές ή που δεν έχει καταλήξει κοματάκια σουβενίρ σε κάποιο σαλόνι./QUOTE]
Μάλλον ναι...Όπως και το ότι δεν ήταν γνωστό το στίγμα του.
Οπότε δε χρειάζονται οι αναφορές σε παρουσία ψαριών εκεί.
Δεν ξέρω...μακάρι να παραμείνει έτσι
Βόλτα σήμερα με τον Κώστα Θωκταρίδη στην Μακρόνησο και κατάδυση στο συγκεκριμένο σημείο. Πολύ όμορφη βουτιά νωρίς το απόγευμα με εξαιρετική θάλασσα.
Το αεροπλάνο σε πολύ καλή κατάσταση
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1561.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361272)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1562.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361271)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1564.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361270)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1565.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361269)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1567.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361268)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1568.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361267)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1570.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361266)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1573.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361265)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1574.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361264)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1605.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361274)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1604.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361275)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1600.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361276)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1591.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361279)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1594.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361278)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1596.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361277)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1612.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361298)
Από το εσωτερικό και τον κινητήρα
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1579.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361282)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1581.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361281)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1586.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361280)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1576.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361263)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1610.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361273)
Και μερικές από το ζευγάρι μου στην συγκεκριμένη κατάδυση, Νίκο Γκίλη.
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1614.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361297)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1621.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361296)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1626.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361294)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1628.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361293)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1633.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-361292)
Τις ευχαριστίες μου στον Κώστα και στον Μήτσο για την μεταφορά και την παρέα:)
πολυ ομορφές και καθαρές οι φωτογραφίες... :thumbup:
Την συγνώμη μου στους προηγούμενους φωτογράφους.. αλλα .. με τις φωτογραφίες του jdim το "ειδαμε" το αεροπλάνο..:D
Παιδιά,
Το καταδυτικό της περιοχής www.PlanetBlue.gr κανονίζει βουτιά στο αεροπλάνο?
Να οργανωθούμε για το ΣΚ (καιρού επιτρέποντος)?
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
03-06-09, 11:04
jdim :worship::worship::worship:
SX-AKI πανέμορφο :stunned:
JDIM φοβερός και τρομερός :thumbup:
Γκίλης προδότης :mad:
Zin άνθρωπος σκληρός :rofl:
apeiranthos
04-06-09, 14:39
jdim :worship::worship::worship:
:thumbup::geia:
Και μερικές ακόμη
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1664.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362095)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1643.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362094)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1653.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362093)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1657.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362092)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1669.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362091)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1670.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362090)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1684.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362089)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1685.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362088)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_1686.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362087)
Στην χθεσινή βουτιά υπήρχαν και άλλοι φωτογράφοι που έβγαλαν εξαιρετικές φωτογραφίες καθώς και εικονολήπτης που κέντησε:D:D
για να βλέπουμε τίποτα...
Πολυ ωραιες φωτογραφιες Γιαννη :thumbup:
Καποιος ψαροντουφεκας φαινεται εχασε το οπλο του προσφατα :confused:
Πολυ ωραιες φωτογραφιες Γιαννη :thumbup:
Καποιος ψαροντουφεκας φαινεται εχασε το οπλο του προσφατα :confused:
Αυτη την συζητηση ειχα πριν 2 λεπτα με τον Κωστα..Καποιος το εχει χασει και το εχουν εκει για αξιοθεατο. μα καλα.. τετοιος συχρονισμος....
pierre-sifnos
07-06-09, 15:32
:thumbup:άριστες φωτό, συγχαρητήρια Γιάννη!
Γιάννη όντως υπέροχες!
Κάθε φωτό και μια πιο όμορφη έκπληξη...:)
(Με αυτά και με αυτά έχω αρχίσει να βρίσκω τα ναυάγια-και-λοιπές-σιδερομάζες όμορφα....:D)
Γιάννη όντως υπέροχες!
Κάθε φωτό και μια πιο όμορφη έκπληξη...:)
(Με αυτά και με αυτά έχω αρχίσει να βρίσκω τα ναυάγια-και-λοιπές-σιδερομάζες όμορφα....:D)
Σίγουρα είναι όμορφα. Όχι από μόνα τους σαν μέταλλα ή κατασκευές, αλλά σε συνδυασμό με την ιστορία που κρύβουν από πίσω τους, την ατμόσφαιρα που δημιουργείται γύρω τους, την ενέργεια που παραμένει εγκλωβισμένη μέσα τους. Αυτά είναι η αξία τους!
ΥΓ. Μου αρέσει που ο ΘΩΚ σε κάθε ποστ που κάνει για ναυάγιο παραθέτει πάντα και μια (τουλάχιστον) παράγραφο με το ιστορικό του, συμπληρώνοντας τις φωτογραφίες ώστε να μπορέσουμε πράγματι να το "δούμε" το ναυάγιο
Μερικές φωτογραφίες ακόμα!!
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/25593/thumb_DSC_4108Fweb.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362103)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/25593/thumb_DSC_4147Fweb.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362102)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/25593/thumb_Areti5.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362099)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/25593/thumb_Areti6.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362104)
http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/25593/thumb_Areti2.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-362101)
Πάρα πολύ ωραίες :thumbup:
Τύπος αεροσκάφους: PIPER PA.28 181 CHEROKEE ARCHER II
» Serial no. αεροσκάφους: 28-7990330
» Πρώτη πτήση α/φους:
Τα ελληνικό νηολόγιο του αεροσκάφους!
» Νηολόγιο: SX-AKI
» Εταιρία: PRIVATE
» Ημ/νία παραλαβής: 08.79
» Ημ/νία αποχώρησης: 02.10.88
» Όνομα αεροσκάφους:
» Το πρώην και το μελλοντικό νηολόγιο του αεροσκάφους: 5B-CEB,SX-AKI
» Παρατηρήσεις και σχόλια: Crashed in sea near Marathon
http://www.airliners.gr/el/registrations/dfleet.php?aid=358
Παρατηρώ στις φωτογραφίες του Δημαρέση
Ότι ο διακόπτης του carburetor heat (που εμποδίζει την παγοποίηση του καρμπυρατερ) είναι στην θέση OFF
Βάζω τα link από κάτω δυο φωτο από τον ίδιο τύπο α/φους (Piper PA-28-181 Archer II) για να δειτε κι εσείς τη θέση του διακόπτη και τη διαμόρφωσή του (πάνω OFF κάτω ON)
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/8/6/1125681.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/8/9/1402981.jpg
Φαίνεται αριστερά η μανέτα ισχύος (μαύρο χρώμα) και δεξιά της η μανέτα του μίγματος (κόκκινο χρώμα)
Η μανέτα μίγματός είναι στην θέση πλούσιο όπως είναι φυσιολογικό.
Παρατηρώ πως η μανέτα ισχύος δεν είναι στη θέση idle (όπως προβλέπεται σε περίπτωση engine flame out). Αυτό σημαίνει δύο πράγματα:
1) Μετακινήθηκε κατά την εγκατάλειψη
2) Επιχειρήθηκε διαδικασία επανεκκίνησης του κινητήρα
Αν ισχύει το δεύτερο σημαίνει πως το αεροπλάνο δεν είχε μείνει από καύσιμα αλλά συνέβη κάτι άλλο.
Λόγω των μετερεολογικών συνθηκών που επικρατούσαν υποπτεύομαι συνθήκες παγοποίησης με αποτέλεσμα την κράτηση κινητήρα λόγο παγοποίησης του καρμπυρατέρ. Έχει αναφερθεί ξανά σε "παρολίγον ατυχήματα" στον Ελληνικό Εναέριο χώρο και οφείλεται συνήθως σε πλημελλή τήρηση των check-lists ή σε υποτίμηση των συνθηκών παγοποίησης χωρίς να αποκλείεται και συνδυασμός αιτιών (πχ βλάβη στα όργανα μέτρησης θερμοκρασίας).
