![]() |
S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Την άνοιξη του 2009, μετά τις καταδύσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Junkers 52 της Κέας, πέρασα δυο ημέρες με έναν μεγάλο σε ηλικία ψαρά του νησιού ο οποίος με ξενάγησε στα ναυάγια της περιοχής. Όλα τα ναυάγια του ήταν γνωστά εκτός από ένα, σχετικά μεγάλο, το οποίο χτυπήσαμε με το σόναρ στα 107 μέτρα βάθος. Κανείς δεν ήξερε κάτι για το ναυάγιο αυτό το οποίο, από ότι μου είπε ο γνωστός μου ψαράς, θα πρέπει να ήταν από τον πρώτο πόλεμο καθώς το θυμόταν ήδη από τα παιδικά του χρόνια.
Ερεύνησα πολύ το διάστημα αυτό για να ανακαλύψω την ταυτότητα του ναυαγίου αλλά δεν τα κατάφερα, μέχρι χθες που συναντήθηκα στο Αμβούργο με τον Γερμανό ερευνητή και φίλο Lino von Gartzen. Ο Lino είναι ο άνθρωπος που εντόπισε στον βυθό τα συντρίμμια από το αεροπλάνο του Antoine de Saint-Exupéry, του συγγραφέα του Μικρού Πρίγκιπα, κοντά στην Μασσαλία (βλ. εδώ). Η συζήτηση περιστράφηκε φυσικά γύρω από τα ναυάγια :) μέχρι την στιγμή που ο Lino -ο οποίος έχει ειδικευθεί στην έρευνα των αεροπλάνων που βρίσκονται στον βυθό της Μεσογείου, και αρθρογραφεί στο περιοδικό Flugzeug Classic-, μου είπε εντελώς τυχαία ότι πριν την συνάντηση μας επισκέφθηκε ένα γνωστό παλαιοπωλείο στο κέντρο του Αμβούργου, όπου κατά τύχη βρήκε και αγόρασε το αυθεντικό πολεμικό ημερολόγιο του γερμανικού υποβρυχίου UC 22 το οποίο έδρασε και στην Ελλάδα προς το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ζήτησα να το δω και για μεγάλη μου έκπληξη ανάμεσα στις σελίδες και τους χάρτες του ημερολογίου, υπήρχε ένας χάρτης ο οποίος έδειχνε με φοβερή λεπτομέρεια ένα ναρκοπέδιο που πόντισε το συγκεκριμένο υποβρύχιο τον Ιανουάριο του 1918 ακριβώς στην περιοχή που τον Ιούνιο του 2009 εντοπίσαμε το προαναφερόμενο ναυάγιο. Στο σημείο αυτό μάλιστα του χάρτη υπάρχει καταχωρημένη βύθιση πλοίου, ακριβώς στις συντεταγμένες που "χτυπήσαμε" το ναυάγιο. Στο πολεμικό ημερολόγιο του UC 22, με ημερομηνία 20 Ιανουαρίου 1918, υπάρχει και η καταχώρηση βύθισης. Μετά από τα στοιχεία αυτά, και κάποια ακόμα που ακολούθησαν, βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι στα ναυάγια της Τζιάς προστέθηκε ακόμα ένα. Πρόκειται για το S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN, το οποίο βυθίστηκε με τορπίλη και όχι με νάρκη, όπως μας πληροφορεί στην καταχώρηση του ο κυβερνήτης του υποβρυχίου UC 22, υποπλοίαρχος Carl Bünte. Το S/S LOUVAIN, ex S/S DRESDEN, είχε τα εξής χαρακτηριστικά: Τύπος: Επιβατηγό πλοίο Χρονολογία κατασκευής: 1897 Αποπεράτωση: Μάιος 1897 Όνομα: DRESDEN Σημαία: Βρετανική ΚΟΧ: 1805 Ολικό μήκος: 92,1 μέτρα Πλάτος: 11,6 μέτρα Κατασκευαστής: Earle´s Τόπος κατασκευής: Hull Αριθμός κατασκευής: 410 Χώρα κατασκευής: Βρετανία Αριθμός προπελών: 2 Μέγιστη ταχύτητα: 17 κόμβοι Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1897 για την εταιρεία Great Eastern Railway η οποία το ένταξε στην γραμμή Harwich - Antwerpen. Το 1915 το S/S DRESDEN επιτάχθηκε από το Βρετανικό Ναυαρχείο και μετονομάσθηκε σε LOUVAIN. Βυθίστηκε, όπως προαναφέρθηκε, από τορπίλη του γερμανικού υποβρυχίου UC 22, στις 20.01.1918 κοντά στην Κέα. Λόγω έλλειψης χρόνου, θα επανέλθω με περισσότερες λεπτομέρειες από το πολεμικό ημερολόγιο του UC 22, σε λίγες ημέρες. Καλορίζικο μας :D ![]() ![]() |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Παράθεση:
Αυτό σημαίνει “Some things are meant to be (found)!” :) |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
WOW!
