PDA

Επιστροφή στο Forum : Επιλογή βιντεοκάμερας για υ/β λήψεις


sid
15-11-09, 21:27
Λοιπον θελω την γνωμη των ειδικων.Θελω μια Βιντεοκαμερα Hd μαλλον με σκληρο(δεχομαι και αποψεις για καρτα).Τι προτεινεται?Ψαχνω κατι γυρω στα 1000 ευρω δηλ στην καλη κατηγορια πριν απο τις ημιεπαγγελματικες.Η προυποθεση να μπαινει σε θηκη "εκ των ων ουκ ανευ"

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
16-11-09, 10:04
Το σημαντικοτερο ειναι να μας πει για ποιο λογο την θελεις, θα μονταρεις ταινιες ή απλα θελεις να εχεις πλανα απο τις βουτιες σου για σενα...?

ρωταω γιατι το μονταζ σε hd εχει μεγαλες απαιτησεις σε hardware κ software

παντως θελεις οπωσδηποτε μια καμερα που να κανει manual whitebalance ευκολα με ενα εξωτερικο κουμπι υποβρυχιως για να εχεις καλυτερα αποτελεσματα

κ αν εχεις απαιτησεις απο τα πλανα σου χρειαζεσαι οπωσδηποτε φωτα

επισης θα πρεπει να δεις κατα ποσο το housing σου εχει φτηνο wide angle adaptor, το οποιο επισης θα σου δινει τη δυνατοτητα για ομορφοτερα πλανα...

μπορω να σου γραψω πολλα ακομα αν μου πεις ποιος ειναι ο σκοπος σου

sid
16-11-09, 16:00
Εννοειται πως θελω να μονταρω πλανα αλλιως τι να το κανω.Το μονταρισμα θα γινει μαλλον σε μακ μιας και προγραματιζω την αγορα του.Τωρα απο αυτες τις καμερες που ειδα μου αρεσε μια canon HFS 11.Η γνωμη σου?Προτεινε μου καποια μοντελα.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
16-11-09, 18:26
κοιτα η αληθεια ειναι οτι δεν ξερω και πολλα απο τις καμερες που κυκλοφορουν καθοτι εχω μια sony camera και με αυτη θα πορευτω....

διαβασα καλα λογια για την hfs11 και το κυριοτερο ειναι οτι διαβασα οτι με τα gates housing εχει manual wb...δεν ξερω με τα υπολοιπα....πριν παρεις housing να σιγουρευτεις για αυτο....

αφου θα μονταρεις και λες οτι θα παρεις και ενα μακ για αυτη τη δουλεια, να θυμασαι οτι αυτη τη στιγμη σχεδον καμμια πλατφορμα δεν δουλευει natively avchd αρχεια (νομιζω οτι κατι κανει το καινουριο premier cs4) αλλα και να το δουλευει η αποδοση του μηχανηματος ειναι μικρη καθοτι τα mts αρχεια (avchd) εχουν μια πολυ μυστηρια συμπιεση...

για να δουλεψεις σε final cut τα αρχεια σου μετατρεπονται σε mov κατα τη διαρκεια του capture γεγονος που σημαινει οτι ναι μεν δουλευεις σε hd περιβαλλον αλλα τα αρχεια σου εχουν εναν ογκο x8 απο τον αρχικο....

οσο για φωτα , προσωπικα εχω της amphibico που ειναι βολικα λογω μικρου ογκου και λογω οτι οι μπαταριες τους ειναι πανω τους αλλα ειναι πολυ αδυναμα για συνθηκες με πολυ φως....στη νυχτα τα σπανε....

sid
16-11-09, 20:09
Ολα αυτα που μου λες καλα αλλα το πρωτο προβλημα ειναι πια καμερα να διαλεξω.Και ποια εχει χειροκινητο white balance?

Μπλε
16-11-09, 20:30
Κανείς δεν πρόκειται να σου προτείνει 1 κάμερα, γιατί πολύ απλά δεν θέλει την ευθύνη του ποια κάμερα θα διαλέξεις εσύ. Αυτή είναι τελικά η δική σου επιλογή.




Οι κατευθυντήριες γραμμές που σου έδωσε ο Γιώργος αρκούν για να ψαχτείς στις κλασσικές εταιρίες (JVC, CANON, SONY, PANASONIC).

Είναι προφανές ότι θα πρέπει να ψάξεις πρώτα για ποιες κάμερες διατίθενται housing, αυτό είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό που θα σε βοηθήσεις να καταλήξεις σε ένα μικρό αριθμό συσκευών. Μετά, ψάχνεις μια μια τις κάμερες για reviews, το google θα είναι ο οδηγός σου...

