Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Ο Σύλλογος 'ΤΗΘΥΣ' > Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες - Δράσεις του Συλλόγου
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο Σημείωσε τα forums ως διαβασμένα

Ενημερωθείτε για τις δραστηριότητες του Συλλόγου. Οι προτάσεις σας είναι πάντα ευπρόσδεκτες...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #131  
Παλιά 16-07-11, 12:00
Το avatar του χρήστη Beracuda
Beracuda Beracuda is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 27-06-2007
Περιοχή: Κηφισιά & Κούνδουρος, Κέα
Μηνύματα: 293
Παρουσίαση S/S BURDIGALA στο Bordeaux

Γιώργο πολύ καλή η αναφορά στη γιορτή του ποταμού La Garonne. Επίσης πολύ θετική εντύπωση μου έκανε το φυλλάδιο της εκδήλωσης για το Burdigala που μου έστειλες, (υπάρχει σε pdf να το "ανεβάσουμε" εδώ)?

Μακάρι να οργανωθεί "τριεθνής" αποστολή για το 2012. Κράτησε μας ενήμερους προκειμένου "να βάλουμε στο παιχνίδι" και τον Δήμο Κέας.

__________________
Beracuda
#28 Μέλος ΤΗΘΥΣ

“O ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΝΑΙ ΑΓΑΘΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤIΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ“: Jacques-Yves Cousteau, το 1988 έγινε μέλος της Γαλλικής Aκαδημίας με την αναγγελία αυτή!
Απάντηση με παράθεση
  #132  
Παλιά 07-01-13, 20:42
Το avatar του χρήστη ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ is offline
Μέλος ΔΣ Άλλων Συλλόγων
 
Εγγραφή: 13-05-2007
Μηνύματα: 676
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

Μετά τη "επιστροφή" του Burdigala στο Bordeaux μέσα από την γιορτή του ποταμού και την παρουσίαση του πλοίου και του ναυαγίου στους κατοίκους της πόλης το ενδιαφέρον, από τις αρχές της πόλης και τους απλούς κατοίκους, είναι πλέον πολύ μεγάλο.
Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι το πλοίο έχει ξαναπάρει τη θέση του στην ιστορία και τις καρδιές των Γιρονδίνων.

Πρόσφατα φτιάχθηκε μια μακέτα του πλοίου μήκους 1.83 μέτρων
και σύντομα θα πάρει τη θέση της στο Ναυτικό Μουσείο του Μπορντώ που αναμένεται να ανοίξει το 2015.








Απάντηση με παράθεση
  #133  
Παλιά 28-05-14, 14:08
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 743
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

Αγαπητοί φίλοι, αγαπητοί συνάδελφοι,

κατά την διάρκεια της πρώτης αποστολής του KDE (Kea Dive Expedition) - στο τότε „Άγνωστο Ναυάγιο της Κέας“, το οποίο στην συνέχεια ταυτοποιήθηκε σαν το γαλλικό υπερωκεάνιο S/S BURDIGALA (πρώην γερμανικό S/S KAISER FRIEDRICH) – είχαμε ξεκινήσει την πρωτόλεια ιστορική έρευνα με δυο σενάρια σχετιζόμενα με την πιθανή ταυτότητα του πλοίου. Το πρώτο από αυτά έφερε το ναυάγιο πιθανώς σαν το γαλλικό επιβατηγό πλοίο M/S THEOPHILE GAUTIER, το οποίο τορπιλίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο HMS TALISMAN την 4.10.1941, και το δεύτερο σαν το ιταλικό επιβατηγό ατμόπλοιο S/S CITTA DI TRIPOLI, το οποίο τορπιλίστηκε και βυθίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο HMS TORBAY την 2.7.1941.

Οι καταδύσεις που πραγματοποιήσαμε στο ναυάγιο, και η γενικότερη έρευνα πεδίου σε συνδυασμό με την αρχειακή και ιστορική έρευνα οδήγησε τελικά στην ταυτοποίηση του αρχικά αγνώστου ναυαγίου της Κέας σαν το S/S BURDIGALA (πρώην S/S KAISER FRIEDRICH).

