Απάντηση: Συνάντηση στο "Ζηνοβία"
Δεν ξέρω αν η συναπτούλα (Synaptula reciprocans) είναι δείκτης ρύπανσης ή όχι. Πάντως υπάρχουν διάφορα γεγονότα που είναι σχετικά με την παρενθεντική συζήτηση της ιδέας του καθαρισμού του Ζηνοβία. Το ναυάγιο αποτελεί ένα ξεχωριστό καταδυτικό μέρος (το καλύτερο στο νησί) διότι εκτός από το δέος που προκαλεί ο τεράστιος αυτός όγκος που κείται στον πάτο της Λάρνακας, έχει εξεληχθεί και σε έναν ενδιαφέρον βιότοπο όπου κανείς μπορεί να συναντήσει μεγάλο αριθμό ψαριών που κυμαίνονται από μικρόψαρα μέχρι πίγκες και ροφούς τουλάχιστον τριακονταετείς. Η υποβρύχια ζωή σε τόσο μεγάλη συγκέντρωση δεν υπάρχει πουθενά αλλού στο νησί. Παράγοντες που ίσως να έχουν συμβάλει σε αυτή την μεταμόρφωση ενός ανθρώπινου σκουπιδιού σε ένα ζωντανό πραγματικά οργανισμό (όπως πολύ ωραία μας έχει αναφέρει η Flabelina), ίσως να περιλαμβάνουν το γεγονός ότι στην περιοχή απαγορεύεται η αλιεία, υπάρχουν πολλά τεχνιτά καταφύγια για τα ψάρια κλπ. Για να κάνω και λίγο το δικηγόρο του διαβόλου θα έλεγα ότι πρόκειτε για ένα αξιοθέατο όπως έχει. Ο ιδιοκτήτης το γνωρίζει πολύ καλά αυτό. Επομένως γιατί κάτι που δουλέυει αποδεδειγμένα να υποβληθεί σε τέτοια διαδικασία. Για τον καθαρισμό μιλάω. Πώς θα πείσεις δηλαδή τον ιδιοκτήτη ότι η όποια εκστρατεία δεν θα αποτελέσει αρνητική διαφήμιση για το ναυάγιο. Σκεφτείτε πως η δημοσιότητα θα είναι εστιασμένη πάνω στο γεγονός ότι στο ναυάγιο υπάρχουν ακόμη επικίνδυνοι ρυπογόνοι παράγοντες και επικίνδυνες δομές. Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι πιθανόν ο ιδιοκτήτης να σκεφτεί ότι δεν θα πρέπει να πειράξουμε κάτι που δουλεύει όπως είναι. Το πετρέλαιο που κατά διαστήματα εξέρχεται από το ναυάγιο δεν φαίνεται να επηρεάζει και πολύ τους επισκέπτες και πέρα από κάποιες μικρές κηλίδες που κατά καιρούς επιπλέουν πάνω από το χώρο του ναυαγίου δεν υπάρχει τίποτε μακροσκοπικά ορατό. Βέβαια αν κάποιος επιχει΄ρήσει διείσδυση στο κατώτερο αμπάρι οι πιθανότητες είναι ότι θα βγεί κατάμαυρος από μέσα καθώς το λάδι είναι αρκετό.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Σώτος Χριστοδούλου : 31-05-08 στις 21:38.
|