Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #16  
Παλιά 10-11-08, 14:51
Το avatar του χρήστη dimitri
dimitri dimitri is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Άγιοι Αναργυροι
Μηνύματα: 194
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο gre Εμφάνιση μηνυμάτων
Καλημερα κι απο μενα. Απ οσα διαβασα εδω δεν επιτρεπεται καταδυση recreational υποβρυχιου βαθυτερα απο 30. Αρα τι μενει ? ν αλλαξει ο νόμος...........Ριχνοντας μια ματια στο νομο ειδα οτι οντως επιβαλλει την υποστηριξη του υποβρυχιου απο σκαφος επιφανειας μεγαλυτερου των 10 μετρων. (Και δεν μιλαει για βαθυσκαφος το οποιο ποντιζεται απο σκαφος επιφανειας, αλλα για σκαφος το οποιο συνοδευει το υποβρυχιο.) Θα ηταν εξαιρετικα ενδιαφερον να μαθαιναμε απο καποιον που εχει γνωση κι εμπειρια απο τη λειτουργια ενος υποβρυχιου, το κατα ποσο ειναι εφικτο να λειτουργησει ενα τετοιο υποβρυχιο κανοντας περιηγησεις σε βαθος 120 μ. Αναρωτιεμαι δηλαδη αν μια αλλαγη του νόμου, θα μπορουσε πρακτικα να γινει. Το όριο των 30 που αυτη τη στιγμη προβλεπει ο νόμος με ποια λογικη εχει τεθει ? Πόσο ρισκο εχει αραγε η καθημερινη περιηγηση στα -120 ? Αν για καποιο λογο ακινητοποιηθει στα -120, ποσο ευκολο ειναι να ανελκυσθει ? Ποσο να κοστιζει αραγε ενα τετοιο υποβρυχιο σημερα ? Κι ας υποθεσουμε οτι αλλαζε ο νόμος, και βρισκοταν και το κονδυλι για την αποκτηση του υποβρυχιου, πόσο ευκολο ειναι να συντηρηθεί ? Υποθετω οτι η βαση συντηρησης κι επισκεων θα πρεπε να βρισκεται στο Λαυριο, καθοτι στη Τζια δεν υπαρχουν ουτε καν υποτυπωδεις ναυπηγοεπισκευαστικες υποδομες......

Sorry, εβαλα πολλες σκορπιες σκεψεις, απλα μου ηρθαν στο μυαλο γραφοντας.....περιμενω τις αποψεις σας, ειναι οντων ενδιαφερον και πρωτοτυπο το θεμα.......
Δυστυχώς οι διαφορες ενός υποβρυχίου που επιχειρεί στα 30 μέτρα είναι μεγάλες σε σχέση με ένα που θα επιχειρεί στα 120 μέτρα, με πολαπλάσια διαφορα στο κόστος.

Ένα υποβρύχιο στα 30 μέτρα δεν θέλει θέρμανση σε εύκρατες περιοχές (ή αν θέλει είναι ελάχιστη). Στα 120 μέτρα όμως ο παράγοντας κρύο παίζει μεγάλο ρόλο (ενημερωτικά σχεδόν όποτε έχει βυθιστεί κώδωνας οι δύτες δεν πέθαναν από έλειψη αερίων αλλά από υποθερμία)

Ένα υποβρύχιο στα 30 μέτρα έχει υλικά που αντέχουν στα 75 μέτρα. Ένα στα 120 θέλει υλικά που αντέχουν στα 300 μέτρα. Νομίζω ότι είναι αντιληπτό το μέγεθος της διαφοράς μόνο για τα πάχη και κόστη των υλικών. Δεν επεκτείνομαι σε λεπτομέρεις όπως dump valves κλπ (κυρίως γιατί έχω πάνω από 10ετία να ασχοληθώ με την επιθεώρηση/'εγκριση συστημάτων και γιατί όλα τα χαρτιά και οι πληροφορίες είναι σε κάποια κουτιά στο πατάρι ).

Μετά πάμε και στο μέγεθος. Ένα υποβρύχιο θα πρέπει να παιρνει 8-10 επιβάτες για να επιβιώνει οικονομικά (μπορεί να χρειάζεται και περισσότερους,αλλά ας πάμε σε ένα λογικό μέγεθος). Αυτό βάζει ένα σημαντικό παράγοντα βάρους (σε περίπτωση προβλήματος) και φυσικά θέλει και το αντίστοιχο πλοίο επιφανείας και δύτες για να το ανελκύσουν σε περίπτωση προβλήματος.

Τώρα για τα 30 μέτρα που προβλέπει ο νόμος δεν μπορώ να πώ τίποτα περα από το ότι ακούγεται ώραίο και στρογγυλό νούμερο
__________________
Too many Chiefs, not enough Indians....
Απάντηση με παράθεση