PDA

Επιστροφή στο Forum : Ναυάγιο "Volos" (Αγ.Κυριακή-Τρίκερι, Ξέρα Λευτέρης)


jdim
17-06-08, 12:38
Να ληφθεί υπόψιν ότι το κείμενο είναι γραμμένο για φωτογραφικό forum και όχι για καταδυτικό

Το τελευταίο καιρό κάναμε ορισμένες προσπάθειες για να καταδυθούμε σ΄ένα ναυάγιο για το οποίο είχαμε μόνο πληροφορίες χωρίς να γνωρίζουμε κάποιον που το έχει καταδυθεί. Καθώς δεν ήταν η πρώτη φορά που θα ακολουθήσαμε πληροφορίες η πιθανότητα να ήταν λαθεμένες ήταν πολύ μεγάλη. Τελικά σταθήκαμε τυχεροί και ήρθαμε σε επαφή με τον Marco ένα αυστριακό εκπαιδευτή καταδύσεων που είχε καταδυθεί στο ναυάγιο πριν από μια δεκαετία. Το ραντεβού ορίστηκε και τελικά μετά από πολλές αναβολές ξεκινήσαμε για την πολυπόθητη κατάδυση.

Την ομάδα αποτελούσαν ακόμη ο Γιώργος Αλεξόπουλος, ο Μπάμπης Ντιριντής, ο Marco και ακόμη ένας Αυστριακός δύτης Ο Gunder. Στην διαδρομή μιλώντας λίγο με τον Marco εξέφρασε τη άποψη ότι το ναυάγιο πρέπει να ήταν ένα παλιό Clipper κατασκευής 1850 με 1870. Πρόκειται για γρήγορα Ιστιοπλοϊκά τριών ή τεσσάρων ιστίων που χρησιμοποιούνταν για εμπορικούς σκοπούς. Είχαν μεγάλο μήκος και ήταν αρκετά στενά. χωρίς την δυνατότητα φόρτωσης μεγάλων φορτίων αλλά με εξαιρετική ταχύτητα. Το πιο χαρακτηριστικό πλοίο αυτού του τύπου ήταν το Cutty Shark.

Φτάνοντας στο σημείο διευθετήθηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες. Το σχέδιο ήταν να ξεκινήσουμε όλοι μαζί αλλά στην συνέχεια θα χωριζόμαστε σε δυο ομάδες, ο Μπάμπης, ο Marco και ο Gunder που θα κινούνταν περιφερειακά του ναυαγίου ενώ εγώ με τον Γιώργο θα επιχειρήσαμε διείσδυση στο σύνολο του ναυαγίου.

Ξεκινώντας την κατάδυση σε βάθος 30 περίπου μέτρων συναντήσαμε κάτι που έμοιαζε αρκετά με λέβητα, κάτι που περιέπλεξε λίγο τα πράγματα όσον αφορά το είδος του πλοίου.

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7083-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269942)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7088-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-270516)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7082-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-270519)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7085-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-270517)


Συνεχίζοντας την κατάδυση σε βάθος 38 μέτρων άρχισε να γίνεται ορατό το κυρίως ναυάγιο. Όποιες και να ήταν οι προσδοκίες μας για το ναυάγιο πριν το δούμε δεν μπορούσαν σε καμία περίπτωση να μας ετοιμάσουν για αυτό που είδαμε. Το ναυάγιο βρίσκεται ξαπλωμένο στην δεξιά του πλευρά και κομμένο σε δυο μεγάλα κομμάτια. Η πλώρη του βρίσκεται σε βάθος 60 μέτρων ενώ δίπλα της βρίσκεται ένα ακόμη μεγάλο κομμάτι του. Το πλοίο όντως ήταν ιστιοπλοϊκό καθώς δεν υπάρχει ίχνος προπέλας στο σημείο που έπρεπε να βρίσκεται. Το μεγαλύτερο του μέρος είναι ακόμη καλυμμένο από ξύλο κάτι που έχει επιτρέψει να αναπτυχθούν στο σώμα του χιλιάδες (πολλές χιλιάδες για την ακρίβεια) σφουγγάρια, ενώ έχει προσελκύσει πολλά κοπάδια διαφορετικών ψαριών ενώ αρκετά είναι και τα καρκινοειδή που έχουν βρει καταφύγιο στο ναυάγιο.

