![]() |
|
|||||||
| Διαβάσατε για κάποιο καταδυτικό ατύχημα? Σας έτυχε κάποιο επικίνδυνο περιστατικό? Βάλτε στην άκρη τις ντροπές κι ας ανταλλάξουμε τις εμπειρίες μας για ακόμη πιο ασφαλείς καταδύσεις... |
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Οξυγόνο σε καταδυτικό σκάφος!!
Το ηθικο κομματι που λεει ο Νεκταριος ειναι για μενα το Α και το Ω , αλλα περ απο αυτο ζουμε σε μια κοινωνια της οποιας το οικονομικο συστημα ειναι η ελευθερη οικονομια (καλως ή κακως)....
σε μια τετοια οικονομια ολα δουλευουν ρολοι οταν οι 2 συμβαλλομενοι ο παροχεας υπηρεσιων και ο καταναλωτης λειτουργουν βασει καποιων βασικων κανονων. Το καταδυτικο κεντρο οφειλει να παλευει ωστε να προσφερει τις καλυτερες υπηρεσιες στις καλυτερες τιμες ωστε να επιβιωνει στην αμιλικτη αγορα... Ο καθε εργοδοτης ή διευθυντης οφειλει να ξημεροβραδιαζεται με το αγχος του αν ο καθε υπαλληλος του ή το καθε του μηχανημα δουλευει οπως οφειλει....κι εκτος απο το να το σκεφτεται οφειλει να τσεκαρει ο ιδιος την ποιοτητα των παντων. Μου ειναι αδιανοητο να περιμενω το οιοδηποτε ελεγκτικο μηχανισμο να μου δειξει τη δουλεια μου! Ετσι και μονο ετσι θα δημιουργηθει ενα καταδυτικο στο οποιο θα χαιρεται οποιοσδηποτε να συμμετεχει (υπαλληλος και πελατης) Ο πελατης τωρα οφειλει να ενημερωνεται συνεχως, να κρινει και να διαλεγει, να βοηθαει συνεχως στην βελτιωση του παρεχομενων υπηρεσιων. Η αγοραστικη του δυναμη ειναι αυτη που θα ωθήσει την εξελιξη...Και για αυτο ειναι τεραστια μαγκια αυτο που εκανε η Ζινα...Εκανε αυτο που οφειλει ο καθε πελατης... Αυτα ειναι τα προφανη...Την αληθεια τους την αντιλαμβανεται ο καθενας. Η πραγματικοτητα ομως ειναι αλλη.... Ας μην την αναλυσω, την γνωριζουμε ολοι και δεν υπαρχει μονο στην Ελλαδα, υπαρχει σε καθε καταδυτικο προορισμο που εχω επισκεφθει. Για αυτο δεν εχει και σημασια το σε ποιο καταδυτικο ελαβε χωρα το περιστατικο.... Σημασια εχει να διαμορφωνεται επιτελους μια αλλη συνειδηση στην ελληνικη καταδυτικη κοινοτητα.....και αυτη η αλλαγη να ειναι δραστικη.... απο τον πρωτο καιρο που ασχολουμαι με την καταδυση αυτο ελπιζω.... καποτε θελαμε να ξετιναξουμε την ματσο-ψευτο-βατραχιλα απο την καταδυση, (αυτο νομιζω οτι εγινε), μετα θελαμε να διωξουμε τη ρετσινια του ψαροντουφεκα-αρχαιοκαπηλου, (αυτο ειναι σε εξελιξη) και τωρα στοχος μας ειναι να φυγουμε απο την εποχη του αρπα κολλα, του καταστηματος ψιλικων και να περασουμε στην εποχη του "ντελικατεσεν"...... στην ραγδαια αναπτυξη της καταδυσης αναψυχης συμβαλλει τα μεγιστα το διαδικτυο, οπου ολα ειναι στο φως....(ή σχεδον ολα , οκ) και που ο καθε πελατης, υπαλληλος , ιδιοκτητης θα ενημερωνεται και με την σωστη πληροφορηση θα βελτιωνεται καθημερινα....... Αμην Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΒΕΡΟΥΔΗΣ : 02-07-08 στις 18:31. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Οξυγόνο σε καταδυτικό σκάφος!!
Θεωρώ δεδομένο ότι ένα καταδυτικό κέντρο ξέρει το τι είναι σωστό και το πώς πρέπει να λειτουργεί στα πλαίσια του νόμου και των ευρωπαικών προτύπων. Άλλωστε οι περισσότεροι ιδιοκτήτες καταδυτικών κέντρων είναι και επαγγελματίες εκπαιδευτικοί στο χώρο και γνωρίζουν πολύ καλά όλες αυτές τις διαδικασίες.