Δημήτρη ουδέποτε μπορούσα να φανταστώ ότι τα "ψήγματα" ιχνών που είδαμε μαζί στην οθόνη του Echo Sounder του ψαράδικου εκείνο το πρωί του περσινού Ιούνη θα μετουσιώνονταν "έτσι εντελώς τυχαία" σε ένα τόσο όμορφο σκαρί όπως του S/S DRESDEN! :thumbup: Τι να πώ; Έχω σαστίσει από την νέα ανακάλυψη που πράγματι ανεβάζει τον πήχη για τη "Γειτονιά των Ναυαγίων" της Κέας και θέτει μια ακόμη πρόκληση για την καταδυτική ομάδα :cool: Αναμένουμε νεώτερα σου και συζητήσεις για τη διοργάνωση "διερευνητικής βουτιάς" προς επιβεβαίωση...:geia: Υ.Γ. One more reason for the NMK! |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Αγαπητά μέλη του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αυτοδυτών ΤΗΘΥΣ, αγαπητά μέλη του φόρουμ,
όπως ανέφερα στην ανακοίνωση που αφορά ένα ακόμα ναυάγιο στον δίαυλο της Κέας, το S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN, σας παραθέτω -μετά από σύμφωνη γνώμη και του Lino von Gartzen, του ιδιοκτήτη του πολεμικού ημερολογίου (Kriegstagebuch) του γερμανικού υποβρυχίου UC 22-, την μετάφραση και τον συνοδευτικό χάρτη που συνδέεται με τον τορπιλισμό και την βύθιση του προαναφερθέντος ναυαγίου. Πρόκειται για την μετάφραση της καταχώρησης βύθισης και τον χάρτη που σχεδίασε ο κυβερνήτης του υποβρυχίου υποπλοίαρχος Carl Bünte. Πριν όμως συνεχίσω θα ήθελα να αναφέρω τα εξής: 1. Παρακαλώ πολύ να ληφθεί υπ΄ όψιν ότι όλα τα στοιχεία που παρέχονται εδώ έχουν προέλθει από το αυθεντικό χειρόγραφο, το οποίο αποτελεί ιδιοκτησία του ερευνητή Lino von Gartzen, και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς την γραπτή άδεια του. 2. Αν και τα ναυάγια της ελληνικής επικράτειας δεν έχουν ιδιοκτήτη -καθώς αποτελούν μέρος της νεώτερης πολιτιστικής κληρονομιάς του ελληνικού λαού, και μπορούν να καταδυθούν από τον κάθε ένα ο οποίος είναι εφοδιασμένος με την ανάλογη άδεια-, παρ΄ όλα αυτά η μέχρι τώρα πρακτική ήταν ο σεβασμός στην ιστορική και καταδυτική έρευνα της ενίοτε ομάδας που ασχολήθηκε με κάποιο από αυτά. Πιστεύω ότι αυτό θα εξακολουθήσει να ισχύει και στο μέλλον. Έτσι θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι οι συνεργαζόμενες καταδυτικές ομάδες των Blue Ratio Team και των Mixed Gas Adventures, έχουν συμπεριλάβει το ναυάγιο που εντόπισαν τον Ιούνιο του 2009, και θεωρούν ως το S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN, σαν ερευνητικό και καταδυτικό στόχο των συνεργατικών σχηματισμών τους (βλ. project). Συνεχίζω με την μετάφραση του ημερολογίου. 20.1.18 11.30 π.