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7010-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269922)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7005-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269923)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7035-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-270454)

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7072-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269946)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7074-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269945)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7067-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269932)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7014-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269921)

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7042-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269915)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7063-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269935)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7065-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269934)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7091-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269941)

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7071-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269931)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7066-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269933)

Η διείσδυση στο εσωτερικό που δεν αποδείχθηκε τελικά δύσκολη (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνο κυρίως από την στιγμή της εισόδου και μετά) και μπορέσαμε να μπούμε στο εσωτερικό του. Το πλοίο είχε τρία deck από τα οποία έχει μείνει κυρίως ο σκελετός τους, ενώ στο τελευταίο επίπεδο ήταν ο αμπάρι που χωρίζεται σε δύο τμήματα.

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7021-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269920)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7022-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269919)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7024-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269918)

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7031-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269916)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7029-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269917)

Στην πλώρη διακρίνεται ακόμη ο χειροκίνητος εργάτης και τα σημεία δεσίματος των αγκυρών, ενώ η γενικότερη αίσθηση είναι ότι βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση.

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7044-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269914)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7058-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269936)

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7055-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269937)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7054-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269938)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7052-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269939)

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7046-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269940)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7049-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269948)

Η ώρα της επιστροφής έφτασε καθώς η χρέωση μας ήταν πλέον μεγάλη και η μακρά διαδικασία αποσυμπίεσης μπροστά μας. Η περιοχή ήταν εκπληκτική και γεμάτη από ζωή κάνοντας τις στάσεις σε διάφορα βάθη πιο εύκολες.
Το αν άξιζε η προσπάθεια και η ταλαιπωρία φαινόταν στα πρόσωπα όλων μας όταν μετά από μια ώρα και μισή, βρεθήκαμε ξανά πάνω στην βάρκα.

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7079-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269943)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7076-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-269944)

http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7101-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-270552)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7140-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-270551)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7149-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-270550)...http://www.dpgr.gr/usergalleries/albums/userpics/13945/thumb_IMG_7157-01.jpg (http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?pos=-270549)

Μπροστά μας έχουμε την πρόκληση να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες για να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε το ναυάγιο. Ήδη ένα μικρό πρώτο βήμα έγινε καθώς ο Gunder πήρε ένα μικρό κομμάτι από το ξύλο του ναυαγίου ώστε να μπορέσει να προχωρήσει στην ραδιοχρονολόγηση του από εξειδικευμένο εργαστήριο της Αυστρίας στο οποίο έχει πρόσβαση.

Να ευχαριστήσω ακόμη μια φορά τον Πάρη για τη διάθεση του σκάφους του, την οργάνωση γενικότερα και την παρέα του.

http://www.divingpelion.com/

Γιάννης

geogeo
17-06-08, 12:47
:thumbup: Μπράβο σας, περιμένουμε την συνέχεια ... :thumbup:

NickVas
17-06-08, 13:45
Well done boys!

Απ' όσα διαβάζω ο δρόμος που θα οδηγήσει στην ανακάλυψη της ταυτότητας του ναυαγίου προβλέπεται συναρπαστικός.

Καλή συνέχεια... :)

GKanel
17-06-08, 14:41
:thumbup: Μπράβο παιδία, :thumbup: μπράβο στην Έλληνο-Αυστριακή ομάδα εξερευνητών. :geia:

περιμένουμε την συνέχεια... εναγωνίως!

MICHALIS
17-06-08, 14:44
Μπραβο Γιαννη & Σια , χαιρομαι πολυ που τελικα το βρηκατε και το βουτηξατε !
Να σκεφτεις οτι μαζι ημασταν , λιγα μετρα μακρυα του απο την αλλη πλευρα του Λευθερη , πριν απο λιγο καιρο . Ευχομαι " εις αλλα με υγεια και ορεξη "
Μιχαλης

Nikos
17-06-08, 15:01
:thumbup:

ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
17-06-08, 15:45
Παιδιά μπράβο, το φωτορεπορτάζ του Γιάννη κατατοπιστικότατο.

