Το οχηματαγωγ
ό ΕΥΓΕΝΙΑ Π. βρίσκεται σήμερα καμμένο και μισοβυθισμένο στην Ελευσίνα.
2015-08-06-1404.jpg
Η έρευνα που έγινε τα τελευταία χρόνια στο nautilia.gr για την εξακρίβωση της άγνωστης αρχικής ταυτότητας του σκάφους έφερε ορισμένες απαντήσεις σε θέματα που έχουμε συζητήσει εδώ.
Πάνω στο παρακάτω απόσπασμα από το βιβλίο "Πόλεμος στο Αιγαίο"
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer
Εξάλλου όπως γράφει ο Peter Schenk στο βιβλίο του «Kampf um die Ägäis» :
........."Στο δεύτερο ταξίδι στις 28 Σεπτεμβρίου 1944, το «Lokfahre» δέχθηκε επίθεση άπό αεροσκάφη Beaufighter και τήν επόμενη μέρα έπλήγη από Βρετανικά καταδρομικά και αντιτορπιλικά και υπέστη ζημιές. Ο Μπούχολτς επέστρεψε από εκεί στον Πειραιά με ένα αποβατικό σκάφος μηχανικού και έτσι απέφυγε την μοίρα του «Lokfahre», το όποιο βυθίστηκε στις 10 Οκτωβρίου 1944 μπροστά στο ακρωτήριο Σούνιο."
|
θα πρέπει να αναφέρουμε οτι το Lokfahre που επλήγη στη Σύρο δεν ήταν το ίδιο που βυθίστηκε στο Σούνιο. Επειδή το ημερολόγιο του Γερμανού Ναυάρχου Αιγαίου κάνει κοινή χρήση του όρου Lokfahre και για τα δυο πλοία χωρίς να τα ξεχωρίζει, προέκυψε σύγχηση.
Όμως το Lokfahre που επλήγη στη Σύρο τελικά βυθίστηκε εκεί, αυτοβυθίστηκε για την ακρίβεια, όπως προκύπτει από την παρακάτω εγγραφή του Ναυάρχου Αιγαίου (παραχώρηση Κ.Θωκταρίδη) :
lok1-1.jpg
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon
2. Τι απέγινε το δεύτερο ανελκυσμένο TLC (το 1 ή το 16);
|
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon
Εν εξελίξει βρίσκεται επίσης και η έρευνα αν υπήρξαν ένα ή δυο LOKFÄHRE.
|
To δεύτερο λοιπόν TLC που ανελκύστηκε (το 1 ή το 19 - το 16 που ανελκύστηκε στη Σούδα είδαμε ήδη οτι δεν χρησίμευσε ως Lokfahre) επισκευάστηκε από τους Γερμανούς ως Lokfahre.
Πέρα της εγγραφής του γερμανικού ημερολογίου, η ανέλκυση του σκάφους από το λιμάνι της Σύρου πιστοποιείται από το αρχείο του Ο.Α.Ν. καθώς και από το παρακάτω άρθρο της εφημερίδας Ασπίς της Σύρου από το Μάρτιο του 1946.
syros LCT 2-3-46 aspis.JPG
Τον Αύγουστο του 1946 το Lokfahre που είχε ανελκυστεί στη Σύρο, εκποιήθηκε από τον Ο.Α.Ν. στον κρατικό οργανισμό ΚΥΔΕΠ και επισκευάστηκε ως πορθμείο με το όνομα ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ και δρομολογήθηκε μεταξύ Ρίου - Αντιρρίου.
11.jpg
Το 1982 μετονομάστηκε ΕΥΓΕΝΙΑ Π., "υ
ποβιβάστηκε" σε χρήση ως οχηματαγωγό μόνο, και το 2011 έδεσε στην Ελευσίνα.
Φέτος το Μάρτιο παρουσιάστηκε μια διαρροή που οδήγησε στη βύθιση της πρύμνης, ενώ το τελειωτικό χτύπημα ήρθε τον Ιούλιο όταν ξέσπασε πυρκαγιά που αποτέφρωσε πλήρως την υπερκατασκευή.
2015-08-06-1409.jpg