Dimitris Galon
20-06-13, 17:08
Στο παρελθόν, σε διάφορες συζητήσεις με φίλους που γράφουν και εδώ, στο φόρουμ του συλλόγου, είχαν γίνει αναφορές για τα υπολείμματα ενός ναυαγίου στον μεγάλο κόλπο που βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της νήσου Αλίμνια ή Αλιμιά των Δωδεκανήσων. Αν επισκεφτεί κανείς τον συγκεκριμένο κόλπο θα διαπιστώσει ότι σε μικρό βάθος βρίσκεται μέχρι σήμερα το κατωκάραβο ενός ναυαγίου το οποίο “κόπηκε“ πιθανώς στις αρχές της δεκαετίας του ´50 από τον Ο.Α.Ν.
Η ταυτότητα του ναυαγίου δεν ήταν γνωστή και οι φήμες ανέφεραν ότι επρόκειτο για ένα γερμανικό πλοίο το οποίο είχε βυθιστεί από το ελληνικό υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, και μάλιστα ότι το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είχε εξαπολύσει δυο τορπίλες, από τους πρυμναίους τορπιλοσωλήνες του, οι οποίες χτύπησαν το πλοίο στο μεσοκάραβο.
Ξεφυλλίζοντας πρόσφατα μια παλιά έκδοση του Mediterranenan Review No. 4, July-September 1943 της βρετανικής R.A.F. βρήκα ένα άκρως ενδιαφέρον άρθρο με τον τίτλο Air Operations in the Aegean, January to September 1943. Στην σελίδα 67 (βλ. συνημμένο #1) γίνεται λεπτομερής αναφορά μιας επίθεσης βρετανικών Beaufighter στον κόλπο των Αλιμνίων, στις 28 Ιουλίου 1943, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα την βύθιση ενός πλοίου.
Διασταυρώνοντας τις πηγές με τα γερμανικά πολεμικά ημερολόγια, με άμεσο σκοπό να κατατοπιστώ για την επίθεση και από την γερμανική πλευρά, διαπίστωσα ότι δυο ιταλικά ατμόπλοια δέχτηκαν επίθεση από βρετανικά αεροσκάφη και το ένα από αυτά βυθίστηκε την προαναφερόμενη ημερομηνία. Πρόκειται για τα ELVIRA VASELLI και LEGNANO (βλ. συνημμένα #2 και #3) εκ των οποίων το πρώτο είναι και αυτό που βυθίστηκε.
Εδώ τα γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου. Όποιος χρειάζεται περισσότερες λεπτομέρειες ας ρίξει μια ματιά στην καταχώρηση του Lloyd´s (βλ. συνημμένο #4).
Καλό απόγευμα
DG
Όνομα: ELVIRA VASELLI, από το 1936 (πρώην Β.Α.Η.W. No.1, το 1912, ALUMINE, το 1917, PAOLO BEVERINI, το 1931)
Τελευταίος ιδιοκτήτης: Soc. Anon. Italiana Lavori Edili e Marittimi, Roma
Καθέλκυση: 20.03.1912
Αποπεράτωση: Μάιος 1912
ΚΟΧ: 647
ΚΚΧ: 357
Μήκος: 53,9 μέτρα
Πλάτος: 9,1 μέτρα
Βύθισμα: 3,3 μέτρα
Κατασκευαστής: C.H. Walker & Co. Ltd., Sudbrook, Μεγάλη Βρετανία
Αριθμός κατασκευής: 180
Προπέλες: 1
Ενδεικτική ταχύτητα: 8 κόμβοι
Πρόωση: Τρικύλινδρη παλινδρομική μηχανή
Ισχύς: 79 NHP
http://s3.imgimg.de/uploads/SeitenausRf3c8c066Af3c8c066Ff3c8c066Mediterraneanr eviewnof3c8c0664JulytoSeptember1943f3c8c066jpg.jpg
Συνημμένο #1
http://s3.imgimg.de/uploads/0533e7703b66jpg.jpg
Συνημμένο #2
http://s3.imgimg.de/uploads/0535e5bbf8dajpg.jpg
Συνημμένο #3
http://s3.imgimg.de/uploads/43b0292a3fded0bjpg.jpg
Συνημμένο #4
Η ταυτότητα του ναυαγίου δεν ήταν γνωστή και οι φήμες ανέφεραν ότι επρόκειτο για ένα γερμανικό πλοίο το οποίο είχε βυθιστεί από το ελληνικό υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, και μάλιστα ότι το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είχε εξαπολύσει δυο τορπίλες, από τους πρυμναίους τορπιλοσωλήνες του, οι οποίες χτύπησαν το πλοίο στο μεσοκάραβο.
Ξεφυλλίζοντας πρόσφατα μια παλιά έκδοση του Mediterranenan Review No. 4, July-September 1943 της βρετανικής R.A.F. βρήκα ένα άκρως ενδιαφέρον άρθρο με τον τίτλο Air Operations in the Aegean, January to September 1943. Στην σελίδα 67 (βλ. συνημμένο #1) γίνεται λεπτομερής αναφορά μιας επίθεσης βρετανικών Beaufighter στον κόλπο των Αλιμνίων, στις 28 Ιουλίου 1943, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα την βύθιση ενός πλοίου.
Διασταυρώνοντας τις πηγές με τα γερμανικά πολεμικά ημερολόγια, με άμεσο σκοπό να κατατοπιστώ για την επίθεση και από την γερμανική πλευρά, διαπίστωσα ότι δυο ιταλικά ατμόπλοια δέχτηκαν επίθεση από βρετανικά αεροσκάφη και το ένα από αυτά βυθίστηκε την προαναφερόμενη ημερομηνία. Πρόκειται για τα ELVIRA VASELLI και LEGNANO (βλ. συνημμένα #2 και #3) εκ των οποίων το πρώτο είναι και αυτό που βυθίστηκε.
Εδώ τα γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου. Όποιος χρειάζεται περισσότερες λεπτομέρειες ας ρίξει μια ματιά στην καταχώρηση του Lloyd´s (βλ. συνημμένο #4).
Καλό απόγευμα
DG
Όνομα: ELVIRA VASELLI, από το 1936 (πρώην Β.Α.Η.W. No.1, το 1912, ALUMINE, το 1917, PAOLO BEVERINI, το 1931)
Τελευταίος ιδιοκτήτης: Soc. Anon. Italiana Lavori Edili e Marittimi, Roma
Καθέλκυση: 20.03.1912
Αποπεράτωση: Μάιος 1912
ΚΟΧ: 647
ΚΚΧ: 357
Μήκος: 53,9 μέτρα
Πλάτος: 9,1 μέτρα
Βύθισμα: 3,3 μέτρα
Κατασκευαστής: C.H. Walker & Co. Ltd., Sudbrook, Μεγάλη Βρετανία
Αριθμός κατασκευής: 180
Προπέλες: 1
Ενδεικτική ταχύτητα: 8 κόμβοι
Πρόωση: Τρικύλινδρη παλινδρομική μηχανή
Ισχύς: 79 NHP
http://s3.imgimg.de/uploads/SeitenausRf3c8c066Af3c8c066Ff3c8c066Mediterraneanr eviewnof3c8c0664JulytoSeptember1943f3c8c066jpg.jpg
Συνημμένο #1
http://s3.imgimg.de/uploads/0533e7703b66jpg.jpg
Συνημμένο #2
http://s3.imgimg.de/uploads/0535e5bbf8dajpg.jpg
Συνημμένο #3
http://s3.imgimg.de/uploads/43b0292a3fded0bjpg.jpg
Συνημμένο #4