Τα δύσκολα τώρα... Το ναυάγιο είναι δύσκολο να ανακαλυφθεί ιδίως μετά τα τωρινά δεδομένα. Αναρωτιέμαι για το ποιό είναι εδώ και 2-3 χρόνια δυστυχώς δεν βρήκα το παραμικρό. Δεν το έχω δει (έχω περάσει "ξυστά" τελευταία σε μια βουτιά με τον Πάρη) αλλά έψαχνα σε ιστορικές πηγές και το διαδίκτυο... Κάποιες υποψίες που είχα εξανεμίστηκαν βλέποντας τις φωτό του jdim. Καμμιά ιδέα;Thok ;

Ακόμα ένα πολύ μεγάλο μπράβο στον Πάρι που "την ψάχνει" για πάρτη του και για τους "πελάτες" του... Τα μέρη που προτείνει με το καταδυτικό του κέντρο και τα ναυάγια που έχει στη γκάμα του είναι ήδη super, (δεν είναι μόνο αυτό το βαθύ αλλά και τα ρηχά που πάει είναι πανέμορφα , Μπόρα, Βέρα, Καλή Τύχη) όπως και τα άλλα μέρη, σπηλιές , ξέρες κλπ κλπ... Τέτοια καταδυτικά θέλουμε:thumbup:

Α και μην ξεχνάτε, στον Λευτέρη εκτός από αυτό και το Βέρα υπάρχει και άλλο μικρότερο όμως ναυάγιο και ρηχότερο από την άλλη "μπάντα":fioufiou:
Και υπάρχουν πολλά συντρίμμια, σίδερα τσαλακωμένα σε πολλές μεριές, άντε να βγάλεις άκρη...

Dimitris Galon
17-06-08, 16:23
Προσθέτω και τα δικά μου συγχαρητήρια παιδιά. Καλή έρευνα σας εύχομαι!!!
:thumbup::thumbup::thumbup:

jdim
17-06-08, 16:58
Αφού ευχαριστήσω για τις απαντήσεις να προσφέσω τα εξής.

Αυτό που έμοιαζε με λέβητα μάλλον μου φαινόταν ξένο προς το υπόλοιπο ναυάγιο, τουλάχιστον τα υλικά του έδειχναν πιο σύγχρονα από το υπόλοιπο ναυάγιο.

Ο Gunder ήταν αρκετά σίγουρος ότι ήταν clipper και μάλιστα μου είπε ότι έχει καταδυθεί σε ακόμη δυο από αυτού του τύπου τα πλοία, ένα στην ερυθρά και ένα στην Καραϊβική Χρονολογικά τοποθετησε την κατασκευή του μετά 1850 και πήρε ένα μικρό κομμάτι καθώς είπε ότι είχε πολύ καλή πρόσβαση σε εργαστήριο που μπορούν να προχωρήσουν στην χρονολόγιση του, οπότε για αρχή περιμένουμε και ψάχνουμε όπου μπορούμε.

Μιχάλη λίγο θέλαμε ακόμη:D:D


Να προσθεσω τέλος αν και φαντάζομαι έγινε κατανοήτο (η π....να και η χαρά:D) οτι είναι πραγματικά εξαιρετικό ναυάγιο. Τόσα πολλά σφουγγάρια δεν έχω δει πουθενά αλλού....

paris
17-06-08, 23:16
Καταρχήν να ευχαριστήσω όλους για τα καλά τους λόγια και την αξιοζήλευτη παρέα -με όλη τη σημασία της λέξης- Γιάννη-Γιώργου-Μπάμπη (με αλφαβητική σειρά http://www.huts.gr/modules/Forums/images/smiles/icon_smile.gif), αν είσαι μαζί τους ή έλκος θα πάθεις από το πολύ γέλιο ή μέθη από το πολύ βάθος.

Να συμπληρώσω στην καταπληκτική περιγραφή του Γιάννη, ότι ο Guenter Dzikowski δεν είναι απλά ένας αυστριακός δύτης, είναι εκπαιδευτής εκπαιδευτών της SSI (SSI Master Instructor), CMAS*** Instructror, ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης σχολής καταδύσεων της Αυστρίας και... πιανίστας σε μια από τις πιο διάσημες αυστριακές ροκ μπάντες (που το όνομά της είναι πολύ "αυστριακό" για να το συγκρατήσω). Ήταν αυτός που πρώτος σε προηγούμενη βουτιά μπήκε κατευθείαν μέσα να βρει το μηχανοστάσιο και ανακάλυψε ότι τέτοιο δεν υπήρχε όπως δεν υπήρχε ούτε προπέλα, οπότε κατέληξε ότι πρόκειται για ιστιοφόρο, υπολόγισε δε το μέγεθός του σε 15-20 μέτρα πλάτος και 100-120 μήκος. Σε σχέση με αυτό υπάρχει και μια άλλη εκδοχή από τον Γιώργο, ο χρόνος θα δείξει...
O Guenter οργανώνει σε σταθερή περιοδική βάση εκδρομές σε Μάλτα, Ερυθρά και Μεξικό και από του χρόνου και Ελλάδα.