Παράδειγμα εδώ
http://www.aer.gr/aeroclub/sx/library/sxakp_MayDay.htm
Φυσικά αυτά είναι όλα ενδειξεις και δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ακριβή σειρά των γεγονότων ούτε μπορούμε να γίνουμε κριτές ή επικριτές. Απλά προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε την έμφυτη περιέργια για το πως κατέληξε το αεροσκάφος στην θάλασσα.
Επιθεωρητής Νεοκλής εν δράσει!!
Τωρα καταφερα να διαβάσω το post που κατέπληξε τον billy (και τα λοιπά πλήθη.. βεβαίως βεβαίως... :D) και ..:worship::worship:
ευγε Νεοκλη!!:D:D
:thumbup:
Ειναι τυπικο να κανεις διαδικασια επανεκκινησης κινητηρα αν τον χασεις (λες και εχεις πολλες επιλογες...). Οι δεκτες καυσιμου στα αεροσκαφη αυτα ειναι παντελως αναξιοπιστοι, οπως και σε αλλα ελαφρα αεροσκαφη. Τυπικα η πτηση γινεται με βαση την αυτονομια και οχι τους δεκτες (5 ωρες στα pa28 με τον lycoming των 160 ιππων).
Η διαδικασια ειναι: 1.fuel selector -switch to tank containing fuel- δηλαδη αλλαξε δεξαμενη. Ο διακοπτης ειναι διπλα απο το αριστερο ποδι του κυβερνητη.
2. electric fuel pump on - ηλεκτρικη αντλια καυσιμου για υποβοηθηση της μηχανικης. Την ανοιγεις για να ξαναγεμισει τους σωληνες καυσιμου επειδη μπορει να εχουν αδειασει εντελως. Αυτο ειναι το τριτο κουμπι στη σειρα με τα διακοπτακια πανω απο τη μανετα. Εδω ειναι off αλλα δεν μπορω να διακρινω αν ειναι πραγματι αυτο το κουμπι.
3. Mixture rich. Ο κοκκινος μοχλος διπλα απο τη μανετα. Ειναι οπως επρεπε να ειναι.
4. carb heat on. εδω ειναι off. Η παγοποιηση του καρμπυρατερ ειναι η κυρια αιτια απωλειας στοιχειων κινητηρα στα μικρα αεροσκαφη. Συμβαινει σε οποιεσδηποτε συνθηκες
5. Ελεγχος οργανων για πιθανη ενδειξη αιτιας απωλειας του κινητηρα
6. Τα magnetos που τροφοδοτουν τα μπουζι πρεπει να ειναι στη θεση both. Αν η προπελα περιστρεφεται απο τον ανεμο ο κινητηρας λογικα θα επανεκκινησει. Αν δεν περιστρεφεται γινεται χρηση της μιζας. Δεν μπορω να διακρινω τον διακοπτη με σιγουρια.
Απο το pilot operating handbook του pa-28-161.
Δεν νομιζω οτι γινεται να βγαλει καποιος ακρη οσον αφορα τι εγινε. Τα αεροπλανακια αυτα δεν εχουν αριστερη πορτα και βγαινοντας ο κυβερνητης στον πανικο της στιγμης μπορει να πατησε-μετακινησε οτιδηποτε... Τουλαχιστον δεν χτυπησε κανεις και ο βυθος της μακρονησου απεκτησε ενα πολυ ωραιο αξιοθεατο.