μ. ... με συνοδεία. Πολύ μακριά για να πραγματοποιηθεί επίθεση. Όπως φαίνεται έρχονται από τον δίαυλο της Κέας και κατευθύνονται προς την Μήλο. Σκοπεύω σήμερα, κατά το σούρουπο, να παραμείνω στον δίαυλο της Κέας, όπου μετά την παρακολούθηση της κυκλοφορίας να ποντίσω το πρώτο ναρκοπέδιο. Από τον δίαυλο της Κύθνου έρχονται με πορεία 215-220 μοιρών, δυο ατμόπλοια, με 1 φουγάρο και τρία κατάρτια, και ένα ατμόπλοιο με 2 φουγάρα και 2 κατάρτια, φέρουν την γαλλική σημαία. Και τα 3 ατμόπλοια φέρουν τα συμφωνηθέντα επίσημα χαρακτηριστικά των νοσοκομειακών πλοίων και πλέουν χωρίς καμιά συνοδεία. Καταδύθηκα μπροστά από τα ατμόπλοια και έπλευσα με πορεία 10 μοιρών προς το στενό της Κέας. 5.15 μ.μ., Δίαυλος Κέας Ανάδυση 7.40 μ.μ., άνεμος Β 2-3, θάλασσα 2, καθαρός ουρανός, ορατότητα καλή Από την αριστερή πλευρά της πρύμνης δυο σκοτεινές σκιές. Είναι ένα μεγάλο ατμόπλοιο με 2 φουγάρα και 2 κατάρτια, περίπου 7000 τόνων, συνοδευόμενο από ένα αντιτορπιλικό με δυο φουγάρα. Έχει πορεία προς το κέντρο του διαύλου της Κέας. Θέλω να ποντίσω, στην συνέχεια, νάρκες μπροστά στην πλώρη του και ταυτόχρονα να τοποθετηθώ πίσω από το ναρκοπέδιο έτσι ώστε να μπορέσω να πλήξω την πλώρη του υποβρυχίως.* 8.00 μ.μ. Ποντίστηκε η πρώτη νάρκη. 8.10 μ.μ. Ποντίστηκε η δέκατη νάρκη. Για την τοποθέτηση των ναρκών δες τον συνοδευτικό χάρτη του ναρκοπεδίου. 8.11 μ.μ. Συναγερμός. Αμέσως σε θέση επίθεσης. Το ατμόπλοιο με το συνοδευτικό πλοίο περνά πολύ κοντά από το ναρκοπέδιο. Πρώτος σωλήνας, πυρ. Υπολογισμένη απόσταση πλεύσης 12 ναυτικά μίλια, υπολογισμένη απόσταση στόχου 600 μέτρα, γωνία επικάλυψης 80 μοίρες, μετά από 43 δευτερόλεπτα ισχυρή έκρηξη. Επειδή βρίσκομαι ακριβώς μπροστά από το πλοίο συνοδείας, καταδύομαι στα 40 μέτρα. Μετά από 2 λεπτά ισχυρή έκρηξη βόμβας βυθού**, μετά από 3 λεπτά έκρηξη άλλης μιας βόμβας βυθού, σημαντικά ισχυρότερης από την πρώτη. Όλο το σκάφος ταράζεται έντονα. Πολλά πριτσίνια εκσφενδονίζονται***, το σκάφος φαίνεται να μην έχει πάθει κάτι άλλο. Κατευθύνομαι με πορεία προς την στεριά, για να αναδυθώ στην σκιά του νησιού. 9.15 μ.μ. Ανάδυση. Στο σημείο τορπιλισμού βρίσκεται το συνοδευτικό σκάφος. Από το μεγάλο μεταγωγικό, παρά την καλή ορατότητα, δεν έχει παραμείνει τίποτα ορατό. Λόγω του από εμένα ποντισμένου ναρκοπεδίου, δεν μπορώ δυστυχώς να πλησιάσω στο σημείο τορπιλισμού. Πλέω τώρα στον δίαυλο της Κύθνου για να τοποθετήσω εκεί το δεύτερο μου ναρκοπέδιο, στο σημείο κυκλοφορίας που εντόπισα την προηγούμενη ημέρα. Υπογραφή Bünte -------------------------------------------------- *) Εννοεί ότι σε περίπτωση που αποτύχουν οι νάρκες να βυθίσουν το πλοίο, να έχει την δυνατότητα να του επιτεθεί με τορπίλες. **) Αν και στην αρχή του πολέμου υπήρχαν ελάχιστα μέσα για την άμυνα των πλοίων ενάντια στις επιθέσεις των υποβρυχίων, προς το τέλος του πολέμου χρησιμοποιούσαν και οι δυο πλευρές βόμβες βυθού, με σημαντικά αποτελέσματα. ***) Την εποχή εκείνη ακόμα και το κύριο μέρος του υποβρυχίου, που δεχόταν τις ισχυρές πιέσεις του