Ο Marcus Olster, IANTD Advanced EANx Instructor και PADI Stuff Instructor, ήταν ο "πρώτος" που το βούτηξε πριν 10 χρόνια (τα εισαγωγικά στο "πρώτος" σημαίνουν ότι το έχουν βουτήξει κι οι μισοί Τρικεριώτες σφουγγαράδες πριν 40-50 χρόνια). Ο Marcus γνωρίζει πολύ καλά την περιοχή μιας κι έχει σπίτι κι έρχεται κάθε χρόνο και πριν από αυτόν τη βουτάγανε με scuba η μητέρα του κι ο πατέρας του. Έχει γενικά να διηγηθεί πολλά τρυκ από την εποχή της καταδυτοαπαγόρευσης κι από πλευράς αστείρευτης διάθεσης και χιούμορ... με τους Γ-Γ-Μ μια χαρά τακιμιάσανε! http://www.huts.gr/modules/Forums/images/smiles/icon_lol.gif

seafarer
18-06-08, 08:58
Συγχαρητηρια παιδια.
Σε ολη την ομαδα.
Συνεχιστε ετσι.
Ομορφη ζωη, ομαρφα σφουγγαρια, τελειο dive site!

paris
29-05-09, 12:44
Με μια τεράστια χαρά που δεν κρύβεται με τίποτα ανακοινώνουμε πως τελικά εξακριβώσαμε την ταυτότητα του άγνωστου ναυαγίου στο Λευτέρη. Πρόκειται για το γερμανικό εμπορικό πλοίο “Volos” πρώην “Thasos”κατασκευής του 1902 και μήκους 85,6 μέτρων, που εκτελούσε το ταξίδι Κωνσταντινούπολη-Αμβούργο μέσω Θεσσαλονίκης-Βόλου, φορτωμένο καπνό, νέφτι και λάδι και εξόκειλε στον ύφαλο Λευτέρη στις 21.2.1931 με αποτέλεσμα να βυθιστεί. Το πλήρωμα περισυλλέγηκε και μεταφέρθηκε στο Βόλο από το παραπλέον σουηδικό S/S Belos.
Παρότι το όνομα του πλοίου το ξέραμε εδώ και κάποιο καιρό, στο βιβλίο του Ντούνη δεν ήταν γραμμένο. Οι πληροφορίες μας δόθηκαν από ένα χρήστη του γερμανικού forum-marinearchiv.de (http://forum-marinearchiv.de/smf/index.php/topic,9425.0.html (http://forum-marinearchiv.de/smf/index.php/topic,9425.0.html)).

Την ύπαρξη αυτού του φόρουμ τη μάθαμε από τα links στην σελίδα του Βurdigala project. Παιδιά είναι μία από της παράπλευρες επιτυχίες σας! Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ!

Ιδιαίτερες ευχαριστίες επίσης στον Γιώργο Καμαρινό, η παρέμβασή του με το άνοιγμα του θέματος για τον Alfons Hochhauser και τον Hans Hass και το υλικό που δημοσίευσε (http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=3586), ήταν καταλυτικός παράγοντας στο να ανακαλυφθεί τελικά η ταυτότητα του ναυαγίου!

Από τη μεριά μου θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Γιώργο Καρέλα, τον Γιώργο Αλεξόπουλο και τον Γιάννη Δημαρέση, μέλη μιας χαλαρής και άτυπης ομάδας που η συνεργασία της εδώ κι ένα χρόνο κατέληξε να φέρει το αποτέλεσμα που θέλαμε.

Εύχομαι κι ελπίζω πως αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί και πως συν το χρόνο οι πληροφορίες μας το συγκεκριμένο ναυάγιο –και όχι μόνο- θα εμπλουτιστούν.

Rabea
29-05-09, 13:08
:thumbup::thumbup::thumbup:

Physalia
29-05-09, 14:04
Μπράβο παιδιά, πάντα τέτοια! :thumbup:

ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
29-05-09, 14:10
Wow Πάρη μπράβο... μια από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις αναγνώρισης ναυαγίου με συστηματική δουλειά και πολύ επιμονή. Μπράβο και στους υπόλοιπους, ΄θέλω πολύ να βουτήξω το Volos..