Από τα αρχικά σενάρια των M/S THEOPHILE GAUTIER και S/S CITTA DI TRIPOLI, το THEOPHILE GAUTIER εντοπίστηκε, ερευνήθηκε και ταυτοποιήθηκε από τους συναδέλφους της ομάδας wreckdiving.gr, τον Απρίλιο του 2010 (για περισσότερες πληροφορίες βλ. εδώ).

Φέτος τον Μάιο (2014) είδα φωτογραφίες και βίντεο από ένα ακόμα ναυάγιο φερόμενο ως το S/S CITTA DI TRIPOLI. Αν και πολλά κατασκευαστικά στοιχεία ήταν όμοια με το σχέδιο που είχα προμηθευτεί από τον αποβιώσαντα ιταλό ερευνητή και σχεδιαστή πλοίων Aldo Cherini (ο γιός του συνεχίζει την διαχείριση του αρχείου του πατέρα του), διαπίστωσα ότι υπήρχαν και πολλές διαφορές, ιδιαίτερα στην περιοχή της πρύμνης. Το γεγονός μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση και με ώθησε να το ερευνήσω, με αποτέλεσμα να διαπιστώσω τελικά ότι το σχέδιο του Aldo Cherini, το οποίο υπογράφεται από τον ίδιο ως το „Incrociatore ausiliario Città di Tripoli“, κατασκευής 1915, δεν απεικονίζει το πλοίο αυτό, αλλά το αδελφό του πλοίο CITTA DI BENGASI.

Ουσιαστικός σκοπός του μηνύματος αυτού είναι να κατατοπίσω τους συνάδελφους ερευνητές και δύτες για το λάθος του αείμνηστου Aldo Cherini και για τις τυχών επιπτώσεις που αυτό μπορεί να επιφέρει στην έρευνα και ταυτοποίηση του ως Città di Tripoli φερόμενου ναυαγίου.

Το σχέδιο λοιπόν του Aldo Cherini, το οποίο φέρεται ως το Città di Tripoli, απεικονίζει στην πραγματικότητα το αδελφό του πλοίο Città di Bengasi.

Με εκτίμηση
DG

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Dimitris Galon : 28-05-14 στις 14:12.
Απάντηση με παράθεση
  #134  
Παλιά 29-05-14, 23:31
Το avatar του χρήστη NickVas
NickVas NickVas is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 22-06-2007
Περιοχή: Πειραιάς
Μηνύματα: 39
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon Εμφάνιση μηνυμάτων

Ουσιαστικός σκοπός του μηνύματος αυτού είναι να κατατοπίσω τους συνάδελφους ερευνητές και δύτες για το λάθος του αείμνηστου Aldo Cherini και για τις τυχών επιπτώσεις που αυτό μπορεί να επιφέρει στην έρευνα και ταυτοποίηση του ως Città di Tripoli φερόμενου ναυαγίου.

Το σχέδιο λοιπόν του Aldo Cherini, το οποίο φέρεται ως το Città di Tripoli, απεικονίζει στην πραγματικότητα το αδελφό του πλοίο Città di Bengasi.

Με εκτίμηση
DG
Δημήτρη καλησπέρα.