νερού, κατασκευαζόταν με την τεχνική της ραφής όπως όλα τα πλοία τότε. ------------------------ Συνοδευτικός χάρτης ναρκοπεδίου. Διακρίνεται, με κόκκινο χρώμα, το σημείο βύθισης του πλοίου. ![]() (Από το αρχείο του / Aus dem Archiv, Lino von Gartzen) ------------------------ Η αυθεντική σελίδα του πολεμικού ημερολογίου του UC 22, όπου βρίσκεται η καταχώρηση τορπιλισμού και βύθισης. ![]() (Από το αρχείο του / Aus dem Archiv, Lino von Gartzen) ------------------------ Υ.Γ. @ SUNSHINE Έτσι είναι, ορισμένα πράγματα είναι να συμβούν. @ Beracuda Μήπως μπορούσα να το φανταστώ εγώ Βύρωνα; :) |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Απλά Εκπληκτικό !!!!!! :thumbup:
Δημήτρη σε ευχαριστούμε ! :) |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Εκπληκτικό. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ ποιο συναρπαστική περιγραφή για ερευνητική / detective / sleuthing έρευνα! το να έχεις τα αυθεντικά γραπτά των πρωταγωνιστών της ιστορίας (τουλάχιστον το 50%), είναι σενάριο για το Discovery ή το National Geographic Channel!
Δημήτρη, αν έχεις διαβάσει το Επιμύθιο στο Όνομα του Ρόδου του Έκο, θα βρεις εκεί τη περιγραφή μιας σκηνής παρόμοιας με αυτή που περιγράφεις στο παλαιοπωλείο. ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Εκπληκτικό! Ευχαριστούμε πολύ και τους δύο !!:)
|
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Δημήτρη είναι συγκλονιστική η ιστορία που ξετυλίγεις !!
Κάθε φορά μια έκπληξη, μας αφήνεις άφωνους με τις περιγραφές σου. :thumbup: |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Φοβερή περιγραφή Δημήτρη!
Φαντάζομαι η συγκίνηση είναι μεγάλη όταν βρίσκεσαι μπροστά σε τέτοιες ανακαλύψεις!:) |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Σ'ευχαριστούμε Δημήτρη, και τον Lino von Gartzen !!!
εν αναμονή της συνέχειας...... :) |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Μπράβο Δημήτρη, φοβερή δουλειά για μια ακόμη φορά!
Ευχαριστούμε που μοιράζεσαι μαζί μας! :thumbup: |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Πολύ ωραίο το παραμυθι σου Δημήτρη, είναι υπέροχη η αίσθηση του
μυστηρίου που χαρίζει η έρευνα και όταν αφιερώνεις χρόνο (συνήθως απαιτείται και ουκ ολίγο χρήμα...) σχεδόν πάντα σε περιμένουν απίστευτες εκπλήξεις...Ομολογώ πως γι αυτό το ατμόπλοιο δεν είχα ακούσει τίποτα, ούτε κατά διάνοια δεν είχα φανταστεί ότι υπήρχε και άλλο επιβατικό στη "γειτονιά των ναυαγίων" που τόσο είχαμε ψάξει όσο ερευνούσαμε το Burdigala. Το πλοίο έχει και πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία http://www.uboat.net/forums/read.php?23,69801,75496 αλλά δυστυχώς είναι κομματάκι βαθιά :(, αγγίζει το βάθος που βρίσκεται ο Βρεταννικός.... |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ!