Big-Blue
29-05-09, 14:30
Μπράβο!
Εγώ εύχομαι να το βουτήξουμε!!!

geogeo
29-05-09, 17:12
Μπράβο :thumbup:

jdim
29-05-09, 17:18
Πάρη ότι και να πω είναι λίγο...

Από αλλού το περιμέναμε από αλλού μας ήρθε.

Μπράβο για την επιμονής σου και τον χρόνο σου. Μπράβο και στον Γιώργο που έχει φάει στην κυριολεξία ότι εφημερίδα και βιβλιοθήκη υπάρχει για να συγκεντρώσει πληροφορίες. Μπράβο και στον άλλο Γιώργο για την δική του συνεισφορά. Πάντα τέτοια...

Χρηστος Ευθυμιου
29-05-09, 17:46
Μπράβο παιδιά, συγχαρητήρια σε όλους σας. :thumbup:

Και τα Γερμανικά σου Πάρη είναι μια χαρά. :thumbup:

Dimitris Galon
29-05-09, 18:14
Συγχαρητήρια παιδιά, συγχαρητήρια σε όλους σας!!!!

Πάρη ο TD (= Theodor Dorgeist) είναι ότι πιο καλύτερο θα μπορούσατε να βρείτε. Ο άνθρωπος είναι πολύ, μα πολύ, και πάλι πολύ, ειδική περίπτωση.

Πάντα τέτοια παιδιά.

neokles
29-05-09, 19:11
Μπά!

Piper είναι! ;)

(συγχαρητήρια Πάρη)

SEATREK
30-05-09, 11:44
Eνα οικουμενικο μπραβο σε ολους για το καρποφορο αποτελεσμα.
Ατομα απο διαφορα μερη της Ελλαδος αλλα και του εξωτερικου,
με δικη τους πρωτοβουλια και μερακι, συνθετουν τα παζλ που με τοσο κοπο μαζευαν κ ανανεωνουν τις σελιδες της ναυτικης μας ιστοριας.

Προσωπικα για μενα, εκτος απο την επαφη με το υδατινο στοιχειο, αυτες οι κινησεις ολοληρωνουν την λεξη ΚΑΤΑΔΥΣΗ.

rampidis
30-05-09, 12:49
Συγχαρητήρια! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

paris
30-05-09, 14:21
Συγχαρητήρια παιδιά, συγχαρητήρια σε όλους σας!!!!

Πάρη ο TD (= Theodor Dorgeist) είναι ότι πιο καλύτερο θα μπορούσατε να βρείτε. Ο άνθρωπος είναι πολύ, μα πολύ, και πάλι πολύ, ειδική περίπτωση.

Πάντα τέτοια παιδιά.

Δημήτρη δεν αμφιβάλω καθόλου, ο άνθρωπος το απέδειξε περίτρανα. Γι' αυτό κι εμείς είπαμε να τον "εκμεταλευτούμε" και του βάλαμε και δεύτερο γρίφο. Για να δούμε!...

apeiranthos
30-05-09, 20:24
Συγχαρητήρια :thumbup:
Με το καλό να λύσετε και τον επόμενο γρίφο.:geia:

jdim
31-05-09, 11:33
Καλημέρα,

από την στιγμή που το συγκεκριμένο ναυάγιο ταυτοποιήθηκε ως Volos όταν μπορέσει κάποιος από τους διαχειριστές ας αλλάξει και τον τίλτο του συγκεκριμένου θέματος

Ευχαριστώ.

Rabea
01-06-09, 08:22
Εύγε Πάρη!!!!
Η επιμονή και η υπομονή μεγάλες αρετές!!! :thumbup:

Θα έρθουμε για "επώνυμη" βουτιά τώρα! :D

Πολικός
10-12-13, 22:20
Το VOLOS στο λιμάνι της Πάτρας κατά τη δεκαετία του 1920. Πίσω του είναι το ιταλικό υπερωκεάνειο PRESIDENT WILSON με τα σινιάλα της εταιρίας Cosulich τα οποία είχε από το 1920 ως το 1929 κάτι που επιτρέπει και την χρονική οριοθέτηση της εικόνας.

2043

ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
11-12-13, 12:01
:thumbup: Πολικός!