Καταρχάς σε ευχαριστούμε για την επισήμανση σου η οποία φυσικά χρήζει κάποιας προσοχής. Αποτελεί παράλληλα και μια ευκαιρία να υπενθυμίσει κανείς την ιστορία της ταυτοποίησης του CITTA DI TRIPOLI. Στο ναυάγιο αυτό καταδύθηκε για πρώτη φορά ο Αντώνης Γράφας με την τότε ομάδα του το 2010, όταν ο Κώστας Θωκταρίδης και εγώ αποφασίσαμε να του παραχωρήσουμε το στίγμα με την προοπτική να δουλέψουμε το ναυάγιο όλοι μαζί. Στίγμα το οποίο είχα προηγουμένως επιβεβαιώσει μέσω fishfinder μαζί με τον Κώστα Μυλωνάκη. Υποψιαζόμασταν με τον Θωκταρίδη οτι αυτό ίσως ήταν το CITTA DI TRIPOLI και μετά το βίντεο που έφερε ο Γράφας οι υποψίες αυτές επιβεβαιώθηκαν. Επομένως, δεν τίθεται πλέον κανένα θέμα αναγνώρισης του ναυαγίου. Εκτός από το εν λόγω σκίτσο κυκλοφορούν άλλωστε και διάφορες άλλες ιστορικές φωτογραφίες απ' όπου μπορεί κάποιος να βγάλει τα συμπερασματά του. Παρεμπιπτόντως, μια από τις φωτογραφίες στο site σας είναι λάθος καθώς μάλλον απεικονίζει άλλο, συνώνυμο πλοίο (scroll σε παρακαλώ στο τρίτο πλοίο της σελίδας). Το αναφέρω επειδή ίσως αυτή ήταν η αιτία της σύγχυσης και προβληματισμού σου. Η ταυτοποίηση του CITTA DI TRIPOLI από το 2010 είναι πέραν πάσης αμφιβολίας...
__________________
Νίκος Βασιλάτος
www.wreckdiving.gr
Απάντηση με παράθεση
  #135  
Παλιά 02-06-14, 12:37
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 743
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Δημήτρη καλησπέρα.

Καταρχάς σε ευχαριστούμε για την επισήμανση σου η οποία φυσικά χρήζει κάποιας προσοχής.
Νίκο καλημέρα,

η συνδρομή στα κοινά είναι πάντα χαρά μου, ιδιαίτερα όταν έχει να κάνει με συναδέλφους οι οποίοι ασχολούνται με επιμονή και υπομονή με τα ίδια αντικείμενα που ασχολούμαι κι΄ εγώ, τα ιστορικά ναυάγια.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Αποτελεί παράλληλα και μια ευκαιρία να υπενθυμίσει κανείς την ιστορία της ταυτοποίησης του CITTA DI TRIPOLI. Στο ναυάγιο αυτό καταδύθηκε για πρώτη φορά ο Αντώνης Γράφας με την τότε ομάδα του το 2010, όταν ο Κώστας Θωκταρίδης και εγώ αποφασίσαμε να του παραχωρήσουμε το στίγμα με την προοπτική να δουλέψουμε το ναυάγιο όλοι μαζί. Στίγμα το οποίο είχα προηγουμένως επιβεβαιώσει μέσω fish finder μαζί με τον Κώστα Μυλωνάκη. Υποψιαζόμασταν με τον Θωκταρίδη οτι αυτό ίσως ήταν το CITTA DI TRIPOLI και μετά το βίντεο που έφερε ο Γράφας οι υποψίες αυτές επιβεβαιώθηκαν.
Είμαι σίγουρος Νίκο, και χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες, ότι τα γεγονότα έγιναν πράγματι όπως τα περιγράφεις. Χωρίς να με αφορά άμεσα, θα σταθώ σε αυτό που αναφέρεις: „… αποφασίσαμε να του παραχωρήσουμε το στίγμα με την προοπτική να δουλέψουμε το ναυάγιο όλοι μαζί“. Είναι κατά την γνώμη μου μια αξιέπαινη κίνηση η οποία συμβάλει στην δημιουργία ενός κλίματος αγαστής συνεργασίας και σεβασμού ανάμεσα στις ομάδες και στα άτομα που ασχολούνται σοβαρά με την ναυαγιοκατάδυση.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Εκτός από το εν λόγω σκίτσο κυκλοφορούν άλλωστε και διάφορες άλλες ιστορικές φωτογραφίες απ' όπου μπορεί κάποιος να βγάλει τα συμπερασματά του.
Δεν γνωρίζω σε ποιες ιστορικές φωτογραφίες αναφέρεσαι Νίκο. ‘Ισως θα μπορούσες να παραθέσεις κάποιες από τις φωτογραφίες αυτές εδώ στο φόρουμ, για μένα και τους υπόλοιπους συναδέλφους που ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο ναυάγιο. Μου κάνει όμως εντύπωση το γεγονός ότι αν και υπάρχουν, όπως ανάφερες, πολλές ιστορικές φωτογραφίες του πλοίου, διάλεξες για την φωτογραφική υποστήριξη του λήμματος του CITTA DI TRIPOLI στην ιστοσελίδα σας, την φωτογραφία που δείχνει λανθασμένα το CITTA DI BENGASI.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Παρεμπιπτόντως, μια από τις φωτογραφίες στο site σας είναι λάθος καθώς μάλλον απεικονίζει άλλο, συνώνυμο πλοίο (scroll σε παρακαλώ στο τρίτο πλοίο της σελίδας). Το αναφέρω επειδή ίσως αυτή ήταν η αιτία της σύγχυσης και προβληματισμού σου.
Η κτητική αντωνυμία, „σας“, δεν εκφράζει την πραγματικότητα Νίκο. Η ιστοσελίδα Grafas-Diving είναι η ιστοσελίδα του Αντώνη Γράφα όπου παρουσιάζει τις καταδύσεις που έχει πραγματοποιήσει με την ομάδα του, καθώς και τα ναυάγια στα οποία έχει καταδυθεί. Εγώ αφενός δεν ανήκω στην ομάδα του Αντώνη και αφετέρου δεν ταυτίζομαι με την ιστοσελίδα του. Όπως με πολλούς άλλους συναδέλφους, εδώ και στο εξωτερικό, συνεργάζομαι σε επίπεδο συνεισφοράς, όταν ζητηθεί η συνδρομή μου και όταν μπορώ να βοηθήσω.

