Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #67  
Παλιά 02-07-08, 20:08
Το avatar του χρήστη Σώτος Χριστοδούλου
Σώτος Χριστοδούλου Σώτος Χριστοδούλου is offline
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Κύπρος
Μηνύματα: 630
Απάντηση: Οξυγόνο σε καταδυτικό σκάφος!!

Θεωρώ δεδομένο ότι ένα καταδυτικό κέντρο ξέρει το τι είναι σωστό και το πώς πρέπει να λειτουργεί στα πλαίσια του νόμου και των ευρωπαικών προτύπων. Άλλωστε οι περισσότεροι ιδιοκτήτες καταδυτικών κέντρων είναι και επαγγελματίες εκπαιδευτικοί στο χώρο και γνωρίζουν πολύ καλά όλες αυτές τις διαδικασίες.

Λείπουν όμως κατά την ταπεινή μου άποψη δύο πράγματα.

Το ένα είναι η νοοτροπία επαγγελματία, από μεμονωμένα άτομα που αναλαμβάνουν μάλιστα και υπεύθυνες θέσεις και πόστα όπως είναι αυτό του οδηγού κατάδυσης. Θεωρώ μάλιστα ότι το σωστό το γνωρίζουν πολύ καλά διότι αδυνατώ να σκεφτώ πώς αυτοί οι δύτες έχουν περάσει εκπαίδευση rescue χωρίς να συζητήσουν όλα αυτά τα πράγματα. Σαν επαγγελματίες δε, έχουν μελετήσει πολύ καλά το ΦΕΚ αλλά και τις υποχρεώσεις του παροχέα καταδυτικών υπηρεσιών και ξέρουν με κλειστά μάτια τι αποτελεί απόκλιση και τι αποτελεί παραβίαση των κανονισμών και οδηγιών. Παρόλ' αυτά οι επιλογές τους ορισμένες φορές για διάφορους λόγους είναι τυπικές απιλογές κακής κρίσης (poor judgement) που επίσης ξέρουν ότι είναι η υπ' αριθμόν ένα αιτία πρόκλισης καταδυτικού ατυχήματος. Αυτές οι συμπεριφορές όσο μια καταδυτική αγορά οριμάζει τείνουν να εξαλειφθούν καθώς το ίδιο το σύστημα αποβάλλει τα κακώς έχοντά του και αυτοδιορθώνεται. Ένα σπουδαίο ρόλο έρχονται να παίξουν και οι ιδιοκτήτες καταδυτικών κέντρων που με εσωτερικές διεργασίες διασφάλισης ποιότητας λειτουργούν σαν δικλείδια ασφαλείας που ανιχνεύει τις εκτροπές και τις διορθώνει με ποικίλα μέτρα. Απαιτείται λοιπόν άμεση και ειλικρινής επικοινωνία με τον πελάτη ώστε να υπάρχει ένα feedback των υπηρεσιών που παρέχουν και ικανότητα αξιολόγησης της κριτικής στο τέλος της ημέρας, με σκοπό τη βελτίωση.

Το άλλο κομμάτι που λείπει κατά την άποψή μου είναι η υπευθυνότητα από μέρους των πελατών που οφείλουν να γνωρίζουν ότι έχουν το τελαυταίο λόγο αφού η επιλογή του πού, με ποιόν, του πώς και του πότε θα βουτήξουν είναι αποκλειστικά δικό τους κεφάλαιο. Είναι έυκολο να καταλογίζουμε ευθύνες για ένα συμβάν στους άμεσα και κατά νόμον υπεύθυνους για την ασφάλεια μας! Το δύσκολο είναι να φτάσουμε σε ένα επίπεδο όπου να μπορούμε να προστατεύουμε τα δικαιώματά μας, να φυλάμε τα νώτα μας, και να αναπτύξουμε κάποιους κανόνες δικής μας ασφάλειας που δεν εξαρτώνται από τις εκάστοτε πρακτικές που ακολουθεί ο κάθε επαγγελματίας οδηγός κατάδυσης είτε αυτό το κάνει εν γνώσι είτε εν αγνοία του καταδυτικού κέντρου. Η πρόληψη και η σωστή κρίση είναι μέγιστα αγαθά και είναι δουλειά όλων μας και όχι μόνο των επαγγελματιών. Οφείλουμε λοιπόν να έχουμε γνώση που ποτέ δεν είναι αρκετή άρα θα πρέπει διαρκώς να την αναπτύσσουμε. Δόξα Τω Θεώ πηγές γνώσης υπάρχουν πολλές και με εύκολη πρόσβαση όπως είναι για παράδειγμα οι δημόσιες μας συζητήσεις από τις οποίες όλοι έχουν να πάρουν κάτι από όλους. Έχουμε επίσης την ευθύνη της προσωπικής μας προστασίας σε περίπτωση που οι άλλοι αδυνατούν να μας την παρέχουν και να γίνουμε κατά μία έννοια ανεξάρτητοι δύτες. Οφείλουμε επίσης να κερδίζουμε εμπειρίες με ασφαλή τρόπο και ένας τρόπος είναι να κάνουμε πολλές καταδύσεις και να έχουμε τις κεραίες μας ανοικτές ώστε να "κλέβουμε" τα καλά των άλλων καταδυτικών αγορών. Οφείλουμέ να είμαστε τέλος ισάξιοι με τους αντίστοιχους μας, που βρίσκονται στην υπόλοιπη υφήλιο και να ξεκολλάμε με ευκολία από κάτι που το κάνουμε λάθος μέσα στο σπίτι μας και να το άλλαζουμε και κάτι που δουλεύει καλύτερα.

Επικροτώ τέλος την ενέργεια του Σταύρου του Αποσπόρη που αν και πελάτης ο οποίος δεν είχε ευθύνη νομική για να βοηθήσει στο δύσκολο περιστατικό συμπεριφέρθηκε σαν ένα πολύ υπεύθυνο άτομο. Αυτή την νοοτροπία είναι που πρέπει να αναπτύξουμε όλοι μας!
Απάντηση με παράθεση