![]() |
|
|||||||
| Ας μοιραστούμε τις εμπειρίες μας, για ακόμη πιο απολαυστικές βουτιές... |
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Καταιγίδα και Κατάδυση
Παράθεση:
Ιστιοπλοϊκά σκάφη: Το αλουμινένιο κατάρτι ενός ιστιοφόρου είναι ο πιο κατάλληλος αγωγός μιας ηλεκτρικής εκκένωσης, ιδίως αν αυτό περιλαμβάνει και ένα αλεξικέραυνο, στην κορυφή του, του οποίου η ακίδα είναι τοποθετημένη ποιο ψηλά από το πια ψηλό σημείο του σκάφους (καταρτιού), Ένα καλά γειωμένο αλεξικέραυνο μπορεί να θεωρηθεί ότι προσφέρει μια “ζώνη ασφαλείας” γύρω από το σκάφος, δηλαδή μια περιφέρεια με ακτίνα ίση με το ύψος του αλεξικέραυνου. Αυτό σημαίνει πως προσφέρει ασφάλεια για τους επιβαίνοντες από τους κεραυνούς, αλλά δεν σημαίνει αυτόματα και ασφάλεια για το σκάφος που μπορεί να υποστεί διαφορες ζημιές. Η καρίνα του ιστιοπλοϊκού σκάφους αποτελεί γείωση, αν έχει γειωθεί με το αλεξικέραυνο μέσω των τζαβετών με πλέγμα χαλκού η αντίστοιχα με καλώδιο χαλκού. Τζαβέτες ονομάζονται οι βίδες που συνδέουν την καρίνα με το ιστιοφόρο σκάφος. Η βασική φιλοσοφία της αντικεραυνικής προστασίας είναι όσο γίνεται πιο άμεση και ευθεία προώθηση της ηλεκτρικής εκκένωσης από την ακίδα του αλεξικέραυνου προς την γείωση. Επειδή η ηλεκτρική εκκένωση ακολουθεί τον ποιο σύντομο “δρόμο” εκκένωσης, πολλές φορές “πηδάει” από τον αγωγό σε άλλα μεταλλικά αντικείμενα που βρίσκονται στο δρόμο της, δημιουργώντας σπινθήρισμούς με πιθανότητα εκδήλωσης πυρκαγιάς. Τα ξύλινα ή πλαστικά σκάφη θα πρέπει να έχουν πλάκα γείωσης τουλάχιστον 1m² ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους. Μεταλλικά αντικείμενα πάνω και μέσα στο σκάφος πρέπει να είναι όλα γεφυρωμένα με τη γείωση. Παράθεση:
Τα μεταλλικά σκάφη αποτελούν από μόνα τους γείωση, μια μεταλλική κεραία VHF μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν αλεξικέραυνο, εφόσον βρίσκεται τοποθετημένη αρκετά ψηλά για να προσφέρει ικανοποιητική ζώνη προστασίας αφού είναι εφοδιασμένη με συλλέκτη ηλεκτρικής εκκένωσης. Είναι όμως δουλειά των ειδικών. Για να είμαστε ποιο σίγουροι αν πέσουμε σε καταιγίδα με κεραυνούς, το καλύτερο θα είναι να αποσυνδέσουμε την παροχή ρεύματος σε όλα τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά όργανα. Δεν αρκεί να κατεβάσουμε το διακόπτη ή να βγάλουμε την ασφάλεια από τον ηλεκτρικό πίνακα, πρέπει να αποσυνδέσουμε την παροχή ρεύματος, διότι η εκκένωση μπορεί να γεφυρώσει τους δύο ακροδέκτες, "πηδώντας" από τον έναν στον άλλο, με αποτέλεσμα να καταστραφούν τα όργανα και να προκληθεί πυρκαγιά. Μερικές οδηγίες ακόμα για πεζούς. Μια καταιγίδα βρίσκεται σε επικίνδυνη απόσταση όταν ο χρόνος μεταξύ αστραπής και βροντής είναι μικρότερος από 10 δευτερόλεπτα. Η καταιγίδα τότε βρίσκεται σε απόσταση το πολύ 3 χιλιόμετρα. Κατά τη διάρκεια της καταιγίδας πρέπει να αποφεύγουμε:
Ασφαλείς είμαστε όταν βρισκόμαστε:
Σε καμία περίπτωση δεν ξαπλώνουμε στο έδαφος, δεν κατασκηνώνουμε κάτω από μοναχικά δένδρα η πάνω σε υψώματα. Τα άτομα μιας ομάδας πρέπει να χρησιμοποιήσουν το καθένα ξεχωριστό καταφύγιο προστασίας. Χρήστος Ευθυμίου |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Απάντηση: Καταιγίδα και Κατάδυση
Δεν είπα ευχαριστώ για το ενδιαφέρον άρθρο για να γράψεις και άλλα και να που πέτυχε και μάλιστα διάνα (ιστιοπλοΐα)
![]() |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Απάντηση: Καταιγίδα και Κατάδυση
Πολύ ωραίο και κατατοπιστικό το άρθρο σου!
Να προσθέσω και κάτι ακόμα στα παραπάνω γραφόμενα. Μεγαλος κίνδυνος κεραυνού μπορεί να γίνει αντιληπτός με φαγούρα του δέρματος της κεφαλής, ανόρθωση των τριχών της κεφαλής, τρίξιμο μεταλλικών αντικειμένων, μπορεί δε να εντοπισθεί σε μυτερά αντικείμενα. Τα συμπτώματα αυτά μπορεί να εμφανιστούν ακόμα και όταν ο ουρανός είναι εντελώς καθαρός. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Καταιγίδα και Κατάδυση
Βρήκα μερικές ακόμη χρήσιμες πληροφορίες
για το μικρό σκάφος και τις καταιγίδες, σε άρθρο του Τάσου Πορτοκάλογλου, στην ιστοσελίδα του ΟΦΣΕ http://www.ofse.gr/fulmini.htm |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Καταιγίδα και Κατάδυση
Kαλησπέρα
Μόλις ανακάλυψα το εξαιρετικό θέμα κι έχω μια μικρή παρατήρηση. Παράθεση:
Δημήτρης
__________________
Ανοικτό Σπηλαιολογικό Εγχειρίδιο: απλά, προσθέστε τη σπηλιά! |
![]() |
| Εργαλεία Θεμάτων | |
| Τρόποι εμφάνισης | |
|
|