Στην περίπτωση της ιστοσελίδας του Αντώνη στα μόνα άρθρα που μπορώ να αναφερθώ είναι αυτά τα οποία φέρουν την υπογραφή μου και συγκεκριμένα τα: Ιταλικό Βασιλικό Ναρκαλιευτικό R.D. 7 (κείμενο, επιλογή φωτογραφιών, λεζάντες), Ιταλικό Τορπιλοβόλο ALDEBARAN (κείμενο, επιλογή φωτογραφιών, λεζάντες), Βρετανικό LCT (μόνο κείμενο, το οποίο μετά από πρόσφατη αρχειακή έρευνα χρήζει επιμέλειας), Τορπιλοβόλο CURTATONE (μόνο κείμενο!), και το άρθρο για τα Α/Τ ΘΥΕΛΛΑ και Τ/Β ΑΙΓΛΗ (μόνο κείμενο!). Για όλα τα υπόλοιπα άρθρα την ευθύνη φέρει αποκλειστικά ο Αντώνης.

Για να υπογραμμίσω αυτά που αναφέρω, φέρνω σαν παράδειγμα το λήμμα U-133 στην σελίδα του Αντώνη, όπου γίνεται αναφορά στον Kurt Sommer κ.λπ.. Χωρίς να θέλω να επεκταθώ αναφέρω απλώς ότι οι δικές μου θέσεις είναι τελείως διαφορετικές από τις αναφορές του Αντώνη. Για τον λόγο αυτόν λοιπόν φέρω την ευθύνη μόνο για τα κείμενα, τις επιλογές φωτογραφιών και τις λεζάντες που φέρουν την υπογραφή μου.

Η αιτία του προβληματισμού μου δεν προήλθε από την φωτογραφία που αναφέρεσαι Νίκο, καθώς αφενός μου ήταν γνωστό ότι πρόκειται για το πλοίο FILIPPO GRIMANI (κατασκευής 1928), το οποίο αγοράστηκε από την „Tirrenia“ το 1958 και μετονομάστηκε σε CITTA DI TRIPOLI, αφετέρου είχα ξεχάσει την ύπαρξη του λήμματος
CITTA DI TRIPOLI στην ιστοσελίδα του Αντώνη μέχρι που διάβασα το μήνυμα σου και εντόπισα τον σύνδεσμο που παράθεσες. Για την έρευνα μου στηρίχθηκα μόνο στις δικές μου πηγές.