Λείπουν όμως κατά την ταπεινή μου άποψη δύο πράγματα. Το ένα είναι η νοοτροπία επαγγελματία, από μεμονωμένα άτομα που αναλαμβάνουν μάλιστα και υπεύθυνες θέσεις και πόστα όπως είναι αυτό του οδηγού κατάδυσης. Θεωρώ μάλιστα ότι το σωστό το γνωρίζουν πολύ καλά διότι αδυνατώ να σκεφτώ πώς αυτοί οι δύτες έχουν περάσει εκπαίδευση rescue χωρίς να συζητήσουν όλα αυτά τα πράγματα. Σαν επαγγελματίες δε, έχουν μελετήσει πολύ καλά το ΦΕΚ αλλά και τις υποχρεώσεις του παροχέα καταδυτικών υπηρεσιών και ξέρουν με κλειστά μάτια τι αποτελεί απόκλιση και τι αποτελεί παραβίαση των κανονισμών και οδηγιών. Παρόλ' αυτά οι επιλογές τους ορισμένες φορές για διάφορους λόγους είναι τυπικές απιλογές κακής κρίσης (poor judgement) που επίσης ξέρουν ότι είναι η υπ' αριθμόν ένα αιτία πρόκλισης καταδυτικού ατυχήματος. Αυτές οι συμπεριφορές όσο μια καταδυτική αγορά οριμάζει τείνουν να εξαλειφθούν καθώς το ίδιο το σύστημα αποβάλλει τα κακώς έχοντά του και αυτοδιορθώνεται. Ένα σπουδαίο ρόλο έρχονται να παίξουν και οι ιδιοκτήτες καταδυτικών κέντρων που με εσωτερικές διεργασίες διασφάλισης ποιότητας λειτουργούν σαν δικλείδια ασφαλείας που ανιχνεύει τις εκτροπές και τις διορθώνει με ποικίλα μέτρα. Απαιτείται λοιπόν άμεση και ειλικρινής επικοινωνία με τον πελάτη ώστε να υπάρχει ένα feedback των υπηρεσιών που παρέχουν και ικανότητα αξιολόγησης της κριτικής στο τέλος της ημέρας, με σκοπό τη βελτίωση. Το άλλο κομμάτι που λείπει κατά την άποψή μου είναι η υπευθυνότητα από μέρους των πελατών που οφείλουν να γνωρίζουν ότι έχουν το τελαυταίο λόγο αφού η επιλογή του πού, με ποιόν, του πώς και του πότε θα βουτήξουν είναι αποκλειστικά δικό τους κεφάλαιο. Είναι έυκολο να καταλογίζουμε ευθύνες για ένα συμβάν στους άμεσα και κατά νόμον υπεύθυνους για την ασφάλεια μας! Το δύσκολο είναι να φτάσουμε σε ένα επίπεδο όπου να μπορούμε να προστατεύουμε τα δικαιώματά μας, να φυλάμε τα νώτα μας, και να αναπτύξουμε κάποιους κανόνες δικής μας ασφάλειας που δεν εξαρτώνται από τις εκάστοτε πρακτικές που ακολουθεί ο κάθε επαγγελματίας οδηγός κατάδυσης είτε αυτό το κάνει εν γνώσι είτε εν αγνοία του καταδυτικού κέντρου. Η πρόληψη και η σωστή κρίση είναι μέγιστα αγαθά και είναι δουλειά όλων μας και όχι μόνο των επαγγελματιών. Οφείλουμε λοιπόν να έχουμε γνώση που ποτέ δεν είναι αρκετή άρα θα πρέπει διαρκώς να την αναπτύσσουμε. Δόξα Τω Θεώ πηγές γνώσης υπάρχουν πολλές και με εύκολη πρόσβαση όπως είναι για παράδειγμα οι δημόσιες μας συζητήσεις από τις οποίες όλοι έχουν να πάρουν κάτι από όλους. Έχουμε επίσης την ευθύνη της προσωπικής μας προστασίας σε περίπτωση που οι άλλοι αδυνατούν να μας την παρέχουν και να γίνουμε κατά μία έννοια ανεξάρτητοι δύτες. Οφείλουμε επίσης να κερδίζουμε εμπειρίες με ασφαλή τρόπο και ένας τρόπος είναι να κάνουμε πολλές καταδύσεις και να έχουμε τις κεραίες μας ανοικτές ώστε να "κλέβουμε" τα καλά των άλλων καταδυτικών αγορών. Οφείλουμέ να είμαστε τέλος ισάξιοι με τους αντίστοιχους μας, που βρίσκονται στην υπόλοιπη υφήλιο και να ξεκολλάμε με ευκολία από κάτι που το κάνουμε λάθος μέσα στο σπίτι μας και να το άλλαζουμε και κάτι που δουλεύει καλύτερα. Επικροτώ τέλος την ενέργεια του Σταύρου του Αποσπόρη που αν και πελάτης ο οποίος δεν είχε ευθύνη νομική για να βοηθήσει στο δύσκολο περιστατικό συμπεριφέρθηκε σαν ένα πολύ υπεύθυνο άτομο. Αυτή την νοοτροπία είναι που πρέπει να αναπτύξουμε όλοι μας! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Απάντηση: Οξυγόνο σε καταδυτικό σκάφος!!
