Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #12  
Παλιά 26-02-09, 00:13
Το avatar του χρήστη Έκτωρ
Έκτωρ Έκτωρ is offline
 
Εγγραφή: 20-11-2008
Περιοχή: Μεστά Χίου!
Μηνύματα: 430
Απάντηση: Ενυδρείο στο ντουμπάι

Φίλη Έμμυ..

Όντως μιλάμε για δυο διαφορετικά πράγματα άλλα θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω γιατί τα συγχέω.
Κατ’αρχήν πρέπει να ρίξουμε μια ματιά εδώ (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%...BC%CF%8C%CF%82) για να διαπιστώσουμε ότι το σωστό και το λάθος δεν έχουν ρόλο στο ερώτημα «τι είναι πολιτισμός» και ούτε η ιστορία πρόκριτε να τα διαφωτίσει. Το τι είναι πολιτισμός όπως σου έγραψα είναι σχετικό. Αυτό όμως (και αν θεωρήσουμε ότι η λέξη πολιτισμός είναι κάτι σαν παράσημο) το που θα το δώσουμε έχει να κάνει με την προσωπική κρίση το καθενός.
Όμως σίγουρα ο πολιτισμός με τα τεχνολογική επιτεύγματα δεν είναι συνώνυμα. Ο πολιτισμός είναι ανθρωποκεντρικός παράγοντας και έχει να κάνει με της αξίες του ανθρωπισμού και την επίδραση γεγονότων και επιτευγμάτων στην κοινωνία και την φύση του ανθρώπου. Οι πυραμίδες μπορεί να είναι πολιτισμός για τους Αιγύπτιους διότι πάνω σε αυτό νιώθουν κάποια κοινωνική συνοχή και κοινωνική αδελφοποίηση αλλά για μένα είναι ένα τεχνολογικό επίτευγμα που βασίστηκε στον θάνατο τον δούλων για να να φτιαχτεί ο τάφος του βασιλιά. Είναι ένα μνήμα ταξικής εκμετάλλευσης και τίποτα παραπάνω. Δεν μου επιτρέπω να το χαρακτηρίζω πολιτισμό. Δηλαδή αν οι Ναζί φτιάχναν έναν τεράστιο (στο μέγεθος των πυραμίδων) φούρνο και επιπλέον τον φιλοτεχνούσανε θα λέγαμε ότι είναι πολιτισμός επειδή τεχνολογικά είναι μεγαλύτερος φούρνος? Η διαφορά του Παρθενώνα είναι ότι συμβολίζει την ακμή μιας κοινωνίας σε πολλούς διαφορετικούς τομής, συμβολίζει την δημοκρατία και φιλοτεχνήθηκε με μερικά από τα σπουδαιότερα γλυπτά στην ιστορία της ανθρωπότητας. Αυτό του προσδίδει και μια παγκόσμια απήχηση και όχι ο όγκος ενός τεχνολογικού επιτεύγματος.
Ένα γεγονός όπως η κατάκτηση του διαστήματος είναι αρκετά πιο περίπλοκο να το κρίνω.

Κάποιες όμως επιμέρους απαντήσεις στα ερωτήματα που μου δίνεις είναι πως
η τσιμεντοποίηση της Αθήνας είναι όντως σοκαριστική αλλά έγινε για να καλύψει της ανάγκες των κατοίκων της. Όχι της ανάγκες των τουριστών. Όπως πχ έγινε η τσιμεντοποίηση των Κυκλάδων Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της καταστροφής έγινε για να υποδεχτεί τους πρόσφυγες της Σμύρνης και της εσωτερική μετανάστευση που επήλθε από των «εκσυγχρονισμό» του κράτους. Τα ενυδρεία δεν χτίζονται για να παράγουν έρευνα άλλα θέαμα. Η έρευνα που παράγετε εκεί είναι συμπληρωματικού χαρακτήρα στον ρόλο του ενυδρείου.

Τα Χαρακτηριστικά του Ντουμπάι είναι πολύ έντονα για να μπορώ να εκτιμήσω οτιδήποτε έχει σχέση με αυτό.
  • Η θέση της πόλης είναι σε σημείο που την κάνει πολύ δαπανηρή σε ενέργεια.
  • Οι λόγοι που δημιουργήθηκε είναι για να μνημονεύσουν την ισχύει των πετροδόλαρων. Να υμνήσουν τον πάθος για πλούτο και την επιδειξιομανία που υπάρχει σε μια συγκεκριμένη κάστα ανθρώπων. Σίγουρα αρκετά από τα κτίρια θα αποκτήσουν την έννοια του έργου τέχνης άλλα και τα έργα τέχνης επίσης κρίνονται και με βάση την επίδράση που είχαν στον άνθρωπο.
  • Στην πόλη αυτή υπάρχουν ρατσιστικού τύπου κατοχυρωμένα δικαιώματα.
  • Η κουλτούρα τους είναι φομενταλιστική άρα και αντίπαλου χαρακτήρα (εχθρική) στην προσωπική μου.
Το συγκεκριμένο ενυδρείο είναι μέρος αυτού του επιχειρήματος. Δεν το κρίνω με την έννοια του ότι κρίνω τα ενυδρεία αλλά με αυτήν του ότι είναι μέρος του Ντουμπάι.
Συγνώμη αν σε κούρασα αλλά ελπίζω να σου εξήγησα τον λόγο της διαφωνίας μου στο ότι το ενυδρείο του Ντουμπάι είναι πολιτισμός.
__________________
www.tortugadive.gr
Απάντηση με παράθεση