Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Καταδυτικοί προορισμοί & Προτάσεις για κατάδυση. > Ναυάγια στην Ελλάδα
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο Σημείωσε τα forums ως διαβασμένα

Ας καταδυθούμε στην ιστορία μέσα από φωτογραφίες και περιγραφές ελληνικών ναυαγίων

 
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #10  
Παλιά 22-01-14, 14:47
Το avatar του χρήστη NickVas
NickVas NickVas is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 22-06-2007
Περιοχή: Πειραιάς
Μηνύματα: 39
Απάντηση: S.S. WAIHEMO (πρώην CANADA CAPE) 1904-1918

Δημήτρη

Χαίρομαι που επιτέλους κατάλαβες οτι το ναυάγιο είναι το ΠΕΤΑΛΛΟΙ έστω κι εάν σε έπεισε μια πληροφορία η οποία υπό το φως της προηγούμενης συζήτησης δε νομίζω οτι προσθέτει κάτι περισσότερο στο θέμα της ταυτοποίησης. Εφόσον όμως έκλεισε το πρώτο αυτό θέμα νομίζω οτι μπορούμε να περάσουμε στα υπόλοιπα λάθη που έχετε κάνει στην έρευνά σας. Ίσως μετά από τη λάθος ταυτοποίηση του ναυαγίου, τα υπόλοιπα αυτά λάθη να φαντάζουν επουσιώδη, αλλά εγώ νομίζω οτι πρέπει να αναφερθούν. Άλλωστε, όπως λες και εσύ, "...οι φορουμικές συνομιλίες ενίοτε μας βοηθούν όλους..."

Είχα σκοπό να χρησιμοποιήσω το video σου στην αρχή του thread αλλά βλέπω πως αυτό δεν υπάρχει πλέον. Για να συνεχίσω λοιπόν, βρήκα το πόνημά σας στο website του Αντώνη Γράφα και ελπίζω να μπορέσω να αναπτύξω τα επιχειρήματά μου αναφερόμενος στο εκεί οπτικό υλικό.

Αρχίζω με το θέμα της κατασκευής του πλοίου. Βλέπω από την παρακάτω φωτογραφία:



οτι οι Αντώνης Γράφας και Κώστας Μυλωνάκης βρέθηκαν στο σημείο όπου διακρίνονται καθαρά τα καρφιά που συγκρατούσαν τη λαμαρίνα πάνω σε ένα διαμήκη νομέα. Ίσως λόγω απειρίας ή επιπολαιότητας δεν αντιλήφθηκαν το προφανές, παρασύροντάς σε και εσένα στα εσφαλμένα συμπεράσματα σου. Να τονίσω οτι είναι ακριβώς το σημείο που διάλεξα και εγώ για να σου δείξω οτι το πλοίο είναι καρφωτό (βλ. φωτό στο αρχικό μου post).

Όμως έχεις κάνει και εσύ λάθη. Παραθέτω από το αρχικό σου post:

"... Το γεγονός ότι το S.S. WAIHEMO (πρώην CANADA CAPE) άρχισε να ναυπηγείτε την 19η Νοεμβρίου 1903 και αποπερατώθηκε τον Φεβρουάριο του 1904, οδηγεί στο προφανές συμπέρασμα ότι οι πλάκες της επένδυσης του πλοίου συγκολλήθηκαν, καθώς ο προαναφερόμενος χρόνος κατασκευής του δεν θα επαρκούσε σε περίπτωση που χρησιμοποιούταν η τεχνική του καρφώματος...."

Νομίζω πως κατάλαβα τι σε μπέρδεψε και έκανες μια τέτοια εικασία. Στο διαδίκτυο, αναφέρεται οτι το WAIHEMO καθελκύστηκε (launched) στις 19 Νοεμβρίου 1903. Εσύ αναφέρεις όμως οτι "...άρχισε να ναυπηγείτε..." (sic). Η καθέλκυση δεν συμπίπτει φυσικά με την αρχή της ναυπήγησης. Όταν ένα πλοίο καθελκύεται, δηλαδή με πιο απλά λόγια για να το καταλάβεις, πέφτει στο νερό, είναι συνήθως κατά 80% (ή και παραπάνω) έτοιμο.

