Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #35  
Παλιά 27-11-12, 15:00
Το avatar του χρήστη ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ is offline
Μέλος ΔΣ Άλλων Συλλόγων
 
Εγγραφή: 13-05-2007
Μηνύματα: 680
Απάντηση: Τα Ναυάγια του Νοτίου Πηλίου

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon Εμφάνιση μηνυμάτων
Ευχαριστώ πολύ Γιώργο για την πληροφορία. Στον τόμο Θ, σελ. 78-82, του Πολεμικού Ημερολογίου της Ιστορικής Υπηρεσίας του Γ.Ε.Ν., όπου εμπεριέχονται οι αναφορές και οι εκθέσεις πεπραγμένων των αξιωματικών του Βασιλικού Ναυτικού, αναφέρεται ότι το ΔΑΜΑΣΚΗΝΗ, το οποίο εκτελούσε χρέη θυρόπλοιου στο φράγμα του Οχυρού Βορείου Ευβοϊκού, δέχτηκε αεροπορικές επιθέσεις της Luftwaffe στις 16 και 17.4.1941. Στις 16 απάντησε με τα αντιαεροπορικά του καταφέρνοντας μαζί με τα αντιαεροπορικά του Ο.Β.Ε. να ρίξουν ένα εχθρικό αεροσκάφος στην περιοχή. Έχετε ακούσει για κανένα αεροσκάφος, εσύ και ο φίλος σου, στην περιοχή;
Δημήτρη έχουμε και οι δύο το ημερολόγιο και καλύπτεσαι και εσύ με την ιστορική τεκμηρίωση. Είχα διαβάσει και εγώ για το Στούκα που καταρρίφθηκε, απ' ότι θυμάμαι χωρίς να είμαι σίγουρος σε προηγούμενη επίθεση (κάποια μέρα που προηγήθηκε ) στο Ναυτικό Οχυρό Βορείου Ευβοικού αναφέρεται κατάρριψη ενός ακόμα Στούκα. Απ' όσο γνωρίζω όμως δεν έχει αναφερθεί κάποιος στόχος στο βυθό , ούτε έχω ακούσει κάτι σχετικά...
Για την έρευνα για το Δαμασκηνή θα σου πω ότι γνωρίζω, όχι σπουδαία πράγματα, κατ' ιδίαν...

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer Εμφάνιση μηνυμάτων
Αγαπητέ Γιώργο, δεν θα μπορούσα να ξεκινήσω το ταξίδι της επιστροφής μου χωρίς να παραθέσω ορισμένα στοιχεία για τα τσιμεντόπλοια του Βόλου, όπως και υποσχέθηκα.
Ευχαριστώ explorer, τα αρχεία συχνά θα πούν τη μισή αλήθεια, η έρευνα πεδίου, η επιτόπια έρευνα πάντα θα αποκαλύπτει την αλήθεια...
Δεν μας είπες τη γνώμη σου για το ποιό τσιμεντόπλοιο (General Jacob III ή General Lambert) θεωρείς ότι είναι αυτό της φωτό και ποιό αυτό που όπως αναφέρεις ανελκύστηκε το 1948.
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer Εμφάνιση μηνυμάτων

