
12-05-10, 08:06
|
 |
Ανακοινώσεις Δ.Σ. του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αυτοδυτών ΤΗΘΥΣ
|
|
Εγγραφή: 05-04-2007
Μηνύματα: 1.042
|
|
|
Απάντηση: Σ.Ε.Α. Τηθύς: Δράσεις περί παράνομων ανελκύσεων και Καταδυτικού Κώδικα Συμπεριφοράς περι ν
Αγαπητοί φίλοι,
Σε συνέχεια της προηγούμενης δημοσίευσης, παραθέτουμε το κείμενο της επιστολής - αναφοράς που στείλαμε σήμερα με συστημένες επιστολές, στην λίστα αποδεκτών.
Παράθεση:
Άλιμος, 11/5/2010
Αρ. Πρωτοκ. 15
Προς:
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων
Καλλισπέρη 30, 117 42 Αθήνα
Υπ’ όψιν κας Σίμωση Αγγελικής
2. Λιμεναρχείο Λαυρίου
Λαύριο, 19500
Κοινοποίηση:
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και & Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Μπουμπουλίνας 20-22, 106 82 Αθήνα
Υπ’ όψιν κας Βλαζάκη-Ανδρεαδάκη Μαρίας
2. Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά
Ακτή Μιαούλη 50
Πειραιάς, 18510
Θέμα: Αναφορά του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αυτοδυτών «Τηθύς» για πιθανή παράνομη ανέλκυση όπλου από ναυάγιο αεροσκάφους Junkers 52 του Β’ Π.Π. στην θαλάσσια περιοχή της Κέας
Κύριοι,
Με την ιδιότητά μας ως επίσημος, αναγνωρισμένος από το κράτος φορέας ερασιτεχνών αυτοδυτών, θέλουμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας τα εξής.
Κατά την καταδυτική αποστολή «KEA DIVING EXPEDITION» (1) τον Σεπτέμβριο του 2008, μέσω της οποίας ήρθε στο φως και στην συνέχεια ταυτοποιήθηκε το ναυάγιο του S/SBurdigala από τον Α’ Π.Π, το σόναρ πλευρικής σάρωσης της αποστολής εντόπισε το ίχνος άγνωστου βυθισμένου αεροσκάφους.
Στην συνέχεια η αποστολή υπό την επωνυμία «SS BURDIGALA PROJECT» (2) το χρονικό διάστημα 25 Μαΐου – 6 Ιουνίου 2009, καταδύθηκε στο στίγμα του ίχνους του αγνώστου αεροσκάφους σε βάθος περίπου 65 μέτρων. Μετά από σειρά καταδύσεων και ιστορική έρευνα, πρότεινε στις αρμόδιες αρχές την ταυτοποίησή του, ως το Junkers 52 αριθμός κατασκευής 6590, που κατέπεσε στην θαλάσσια περιοχή της Κέας στις 6 Σεπτεμβρίου του 1943 κατά την διάρκεια του Β’ Π.Π.
Την 20/4/2010, στο διαδικτυακό forum του Συλλόγου μας (3) δημοσιεύτηκε βίντεο (4), προερχόμενο από το καταδυτικό κέντρο Sea Breaze, στο 6:20ο λεπτό του οποίου φαίνεται ότι το πολυβόλο MG-15 δεν είναι πλέον στην θέση που απεικονίζεται στις φωτογραφίες (5, 6) της αποστολής «SS BURDIGALA PROJECT».
Με αφορμή το παραπάνω, ξεκίνησε μεγάλη δημόσια συζήτηση στην καταδυτική κοινότητα σχετικά με την ηθική, την σκοπιμότητα αλλά και τη νομιμότητα μιας πιθανής ανέλκυσης τμήματος αυτού του ιστορικού ναυαγίου.
Ως Σύλλογος Ερασιτεχνών Αυτοδυτών, στο Καταστατικό (7) του οποίου είναι ξεκάθαρα δηλωμένη η αφοσίωσή μας στην προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και εκφράζοντας το σύνολο των μελών μας, αλλά -κατά την γνώμη μας- και την αγανάκτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των ελλήνων αυτοδυτών, δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας σε κάθε παράνομη ανέλκυση, από οποιονδήποτε κι αν προέρχεται και για οποιονδήποτε σκοπό.
