Αγαπητά μέλη του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αυτοδυτών ΤΗΘΥΣ, αγαπητά μέλη του φόρουμ,
όπως ανέφερα στην ανακοίνωση που αφορά ένα ακόμα ναυάγιο στον δίαυλο της Κέας, το S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN, σας παραθέτω -μετά από σύμφωνη γνώμη και του Lino von Gartzen, του ιδιοκτήτη του πολεμικού ημερολογίου (Kriegstagebuch) του γερμανικού υποβρυχίου UC 22-, την μετάφραση και τον συνοδευτικό χάρτη που συνδέεται με τον τορπιλισμό και την βύθιση του προαναφερθέντος ναυαγίου. Πρόκειται για την μετάφραση της καταχώρησης βύθισης και τον χάρτη που σχεδίασε ο κυβερνήτης του υποβρυχίου υποπλοίαρχος Carl Bünte.
Πριν όμως συνεχίσω θα ήθελα να αναφέρω τα εξής:
1. Παρακαλώ πολύ να ληφθεί υπ΄ όψιν ότι όλα τα στοιχεία που παρέχονται εδώ έχουν προέλθει από το αυθεντικό χειρόγραφο, το οποίο
αποτελεί ιδιοκτησία του ερευνητή
Lino von Gartzen, και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς την γραπτή άδεια του.
2. Αν και τα ναυάγια της ελληνικής επικράτειας δεν έχουν ιδιοκτήτη -καθώς αποτελούν μέρος της νεώτερης πολιτιστικής κληρονομιάς του ελληνικού λαού, και μπορούν να καταδυθούν από τον κάθε ένα ο οποίος είναι εφοδιασμένος με την ανάλογη άδεια-, παρ΄ όλα αυτά η μέχρι τώρα πρακτική ήταν ο σεβασμός στην ιστορική και καταδυτική έρευνα της ενίοτε ομάδας που ασχολήθηκε με κάποιο από αυτά. Πιστεύω ότι αυτό θα εξακολουθήσει να ισχύει και στο μέλλον. Έτσι θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι οι συνεργαζόμενες καταδυτικές ομάδες των
Blue Ratio Team και των
Mixed Gas Adventures, έχουν συμπεριλάβει το ναυάγιο που εντόπισαν τον Ιούνιο του 2009, και θεωρούν ως το S/S LOUVAIN, πρώην S/S DRESDEN, σαν ερευνητικό και καταδυτικό στόχο των συνεργατικών σχηματισμών τους (βλ.
project).
Συνεχίζω με την μετάφραση του ημερολογίου.
20.1.18
11.30 π.μ.
... με συνοδεία. Πολύ μακριά για να πραγματοποιηθεί επίθεση. Όπως φαίνεται έρχονται από τον δίαυλο της Κέας και κατευθύνονται προς την Μήλο. Σκοπεύω σήμερα, κατά το σούρουπο, να παραμείνω στον δίαυλο της Κέας, όπου μετά την παρακολούθηση της κυκλοφορίας να ποντίσω το πρώτο ναρκοπέδιο. Από τον δίαυλο της Κύθνου έρχονται με πορεία 215-220 μοιρών, δυο ατμόπλοια, με 1 φουγάρο και τρία κατάρτια, και ένα ατμόπλοιο με 2 φουγάρα και 2 κατάρτια, φέρουν την γαλλική σημαία. Και τα 3 ατμόπλοια φέρουν τα συμφωνηθέντα επίσημα χαρακτηριστικά των νοσοκομειακών πλοίων και πλέουν χωρίς καμιά συνοδεία. Καταδύθηκα μπροστά από τα ατμόπλοια και έπλευσα με πορεία 10 μοιρών προς το στενό της Κέας.
5.15 μ.μ., Δίαυλος Κέας
Ανάδυση
7.40 μ.μ., άνεμος Β 2-3, θάλασσα 2, καθαρός ουρανός, ορατότητα καλή
Από την αριστερή πλευρά της πρύμνης δυο σκοτεινές σκιές. Είναι ένα μεγάλο ατμόπλοιο με 2 φουγάρα και 2 κατάρτια, περίπου 7000 τόνων, συνοδευόμενο από ένα αντιτορπιλικό με δυο φουγάρα. Έχει πορεία προς το κέντρο του διαύλου της Κέας. Θέλω να ποντίσω, στην συνέχεια, νάρκες μπροστά στην πλώρη του και ταυτόχρονα να τοποθετηθώ πίσω από το ναρκοπέδιο έτσι ώστε να μπορέσω να πλήξω την πλώρη του υποβρυχίως.*
8.00 μ.μ.
