Απάντηση: Έλεος με τις τιμές
Παιδιά γράφω την άποψή μου σαν αντιπρόσωπος κάποιων εταιρειών.
Στην παγκόσμια αγορά καταδυτικού εξοπλισμού οι διακυμάνσεις των τιμών είναι πολύ μεγάλες. Αυτό είναι ένα γεγονός.
Πρέπει όμως να ξέρετε ότι υπάρχουν δύο ειδών καταστήματα πωλήσεως. Τα εξουσιοδοτημένα απο τον κατασκευαστή και αυτά που κάνουν γκρίζα αγορά.
Ο κάθε εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος υπογράφει συμβόλαιο με την κατασκευάστρια εταιρεία και υποχρεώνεται να μην διαφημίζει τα προιόντα της εταιρείας αυτής με τιμές κάτω από τις ελάχιστες επιτρεπόμενες από τον κατασκευαστή. Και αυτό είναι επίσης ένα γεγονός.
Ο αντιπρόσωπος από την πλεύρά του ξέρει ότι αν πουλάει στις προκαθορισμένες τιμές που ορίζει ο κατασκευαστής είναι τελειωμένος αργά ή γρήγορα διότι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα online shops που δουλεύουν με πολύ μικρά ποσοστά κέρδους λόγω μεγάλου όγκου πωλήσεων.
Στην γκρίζα αγορά μπορεί κανείς να αγοράσει το ίδιο προιόν με 20-40% πιό φτηνά. και αυτό ένα γεγονός είναι που το παραδέχονται όλοι. Οι κατασκευαστές δηλώνουν ότι κινούνται εναντίον της γκρίζας αγοράς αλλά κανείς δεν πιστεύω ότι έιναι αποφασισμένος να διακόψει αυτά τα κανάλια προώθησης των προιόντων του, γιατί απλά δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θέλει. Στην τελική ο κατασκευαστής πουλάει είτε μέσω του ενός καναλιού είτε μέσω του άλλου. Νομίζετε ότι είναι εύκολη απόφαση να στερηθεί αυτό τον όγκο πωλήσεων που του δίνουν τα Online shops? Έχει δηλαδή εξελιχθεί το όλο θέμα σε μια δεδομένη κατάσταση και κανείς δεν έιναι διατεθιμένος να κρεμάσει την κουδούνα στου γάτου την ουρά. Η να παίξει το ρόλο του πρώτου ****** που θα διακόψει την γκρίχα αγορά.
Τι επιλογές έχει ο αντιπρόσωπος? Το νομικό έγγραφο του απαγορεύει να πουλά στις τιμές των λεγώμενων online shops αν και με τα κόστα που έχει ο ίδιος μπορεί κάλλιστα να τσακίσει αυτές τις τιμές. Αρκετοί αντιπρόσωποι - εισαγωγείς ποντάρουν λοιπόν στην ποιότητα της υπηρεσίας και στο after-sales service προσπαθώντας να δώσουν μεγαλύτερη αξία σε έννοιες όπως εγγύηση, εξυπηρέτηση, ευνοικοί όροι και κόστα συντήρησης κοκ. Κάποιοι άλλοι μηχανεύονται κόλπα για να μην παραβιάζουν τα συμβόλαιά τους και την ίδια στιγμή να μπορούν να ανταγωσνιστούν τα online shops. Κάνουν προσφορές (αγόρασε αυτό και πάρε εκείνο δωρεάν), δίνουν δωροκουπόνια
(που εξαργυρώνονται στην επόμενη αγορά), διαφημίζουν 10 για τους τύπους και πουλάνε 7 όταν πάς στο μαγαζί τους κοκ. Τι να κάνουν και αυτοί?
Εσείς βέβαια καταναλωτές είστε και τι σας νοιάζει με τι συμβόλαιο είναι δεμένος ένας επιχειρηματίας? Μπορείτε όμως να το συζητήσετε και να κάνετε διαπραγματευση στην τιμή. Κάποιοι θα ανταποκριθούν και κάποιοι όχι.
|