Δημητρη συγχαρητηρια για την ερευνα! :thumbup::thumbup::thumbup: υ.γ. φανταστητε απλα αυτα τα ναυαγια να ητανε σε πιο ρηχα νερα... τι κινητρο θα ητανε για τον καταδυτικο τουρισμο η χωρα μας! Απο την μια σκεφτομαι αυτο - απο την αλλη σκεφτομαι ασε καλυτερα....:confused: |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Παράθεση:
Ο συνδετικός κρίκος των τριών μέχρι τώρα γνωστών ναυαγίων του Α! Π.Π. της περιοχής της Κέας, δηλ. των S/S Burdigala, HMHS Britannic & HMS Louvain ήταν αφ' ενός το Μέτωπο της Καλλίπολης και οι Βαλκανικοί πόλεμοι, και αφ' εταίρου το ασφαλές λιμάνι του Μούδρου της Λήμνου που είχε μετατραπεί σε Ναύσταθμο των συμμάχων της ΑΝΤΑΝΤ, προσελκύοντας αυξημένη κίνηση πλοίων από και προς αυτό, με διελεύσεις μέσω του στενού της Κέας (Keos Channel). Το Γαλλικό πλοίο επέστρεφε με ρότα νότια ενώ τα δύο Αγγλικά είχαν αντίθετη κατεύθυνση, με ρότα Βόρεια. Και τα τρία συνάντησαν τη μοίρα τους από ενέργειες έμμεσες (νάρκες βυθού) ή άμεσες (τορπιλισμός) των Γερμανικών υποβρυχίων (U-73 και UC-22 αντίστοιχα). Δύο αναφορές: από ένα επιβιώσαντα και ένα απολεσθέντα του Louvain παραθέτονται εδώ: Jim Hanna's ship was torpedoed in WWI & Tribute From a Yorkshire Town - The Sinking of HMS Louvain - and the story of Arthur Farrar Το ξετύλιγμα ανθρώπινων ιστοριών είναι πάντα συγκινητικό. Υπάρχουν πολλά ονόματα επιβατών/πληρώματος για ψάξιμο... Επίσης δύο λόγια για το όνομα Louvain. Μάλλον προέρχεται από τη Βελγική πόλη Leuven, 25 χιλ. ανατολικά των Βρυξελλών ή οποία αντιστάθηκε στα Γερμανικά στρατεύματα. Το πλοίο ως επιβατηγό S/S DRESDEN εκτελούσε πλόες στη γραμμή Νότια Αγγλία - Βέλγιο. Πρακτική του Αγγλικού Ναυαρχείου την εποχή εκείνη ήταν να δίνονται στα επιταγμένα πλοία ονόματα "ηρωικών" πόλεων, πόσο μάλλον η αλλαγή από DRESDEN ;) Η συνέχεια της πράγματι παραμυθένιας ιστορίας του "νέου" ναυαγίου, επί των οθονών μας! :cool: |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Η κατάδυση σε ναυάγιο είναι από μόνη της συγκλονιστική. Μπορεί να μοιάζει με επίσκεψη σε κάποιο μουσείο ή με μια προβολή τρισδιάστατης ταινίας, όπου ο κάθε δύτης γράφει το δικό του σενάριο και κάνει τη δική του σκηνοθεσία.
Πόσο μάλλον όταν αυτή η κατάδυση είναι ταυτόχρονα και ανακάλυψη. Τα ένστικτα του εξερευνητή ενεργοποιούνται και πλέον ανατριχιάζεις μόνο στην θέα του επιβλητικού όγκου. Όταν δε έχουν προηγηθεί, έρευνα σε βιβλιοθήκες, ατέλειωτες ώρες στο διαδίκτυο, έξοδα, επικοινωνίες, τότε η κατάδυση οδηγεί στην εξερεύνηση, στην ανακάλυψη και στην ταύτιση, για να καταλήξει στη μετάδοση της γνώσης, προσθέτοντας ακόμα ένα κομμάτι στο παζλ της ιστορίας. Να 'σαι καλά Δημήτρη, να συνεχίσεις να μας οδηγείς στα σιδερένια μονοπάτια του βυθού . :thumbup: |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
να το πω λιγο αγοραια....