Έτσι λοιπόν, ξεκίνα από τις εταιρίες που φτιάχνουν housign: Ikelite (http://www.ikelite.com), Gates (http://www.gateshousings.com/), Amphibico (http://www.amphibico.com/amphibico/index.jsp?param1=EN&param2=CA). Δες και αυτό το κατάστημα (http://www.backscatter.com/HostedStore.LassoApp?-ResponseLassoApp=search.lasso&s6=Shop&s2=Video&s3=Housings&sf=Price&so=Descending) στις ΗΠΑ που έχει ξεσκαρτάρει από μόνο του τις τρέχουσες καλές επιλογές.

Υπάρχουν και άλλες εταιρίες κατασκευής housing, μόνο που εγώ δεν έχω εμπειρία μαζί τους και δεν μπορώ να σου τις συστήσω, κανείς άλλος?

Τέλος, σκέψου από που θα αγοράσεις το housing. Έχεις δυνατότητα να το πάρεις από το εξωτερικό ή θα το παραγγείλεις από Ελλάδα? Οι παραπάνω εταιρίες που αναφέρω έχουν όλες Έλληνα αντιπρόσωπο...




Καλό ψάξιμο. Αν έχεις κάποια εξειδικευμένη απορεία πάνω σε κάποιο μοντέλο (όχι του στυλ αυτή η κάμερα είναι καλή ή κακή?), το ξανασυζητάμε. :geia:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
16-11-09, 20:54
οι πιο πολλές φτηνές κάμερες έχουν το manual wb θαμμένο μέσα στο μενού τους χωρίς εσύ ευρισκόμενος υποβρυχίως να μπορείς να το "φτάσεις"...

διάβασα για την canon οτι με gates housing (εξαιρετικα εργαλεία με αντίστοιχη τιμή) μπορείς να το αλλάξεις ευκολα υποβρυχίως...

κοιτα sid (αλήθεια πως σε λένε γιατι με τα ψευδώνυμα έχω παλιό θέμα), όλες οι κάμερες στα 900-1000ευρώ είναι μια χαρά...και πάνω κάτω έχουν τις ιδιες δυνατότητες...

τα ουσιαστικοτερα κατ'εμε θεματα στο υ/β βιντεο ειναι αλλου και για αυτό σου φαίνονται αλλα λόγια να αγαπιόμαστε οι απαντήσεις μου...:)

όπως λέει και ο γιάννης...δες τι παίζει με το housing....ειναι σαφως πιο σημαντικό και βέβαια πιο ακριβό υλικό απο την κάμερα αυτή καθεαυτή.


ααα....και οπως βλεπεις δεν βαριέται κανείς να απαντάει οποτε feel free...

sid
16-11-09, 21:39
φιλε Γιωργο το ονομα μου ειναι Νικολας.Καταλαβαινω πως απως λεει και ο grandblue εσεις δεν θα μου πειτε παρε την ταδε καμερα,αλλα μπορειτε να μου δωσετε καποιες κατευθηντηριες.Π.χ. καποιοι λενε οτι η καμερα πρεπει να εχει 3 ccd.ισχυει?ποια ειναι τα κυρια στοιχεια που πρεπει να προσεξω για να μου τρβαει υποβρυχιος καλα.Π.χ. κοιταω το μεγεθος του αισθητηρα γιατι πιστευω οτι οσο πιο μεγαλος τοσο πιο πολυ φως μπορει να "τραβηξει".Ισχυει αυτο?

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
16-11-09, 23:20
γεια σου λοιπον νικολα!

οι καινουριες καμερες εχουν (στην κατηγορια τιμης που ψαχνεις) πανω κατω τους ιδιους cmos σενσορες, οι ccd ειναι οι παλιοτεροι σενσορες...

κατα την ταπεινη μου γνωμη αν ηξερα οτι ξερω τωρα πριν 3 χρονια,

αντι να αγοραζα την πανακριβη τοτε HD SR1 high definition sony μου,
θα αγοραζα μια 3ccd standard definition (ενας σενσορας για καθε βασικο χρωμα)....καθοτι εκτοτε ποτε δεν καταφερα να μονταρω μια HD ταινια....και οι 3 σενσορες φυσανε στα δυσκολα -χρωματικως- υποβρυχια περιβαλλοντα.