Αυτό που κυρίως μου έκανε εντύπωση και με προβλημάτισε είναι το γεγονός ότι στο σκίτσο του πλοίου, που όλοι εκλάβαμε ως CITTA DI TRIPOLI, υπάρχουν δυο πλατφόρμες πυροβόλων στο κάσαρο, ενώ στο ναυάγιο του ως CITTA DI TRIPOLI φερόμενου πλοίου βρίσκεται μόνο μια μεγάλη πλατφόρμα πυροβόλου, η οποία καταλαμβάνει όλο τον επάνω χώρο του επίστεγου (βλ. συνημμένο). Η αναφορά για την βύθιση του πλοίου στο „La difesa del traffico con l'Albania, la Grecia e l'Egeo“ του USMM, δεν κάνει ιδιαίτερη μνεία στο πλοίο πέρα από το γεγονός της βύθισης και των πληροφοριών που παρέχει για την νηοπομπή. Στην καταχώρηση όμως του λήμματος CITTA DI TRIPOLI στο „Navi mercantili perdute“ του USMM, σε συνδυασμό με το λήμμα CITTA DI BENGASI, υπάρχουν στοιχεία τα οποία με οδήγησαν στην περεταίρω έρευνα των δυο πλοίων με αποτέλεσμα την εντόπιση του λάθους στο σχέδιο του Aldo Cherini.

To CITTA DI BENGASI κατασκευάστηκε το 1917 σαν αδελφό πλοίο του CITTA DI TRIPOLI το οποίο είχε κατασκευασθεί δυο χρόνια πριν, το 1915. Τα δυο πλοία ήταν όμοια κατασκευαστικά με κάποιες μικρές τεχνικές διαφορές των χώρων πηδαλιουχίας και των εξωτερικών κατασκευών του επίστεγου. Το CITTA DI BENGASI όμως, εν αντιθέσει με το CITTA DI TRIPOLI, επιτάχθηκε, αν και για ελάχιστο διάστημα, το φθινόπωρο του 1918 από την Regia Marina. Την περίοδο αυτή εξοπλίστηκε με τέσσερα πυροβόλα των 120 χιλ. εκ των οποίων τα δυο βρισκόταν σε ξεχωριστές πλατφόρμες στην οροφή του επίστεγου. Όπως ακριβώς δείχνει η φωτογραφία και το σκίτσο τα οποία δείχνουν το CITTA DI BENGASI και όχι το CITTA DI TRIPOLI, το οποίο επιτάχθηκε για πρώτη φορά το 1940 από την Regia Marina.

Είμαι της άποψης ότι το λάθος του Aldo Cherini δεν συνδέεται μόνο με το γεγονός ότι τα δυο πλοία ήταν δίδυμα (ίδιου μήκους, ίδιου πλάτους, κατασκευασμένα και τα δυο στα ναυπηγεία Riuniti της Ancona), αλλά και με το γεγονός ότι και τα δυο πλοία ανήκαν στην ίδια εταιρεία, την ιταλική ναυτιλιακή εταιρεία „Tirrenia“ από το 1932.