γεια σου ρε γκαλων με τα ωραια σου! |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
@ Όλους
Γεια σας παιδιά, σας ευχαριστώ όλους πολύ για τα καλά σας λόγια, αλλά το μόνο που έκανα εγώ ήταν να μεταφέρω τα γραφόμενα του κυβερνήτη του υποβρυχίου UC 22 στα ελληνικά. Δεν έχει να κάνει με κάποιο δικό μου οίστρο, αλλά με τον τρόπο γραφής του κυβερνήτη Carl Bünte. Έχοντας διαβάσει αρκετά πολεμικά ημερολόγια διαπίστωσα ότι ο κάθε κυβερνήτης έχει τον δικό του τρόπο και στίλ γραφής. Αν και τα στρατιωτικά πλαίσια της ημερολογιακής αναφοράς είναι στενά, πολλοί κυβερνήτες κατάφεραν να διαμορφώσουν ένα προσωπικό στιλ που περιείχε και τα δύο, και την στρατιωτική πληροφορία αλλά και κάποια ψήγματα λογοτεχνίας. Φέρνω σαν παράδειγμα κάποιους από τους γερμανούς κυβερνήτες υποβρυχίων του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αναφερόμενος στον Waldemar Kophamel (U-35) και στον Gustav Sieß (U-73), οι οποίοι έγραφαν πολύ οικονομικά, με ελάχιστες αλλά σημαντικές πληροφορίες, κρατώντας μια απόσταση από τα δρώμενα. Εν αντιθέσει με αυτούς ο Wilhelm Marschall (UC-74) και ο Carl Bünte (UC-22) έχουν έναν λυρισμό στην αφήγηση τους, ζουν τα γεγονότα και αυτό μεταβιβάζεται και στον αναγνώστη. Νομίζω ότι τα ανθρώπινα δημιουργικά χαρακτηριστικά, όσο και να περιορίζονται από τους κώδικες και τα πρωτόκολλα, πάντα θα βρουν τρόπο να εκδηλωθούν. Θυμάμαι ένα κομμάτι από το βιβλίο του Robert Harris με τον τίτλο ENIGMA. Η σκηνή έχει ως εξής. Μια από τις κοπέλες που εργάζεται στην τμήμα αποκωδικοποίησης μηνυμάτων ακούει στον ασύρματο χιλιάδες μηνύματα που στέλνουν οι γερμανικές υπηρεσίες από την Ρωσία μέχρι την Βόρεια Αφρική σε κώδικα Μορς. Ανάμεσα στους αποστολείς μηνυμάτων υπάρχει και κάποιος τον οποίον διακρίνει η κοπέλα πάντα από τον τρόπο μετάδοσης του. Τον περιγράφει σαν μεγάλο καλλιτέχνη και τον εξισώνει με πιανίστα κοντσέρτων δίνοντας μεγάλη σημασία στο προσωπικό του στιλ και στο στακάτο της μετάδοσης του μηνύματος. Παιδιά, είναι ευχαρίστηση και μεγάλη μου τιμή να μοιράζομαι μαζί σας την χαρά της έρευνας, ιδιαίτερα όταν προκύπτουν και άμεσα αποτελέσματα. Με αφορμή ένα μήνυμα του Άκη Γκούμα σε άλλο φόρουμ, για την δράση των με ναυάγια ασχολούμενων δυτών στην Ελλάδα και των ομάδων που έχουν δημιουργηθεί, θα ήθελα να αναφέρω ότι για να εντοπίσει και να καταδυθεί κανείς τα ναυάγια του ελληνικού αρχιπελάγους δεν φθάνουν τρεις ζωές. Πάντα κάτι καινούργιο θα εντοπίζεται, κάτι καινούργιο θα γίνεται γνωστό. Πιστεύω ότι η κατάργηση των στεγανών και η πρόθυμα προσφερόμενη πληροφορία, είναι σε θέση να αλλάξει την μέχρι τώρα νοοτροπία, δημιουργώντας έναν διαφορετικό κώδικα συμπεριφοράς και αξιών, δίνοντας με τονν τρόπο αυτόν και την συλλογική αλληλουποστήριξη, την δυνατότητα ανάδειξης των ναυαγίων του ελληνικού αρχιπελάγους. @ sfougarisb Ναι Μπάμπη η περιγραφή του Ουμπέρτο Έκο πλησιάζει πολύ. Επίσης η περιγραφή του Robert Louis Stevenson στην εισαγωγή του "The Bottle Imp", πάλι σε