
27-04-09, 22:16
|
 |
|
|
Εγγραφή: 02-09-2007
Μηνύματα: 88
|
|
Απάντηση: Γιατί υπάρχει διακριση μεταξύ κύριου και εφεδρικού 2ου σταδίου;
Κώστα έτσι όπως το θέτεις δε νομίζω ότι θα διαφωνήσει κανείς, αλλά σε σχέση με το
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο seafarer
τροποποιω σημεια που κρινω οτι δεν προσφερουν ή αν θελετε οτι γινονται και διαφορετικα βρε αδελφε.
|
έχω να πω ότι προσωπικά όσες φορές το έχω κάνει δε μου έχει βγει σε καλό (χωρίς να υπονοώ τίποτα τραγικό) και τέλος πάντων αν έχω μάθει κάτι εμπειρικά, είναι ότι δεν πρέπει κανείς να υποτιμά καθόλου τους οργανισμούς και να κάνει αυτό ακριβώς που του λένε. Έτσι αποφεύγει άσκοπους κύκλους και πειραματισμούς που το πιθανότερο είναι ότι τους κάναν άλλοι πριν από αυτόν και που στο τέλος τέλος δεν έχει και το δικαίωμα να τους κάνει. Όχι λόγω τυπολατρίας για να μην παρεξηγιόμαστε, μιλάω για το ουσιαστικό δικαίωμα να πειραματίζεσαι ακόμα και με τη σωματική ακεραιότητα του άλλου. Ακόμα κι αν (ο κάθε) εγώ βουτάω ή εκπαιδεύω τα τελευταία 5-10-20-... χρόνια, η κατάδυση κι η καταδυτική εκπαίδευση υπήρχε κι εξελισσόταν πριν από μένα. Κι επίσης συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς...
Ένα άλλο πράγμα (αυτό δεν έχει θιχτεί πουθενά, αλλά έτσι, θέλω να το πω) που έχω μάθει εμπειρικά από τη θητεία μου ως μαθητής σε διάφορα επίπεδα είναι ότι το «καλός εκπαιδευτής» και «καλός δύτης» δεν είναι απαραίτητα ποσά ανάλογα. Αυτό άλλωστε ισχύει στα πάντα. Τίποτα δεν μας βεβαιώνει ότι ο Αϊνστάιν θα ήταν καλός σαν καθηγητής φυσικής λυκείου...
Έτσι και καλός εκπαιδευτής ενός σχολείου open water δεν είναι σώνει και καλά αυτός που έχει πάνω από 100 καταδύσεις στο φάσμα 70-90 μέτρα (μπορεί φυσικά και να είναι), αλλά αυτός που ξέρει πως να κάνει έναν αρχάριο να κατανοήσει την έννοια της πλευστότητας και να κάνει καλό fin pivot, ακόμα κι αν ο ίδιος φοβάται να πάει κάτω από τα 30 μέτρα. Προφανώς η εμπειρία είναι σημαντικότατος παράγοντας, ποια εργασία άλλωστε πνευματική ή χειρονακτική δεν επηρεάζεται από το βαθμό εμπειρίας αυτού που την εξασκεί. Αλλά εμπειρία σε τι, στην κατάδυση ή στην εκπαίδευση κατάδυσης; Κατά τη γνώμη μου άλλο το ένα κι άλλο το άλλο.
Νεοκλή, γι’ αυτό που επαναφέρεις στο ξαναλέω ότι το έχω πολύ φρέσκο. Έκανα το εκπαιδευτικό της padi πολύ πρόσφατα κι όταν έκανα αυτήν την άσκηση με τον τρόπο που είχα μάθει στα δύο από τα τρία εκπαιδευτικά που είχα κάνει πιο πριν, η εκπαιδεύτριά μου (που παρεμπιπτόντως ήταν άψογη στη δουλειά της και εξαιρετική επαγγελματίας) με διόρθωσε και μου έδειξε τον τρόπο που είπαμε. Εγώ σου λέω ότι θα συνεχίσω να το κάνω όπως το έκανα, όχι γιατί είμαι μάγκας κι έξυπνος, αλλά γιατί έτσι το έχω μάθει από αλλού και γιατί (ουφ!) έτσι το δείχνουν και οι ίδιοι στο rescue και μου το διευκρίνησε και η ίδια, πράγμα που μου επιβεβαιώνει ότι αυτός ο τρόπος είναι οκ. Και μπορώ να σου πω με βεβαιότητα χωρίς να ρωτήσω κανέναν ότι όχι, δεν αποτελεί violation of standards.
__________________
Πάρης Σοφός
|