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
10-06-09, 14:10
Δεν ασχολήθηκα με λεπτομέρειες διότι πίστευα ότι δεν σας ενδιαφέρουν και είναι εκτός αντικειμένου καταδύσεων. :thumbup:
Οι δεξαμενές του α/φ ήταν γεμάτες καύσιμα διάρκειας 5 ωρών γεγονός που καθιστούσε την πτήση 2,30 ωρών ασφαλές.
Ήταν γνωστό (από το παρελθόν) ότι το όργανο είχε λανθασμένη ένδειξη με αποτέλεσμα την μη έγκυρη αλλαγή δεξαμενής.
Ουσιαστικά το ατύχημα οφείλετε στην συνέπεια λανθασμένης ενδείξεως του οργάνου, μη έγκαιρη αλλαγή δεξαμενής με αποτέλεσμα να κρατήσει ο κινητήρας λόγω έλλειψης καυσίμου.
Σχετικά με το ψαροντούφεκο με την τρίαινα αρχικά εντοπίστηκε 30 μέτρα μακριά από το α/φ όμως οι αυτοδύτες το μετέφεραν εκεί ως «αξιοθέατο» ? δεν θεωρώ ότι έχει κάποια άλλη σχέση.
Εξάλλου κάποιος αν δει με μια κοντινή ματιά και προσεκτικότερα θα διαπιστώσει τα έντονα σημάδια από τα ίχνη της θάλασσας οφειλόμενα στην παραμονή του όπλου στο υγρό στοιχείο.
Reading Material
http://www.aopa.org/asf/publications/piper_cherokee.pdf
Checklist (συμπληρωματικό του Pilot Operation Handbook)
http://www.seattleflight.com/PA28%20Checklist.asp
Αλλο φωτογραφιες και αλλο live! :D
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
05-03-10, 17:14
http://www.sea-wrecks.gr/Piper.html
Το αεροπλάνο σε τι βάθος είναι ακριβώς? Αλλού διαβάζω για 25 αλλού για 35m βάθος...γενικά είναι εύκολος καταδυτικός προορισμός ή υπάρχουν δυσκολίες?
dmanetakis
28-08-13, 12:28
.
Βρίσκεται γύρω στα 38m (πυθμένας) αν θυμάμαι καλά.
Η βουτιά για να έχεις παραμονή, να την ευχαριστηθείς και για μεγαλύτερη ασφάλεια, απαιτεί τη χρήση αερίου αποσυμπίεσης.
Τώρα για ένα απλό touch & go , κάποιοι την κάνουν και με … ελεύθερο !
Φυσικά η πρόσβαση γίνεται μόνο με σκάφος.
:geia:
Βρίσκεται γύρω στα 38m (πυθμένας) αν θυμάμαι καλά.
Καλά θυμάσαι, αλλά ... δις, λαστ γίερ :D. Μαθαίνω ότι το piper ρήχωσε και βρίσκεται πλέον στα 25, υποθέτω για να είναι ευκολότερα προσβάσιμο.
Καλά θυμάσαι, αλλά ... δις, λαστ γίερ :D. Μαθαίνω ότι το piper ρήχωσε και βρίσκεται πλέον στα 25, υποθέτω για να είναι ευκολότερα προσβάσιμο.
..από μόνο του;
ήθελε παρέα συχνότερα δλδ;
ΣΤΕΛΙΟΣ-ΤΕΡΙ
05-09-13, 10:07
Η βουτιά θεωρείτε εύκολη αλλά μικρής διάρκειας λόγο του ότι δεν έχει πολλά πράματα να δεις.
Το βάθος γύρω στα 30.
Πρόσβαση μόνο με βάρκα.
Το καλύτερο αντί να κάνης μια ανιαρη ανάδυση στο Μπλε αφού έχεις ενημερώσει τον ομαδάρχη, και έχεις γνώση, βγάζεις πορεία προς την ακτή (100-150) μέτρα απόσταση πετάς μπαλόνι και το φχαριστεσε περισσότερο.:thumbup:
Καλή βουτιά.:)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.