παλαιοπωλείο, δίνει επίσης πολύ έντονα το ίδιο συναίσθημα, ενισχυμένο με την παρουσία μιας κρυφής απειλής. Επίσης όταν θα φθάσουν και τα παραγγελθέντα ADM. 137/3715 και ADM. 1/8523/119 από το National Archives, τότε θα έχουμε και ενα μέρος από το άλλο 50% των πρωταγωνιστών της ιστορίας. :) @ ΚΑΡΕΛΑΣ Ναι Γιώργο, συνήθως αρκετοί από μας ξεκινούν με την έρευνα από το δίτομο έργο του Χρήστου Ντούνη, "Τα Ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες", το οποίο, όσο και καλό να είναι, εμπεριέχει λάθη και έχει ελλείψεις. Δεν θέλω να μειώσω την τεράστια προσφορά του κυρίου Ντούνη και του έργου του μια και λάθη και ελλείψεις υπάρχουν και στα πιο αξιόπιστα και σημαντικά ιστορικά έργα, ακόμα και στα ίδια τα πολεμικά ημερολόγια. Ένα παράδειγμα είναι η αναφορά του κυβερνήτη του UC 22 για το τονάζ του πλοίου, το οποίο εκτιμά σε 7000 τόνους, ενώ το S/S LOUVAIN ήταν 1805 ΚΟΧ. Αυτό που θέλω να τονίσω όμως είναι ότι συνήθως η χρήσιμη πληροφορία προέρχεται από τις πρωτογενείς πηγές και όταν έχουμε την δυνατότητα να ερευνούμε σε αυτές, τότε πρέπει να το εκμεταλλευτούμε. Κάτι ακόμα σε σχέση με την βύθιση του LOUVAIN και τα αρχεία. Συνήθως όταν γίνεται ένα λάθος στην αρχειακή καταγραφή ενός γεγονότος, αυτό αναπαράγεται διότι πολλοί λίγοι ερευνητές γνωρίζουν την ύπαρξη της παρθενογένεσης, συνήθως ο ένας αντιγράφει τον άλλον. Γι΄ αυτό μίλησα και μιλάω πάντα για τις πρωτογενείς πηγές. Στην περίπτωση του LOUVAIN θα δεις, αν το ψάξεις, ότι η καταχώρηση βύθισης στα διάφορα αρχεία αναφέρει την περιοχή "Kelos". Αν δεν γνωρίζει κανείς ότι η Κέα ή Τζιά, όπως την αποκαλούμε σήμερα, ήταν γνωστή στις εμπόλεμες ευρωπαικές δυνάμεις, και στους δύο πολέμους, σαν Κέος, και δεν υπολογίσει ότι ο γραφέας που καταχώρησε το συμβάν έκανε λάθος προσθέτοντας ένα Λ, τότε δεν θα καταφέρει να φθάσει ποτέ στην Τζιά. Αυτό όμως με το παραμύθι (βλ. παρά - μύθος) δεν το κατάλαβα. Επειδή όμως είσαι πολύ καλός φίλος και ξέρω την βαθιά σου καλοσύνη, είμαι σίγουρος ότι δεν το θεωρείς όπως θα μπορούσε να το εκλάβει ένας αρνητικά προσκείμενος στο θέμα. Και κάτι ακόμα. Αυτό με το βάθος δεν είναι το πρόβλημα. Αυτό που μου φαίνεται δύσκολο, και με ανησυχεί, είναι η συχνή διέλευση πλοίων από τον δίαυλο της Κέας. Τέλος πάντων θα δούμε, προς στιγμήν ας εμβαθύνουμε στα ιστορικά. Έχει ψάξιμο ακόμα. @ yan Γιάννη, πάντα έγραφες και γράφεις ωραία και περιεκτικά ποστ. Εμείς φίλε θα τα πούμε στον βυθό. :D @ Δέλβε Για να στο πω και στην γλώσσα σου φίλε, μετά από τόσα ταξίδια στην Ινδονησία επόμενο είναι, terima kasi banya. :cheesy: |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
...και μια φωτογραφία του συνοδευτικού πλοίου που παρέμεινε στο σημείο τορπιλισμού και συνέλεξε τους επιβιώσαντες ναυαγούς του S/S LOUVAIN. Πρόκειται για την τορπιλάκατο HMS COLNE, και όχι αντιτορπιλικό (γερμ. Zerstörer) όπως αναφέρει ο κυβερνήτης του UC 22.
![]() |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Απίστευτο αλλά αληθινό.