Ποντίστηκε η πρώτη νάρκη.
8.10 μ.μ.
Ποντίστηκε η δέκατη νάρκη.
Για την τοποθέτηση των ναρκών δες τον συνοδευτικό χάρτη του ναρκοπεδίου.
8.11 μ.μ.
Συναγερμός. Αμέσως σε θέση επίθεσης. Το ατμόπλοιο με το συνοδευτικό πλοίο περνά πολύ κοντά από το ναρκοπέδιο. Πρώτος σωλήνας, πυρ. Υπολογισμένη απόσταση πλεύσης 12 ναυτικά μίλια, υπολογισμένη απόσταση στόχου 600 μέτρα, γωνία επικάλυψης 80 μοίρες, μετά από 43 δευτερόλεπτα ισχυρή έκρηξη. Επειδή βρίσκομαι ακριβώς μπροστά από το πλοίο συνοδείας, καταδύομαι στα 40 μέτρα. Μετά από 2 λεπτά ισχυρή έκρηξη βόμβας βυθού**, μετά από 3 λεπτά έκρηξη άλλης μιας βόμβας βυθού, σημαντικά ισχυρότερης από την πρώτη. Όλο το σκάφος ταράζεται έντονα. Πολλά πριτσίνια εκσφενδονίζονται***, το σκάφος φαίνεται να μην έχει πάθει κάτι άλλο.
Κατευθύνομαι με πορεία προς την στεριά, για να αναδυθώ στην σκιά του νησιού.
9.15 μ.μ.
Ανάδυση. Στο σημείο τορπιλισμού βρίσκεται το συνοδευτικό σκάφος. Από το μεγάλο μεταγωγικό, παρά την καλή ορατότητα, δεν έχει παραμείνει τίποτα ορατό. Λόγω του από εμένα ποντισμένου ναρκοπεδίου, δεν μπορώ δυστυχώς να πλησιάσω στο σημείο τορπιλισμού. Πλέω τώρα στον δίαυλο της Κύθνου για να τοποθετήσω εκεί το δεύτερο μου ναρκοπέδιο, στο σημείο κυκλοφορίας που εντόπισα την προηγούμενη ημέρα.
Υπογραφή
Bünte
--------------------------------------------------
*) Εννοεί ότι σε περίπτωση που αποτύχουν οι νάρκες να βυθίσουν το πλοίο, να έχει την δυνατότητα να του επιτεθεί με τορπίλες.
**) Αν και στην αρχή του πολέμου υπήρχαν ελάχιστα μέσα για την άμυνα των πλοίων ενάντια στις επιθέσεις των υποβρυχίων, προς το τέλος του πολέμου χρησιμοποιούσαν και οι δυο πλευρές βόμβες βυθού, με σημαντικά αποτελέσματα.
***) Την εποχή εκείνη ακόμα και το κύριο μέρος του υποβρυχίου, που δεχόταν τις ισχυρές πιέσεις του νερού, κατασκευαζόταν με την τεχνική της ραφής όπως όλα τα πλοία τότε.
------------------------
Συνοδευτικός χάρτης ναρκοπεδίου. Διακρίνεται, με κόκκινο χρώμα, το σημείο βύθισης του πλοίου.
(Από το αρχείο του / Aus dem Archiv, Lino von Gartzen)
------------------------
Η αυθεντική σελίδα του πολεμικού ημερολογίου του UC 22, όπου βρίσκεται η καταχώρηση τορπιλισμού και βύθισης.

(Από το αρχείο του / Aus dem Archiv, Lino von Gartzen)
------------------------
Υ.Γ.
@ SUNSHINE
Έτσι είναι, ορισμένα πράγματα είναι να συμβούν.
@ Beracuda
Μήπως μπορούσα να το φανταστώ εγώ Βύρωνα;
