Kαλησπέρα Δημήτρη
Σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου. Προσωπικά πιστεύω οτι υπάρχουν αρκετοί και καλοί ερευνητές της ναυτικής μας ιστορίας, κάποιους έχω τη χαρά να τους έχω γνωρίσει. Απλά μην περιμένεις να τους συναντήσεις στα φόρα. Δεν το λέω υποτιμητικά για όσους συμμετέχουν σε δημόσιες συζητήσεις μέσα από τα φόρα, και εγώ συμμετέχω αν και κατά τη γνώμη μου δεν είναι το πιο κατάλληλο περιβάλλον για έρευνα ή δημοσιεύσεις.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon
Δυστυχώς δεν υπάρχει καμιά αναφορά για το ΤΑΝΤΑ(Χ) στο γενικά φτωχό σε πληροφορίες βιβλίο των Χαρλαύτη, Τζελίνα; Βλασσόπουλος, Νίκος: Ποντοπόρεια - Ποντοπόρα ιστιοφόρα και ατμόπλοια, 1830-1939, ΕΛΙΑ, Αθήνα 2002.
Νομίζω όμως ότι αναφέρεσαι σ΄ αυτό το πλοίο, το οποίο σαν EKATERINI PEPPA (πρώην MALTANA, JEAN M., JEAN, TANTAH, IFAFA, κατασκ. 1889) συγκρούστηκε και βυθίστηκε έξω από την νήσο Bornholm της Δανίας, στις 7 Φεβρουαρίου του 1938.
|
Το βιβλίο Ποντοπορεία είναι λογικό να μην το έχει γιατί το "Ταντάχ" διατήρησε επί πλοιοκτησίας Τζών & Σια, Βρεταννική σημαία. Αφότου αγοράστηκε από τον υιό του Τζ.ΜακΝτούαλ, μετανομάστηκε "Jean M." και δεν είναι απίθανο το Μ να ήταν το αρχικό για το MacDowall. Για μεταβολές πλοιοκτητών, το Lloyds Register δεν είναι και η καλύτερη πηγή, ίσως μπορεί ενδεικτικά κάποιος να πάρει πληροφόρηση αλλά σίγουρα δεν είναι πλήρης η καταγραφή τους. Ειδικά όταν έχουν γίνει περισσότερες από μια μεταβολές εντός ενός έτους.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon
Έχεις βρει κάποιο άλλο ίχνος του Τζών Μακ Δούαλ υιού στην συνέχεια; Κατά τα φαινόμενα, το ΤΑΝΤΑ(Χ) θα πρέπει να ήταν το κύκνειο άσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων του.
|
Η δραστηριότητα της οικογένειας ΜακΔούαλ στη ναυτιλία συνεχίστηκε μέχρι λίγο πριν το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Διαβάζοντας το Γ' μέρος του αφιερώματος στο "Εφοπλιστής" θα ήθελα να κάνω μια αναφορά στην οικογένεια Χατζηκωνσταντή η οποία κατοικούσε στον Πειραιά. Αν και η εφοπλιστική της δραστηριότητα δεν ήταν του βεληνικούς του Τζών, δεν θα τη χαρακτήριζα ως μικρή εταιρία, τουλάχιστον όχι για τα δεδομένα της εποχής.
Ο Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντής είχε τουλάχιστον τέσσερις υιούς, τους Ελευθέριο, Ευστράτιο, Θεόφιλο και Ηλία οι οποίοι ασχοληθήκαν με το εμπόριο αλλά και με την ακτοπλοΐα για παραπάνω από δυο δεκαετίες. Η εφοπλιστική δράση της οικογένειας αρχίζει να σβήνει στα τέλη της δεκατίας του είκοσι και η διατήρηση του "Αθηνά" στο στόλο τους, έχει να κάνει μάλλον με νομικές δυσκολίες στην πώληση του.
Επειδή αναφέρεις στο άρθρο οτι η πώληση του "Αθηνά" πρέπει να ήταν επικερδής για την εταιρεία Παληού, να σε πληροφορήσω οτι από την πώληση εισρεύσανε στα ταμεία τους 265 χιλιάδες δραχμές. Αυτό προκύπτει από το συμβόλαιο αγοροπωλησίας του συμβολαιογράφου Ιωάννη Αθανασιάδου το οποίο και τυγχάνει να έχω στην κατοχή μου. Η δε ημερομηνία πώλησης που τοποθετείς μεταξύ 1920 και 1921, ήταν η 5η Ιουνίου 1921.
Το δε καλοκαίρι του 1921 ήταν - από άποψη αριθμού πλοίων - η καλύτερη στιγμή της Ατμοπλοΐας Κ.Χατζηκωνσταντή η οποία τότε διέθετε έξι ατμόπλοια, ανάμεσα στα οποία και το "Πατρίς" που αναφέρεται σε άλλο νήμα του φόρουμ.
Οι αδελφοί Ελευθέριος και Ευστράτιος ήταν αυτοί που αγόρασαν το "Αθηνά". Οι Ηλίας και Θεόφιλος είχαν κατά περιόδους συμμετοχή σε ορισμένα πλοία και άλλοτε είχαν δικά τους πλοία ξεχωριστά από τους άλλους δυο αδελφούς.
Πάντως στο "Αθηνά" απέκτησε αργότερα, το 1928, μερίδιο 10% και ο Ηλίας Χατζηκωνσταντής για το οποίο πλήρωσε 500 λίρες Αγγλίας.
Το 1928 θα αποκτήσει μερίδιο στα τρία εναπομείναντα πλοία της εταιρία, συμπεριλαμβανομένου και του "Αθηνά" ο πλοίαρχος του Ε.Ν. Ιωάννης Γκιάφης, ο οποίος είχε καταγωγή από το νησάκι του Καλάμου στο Ιόνιο. Ο Γκιάφης πέθανε το 1937 και το μερίδιο του πέρασε στους κληρονόμους του.