Με την αναφορά μας αυτή, επιθυμούμε αφενός μεν να συμβάλουμε στην προστασία του ναυαγίου και την αναζήτηση της αλήθειας στην συγκεκριμένη υπόθεση, αφετέρου δε να δώσουμε το προφίλ της παρουσίας του σύγχρονου ερασιτέχνη αυτοδύτη στις ελεύθερες θάλασσες μας.
Μέσα από τις ποικίλες ενημερωτικές και επιμορφωτικές εκδηλώσεις και δράσεις του συλλόγου μας και ερχόμενοι καθημερινά σε επαφή με ένα μεγάλο πλήθος ελλήνων αυτοδυτών, έχουμε πειστεί ότι με την άρση των παρωχημένων αντισυνταγματικών απαγορεύσεων και τη θέσπιση του νόμου 3409/05, η θάλασσά μας απέκτησε στα πρόσωπα των ερασιτεχνών αυτοδυτών, τους πλέον πολυάριθμους και ανιδιοτελείς μάρτυρες και φρουρούς απέναντι σε όσους επιβουλεύονται την πολιτιστική μας κληρονομιά και το φυσικό περιβάλλον, που με τη μόνιμη παρουσία τους παίζουν το ρόλο του επίκουρου «ματιού» των αρμόδιων αρχών καθημερινά μέσα στην θάλασσα.
Οποιοσδήποτε δρα παράνομα, ανήθικα και εν τέλει δυσφημιστικά για τον χώρο της ερασιτεχνικής κατάδυσης θα μας βρει μπροστά του, αποφασισμένους να συμβάλλουμε με κάθε μέσο και πληροφορία στην οριστική απαξίωση και αποβολή του από τις τάξεις των ελλήνων αυτοδυτών.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες όσον αφορά την προστασία του ναυαγίου, την διαλεύκανση της υπόθεσης αυτής, αλλά και την άμεση ενημέρωσή μας σχετικά με αυτές.
Σας πληροφορούμε επίσης ότι είμαστε διατεθειμένοι να προσφέρουμε κάθε βοήθεια που πιθανόν θα χρειαστείτε -στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας- στην περίπτωση που υπάρχει ανάγκη αυτοψίας στο ναυάγιο μέσω καταδύσεων ή άλλου τεχνικού μέσου.
Με τιμή,
Για το Δ.Σ. του Σ.Ε.Α. «Τηθύς»
Γ. Κυπραίος Ζ. Μακροπούλου
Πρόεδρος Δ.Σ. Γραμματέας
Συνημμένα:
(1) Μαγνητικό μέσο (DVD) με 2 φωτογραφίες και 1 βίντεο. (Φωτογραφίες 1 & 2 από την αποστολή «SS BURDIGALA PROJECT» με το πολυβόλο στην θέση του.
Το βίντεο του καταδυτικού κέντρου SeaBreaze που αναρτήθηκε και στο forum του Συλλόγου μας (www.scubadive.gr)
(2) 3 Φωτογραφίες, 2 από την αποστολή του «SSBURDIGALAPROJECT» στις οποίες φαίνεται το πολυβόλο στην θέση του. 1 φωτογραφία (screencapture) από το βίντεο του καταδυτικού κέντρου SeaBreaze στην οποία φαίνεται ότι το πολυβόλο δεν βρίσκεται στην προηγούμενη θέση του.
Παραπομπές:
(1) http://keaexpedition2008.wordpress.com/
(2) http://keadive.gr/
(3) http://www.scubadive.gr/forum/showth...8841#post38841
(4) http://www.youtube.com/watch?v=s2kxjWJ85i8
(5) http://burdigalaproject.files.wordpr...0021-nef-1.jpg
(6) http://burdigalaproject.files.wordpr.../06/pic-10.jpg
(7) http://www.scubadive.gr/downloads/do...27_01_2007.pdf
|
Θα σας ενημερώσουμε για τις εξελίξεις, όταν υπάρξουν.
Το Δ.Σ. του Σ.Ε.Α. "Τηθύς"
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη GKanel : 12-05-10 στις 11:56.
Αιτία: Αποκατάσταση links
|