τωρα ομως διαβαζω πυρετωδως το manual του Final Cut στο καινουριο μου μακ και ειμαι σχεδον ετοιμος να κανω την πρωτη αποπειρα (3 χρονια μετα και 16 ταινιες!!!!)

βεβαια δεν ξερω αν θα βρω καπου να την δω σε HD και κατα ποσο ενδιαφερει τον κοσμο που την παιρνει να την εχει σε HD μια που η πλειοψηφια του κοσμου ακομα ειναι στις SD τηλεορασεις κ dvd players......

Για να μην αναφερω οτι δεν εχω ιδεα ποιος θα ειναι ο ογκος της ταινιας σε HD format για να ξερω αν χρειαζεται να την καιω σε Blue Ray (που ετσι κι αλλιως δεν μπορω!!!!!):D ή σε απλο DVD (χλωμοτατον!!!)

Που θελω να καταληξω....πριν 3 χρονια ημουν σιγουρος οτι το SD εφαγε τα ψωμια του και επενδυσα σε HD....αλλα φευ....

Εσυ εισαι σιγουρος οτι και για τα επομενα χρονια (που θα χρησιμοποιεις την συγκεκριμενη καμερα, πριν φαει τα ψωμια της) θα χρειαζεσαι την HD λειτουργια της?

Το να παρεις 3ccd HD καμερα ειναι εκτος κουβεντας λογω κοστους....Θα ηταν βεβαια η ιδανικη λυση...

ΥΓ εκτος λοιπον που θα πρεπει να σκασεις κανα 1000 τουλαχιστον για φωτα, σκεψου οτι θα πρεπει να σκασεις min 800 για housing (πολυ αισιοδοξο ποσό αυτο, για τα απλα της ikelite),
κανα σκασμο για φορτιστες ,εξτρα μπαταριες κλπ....
θες και ενα mac....μην ελπιζεις οτι θα τη σκαπουλαρεις με κανενα air....
και βεβαια πολυ αποθηκευτικο χωρο σε γρηγορους δισκους (7200, esata ή firewire) της ταξεως των 2 terra τουλαχιστον...
δεν αναφερω δευτερη οθονη γιατι θα αρχισεις να βριζεις αν δεν το εχεις κανει ηδη!

και ολα αυτα για την δοξα ενος ομορφου βιντεο!!!!

προσωπικα ειμαι μαζι σου ηθικα!

Μπλε
16-11-09, 23:42
To HD or not to HD, ιδού η απορεία...


Για τον ερασιτέχνη που θέλει να κάνει το κέφι του, SD είναι μια χαρά. Αλήθεια, υπάρχουν ακόμη SD κάμερες? :confused:



Αν όμως Γιώργο (και κατ' επέκταση Νικόλα και υπόλοιποι επίδοξοι Υ/Β βιντεογράφοι) θελήσεις αύριο κιόλας, Τρίτη, να πουλήσεις ένα πολύ όμορφο πλάνο σου σε κάποια εταιρία παραγωγής του εξωτερικού ή σε online βάση multimedia, το SD δε θα στο πάρουν πια. Αν κάποιος σκέφτεται την προοπτική "να βγάλει" τα έξοδα της αγοράς του εξωπλισμού του, θα πρέπει να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη.

Στην Ελλάδα είμαστε λίγο πίσω, γιατί οι τηλεοπτικοί μας σταθμοί είναι τεχνολογικά απαρχειωμένοι (οι περισσότεροι, εξαίρεση ο ΣΚΑΙ και το ALTER αν δεν κάνω λάθος). Προβλέπονται όμως σημαντικές αλλαγές στην επόμενη 2ετία...

Υπερβολικό στην προκειμένη περίπτωση, το αναφέρω απλά μήπως καλυφθούν και άλλοι που μπορεί να διαβάζουν το παρόν θέμα :geia:

gmav
17-11-09, 09:33
να θυμασαι οτι αυτη τη στιγμη σχεδον καμμια πλατφορμα δεν δουλευει natively avchd αρχεια (νομιζω οτι κατι κανει το καινουριο premier cs4) αλλα και να το δουλευει η αποδοση του μηχανηματος ειναι μικρη καθοτι τα mts αρχεια (avchd) εχουν μια πολυ μυστηρια συμπιεση...


