Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #5  
Παλιά 15-09-10, 11:29
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 745
Απάντηση: Κουκουρούκου στίγματα Υδρογραφικής

Καλημέρα Αντρέα

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο andreas Εμφάνιση μηνυμάτων
Ένα ναυάγιο μπορεί να δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα σε έναν ναυτιλευόμενο για δύο λόγους...
Όχι Αντρέα υπάρχουν πολλοί περισσότεροι λόγοι. Για τον πρώτο που αναφέρεις, του να πέσει κανείς επάνω στο ναυάγιο, υπάρχουν ειδικά σύμβολα και γραφικές καταχωρήσεις τα οποία διευκρινίζουν αν το ναυάγιο προεξέχει από το νερό, αν το ναυάγιο βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια ή αν το ναυάγιο βρίσκεται στα βαθιά, και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει καταχωρημένο, όταν αυτό είναι γνωστό, το βάθος του ναυαγίου. Για το δεύτερο δεν το σχολιάζω καθώς ναι μεν βέβαια υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία ανάμεσα στους ψαράδες και στην Υδρογραφική Υπηρεσία, καθώς ενίοτε οι πρώτοι πληροφορούν τους δεύτερους για ναυάγια που εντόπισαν, αλλά σίγουρα η Υδρογραφική Υπηρεσία δεν βνρίσκεται εκεί για να κατατοπίζει τους πρώτους για το που θα ρίξουν τα δίχτυα τους. Πολύ περισσότερο οι καταχωρήσεις ναυαγίων, όπως οι βυθομετρικές καταχωρήσεις, τα βαθυμετρικά διαγράμματα, και το είδος του βυθού, βοηθούν στις υποβρύχιες εργασίες όπως π.χ. η πόντιση υποβρύχιων καλωδίων ή η τοποθέτηση υποβρυχίων αγωγών κ.λπ.. Φαντάσου ότι αν κατά την διάρκεια τοποθέτησης ενός μεγάλου αγωγού η πορεία του πλοίου, επομένως και του αγωγού, πέσει επάνω σε ναυάγιο το οποίο στην συνέχεια πρέπει να παρακαμφθεί, αυτό σημαίνει, σε πολλές περιπτώσεις, τεράστια έξοδα. Ένας όμως ακόμα πιο σημαντικός παράγοντας είναι όταν όλα αυτά πραγματοποιούνται μέσα στα πλαίσια στρατιωτικών δραστηριοτήτων ή εφαρμογές οπλικών συστημάτων. Αντιλαμβάνεσαι φαντάζομαι την σημαντικότητα των γεωγραφικών, γεωδαιτικών, και μορφολογικών δεδομένων, καθώς και τα βαθυμετρικά διαγράμματα για τις πολεμικές υπηρεσίες. Έτσι πέρα από τον κοινωνικό της χαρακτήρα η Υδρογραφική Υπηρεσία υπάρχει, κυρίως, έχοντας επιχειρησιακό χαρακτήρα υποστήριξης του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, καθώς, ως γνωστόν, υπάγεται και σε αυτό.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο andreas Εμφάνιση μηνυμάτων
Και αν δημοσιεύονται τα στίγματα, γιατί αυτά είναι τόσο λάθος, αλλά με ακρίβεια εκατοστού.......?
Εδώ είναι το πρόβλημα. Κανείς δεν μπορεί να σου πει με σιγουριά γιατί συμβαίνει αυτό. Οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβαίνει είναι πολλοί, αλλά σίγουρα δεν δίνει η Υδρογραφική, με τίποτα, λάθος στίγματα ναυαγίων.

Αναφέρω μερικούς λόγους για τους οποίους, κατά την γνώμη μου, συμβαίνει αυτό. Πριν συνεχίσω όμως, πρέπει να αναφέρω ότι τα γεωδαιτικά, μορφολογικά, γεωλογικά, βυθομετρικά κ.λπ. δεδομένα, τα οποία προέρχονται από τις μετρήσεις επιστημονικών ερευνών από ωκεανογραφικά πλοία όπως τα Υ/Γ-Ω/Κ ΝΑΥΤΙΛΟΣ της ίδιας της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, και Ω/Κ ΑΙΓΑΙΟ του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., είναι πάντα απόλυτα σωστά και έγκυρα.

Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο ο καθένας που θα εντοπίσει κάποιο ναυάγιο, είτε ψαράς, είτε δύτης, είναι υποχρεωμένος να το δηλώσει στο πλησιέστερο λιμεναρχείο το οποίο με την σειρά του θα πρέπει να κατατοπίσει την Υδρογραφική Υπηρεσία και την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων. Δηλαδή το κρατικό όργανο το οποίο μεσολαβεί ανάμεσα στον ευρέτη και τον τελικό δέκτη της πληροφορίας είναι το λιμεναρχείο, το οποίο λαμβάνει από τον ευρέτη την πληροφορία και ενίοτε και το στίγμα του ναυαγίου. Εδώ μπορούν να δημιουργηθούν πολλά προβλήματα, όχι επειδή το λιμενικό όργανο δεν θα ενδιαφερθεί, αλλά επειδή υπάρχουν άλλοι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την εγκυρότητα του στίγματος με κύριους ανάμεσα τους το γεωδαιτικό datum (επειδή γνωρίζω ότι ομιλείς την γερμανική βλ. εδώ, καθώς οι Γερμανοί το εξηγούν καλύτερα), την ρύθμιση του GPS, την παράσταση του γεωγραφικού στίγματος, στο ίδιο όργανο, σε μοίρες, πρώτα και δεύτερα Ή σε μοίρες, πρώτα και δέκατα του πρώτου, την μετατροπή του στίγματος από δεύτερα σε δέκατα του πρώτου, καθώς και αποκλίσεις που προκύπτουν από την στιγμή που θα εντοπιστεί ένα ναυάγιο μέχρι την στιγμή που θα "μαρκαριστεί" από το GPS. Αν σ΄ αυτό προσθέσεις ότι ένα ναυάγιο δεν δημοσιεύεται αμέσως μετά την παροχή του στίγματος στην Υδρογραφική Υπηρεσία, αλλά παραμένει στα αρχεία μέχρι να ξαναεπιβεβαιωθεί, είτε από μια κρατικά ελεγμένη αποτύπωση, είτε από άλλες δηλώσεις ευρετών, οι οποίες βέβαια έχουν συνήθως αποκλίσεις αναμεταξύ τους, δημιουργείται το πρόβλημα που τόσο εύστοχα ανέφερε ο Καρέλας. Το στίγμα που παρατίθεται απορρέει από την στατιστική, με αποτέλεσμα να αναφέρεται επκριβώς με μοίρες, πρώτα κ.λπ., αλλά ταυτόχρονα να θεωρείται και ως "πιθανόν".

Ενδεικτικό είναι ότι κάποια από τα στίγματα ναυαγίων, στις "Αναγγελίες" της Υδρογραφικής, είναι καταχωρημένα με παράσταση σε μοίρες, πρώτα και δεύτερα, γεγονός το οποίο τα συνδέει, συνήθως, με το datum EUROPEAN50, ενώ άλλα με παράσταση σε μοίρες, πρώτα και δέκατα του πρώτου (συνήθως μέχρι και τρεις θέσεις μετά την υποδιαστολή), τα οποία συνδέονται σαφώς με το WGS84 (και πάλι οι Γερμανοί το εξηγούν καλύτερα, βλ. εδώ).

Αυτά
DG

Υ.Γ.
Αφού ασχολήθηκες με το θέμα αυτό Αντρέα ρίξε και μια ματιά στις διαφορές του γεωδαιτικού συστήματος EUROPEAN50-GREECE (ο σύνδεσμος είναι στα γερμανικά) και στο πλέον στάνταρτ WGS84, με το οποίο δουλεύουν σχεδόν όλα τα GPS. Επίσης εδώ θα βρεις ένα μικρό εργαλείο (στα αγγλικά), είναι το GEOTRANS, το οποίο, μετά την εγκατάσταση στο κομπιούτερ σου, θα σε βοηθήσει στην μετατροπή των συντεταγμένων από ένα γεωδαιτικό σύστημα σε ένα άλλο.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Dimitris Galon : 15-09-10 στις 11:53.
Απάντηση με παράθεση