Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο seafarer
Μανθο, βοηθησε με λιγο.....
για να καταλαβω αναφερετε ρητα στα standards της Padi αυτη η ασκηση ως skills???
και μαλιστα στο open water?
την περιγραφει δηλαδη?
την τεκκμηριωνει?
απλα την αναφερει?
τι απο ολα αυτα?
|
Κώστα γεια
Παραθέτω εδώ τμήμα από το instructor manual 2009 μάθημα 2, περιορισμένα (ασφαλή) ύδατα.
14. Air-depletion exercise — simulate air-supply depletion to allow student divers to experience the sensation of a gradual increase in inhalation effort. Brief students on what will occur and how to signal you when inhalation requires increased effort. Begin by moving in front of the student and slowly turning off the valve until the student feels the depletion occur. Maintain contact with the student’s tank valve and restore air supply immediately upon the out-of-air signal.
Επίσης εδώ από το 3ο μάθημα πάλι περιορισμένα νερά
10. Air depletion/alternate air source combined exercise — In water too deep to stand
up in, close the “out-of air” student’s valve. When student feels air loss (should not watch sPG), student signals out-of-air and secures buddy’s alternate air source and begins breathing. Reopen the valve as student secures the buddy’s alternate so the regulator is available for use. Donor and receiver swim together with receiver using alternate air source for at least one minute. switch roles so all divers act as donors and receivers.
Όπως βλέπετε όλα είναι σωστά και η PADI σίγουρα δεν βαδίζει σε παρανομίες και τέτοια

Τέλος να πω ότι στο μάθημα της ανοικτής θάλασσας νο2 αναφέρονται όλες οι περιπτώσεις σχετικά με το χταπόδι και τις εναλλακτικές πηγές αέρα.
Δίνω 2ο στάδιο, προτείνω το τρίγωνο, δίνω το κυρίως 2ο, το pony ή τελως πάντων ότι έχω... δεν αφήνει κενά πουθενά και επιτρέπει και στον εκπαιδευτή και τον μαθητή να εφαρμόσουν όποιο στυλ θέλουν.
Φιλικά
Μάνθος