Καλημέρα σε όλους..
πέρσι το καλοκαίρι ανανέωσα τον εξοπλισμό μου με τα εξής.
κάμερα αγόρασα την canon HG 10 (high definition, αποθήκευση σε σκληρό δίσκο 40 GB, περίπου 5,5 ώρες εγγραφής).
στεγανό πήρα της IKELITE μαζί με ένα φωτιστικό 50W (προτίμησα την αυτονομία της μπαταρίας απο την ένταση :)).
software χρησιμοποιώ το pinacle studio 12 (σε win XP). δουλεύει απευθείας τα αρχεία .mts (avchd) χωρίς να τα κάνω μετατροπή σε κάποιο άλλο format. σίγουρα όμως χρειάζεται δυνατός υπολογιστής για να δουλεύεις άνετα.


το white balance στην κάμερα είναι μέσα σε menu. απο το στεγανό έχω πρόσβαση στο menu αλλά προς το παρόν δε το χρησιμοποιώ (το έχω μόνιμα στο auto). και αυτό γιατί στα κοντινά πλάνα με τη χρήση του φωτιστικού θα έπρεπε να κάνω άλλη ρύθμιση από ότι στα γενικά πλάνα και αυτό το ψιλοβαριέμαι..

μια διαφορά που είχα παρατηρήσει πέρσι όταν έψαχνα τις κάμερες high definition και τις απλές, ήταν οι ρυθμίσεις του white balance. στις απλές κάμερες είχε μόνο ένα indoor/outdoor ενώ στις high definition έχει όλες τις γνωστές επιλογές.



Για να μην αναφερω οτι δεν εχω ιδεα ποιος θα ειναι ο ογκος της ταινιας σε HD format για να ξερω αν χρειαζεται να την καιω σε Blue Ray (που ετσι κι αλλιως δεν μπορω!!!!!):D ή σε απλο DVD (χλωμοτατον!!!)
αν θυμάμαι καλά, το pinacle studio μου έδινε 20 λεπτά video ποιότητας HD σε δισκάκι DVD 4.7GB.



ποια ειναι τα κυρια στοιχεια που πρεπει να προσεξω για να μου τρβαει υποβρυχιος καλα.
τα σταθερά πλάνα!!!!! (προσωπική μου άποψη)
ακόμη και οι ανεπαίσθητες κινήσεις που γίνονται στο στεγανό, στο video φαίνονται τεράστιες. σε ένα ντοκυμαντέρ που έβλεπα τελευταία, ζήλεψα τον τρίποδα που χρησιμοποιούσαν για να γράψουν το θέμα τους!!!



θελήσεις αύριο κιόλας, Τρίτη, να πουλήσεις ένα πολύ όμορφο πλάνο σου σε κάποια εταιρία παραγωγής του εξωτερικού ή σε online βάση multimedia, το SD δε θα στο πάρουν πια.
θες να πεις ότι μπορώ να πουλήσω όσα όμορφα πλάνα έχω???:confused: :cheesy::cheesy:

sid
20-11-09, 21:27
gmav εισαι ευχαριστημενος απο την επιλογη σου γιατι ειναι μια απο τις υποψηφιοτητες μου.καμια αλλη παρατηρηση?

gmav
23-11-09, 09:17
σαφώς και είμαι ευχαριστημένος :). για τις ανάγκες μου (εντός και εκτός νερού) η κάμερα με καλύπτει.

στα μειονεκτήματα της κάμερας (δε θα ήταν δυνατόν να μην είχε) να αναφέρω την έλλειψη ευρυγώνιου φακού. ακόμη και τέρμα wide να έχεις την κάμερα, η οπτική γωνία που σου δίνει είναι μικρή (υποκειμενική εκτίμηση).

η αγορά ενός έξτρα ευρυγώνιου φακού ίσως να είναι η λύση.
μια δοκιμή που έκανα με ευρυγώνιο της ikelite πάνω στο στεγανό, αν και με κάλυψε η οπτική γωνία, με ενόχλησε το μικρό θόλωμα που είχε γύρω γύρω απο το φακό. μου είπαν πως με λίγο zoom διορθώνεται αυτό, αλλά δε το δοκίμασα. (χώρια ότι μου φαίνεται και λίγο παράξενο, να αγοράσω έξτρα φακό για να ανοίξω τη γωνία και μετά να κλείσω λίγο τη γωνία με λίγο zoom για να διορθώσω το σφάλμα.. :))


απο την άλλη έχει τη δυνατότητα να εστιάζει σε αντικείμενα που βρίσκονται 1 εκατοστό απο το φακό. πολύ καλό για μάκρο, αν μπορείς να πλησιάσεις τόσο πολύ :).