Ενδιαφέρον έχει η αναφορά του Ι.Μελισσηνού περί ναυαγίων δυο τσιμεντόπλοιων στη νήσο Στρογγύλη, τη νοτιότερη από τα Λιχαδονήσιαστο βόρειοδυτικό άκρο του Ευβοϊκού, όπου το ένα αναφέρεται ως 350 τόνων και το άλλο ως 400. Επίσης είδαμε και στην αναγγελία εκποίησης του Ο.Α.Ν. που παρέθεσα στο πλαίσιο του κειμένου «Πρωτοεμφανιζόμενα ναυάγια στις ακτές του Πηλίου και του Παγασητικού» ότι ένα ναυάγιο γερμανικού τσιμεντόπλοιου «αγνώστου ονόματος» παρά τη ν.Στρογγύλη τέθηκε προς εκποίηση το 1949.
Το ένα πάντως από τα δυο τσιμεντόπλοια στα Λιχαδονήσια αποτελεί σήμερα καταδυτικό προορισμό. Όπως και αναφέρει σχετική ιστοσελίδα: «Απόσταση από Άγιο Γεώργιο 3 ναυτικά μίλια, μέγιστο βάθος κατάδυσης 10 μέτρα. Η κατάδυση επικεντρώνεται σε «σλέπι» (είδος πλοίου, κατασκευασμένο από τσιμέντο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, μήκους 25 μέτρων, το οποίο βυθίστηκε μετά από βομβαρδισμό των συμμαχικών αεροσκαφών). Το πλοίο είναι καθισμένο σε αμμώδη βυθό, σε όρθια θέση και διατηρείται σε καλή κατάσταση».
Ο πρωτοπόρος των καταδύσεων Αλέξης Παπαδόπουλος σε άρθρο του Νίκου Μπουντούκη στο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ αναφέρει ότι έχει καταδυθεί σε 2 τσιμεντόπλοια ανοιχτά του Αγίου Κωνσταντίνου... Το δημοσίευμα το έχω στο αρχείο μου...

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon Εμφάνιση μηνυμάτων

Αρχικό μήνυμα απο Explorer
Το ένα πάντως από τα δυο τσιμεντόπλοια στα Λιχαδονήσια αποτελεί σήμερα καταδυτικό προορισμό.
Μήπως γνωρίζεις το όνομα του τσιμεντόπλοιου αυτού;DG
Προσωπικά και πάλι χωρίς να το πολυψάξω έχω μείνει με την εντύπωση ότι έιναι το Pionner, ένα από τα πιο γνωστά τσιμεντόπλοια που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Πέραμα. Θυμάμαι και τη φωτό του που έχει ανεβεί στα φόρα. Στο shipfriends ο Βύρωνας ο Τεζαψίδης είχε γράψει τα παρακάτω...


@ ΝΗΡΕΑ

Μόλις μου έστειλε κάποιες πληροφορίες το φιλαράκι μου ο Theo Dorgeist,


Es war das erste in Griechenland gebaute deutsche Betonschiff PIONIER 1

PIONIER I 427 BRT 1943 Betonschiff
250 PS
Betonschiffbauwerft Oberstleutnant Götsche Athen-Perama

26.01.1943 Bereits im Wasser,Werft und Neubauten kommen an RKS,MMR erteilt Weiterbauauftrag
27.04.1943 Motor noch nicht eingebaut, Finanzierung wieder durch Wehrmacht.
17.04.1943 Von der MMR übernommen.

08.07.1944 Limni -- Partisanen


Πρόκειται κατά τη γνώμη του, για το πρώτο τσιμεντόπλοιο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα, το
PIONIER I, 427 BRT με 250 PS
Καθέλκυση στις 26.01.43, 17.04.43 παραλαβή από την ναυτική εταιρία Μεσογείου (ΜΜR).
08.07.44 Κατάληψη στη Λίμνη από Αντάρτες

και σε συνέχεια στο

http://www.schiffswrackliste.de/BRT%201944.htm
ότι καταλήφθηκε από αντάρτες και καταστράφηκε. Έχω στο μυαλό μου ότι έχω συναντήσει και άλλα στοιχεία που οδηγούν σε αυτό το τσιμεντόπλοιο, ότι γράφω τώρα το γράφω χωρίς να ψάξω στις σημειώσεις μου, απλά θυμάμαι καλά ότι θεωρούσα αυτό το πλοίο το τσιμεντένιο ναυάγιο ση Βόρεια Εύβοια και ίσως βοηθήσει...

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ : 28-11-12 στις 08:02.
Απάντηση με παράθεση