Το CITTA DI BENGASI είχε παρόμοια σχεδόν τύχη με το CITTA DI TRIPOLI, καθώς αυτοβυθίστηκε την ημέρα της ιταλικής συνθηκολόγησης, 8.9.1943, στην Νάπολη και ανελκύθηκε μεταπολεμικά για να διαλυθεί την 16.10.1950 στην La Spezia.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
Η ταυτοποίηση του CITTA DI TRIPOLI από το 2010 είναι πέραν πάσης αμφιβολίας...
Συμφωνώ απόλυτα ότι το συγκεκριμένο ναυάγιο είναι το CITTA DI TRIPOLI καθώς όχι μόνο τα γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα, αλλά και τα ιδιαίτερα επιμέρους χαρακτηριστικά της πρώτης και της δεύτερης σειράς υπερκατασκευών, του πρόστεγου, του επίστεγου, των θέσεων των αεραγωγών, κ.λπ., όπως αυτά γίνονται εμφανή από μια ιστορική φωτογραφία του πλοίου η οποία μου παραχωρήθηκε από φίλους ερευνητές.

Χάρηκα για την συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων.

Με εκτίμηση
DG


Απάντηση με παράθεση
  #136  
Παλιά 04-06-14, 23:36
Το avatar του χρήστη Explorer
Explorer Explorer is offline
 
Εγγραφή: 18-04-2012
Μηνύματα: 27
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

αγαπητοί, αν κατάλαβα σωστά το λάθος του A.Cherini είναι στο οτι αποτύπωσε το σκίτσο του CITTA DI TRIPOLI όπως θα ήταν το 1915 εξοπλισμένο, ενω το πλοίο τότε δεν είχε εξοπλιστεί. Αλλά δεν υπάρχει λόγος να βασίσει κανείς τις έρευνες του σε ένα σκίτσο όταν υπάρχουν αρκετές φωτογραφίες και καρτ ποσταλ.

Ανεβάζω ενδεικτικά δυο φωτογραφίες του CITTA DI TRIPOLI όπου βλέπουμε το πλοίο
1) στο στάδιο της ναυπήγησης
citta di tripoli 15.jpg

και 2) εν πλω
cita di tripli.jpg

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon Εμφάνιση μηνυμάτων
Αυτό που κυρίως μου έκανε εντύπωση και με προβλημάτισε είναι το γεγονός ότι στο σκίτσο του πλοίου, που όλοι εκλάβαμε ως CITTA DI TRIPOLI, υπάρχουν δυο πλατφόρμες πυροβόλων στο κάσαρο, ενώ στο ναυάγιο του ως CITTA DI TRIPOLI φερόμενου πλοίου βρίσκεται μόνο μια μεγάλη πλατφόρμα πυροβόλου, η οποία καταλαμβάνει όλο τον επάνω χώρο του επίστεγου (βλ. συνημμένο).
Πάντως δεν αντιλαμβάνομαι γιατί το σκίτσο του Cherini μπορούσε να μπερδέψει τους σύγχρονους ερευνητές του ναυαγίου. Θα μπορούσε δηλαδή να βασιστεί κάποιος στη θέση του οπλισμού στο σκίτσο που απεικονίζει ένα σκάφος όπως ήταν το 1915 για να το συγκρίνει με τη θέση του οπλισμού όπως ήταν όταν βυθίστηκε το 1941;
Σίγουρα δεν μπορεί κάποιος να υποθέσει οτι ο οπλισμός το 1941 θα είχε την διάταξη που απεικονίζει ένα σκίτσο που υπογράφεται ως 1915...
Απάντηση με παράθεση
  #137  
Παλιά 05-06-14, 12:45
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 743
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer Εμφάνιση μηνυμάτων
αν κατάλαβα σωστά το λάθος του A.Cherini είναι στο οτι αποτύπωσε το σκίτσο του CITTA DI TRIPOLI όπως θα ήταν το 1915 εξοπλισμένο, ενω το πλοίο τότε δεν είχε εξοπλιστεί.
Δεν κατάλαβες σωστά.