α! και κάτι ακόμη... σε χαμηλό φωτισμό η κάμερα δε γράφει καλά. έχει πολύ θόρυβο.:)

MICHALIS
23-11-09, 12:00
η αγορά ενός έξτρα ευρυγώνιου φακού ίσως να είναι η λύση.
μια δοκιμή που έκανα με ευρυγώνιο της ikelite πάνω στο στεγανό, αν και με κάλυψε η οπτική γωνία, με ενόχλησε το μικρό θόλωμα που είχε γύρω γύρω απο το φακό. μου είπαν πως με λίγο zoom διορθώνεται αυτό, αλλά δε το δοκίμασα. (χώρια ότι μου φαίνεται και λίγο παράξενο, να αγοράσω έξτρα φακό για να ανοίξω τη γωνία και μετά να κλείσω λίγο τη γωνία με λίγο zoom για να διορθώσω το σφάλμα.. :))




Αυτο δυστυχως ισχυει σε πολλες καμερες , οταν τις βαζεις σε υ/β κουτι . Χρειαζεται port για το housing αλλα και παλι (στην δικη μου ) λενε οτι υπαρχει αυτο το προβλημα (το αλλο προβλημα ειναι οτι το port κοστιζει στον Καναδα $2100 (Αμερικης) (:eek:)

fin
23-11-09, 16:55
Σχετικα με την ωριμοτητα του HD θα διαφωνησω. Παροτι Εχω απο χρονια μια HD αρχαιοτητα της sony και μονο εγω εχω δει τα hd footage , θεωρω οτι ακομα και ερασιτεχνικα η ελειψη πληροφοριας μιας SD θα ειναι τραγικα αισθητη στο μελον. Υπαρχει ομως απο την αλλη πλευρα και το τεχνικο διλημα των αναγκων της υποβρυχιας (χαμηλου φωτισμου) ληψης. Με τα χρηματα μιας μεσης HD μπορει κανεις να παρει μια SD που να "γραφει" φτωχοτερα μεν αλλα πολυ καλυτερα εκει κατω.
Στα προιοντα video μεσου κοστους δεν θα βρεις φοβερες αποδοσεις σε ευρυγωνιες ληψεις στο βαθος των 30μ με συνεφια.
Ετσι δεδομενου οτι οι βιντεοκαμερες σαν προιοντα ειναι μηχανες σχεδιασμενες για χειριστες εκτος νερου που χρειαζονται τεραστια αυτονομια ισω; ψαχνουμε σε λαθος κατευθυνση. . Ολα τα βασικα πλεονεκτηματα χανονται στο νερο, για αυτο εγω θα προτεινα (παρανοικα μπορει) φωτογραφικη μηχανη νεας γενιας (ακομα και dslr) με hd video δυνατοτητα. Με αυτην (εκτος της φωτογραφιας) εχεις εκτος απο πληρη προσβαση σε χειρισμο, ευελιξια σε φακους και σαφως περισοτερες επιλογες.
Επισης θα διαφωνησω (sorry) και με την κρισιμοτητα του manual wb. Αν δεν αφησει κανεις τη τυχη του στο auto exposure και παιρνει αρκετο φως, η εκ των υστερων εργαστηριακη διορθωση της χρωματικης ισοροπιας μεν κοπιαστικοτερη αλλα πιο ακριβης και λιγοτερο αγχωδης.

Μπλε
24-11-09, 02:05
εγω θα προτεινα (παρανοικα μπορει) φωτογραφικη μηχανη νεας γενιας (ακομα και dslr) με hd video δυνατοτητα. Με αυτην (εκτος της φωτογραφιας) εχεις εκτος απο πληρη προσβαση σε χειρισμο, ευελιξια σε φακους και σαφως περισοτερες επιλογες.


Μόνο σε πάαααρα πολύ εξοικειωμένους χρήστες που δεν θέλουν να τραβάνε "τουριστικά" video αλλά έχουν στόχο υποβρύχια ταινία. Η έλλειψη autofocus δεν είναι για να την αγνοείς...

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ
24-11-09, 11:24
και βεβαια δεν πρεπει να αγνοηθει οτι οι βιντεο καμερες εχουν εξελιγμενα προγραμματα σταθεροποιησης της εικονας που νομιζω (χωρις να παιρνω ορκο) οι φωτομηχανες δεν εχουν...


οσο για τo post processing ισορροπιας λευκου δεν εχεις (fin) πολυ αδικο αλλα αλλο το πριν και αλλο το μετα....ειδικα σε συνθηκες χαμηλης ορατοτητας...