Ξανά παράθεση από το αρχικό σου post:

"... Η έρευνα πεδίου, καθώς και το οπτικό υλικό που προέκυψε από αυτήν, έδειξε ότι δεν πρόκειται για πλοίο με καρφωτή επένδυση (πέτσωμα), αλλά με επένδυση η οποία προφανώς συγκολλήθηκε με οξυγονοασετυλίνη. Πρόκειται για μια μέθοδο η οποία ήταν αρκετά διαδεδομένη κατά το πρώτο τέταρτο του 20ου αιώνα και θεωρείτο ότι παρήγαγε γρήγορες και φτηνές κατασκευές, αλλά μικρής αντοχής..."

Δυο προτάσεις οι οποίες είναι ιστορικά και τεχνικά λάθος.

Πρώτον, η συγκόλληση ελασμάτων με οξυγόνο και ασετυλίνη δεν βρήκε ποτέ ευρεία εφαρμογή στην κατασκευή πλοίων και πολύ περισσότερο στην κατασκευή της γάστρας τους (hull). Οι λόγοι ήταν τόσο οικονομικοί όσο και τεχνικοί. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον - και συνεχίζει να χρησιμοποιείται - είναι η ηλεκτροσυγκόλληση (electric arc welding).

Δεύτερον, το 1903 δεν εφαρμοζόταν ούτε η ηλεκτροσυγκόλληση σαν εξ' ολοκλήρου μέθοδος κατασκευής πόσο μάλλον σε πλοία τόσο μεγάλα. Τα ναυπηγεία άρχισαν να την εφαρμόζουν μαζικά μέσα στη δεκαετία του 1920. Ιδού ένα σύντομο ιστορικό λοιπόν:

- Πειράματα με ηλεκτροσυγκόλληση είχαν γίνει από το 1890.
- Από το 1905 περίπου γίνονταν μικρής έκτασης κατασκευές και επισκευές όπως για παράδειγμα σε καζάνια ή σε σημεία δύσκολο να καρφωθούν π.χ. σημεία με έντονες καμπύλες κοντά στο κλωβό της έλικας (stern frame) του πλοίου.
- Το 1906 δόθηκε η ευρεσιτεχνία για την εφεύρεση αυτού που σήμερα ονομάζεται ηλεκτρόδιο (welding rod) και με το οποίο ξεπεράστηκε το πρόβλημα της αξιοπιστίας των κολλήσεων.
- Το 1917 έγιναν για πρώτη φορά επισκευές μεγάλης έκτασης.
- Το 1918 το πρώτο εξ' ολοκλήρου κολλητό σκάφος έγινε πραγματικότητα, μια μαούνα 124 πόδια μήκος (Αγγλία).
- Το 1920 φτιάχνεται το πρώτο εξ' ολοκλήρου κολλητό πλοίο, το FULLAGAR στα ναυπηγεία CAMELL LAIRD (το συγκεκριμένο είχε και άλλη μια καινοτομία για την εποχή, μηχανή diesel).

Μάλιστα ζήτησα από το ναυπηγό (ΕΜΠ) της παρέας, τον Άρη (Νταμαδάκη) και βρήκε μια απεικόνιση της μαούνας του 1918:



Και μια από τις φωτογραφίες του FULLAGAR που υπάρχουν online, με πάσα επιφύλαξη καθώς πρόκειται για υλικό από το διαδίκτυο:

http://www.topfoto.co.uk/imageflows/...oto&f=EU003767

Ελπίζω τα παραπάνω περί ναυπηγικής να ήταν κάπως ενδιαφέροντα για όσους μας διαβάζουν. Θα επανέλθω εν ευθέτω χρόνο για να μπορέσουν όλοι να μας παρακολουθήσουν ξεκούραστα.
__________________
Νίκος Βασιλάτος
www.wreckdiving.gr

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη NickVas : 22-01-14 στις 16:29.
Απάντηση με παράθεση
 


Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.