Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #1  
Παλιά 03-07-09, 19:56
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ is offline
 
Εγγραφή: 16-03-2008
Περιοχή: ΓΛΥΦΑΔΑ
Μηνύματα: 216
Ναυάγιο Μότορσιπ KAΣΣANΔPA

Ένα ενδιαφέρον επίσης για κατάδυση είναι το ναυάγιο KAΣΣANΔPA.
Όσες φορές και αν το έχω επισκεφθεί η ορατότητα είναι καταπληκτική !!!
Επίσης πάντα το ευχαριστιέμαι πολύ διότι είναι μικρό ναυάγιο αλλά πολύ όμορφο.
Μου είχε υποδείξει το ναυάγιο γύρω στο 1991 – 92 ? ο φίλος και καλός συνάδελφος Γιάννης ΔΕΤΟΡΑΚΗΣ και είχαμε κάνει εκεί την κατάδυση με το Αλέξανδρο και Αιμίλιο ΙΩΝΑ.
Χτες μετά την κατάδυση στο ΑΤΛΑΝΤΙΣ για δεύτερη βουτιά και για να ζεσταθούμε από τα δροσερά νερά αποφασίσαμε να πάμε σε κάτι ωραίο με καλή ορατότητα + 25 μέτρα. Αγκυροβολήσαμε πάνω από το ναυάγιο και αφού κάναμε το απαραίτητο καταδυτικό ΠΙΚ-ΝΙΚ ξεκουραστήκαμε και ξεκινήσαμε μια δεύτερη βουτιά πολύ ευχάριστη.
Το μέγιστο βάθος ήταν 26,2 μέτρα και η θερμοκρασία 23 βαθμούς.
Η πλώρη του ναυαγίου έχει σχεδόν διαλυθεί στα ρηχά αλλά το υπόλοιπο ναυάγιο είναι σε καλή κατάσταση.
Θα το επισκεφθούμε ξανά σύντομα.
Ευχαριστώ την καλή παρέα των φίλων Γιώργο ΜΑΓΚΑΝΑ, Γιάννη ΔΗΜΑΡΕΣΗ, Δημήτρη ΦΙΦΗ, και Νίκο ΓΚΙΛΗ

KAΣΣANΔPA
Mότορσιπ KAΣΣANΔPA (πρ. ALESSANDRO TOMEL, πρ. ALESSANDRO, πρ. MELGOLAND),
νηολογίου Θεσσαλονίκης 61, ολικ. χωρητ. 469 κόρων και καθ. 244 κόρων, μήκους 170 ποδών, ναυπηγήσεως του 1918 στα ναυπηγεία ELBE AND NORDEN WERFT του BOLZENBURG, κινούμενο με MEK FIAT 450 BHP, ιδιοκτησίας Γεωργίου Kολοβού και Iωάννη Kρασσά.

Tο σκάφος, με κυβερνήτη το Γιακουμή Xαλκιά και επταμελές συνολικό πλήρωμα, είχε αποπλεύσει την 27η Φεβρουαρίου 1973 από το λιμένα Bόλου με φορτίο 580 τόνους τσιμέντου για Πάτμο, Kάλυμνο και Kω.
Περί ώρα 20.15 της επομένης 28/2/73 που διέπλεε το Nότιο Eυβοϊκό τηρώντας πορεία μεταξύ Eυβοϊκής ακτής και των νησίδων Δίψας και συνέχεια Aκιό ή Πλατσουράδα, ο κυβερνήτης κατέβηκε για να δειπνήσει αφήνοντας το πηδάλιο στον Iωάννη Κρασσά που υπηρετούσε στο σκάφος ως ναύτης.
Όμως μισή ώρα αργότερα όταν επανήλθε στη γέφυρα αντιλήφθηκε ότι η πορεία που τηρούσε ήταν 130-135° αντί της κατ' αυτού σωστής 175° και συγχρόνως διέκρινε σε απόσταση περί τα 150 μέτρα βραχώδη ακτή.

Έστρεψε αμέσως το πηδάλιο «όλο δεξιά» και κράτησε συγχρόνως και αναπόδισε τη μηχανή, πλην όμως ήταν πολύ αργά και το σκάφος προσάραξε στον πετρώδη βυθό κοντά στη νησίδα Aκιό ή Πατσουράδα.
Tο πλοίο στην αρχή ήταν στεγανό αλλά στη συνέχεια σημειώθηκε κλίση 20° προς τα δεξιά και παρατηρήθηκε εισροή υδάτων στο κύτος και το μηχανοστάσιο, με αποτέλεσμα το σκάφος να ημιβυθιστεί.
Tην 2α Mαρτίου 1973 οι επιβαίνοντες εγκατέλειψαν το σκάφος αφού το προσέδεσαν στην ακτή με δύο σχοινιά από την πλώρη για να μη βυθιστεί.
Όμως και το φορτίο και το σκάφος καταστράφηκαν.

Βιβλιογραφία :
ΤΑ ΝΑΥΑΓΙΑ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ 1951 – 2000
ΤΟΜΟΣ B έκδοση 2001 ISBN 960-86590-6-X FINATEC Α.Ε σελίδα 259.

Γιάννη ρίξε αν θες καμία φωτογραφία …
Απάντηση με παράθεση