Το λάθος του Aldo Cherini είναι ότι αποτύπωσε το CITTA DI BENGASI αποδίδοντας το ως το CITTA DI TRIPOLI. Ο Cherini σχεδίασε το πλοίο, στο οποίο πρόσθεσε την λεζάντα „Incrociatore ausiliario Città di Tripoli 1915“, έχοντας σαν „μοντέλο“ την φωτογραφία του CITTA DI BENGASI. Το σκίτσο που χρησιμοποιήθηκε από όλους (K.D.E., wreckdiving.gr, Grafas-Diving), θεωρώντας το σαν το CITTA DI TRIPOLI, δείχνει λανθασμένα το πλοίο CITTA DI BENGASI.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Explorer Εμφάνιση μηνυμάτων
Θα μπορούσε δηλαδή να βασιστεί κάποιος στη θέση του οπλισμού στο σκίτσο που απεικονίζει ένα σκάφος όπως ήταν το 1915 για να το συγκρίνει με τη θέση του οπλισμού όπως ήταν όταν βυθίστηκε το 1941;
Είμαι υπεύθυνος γι΄αυτά που λέω, αλλά όχι γι΄αυτά που καταλαβαίνεις.

Στο μήνυμα μου (#135) αναφέρομαι στον οπλισμό σαν το πρώτο στοιχείο που μου „έκανε εντύπωση και με προβλημάτισε“, και των υπόλοιπων στοιχείων „τα οποία με οδήγησαν στην συνέχεια στην περεταίρω έρευνα των δυο πλοίων, με αποτέλεσμα την εντόπιση του λάθους στο σχέδιο του Aldo Cherini.“ Ο οπλισμός ήταν το αρχικό ίχνος το οποίο με οδήγησε σε μια σειρά στοιχείων τα οποία έδηξαν ότι στο σκίτσο του ο Aldo Cherini αποτύπωσε το CITTA DI BENGASI και όχι το CITTA DI TRIPOLI.

Στην πρώτη φωτογραφία που ανέβασες και η οποία δείχνει το CITTA DI TRIPOLI κατά την καθέλκυση του, διακρίνεται στο ανώτερο κατάστρωμα (δεύτερη σειρά υπερκατασκευών) μια σειρά τετράγωνων παραθύρων τα οποία υπήρχαν εκεί εκ΄ κατασκευής (βλ. συνημμένο 1). Το CITTA DI BENGASI, αν και αδελφό πλοίο του CITTA DI TRIPOLI, δεν είχε το κατασκευαστικό αυτό χαρακτηριστικό (βλ. συνημμένα 2 και 3). Το απέκτησε μετά το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου όταν χρησιμοποιήθηκε σαν επιβατηγό πλοίο, με την διαφορά ότι τα παράθυρα που τοποθετήθηκαν, μετά το 1919, στο CITTA DI BENGASI ήταν στρογγυλά και όχι τετράγωνα (πρβλ. Bollettino AIDMEN τεύχη 17 έως 19).

Το σκίτσο λοιπόν του Aldo Cherini, πέρα από τις πλατφόρμες πυροβόλων κ.λπ., δεν μπορεί να δείχνει το CITTA DI TRIPOLI καθώς επιπλέον αυτό είχε εκ κατασκευής παράθυρα στο „promenade deck”, ενώ το CITTA DI BENGASI όχι.

Όπως ανάφερα προηγουμένως:

„Ουσιαστικός σκοπός του μηνύματος αυτού είναι να κατατοπίσω τους συνάδελφους ερευνητές και δύτες για το λάθος του αείμνηστου Aldo Cherini και για τις τυχών επιπτώσεις που αυτό μπορεί να επιφέρει στην έρευνα και ταυτοποίηση του ως Città di Tripoli φερόμενου ναυαγίου.

Το σχέδιο λοιπόν του Aldo Cherini, το οποίο φέρεται ως το Città di Tripoli, απεικονίζει στην πραγματικότητα το αδελφό του πλοίο Città di Bengasi.“


Αυτό μόνο.
DG


Συνημμένο 1


Συνημμένο 2


Συνημμένο 3
Απάντηση με παράθεση
  #138  
Παλιά 15-06-14, 12:48
Το avatar του χρήστη NickVas
NickVas NickVas is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 22-06-2007
Περιοχή: Πειραιάς
Μηνύματα: 39
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

Kαλημέρα σε όλους.

