PDA

Επιστροφή στο Forum : Ρυθμιστές πλευστότητας (BCD) και Nitrox


digibill
01-03-11, 17:51
Κάτι που θέλω εδώ και καιρό να ρωτήσω, κι όλο το ξεχνάω.....

Κοιτάζοντας το maual του πρόσφατα αποκτηθέντος πρώτου μου BCD (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=4966) διάβασα σε κάποια σελίδα το εξής:

WARNING
SEAC buoyancy compensators are considered to conform to
Directive 89/686/EEC when used with breathable air
conforming to EN 12021/rev,1998.
The instructions for use are provided in the enclosed manual
and refer to use of the BC with breathable air conforming to
EN 12021/rev.1998 (oxygen content of 21±2%).
Because to date there are no regulations for verifying by means
of adequate and meaningful tests, that the essential safety
requirements prescribed by Directive 89/686/EEC have been
met, this MARES BC is not to be considered EC Certified for use
with oxygen rich mixtures (O2 >21±2%) under Directive
89/686/EEC.

WARNING
Do not use any SEAC BC with oxygen rich mixtures (Nitrox
- Maximum oxygen content: 40%) without having first
received adequate training on their use: Failure to observe
this warning may result in a serious accident.

WARNING
Do not use any SEAC BC with other gases or oxygen rich mixtures. SEAC BCs are designed only for use with compressed atmospheric air. Failure to
observe this warning may result in premature wear of the
equipment, defective operation or risk of explosion, resulting
in potentially serious damage.

Και ερωτώ: πέρα από το "νομικίστικο" της υποθέσεως, όπου κατανοώ πως ανάλογα με τους γεωγραφικούς χώρους κάθε εταιρεία οφείλει να αναγράψει στο manual της διάφορες προειδοποιήσεις κλπ, υπάρχει στην πράξη διαχωρισμός BCD σε nitrox και μη nitrox συμβατά; :crazy: Δεν το έχω ξανακούσει αυτό! Μπορεί να πάθει κάτι το bcd από εμπλουτισμένο αέρα;

Από περιέργεια κοίταξα και στα manual της mares και αναφέρει και αυτή τα ίδια ακριβώς warnings! Ψάχνοντας λίγο ακόμη, βρήκα κι αυτή τη συζήτηση (http://www.scubaboard.com/forums/archive/index.php/t-184837.html), όπου η καζούρα πάει σύννεφο!

seafarer
01-03-11, 21:20
Κάτι που θέλω εδώ και καιρό να ρωτήσω, κι όλο το ξεχνάω.....

Κοιτάζοντας το maual του πρόσφατα αποκτηθέντος πρώτου μου BCD (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=4966) διάβασα σε κάποια σελίδα το εξής:



Και ερωτώ: πέρα από το "νομικίστικο" της υποθέσεως, όπου κατανοώ πως ανάλογα με τους γεωγραφικούς χώρους κάθε εταιρεία οφείλει να αναγράψει στο manual της διάφορες προειδοποιήσεις κλπ, υπάρχει στην πράξη διαχωρισμός BCD σε nitrox και μη nitrox συμβατά; :crazy: Δεν το έχω ξανακούσει αυτό! Μπορεί να πάθει κάτι το bcd από εμπλουτισμένο αέρα;

Από περιέργεια κοίταξα και στα manual της mares και αναφέρει και αυτή τα ίδια ακριβώς warnings! Ψάχνοντας λίγο ακόμη, βρήκα κι αυτή τη συζήτηση (http://www.scubaboard.com/forums/archive/index.php/t-184837.html), όπου η καζούρα πάει σύννεφο!

Aν είναι να πάθει κάτι θα πρέπει να εστιάσουμε στον μηχανισμό άμεσης πλήρωσης του Bcd που τελευταία είναι και μεταλλικά. Μάλλον οι εταιρίες θέλουν να καλυφτούν νομικά σε ενδεχόμενη αστοχία που θα προκύψει απο λίπανση με μη συμβατά με οξυγόνο παράγωγα!:confused:

Σώτος Χριστοδούλου
02-03-11, 22:14
Το "υποτιθέμενο" ρίσκο είναι διπλό αλλά κατά τη γνώμη μου απομακρυσμένο.

Α) Φθορά

Η οξείδωση των ο-rings και των μετάλλων πιθανόν να είναι ταχύτερη με την χρήση εμπλουτισμένων μιγμάτων παρά με αέρα αλλά δεν νομίζω να κάνει τόσο σημαντική διαφορά για τις πιέσεις που μιλάμε.

Β) Ανάφλεξη

Το δε ρίσκο για ανάφλεξη είναι επίσης πολύ μικρό ως απομακρυσμένο γιατί μιλάμε για χαμηλές πιέσεις και ψυχρό αέριο. Μειώνεται ακόμα περισσότερο αν χρησιμοποιούνται συμβατά με οξυγόνο λιπαντικά.

Η προειδοποίηση μπήκε πιστεύω απουσία στοιχείων, προδιαγραφών για κατοχύρωση του κατασκευαστή και προσωπικά δεν θα έκανα κάτι περισσότερο από το να προσέξω τα λιπαντικά και ίσως έλεγχο / σέρβις (ειδικά του μηχανισμού πλήρωσης) πιό σύντομα από όσο προβλέπεται.

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
05-03-11, 13:39
Σωτο νομιζω οτι τους ενδιαφερει πιο πολυ η οξειδωση των μεταλλικων μερων λογω αυξημενου οξυγονου.:confused:

Σώτος Χριστοδούλου
05-03-11, 20:45
Διονύση μου ότι και να ναι το πρόβλημα δεν νομίζω να είναι τόσο μεγάλο όσο αφήνεται να νοηθεί από τις προειδοποιήσεις που περιέχει το εγχειρίδιο χρήσης. Εσύ τι νομίζεις?

Παίζει να έχουμε κανα KABOOM? Απομακρυσμένο ώς απίθανο το βλέπω. Εχω δει μια τέτοια στραβή σε ένα κομπρεσσέρ εδώ στην Κύπρο όπου είχε γίνει ανάφλεξη του σωλήνα διέλευσης οξυγόνου (όχι έκρηξη). Εκεί μιλάμε για πιέσεις οξυγόνου γύρω στα 120-150 bar, αυξημένες θερμοκρασίες λόγω αδιαβατικής συμπίεσης και υπερηχητικής ταχύτητας (σφύριζαν τα σωληνάκια) και πολύ μα πολύ καιρό όμως χωρίς συντήρηση.

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
08-03-11, 12:13
Τελικα για να εκμηδενισουν τις πιθανοτητες φθορας-ζημιας, για μπαμ και εγω το βλεπω σεναριο επιστημονικης φαντασιας.
Με κομπρεσερ δεν εχω αποψη αν και θελω να γεμιζω για μιγμα.Αλλα για το σπιτι μου ολοι με αποθαρρυνουν.:confused: