Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #135  
Παλιά 02-06-14, 11:37
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 745
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Δημήτρη καλησπέρα.

Καταρχάς σε ευχαριστούμε για την επισήμανση σου η οποία φυσικά χρήζει κάποιας προσοχής.
Νίκο καλημέρα,

η συνδρομή στα κοινά είναι πάντα χαρά μου, ιδιαίτερα όταν έχει να κάνει με συναδέλφους οι οποίοι ασχολούνται με επιμονή και υπομονή με τα ίδια αντικείμενα που ασχολούμαι κι΄ εγώ, τα ιστορικά ναυάγια.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Αποτελεί παράλληλα και μια ευκαιρία να υπενθυμίσει κανείς την ιστορία της ταυτοποίησης του CITTA DI TRIPOLI. Στο ναυάγιο αυτό καταδύθηκε για πρώτη φορά ο Αντώνης Γράφας με την τότε ομάδα του το 2010, όταν ο Κώστας Θωκταρίδης και εγώ αποφασίσαμε να του παραχωρήσουμε το στίγμα με την προοπτική να δουλέψουμε το ναυάγιο όλοι μαζί. Στίγμα το οποίο είχα προηγουμένως επιβεβαιώσει μέσω fish finder μαζί με τον Κώστα Μυλωνάκη. Υποψιαζόμασταν με τον Θωκταρίδη οτι αυτό ίσως ήταν το CITTA DI TRIPOLI και μετά το βίντεο που έφερε ο Γράφας οι υποψίες αυτές επιβεβαιώθηκαν.
Είμαι σίγουρος Νίκο, και χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες, ότι τα γεγονότα έγιναν πράγματι όπως τα περιγράφεις. Χωρίς να με αφορά άμεσα, θα σταθώ σε αυτό που αναφέρεις: „… αποφασίσαμε να του παραχωρήσουμε το στίγμα με την προοπτική να δουλέψουμε το ναυάγιο όλοι μαζί“. Είναι κατά την γνώμη μου μια αξιέπαινη κίνηση η οποία συμβάλει στην δημιουργία ενός κλίματος αγαστής συνεργασίας και σεβασμού ανάμεσα στις ομάδες και στα άτομα που ασχολούνται σοβαρά με την ναυαγιοκατάδυση.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Εκτός από το εν λόγω σκίτσο κυκλοφορούν άλλωστε και διάφορες άλλες ιστορικές φωτογραφίες απ' όπου μπορεί κάποιος να βγάλει τα συμπερασματά του.
Δεν γνωρίζω σε ποιες ιστορικές φωτογραφίες αναφέρεσαι Νίκο. ‘Ισως θα μπορούσες να παραθέσεις κάποιες από τις φωτογραφίες αυτές εδώ στο φόρουμ, για μένα και τους υπόλοιπους συναδέλφους που ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο ναυάγιο. Μου κάνει όμως εντύπωση το γεγονός ότι αν και υπάρχουν, όπως ανάφερες, πολλές ιστορικές φωτογραφίες του πλοίου, διάλεξες για την φωτογραφική υποστήριξη του λήμματος του CITTA DI TRIPOLI στην ιστοσελίδα σας, την φωτογραφία που δείχνει λανθασμένα το CITTA DI BENGASI.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Παρεμπιπτόντως, μια από τις φωτογραφίες στο site σας είναι λάθος καθώς μάλλον απεικονίζει άλλο, συνώνυμο πλοίο (scroll σε παρακαλώ στο τρίτο πλοίο της σελίδας). Το αναφέρω επειδή ίσως αυτή ήταν η αιτία της σύγχυσης και προβληματισμού σου.
Η κτητική αντωνυμία, „σας“, δεν εκφράζει την πραγματικότητα Νίκο. Η ιστοσελίδα Grafas-Diving είναι η ιστοσελίδα του Αντώνη Γράφα όπου παρουσιάζει τις καταδύσεις που έχει πραγματοποιήσει με την ομάδα του, καθώς και τα ναυάγια στα οποία έχει καταδυθεί. Εγώ αφενός δεν ανήκω στην ομάδα του Αντώνη και αφετέρου δεν ταυτίζομαι με την ιστοσελίδα του. Όπως με πολλούς άλλους συναδέλφους, εδώ και στο εξωτερικό, συνεργάζομαι σε επίπεδο συνεισφοράς, όταν ζητηθεί η συνδρομή μου και όταν μπορώ να βοηθήσω.

Στην περίπτωση της ιστοσελίδας του Αντώνη στα μόνα άρθρα που μπορώ να αναφερθώ είναι αυτά τα οποία φέρουν την υπογραφή μου και συγκεκριμένα τα: Ιταλικό Βασιλικό Ναρκαλιευτικό R.D. 7 (κείμενο, επιλογή φωτογραφιών, λεζάντες), Ιταλικό Τορπιλοβόλο ALDEBARAN (κείμενο, επιλογή φωτογραφιών, λεζάντες), Βρετανικό LCT (μόνο κείμενο, το οποίο μετά από πρόσφατη αρχειακή έρευνα χρήζει επιμέλειας), Τορπιλοβόλο CURTATONE (μόνο κείμενο!), και το άρθρο για τα Α/Τ ΘΥΕΛΛΑ και Τ/Β ΑΙΓΛΗ (μόνο κείμενο!). Για όλα τα υπόλοιπα άρθρα την ευθύνη φέρει αποκλειστικά ο Αντώνης.

Για να υπογραμμίσω αυτά που αναφέρω, φέρνω σαν παράδειγμα το λήμμα U-133 στην σελίδα του Αντώνη, όπου γίνεται αναφορά στον Kurt Sommer κ.λπ.. Χωρίς να θέλω να επεκταθώ αναφέρω απλώς ότι οι δικές μου θέσεις είναι τελείως διαφορετικές από τις αναφορές του Αντώνη. Για τον λόγο αυτόν λοιπόν φέρω την ευθύνη μόνο για τα κείμενα, τις επιλογές φωτογραφιών και τις λεζάντες που φέρουν την υπογραφή μου.

Η αιτία του προβληματισμού μου δεν προήλθε από την φωτογραφία που αναφέρεσαι Νίκο, καθώς αφενός μου ήταν γνωστό ότι πρόκειται για το πλοίο FILIPPO GRIMANI (κατασκευής 1928), το οποίο αγοράστηκε από την „Tirrenia“ το 1958 και μετονομάστηκε σε CITTA DI TRIPOLI, αφετέρου είχα ξεχάσει την ύπαρξη του λήμματος
CITTA DI TRIPOLI στην ιστοσελίδα του Αντώνη μέχρι που διάβασα το μήνυμα σου και εντόπισα τον σύνδεσμο που παράθεσες. Για την έρευνα μου στηρίχθηκα μόνο στις δικές μου πηγές.

Αυτό που κυρίως μου έκανε εντύπωση και με προβλημάτισε είναι το γεγονός ότι στο σκίτσο του πλοίου, που όλοι εκλάβαμε ως CITTA DI TRIPOLI, υπάρχουν δυο πλατφόρμες πυροβόλων στο κάσαρο, ενώ στο ναυάγιο του ως CITTA DI TRIPOLI φερόμενου πλοίου βρίσκεται μόνο μια μεγάλη πλατφόρμα πυροβόλου, η οποία καταλαμβάνει όλο τον επάνω χώρο του επίστεγου (βλ. συνημμένο). Η αναφορά για την βύθιση του πλοίου στο „La difesa del traffico con l'Albania, la Grecia e l'Egeo“ του USMM, δεν κάνει ιδιαίτερη μνεία στο πλοίο πέρα από το γεγονός της βύθισης και των πληροφοριών που παρέχει για την νηοπομπή. Στην καταχώρηση όμως του λήμματος CITTA DI TRIPOLI στο „Navi mercantili perdute“ του USMM, σε συνδυασμό με το λήμμα CITTA DI BENGASI, υπάρχουν στοιχεία τα οποία με οδήγησαν στην περεταίρω έρευνα των δυο πλοίων με αποτέλεσμα την εντόπιση του λάθους στο σχέδιο του Aldo Cherini.

To CITTA DI BENGASI κατασκευάστηκε το 1917 σαν αδελφό πλοίο του CITTA DI TRIPOLI το οποίο είχε κατασκευασθεί δυο χρόνια πριν, το 1915. Τα δυο πλοία ήταν όμοια κατασκευαστικά με κάποιες μικρές τεχνικές διαφορές των χώρων πηδαλιουχίας και των εξωτερικών κατασκευών του επίστεγου. Το CITTA DI BENGASI όμως, εν αντιθέσει με το CITTA DI TRIPOLI, επιτάχθηκε, αν και για ελάχιστο διάστημα, το φθινόπωρο του 1918 από την Regia Marina. Την περίοδο αυτή εξοπλίστηκε με τέσσερα πυροβόλα των 120 χιλ. εκ των οποίων τα δυο βρισκόταν σε ξεχωριστές πλατφόρμες στην οροφή του επίστεγου. Όπως ακριβώς δείχνει η φωτογραφία και το σκίτσο τα οποία δείχνουν το CITTA DI BENGASI και όχι το CITTA DI TRIPOLI, το οποίο επιτάχθηκε για πρώτη φορά το 1940 από την Regia Marina.

Είμαι της άποψης ότι το λάθος του Aldo Cherini δεν συνδέεται μόνο με το γεγονός ότι τα δυο πλοία ήταν δίδυμα (ίδιου μήκους, ίδιου πλάτους, κατασκευασμένα και τα δυο στα ναυπηγεία Riuniti της Ancona), αλλά και με το γεγονός ότι και τα δυο πλοία ανήκαν στην ίδια εταιρεία, την ιταλική ναυτιλιακή εταιρεία „Tirrenia“ από το 1932.

Το CITTA DI BENGASI είχε παρόμοια σχεδόν τύχη με το CITTA DI TRIPOLI, καθώς αυτοβυθίστηκε την ημέρα της ιταλικής συνθηκολόγησης, 8.9.1943, στην Νάπολη και ανελκύθηκε μεταπολεμικά για να διαλυθεί την 16.10.1950 στην La Spezia.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Η ταυτοποίηση του CITTA DI TRIPOLI από το 2010 είναι πέραν πάσης αμφιβολίας...
Συμφωνώ απόλυτα ότι το συγκεκριμένο ναυάγιο είναι το CITTA DI TRIPOLI καθώς όχι μόνο τα γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα, αλλά και τα ιδιαίτερα επιμέρους χαρακτηριστικά της πρώτης και της δεύτερης σειράς υπερκατασκευών, του πρόστεγου, του επίστεγου, των θέσεων των αεραγωγών, κ.λπ., όπως αυτά γίνονται εμφανή από μια ιστορική φωτογραφία του πλοίου η οποία μου παραχωρήθηκε από φίλους ερευνητές.

Χάρηκα για την συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων.

Με εκτίμηση
DG


Απάντηση με παράθεση