![]() |
|
Καταδύσεις με οροφή: Η επικίνδυνη γοητεία της εξερεύνησης |
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
||||
|
||||
Απάντηση: MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
Στο τρέχον τεύχος (Απρίλιος – Μάιος 08) του GreekDiverυπάρχει ένα εξαιρετικό πολυσέλιδο άρθρο του Δ. Γκαλών σχετικά για το MDP, τη σχετική ιστορία του νησιού και των ναυαγίων του.
__________________
GKanel |
#2
|
|||
|
|||
Απάντηση: MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
Σήμερα ανεβάσαμε άλλο ένα video, αυτή τη φορά από το Α/Π ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΙΤΤΑ.
Πρόκειται για γενικές λήψεις στο εξωτερικό του ναυαγίου από τις περιοχές της πλώρης, πρύμνης και τα πυροβόλα καθώς και από το εσωτερικό του καραβιού στους λέβητες και τον χώρο ενδιαίτησης. Στα πλάνα θα δείτε λίγο ακόμα υλικό από την αποστολή, την πλατφόρμα καταδύσεων Θ/Γ ΜΠΕΝΙΤΟΣ και μερικά πρόσωπα χωρίς μάσκες ![]()
__________________
Τhe MDP Team Δημήτρης Γκαλών, Γιώργος Καμαρινός, Νίκος Βασιλάτος, Ελένη Τσοπουροπούλου, Θάνος Κόπιτσας, Λάζαρος Γαλώνης, Γιώργος Καρέλας, Νίκος Καρατζάς, Αρετή Κομηνού |
#3
|
||||
|
||||
Απάντηση: MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
Πάρα πολύ ωραίο, ευχαριστώ παιδιά!!!
![]() ![]()
__________________
“The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.” Jacques Cousteau Why can't I just dive more often! http://www.postimage.org/aV2OmUL0.jpg |
#4
|
||||
|
||||
Απάντηση: MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
Στο περιοδικό "Εφοπλιστής", τεύχος 210, Οκτώβριος 2010, υπάρχει το Α΄ μέρος άρθρου μου με τον τίτλο "Α/Π ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΙΤΤΑ - Το πλοίο και η ιστορία του".
Πρόκειται για μια καθαρά ιστορική μονογραφική προσπάθεια, σε μορφή άρθρου, η οποία σκοπό έχει να παρουσιάσει άμεσα την οκτάχρονη έρευνα της ιστορίας του πλοίου, τεκμηριωμένη με ανέκδοτες και σπάνιες φωτογραφίες, με χάρτες και σχέδια, με εκθέσεις μάχης και μαρτυρίες από Γερμανούς, Βρετανούς και Έλληνες αυτόπτες μάρτυρες, και με ντοκουμέντα των γερμανικών, βρετανικών, και ελληνικών αρχείων. Ένας επιπλέον, έμμεσος, σκοπός είναι η διόρθωση των ιστορικών λαθών του παρελθόντος, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που έφερε η ιστορική έρευνα στο φως. Το Α΄ μέρος του άρθρου μου αναφέρεται στην ιστορία του πλοίου από την ναυπήγηση του μέχρι και την βύθιση του, στις 21 Φεβρουαρίου του 1943. Ένα μικρό μέρος της εισαγωγής μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Το Β΄ μέρος του άρθρου, το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο του 2010, αναφέρεται στις εκτελέσεις που προέκυψαν από την βύθιση του πλοίου και στην βαθύτερη ιστορία των αντιποίνων, ενάντια στον ντόπιο πληθυσμό της νήσου Μήλου, από τον γερμανικό στρατό κατοχής. Επιπλέον δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην ιστορική σύνδεση των εκτελέσεων της Μήλου με την εβραϊκή γενοκτονία της πόλης Λιεπάγια (βλ. Liepāja) της Λεττονίας. Τέλος θέλω να επιστήσω την προσοχή, για μια ακόμα φορά, στο ότι πρόκειται για ιστορικό και όχι για καταδυτικό άρθρο. Πιστεύω όμως ότι είναι καλό να γνωρίζουμε την ιστορία των ναυαγίων του τόπου μας. Καλή ανάγνωση. DG ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Απάντηση: MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
Απάντηση: MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
πολύ ενδιαφέρον και πρωτότυπο αν και μέχρι τώρα δεν κατάφερα να βρώ το περιοδικό...θα το βρω όμως που θα μου πάει...