Δεν είχα παρακολουθήσει το thread για αρκετές μέρες καθώς απουσίαζα στο εξωτερικό. Βλέπω οτι το θέμα έχει προχωρήσει. Θα πρότεινα, προκειμένου να μην εμπλακούμε σε μακροσκελείς συζητήσεις με ανούσιες εντάσεις, να συνοψίσουμε το θέμα ως εξής:

1. Κανείς δεν αμφισβητεί την ταυτοποίηση του εν λόγω ναυαγίου ως CITTA DI TRIPOLI το 2010.

2. Χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρειες, είναι φανερό πως το σκίτσο πράγματι απεικονίζει το CITTA DI BENGASI. Καθώς και ο Δημήτρης και εγώ όταν χρησιμοποιήσαμε το σκίτσο βρισκόμαστε στα προκαταρκτικά στάδια της έρευνάς μας (προσωπικά δεν έχω καν καταδυθεί εκεί ακόμη), κάναμε το ίδιο λάθος. Τα εύσημα λοιπόν πρέπει να δωθούν στο Δημήτρη για την ανακάλυψη και επισήμανση του συγκεκριμένου λάθους με το σκίτσο.

3. Όσον αφορά τις διευκρινίσεις σου για την αναφορά στο αρχικό μου post "στο site σας", Δημήτρη κατανοητό και συγγνώμη για την παρεξήγηση.

Καλό καλοκαίρι!
__________________
Νίκος Βασιλάτος
www.wreckdiving.gr
Απάντηση με παράθεση
  #139  
Παλιά 23-06-14, 15:41
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 743
Απάντηση: 21-30.09.2008: Kea Dive Expedition (K.D.E. - Καταδυτική Αποστολή στην Κέα)

Καλησπέρα Νίκο και καλώς επέστρεψες.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
1. Κανείς δεν αμφισβητεί την ταυτοποίηση του εν λόγω ναυαγίου ως CITTA DI TRIPOLI το 2010.
Ακριβώς έτσι Νίκο!
Ίσα-ίσα που με τα νεώτερα στοιχεία, που η καταδυτική ομάδα του Αντώνη Γράφα έφερε στο φως, η εκτίμηση που φέρει το ναυάγιο ως το CITTA DI TRIPOLI ενισχύθηκε.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
2. Χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρειες, είναι φανερό πως το σκίτσο πράγματι απεικονίζει το CITTA DI BENGASI. Καθώς και ο Δημήτρης και εγώ όταν χρησιμοποιήσαμε το σκίτσο βρισκόμαστε στα προκαταρκτικά στάδια της έρευνάς μας (προσωπικά δεν έχω καν καταδυθεί εκεί ακόμη), κάναμε το ίδιο λάθος. Τα εύσημα λοιπόν πρέπει να δωθούν στο Δημήτρη για την ανακάλυψη και επισήμανση του συγκεκριμένου λάθους με το σκίτσο.
Όπως έγραψα και στην αρχή, σκοπός μου δεν ήταν τα όποια εύσημα από τους συναδέλφους δύτες-ερευνητές, αλλά η εντόπιση του λάθους και η παροχή της πληροφορίας για την εντόπιση αυτή. Νομίζω ότι το μέλλον για όλους μας διακρίνεται ευοίωνο καθώς με χαρά διαπίστωσα τον τελευταίο καιρό την διάθεση συνεργασίας ανάμεσα σε όλους τους συναδέλφους.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο NickVas Εμφάνιση μηνυμάτων
3. Όσον αφορά τις διευκρινίσεις σου για την αναφορά στο αρχικό μου post "στο site σας", Δημήτρη κατανοητό και συγγνώμη για την παρεξήγηση.
Να είσαι καλά Νίκο. Δεν υπάρχει καμία παρεξήγηση και όλα βαίνουν καλώς.

Καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι, και από μένα, σε όλους σας!

DG
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 21:47.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.