Γειά σου Δημήτρη, είσαι μαγνήτης φίλε :) |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Παράθεση:
Φαντάζομαι ότι το διασταύρωσες. Λοιπόν, είναι μεσημέρι και χτυπάει το τηλέφωνο. -Παρακαλώ -Ο Λίνο είμαι, βρίσκομαι στο Αμβούργο. Τι θα έλεγες να συναντηθούμε; -Πολύ ευχαρίστως αλλά δουλεύω μέχρι τις πέντε. Θα φύγω όμως λίγο νωρίτερα και θα συναντηθούμε στο κέντρο. -Ωραία. Που; -Εκεί κι εκεί. Πράγματι συναντηθήκαμε. Ώρα αργότερα, και ενώ πίναμε καφέ, προέκυψε η ακόλουθη συζήτηση. -Τι έκανες το απόγευμα; -Τελείωσα κάτι δουλειές που είχα και μέχρι να έρθεις πετάχτηκα σε ένα παλαιοπωλείο που ξέρω στο κέντρο για να ρίξω μια ματιά. -Βρήκες κάτι ενδιαφέρον; -Ναι, ένα πολεμικό ημερολόγιο του UC 22. -Να του ρίξω μια ματιά; -Πολύ ευχαρίστως. :D |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
...κι επειδη πιστευω οτι η πραγματικη κοινωνικη επανασταση και ανατροπη της περιρρεουσας αρρωστημενης πραγματικοτητας θα αλλάξει μονο με την ενισχυση της κοινωνικης συνειδησης, με την υπαγωγη του εγω στο εμείς,
δεν μπορω παρα να χειροκροτησω το Παράθεση:
|
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
@Dimitris Galon
Πραγματικά εντυπωσιακή η ιστορία της ανακάλυψης! Ποτέ δεν πίστευα οτι η ιστορική έρευνα μπορεί να προσφέρει τέτοιες συγκινήσεις . Το βίωσα με την ανακάλυψη της τωρινής τοποθεσίας του τάφου του λοχία William Sharpe, ο οποίος τραυματίστηκε κατά τη βύθιση του Βρετανικού, πέθανε στην προκυμαία της Κορησσιάς, θάφτηκε στο προάυλιο της Αγίας Τριάδας και αργότερα μεταφέρθηκε στη Σύρο, όπου τάφηκε ως "άγνωστος στρατιώτης" λόγω ενός απίστευτου γραφειοκρατικού λαθους! Δεν θα ξεχάσω τη στιγμή που ο Simon Mills μου έστειλε το επίσημο έγγραφο που έλεγε πως η αγγλική κυβέρνηση αναγνωρίζει το λάθος (ύστερα από 2 χρόνια αγώνα) και οτι πρόκειται να αλλάξει την επιγραφή στο μνήμα. Η αίσθηση οτι βοήθησα ώστε να γίνει μια "διόρθωση" (έστω και τόσο μικρή) της επίσημης Ιστορίας ήταν ανεπανάληπτη. Φυσικά η κλίμακα εδώ είναι πολύ μεγαλύτερη και πραγματικά σου αξίζουν θερμά συγχαρητήρια -και όχι μόνο για αυτό το ναυάγιο! Έχω μια πολυ καθαρή φωτογραφία του HMS Louvain όπως πρέπει να ήταν όταν βυθίστηκε (δηλαδή με τον οπλισμό του). Νομίζω οτι θα βοηθούσε πολύ την ταυτοποίηση του. Που μπορώ να στη στείλω? Η λίστα του πληρώματος: http://www.salways.co.uk/LouvainPhot...memorative.htm Εύχομαι Καλό Πάσχα σε όλους! Μιχάλης Μιχαηλάκης CEO Britannic S.A. ΥΓ1:Θα διαφωνίσω με τη θέση σου περί ιδιοκτησίας των ναυαγίων στην Ελλάδα, καθώς ξέρω κάποιο που έχει ιδιοκτήτη. :D:D:D ΥΓ2: Τα καλύτερα έρχονται για το νησί της Κέας (βλ. ΝΜΚ). |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
Παράθεση:
Παράθεση:
Παράθεση:
Ευχές για καλό Πάσχα σε όλους από την Κέα. Β. |
Απάντηση: S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN
@ farmamic
Μιχάλη σε ευχαριστώ πολύ για την φωτογραφία και την λίστα του πληρώματος. Πολλοί από μας, όταν ακούσαμε και διαβάσαμε αυτό εδώ Παράθεση:
Μιχάλη, θα χαρώ πολύ να συναντηθούμε και να συζητήσουμε, από κοντά, το πραγματικά πολύ περίπλοκο θέμα περί της ιδιοκτησίας των ναυαγίων στην Ελλάδα. Σε χαιρετώ και σου εύχομαι και σένα καλό Πάσχα. DG |
Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 00:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.