Απ όσο διάβασα στο PDF από το σύνδεσμο που παραθέτεις είναι φανερό ότι πρόκειται για μια πλήρη ιστορική έρευνα για το πλοίο που μας προσέφερε καταπληκτικές καταδύσεις κατά τη διάρκεια του MDP (θα τολμούσα να το ονομάσω το Thistlegorm της Ελλάδας...). Ίσως τα πυρομαχικά που είχε μέσα ( και έχει ακόμα μέσα αρκετα) απέτρεψαν το "κόψιμο" του πλοίου που σε πρώτο στάδιο γινόταν κομμάτια με δυναμίτιδα! |
#7
|
||||
|
||||
Απάντηση: MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
Παράθεση:
Μπράβο Δημήτρη! ![]()
__________________
Γιώργος Κυπραίος |
#8
|
||||
|
||||
Απάντηση: MDP (Milos Dive Project) 21-30 Σεπτεμβρίου 2007
Το Β΄ και τελευταίο μέρος του άρθρου για το Α/Π ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΙΤΤΑ στο περιοδικό Εφοπλιστής του τεύχους Νοεμβρίου 2010.
![]() |
#9
|
||||
|
||||
SEA-SERPENT
Όσους έχουν ασχοληθεί με το θέμα των ναυαγίων της Μήλου ίσως θα τους ενδιαφέρει οτι ένα ακόμη πλοίο κατέληξε στο βυθό του Αδάμαντα τον Απρίλη του 1941.
Ήταν η 158 κ.ο.χ. θαλαμηγός SEA-SERPENT ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Μηνά Ρεθύμνη. Το σκάφος που ήταν γνωστό και ως ΑΧΝΗ βυθίστηκε από γερμανικά αεροσκάφη στις 22 Απριλίου σε ταξίδι από τη Σύρο προς τη Σούδα και ενώ προσπαθούσε να διαφύγει από τους επερχόμενους Γερμανούς. Ένας καλός φίλος από τη Σύρο μου έστειλε τα παρακάτω αποσπάσματα από το βιβλίο του Δημ. Χάλαρη "Τα Κατοχικά" (Εκδόσεις Σ.Βογιατζή & Σια). Είναι μέρος από τις αναμνήσεις του πλοιάρχου Κ. Ραΐση ο οποίος έκανε και το σχέδιο του SEA-SERPENT. Το όνομα ΑΧΝΗ πιθανώς να ήταν ανεπίσημο, δηλαδή να μην είχε καταχωρηθεί στα νηολόγια. img016.jpg img015.jpg Η βύθιση του πλοίου περιλαμβάνεται στο «Ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες, 1900-1950» του Χρ. Nτούνη αλλά ως τοποθεσία βύθισης του αναφέρει γενικά "στις ελληνικές ακτές". Απλά κάνει λόγο για βύθιση στις ελληνικές ακτές. Εδώ είχε ανέβει πριν 10 χρόνια η πληροφορία οτι το πλοίο όταν βυθίστηκε τελούσε υπό την επίταξη του ελληνικού Π.Ν. ωστόσο ο κατάλογος των επιταγμένων πλοίων που περιλαμβάνεται στο βιβλίο «Αρχείο Ι. Μελισσηνού: ΤοΝαυτικόστονΒ' ΠαγκόσμιοΠόλεμο» δεν το συμπεριλαμβάνει. Ίσως γιατί το SEA-SERPENT είχε βρετανική σημαία μιας και ήταν νηολογημένο στην Αμμόχωστο. Επίσης ο γερμανός ερευνητής TheoDorgeist τοποθετούσε τη βύθιση του πλοίου στον Πειραιά γράφοντας στο [warsailors.com] τα παρακάτω: Παράθεση:
Ο φίλος David Asprey ανταποκρίθηκε εδώ σε ερώτημα μου για το προηγούμενο ιστορικό του πλοίου, το οποίο και παραθέτω: Παράθεση:
Η παρακάτω φωτογραφία του πλοίου ως HMS SQUIRREL (από το ebay) δείχνει ένα πλοίο με κοφτή πλώρη, αρκετά διαφορετικό από το ΑΧΝΗ με το πλωριό "μπαστούνι". sea serpent as hms squirrel.jpg Είτε ο πλοίαρχος Ραΐσης που έκανε το σκίτσο 50 χρόνια μετά τα γεγονότα δεν το θυμόταν καλά (που είναι το πιο πιθανό) είτε η πλώρη είχε μετασκευαστεί όταν πουλήθηκε για χρήση ως θαλαμηγός ώστε να μοιάζει περισσότερο σε τέτοια. Το ναυάγιο του SEA-SERPENT απουσιάζει τόσο από τη γερμανική λίστα με τις ανελκύσεις που έκαναν κατά την Κατοχή, όσο και από τους μεταπολεμικούς καταλόγους ανελκύσεων/διαλύσεων του Οργανισμού Ανελκύσεως Ναυαγίων. Αυτά μου δημιουργούν κάποιες υποψίες οτι το ναυάγιο μπορεί να παραμένει και σήμερα στο βυθό του Αδάμαντα. |
![]() |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|