Δημήτρη τα συγχαρητήρια μου και από εδώ. Οι έρευνες σου, - μαζί με τις έρευνες και παρουσιάσεις κάποιων άλλων στο χώρο (μετρημένων στα δάχτυλα του ενός χεριού,- δυστυχώς) αποτελούν κόσμημα που στολίζει το χώρο που τις υποδέχεται.
Για το σχόλιο σου επίσης …
[…]ο
ρόλος του [ΝΑΥΑΓΙΟΥ], στη συνέχεια, στο παράνομο μεταναστευτικό κύμα των επιζώντων Εβραίων από την Ευρώπη προς την Παλαιστίνη (ήταν η μεγαλύτερη απώλεια της Αλιγιά Μπετ)- το καθιστά ένα αντικείμενο μαρτυρίας της πολιτικής, βιομηχανικής και κοινωνικής εξέλιξης και μεταλλαγής της ανατολικής Μεσογείου.[…]
δεν θα μπορούσα παρά να συμφωνώ και να επαυξάνω..
Θα πρέπει δε, να αναλογιστούμε, - όπως πολύ σωστά αναφέρεις παραπάνω, ότι το ατύχημα είναι αποτέλεσμα ευρύτερων κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων και μεταστροφών, που ξεκινούν -κυρίως- στις αρχές του 20ου Αιώνα
*, με την μετέπειτα γνωστή ως Διακήρυξη του Μπαλφούρ, περί Εβραϊκής Πατρίδας σε αντάλλαγμα της βοήθειας των Εβραϊκών κοινοτήτων στο να πειστούν οι ΗΠΑ να συμμετάσχουν στον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο στο πλευρό της Entente.
Μια διακήρυξη, η οποία το 1922 υιοθετείται από την, ανίσχυρη, Κοινωνία των Εθνών που με τους καταστροφικούς της χειρισμούς βάζει τις βάσεις για τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και το απάνθρωπο Ολοκαύτωμα.
Το τέλος του πολέμου λοιπόν μεταφέρει τα δεινά των Εβραίων κυρίως στην Ανατολική Μεσόγειο, - όπως και πάλι πολύ ορθά αναφέρει το ομολογουμένως εξαίσιο άρθρο σου - στις προσπάθειες τους να επιστρέψουν στο Ισραήλ εν μέσω εμποδίων του λεγόμενου Palestine Patrol (προσπάθειες που δυστυχώς έστω και μεταπολεμικά, δεν ήταν αναίμακτες)
Εάν λοιπόν σε όλη αυτή την Ιστορική Αλληλουχία προσθέσουμε και τις και τις κοινωνικές και γεωπολιτικές εξελίξεις των ημερών μας (βλ. Λωρίδα της Γάζας, Στολίσκοι ελευθερίας, η Παλαιστίνη μέλος των Ηνωμένων Εθνών και της UNESCO κλπ), είναι βέβαια λοιπόν πως η μελέτη σου αυτή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας ολιστικής προσέγγισης των γεγονότων η οποία όπως διαφαίνεται θα απασχολήσει για πολύ ακόμα ιστορικούς αλλά και διεθνολόγους .
Μπράβο και πάλι και περιμένω και τα επόμενα
------------
* Θα μπορούσαμε ενδεχομένως να πάμε και πιο πίσω χρονολογικά, στα 1890, όπου ο Αυστριακής καταγωγής δημοσιογράφος Theodore Herzl ίδρυσε το πολιτικό κίνημα της Σιων με σκοπό την πρόωθηση της εγκατάστασης Εβραικού Κράτους παραδείσου για τους Εβραίους τηε Ευρώπης και της Ρωσσίας,