Παράθεση:
Ο BV (BUREAUVERITAS - Γαλλικός νηογνώμονας) απονέμει Πιστοποίηση σύμφωνα με τα πρότυπα μετά από αξιολόγηση που γίνετε σε ετήσια βάση. Όμως το πιστοποιητικό έχει ισχύει για 3 έτη (εφόσον γίνονται περιοδικές αξιολογήσεις και το καταδυτικό κέντρο συμμορφώνετε με τις απαιτήσεις και τις τυχόν παρατηρήσεις του αξιολογητή). Παράθεση:
Είναι υποχρεωτικό μόνο εάν οι υπηρεσίες που παρέχει το καταδυτικό (παροχέας) είναι : 1) εκμίσθωση καταδυτικού εξοπλισμού. 2) συντήρηση συστήματος παραγωγής αερίων αναπνοής δυτών. 3) υπηρεσίες οργανωμένης – καθοδηγούμενης κατάδυσης. Στην περίπτωση που έχουμε μόνο εκπαίδευση δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει πιστοποίηση από ΒV |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Απάντηση: Οξυγόνο σε καταδυτικό σκάφος!!
Συμφωνώ απόλυτα με τον Δέλβε! κοιτάει το θέμα και με την αγωνία του πελάτη αλλά και του εργοδότη. Εάν βλέπουμε έτσι όλα τα πράγματα θα βρούμε σε όλα την χρυσή τομή..
Πάντως καλώς είναι να μας κράζουνε γενικώς, δικαίως και αδίκως, μάλλον σε καλό βγαίνει. Όπως έχει ειπωθεί "μου αρέσουν οι παρατηρήσεις..διορθώνομαι". και δεν μιλάω μόνο για το συγκεκριμένο γεγονός.
__________________
Κώστας Μαρμαρινός |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Οξυγόνο σε καταδυτικό σκάφος!!
Νεκτάριε και Κώστα, ευχαριστώ για τις πληροφορίες και το ΦΕΚ που ξεκαθάρισαν όλες τις απορίες που είχα στο θέμα.
Γιώργο θα συμφωνήσω απόλυτα μαζύ σου στο Παράθεση:
Ήθελα να γράψω και άλλα πράγματα που σκεπτόμουν χθές, αλλά με πρόλαβε ο Σώτος και με κάλυψε σε πολύ μεγάλο βαθμό.
__________________
Too many Chiefs, not enough Indians.... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Οξυγόνο σε καταδυτικό σκάφος!!
Θα δώσω 2 μόνο παραδείγματα για να μην ξεφύγουμε από τα του οξυγόνου:
Καταδυτικό που δουλεύει μόνο καλοκαίρι, ενημερώθηκε για την άφιξή μας και μας «περίμενε». Όταν φτάσαμε το καταδυτικό ήταν κλειστό και με αγώνα δρόμου κάναμε Μία κατάδυση από την ακτή (το σκάφος δεν ήταν έτοιμο)! Αυτό λέγεται επαγγελματισμός; Θα μπορούσε να μας έχει καταστρέψει το τριήμερο αν δεν υπήρχε άλλο καταδυτικό στην περιοχή (για το οποίο φυσικά και ΔΕΝ μας ενημέρωσε) Ας αφήσουμε τα εκτός κατάδυσης και πάμε στα standards: Καταδυτικό διενεργεί νυχτερινή. Πόσα φώτα πρέπει να υπάρχουν σε κάθε δύτη; 2. Υπήρχαν; Όχι. Υπήρχε χημικό ή άλλο μη μηχανικό φως; Ούτε. Δεν ξέρω αν υπήρχε σημαδούρα με αναλαμπών, αλλά ήδη έχουμε 2 στις 2, παραλείψεις από τα standards που είναι τα ελάχιστα που απαιτούνται για να διενεργηθεί με ασφάλεια νυχτερινή κατάδυση. Αυτά από σοβαρότατους επαγγελματίες (γιατί από κακούς επαγγελματίες έχουμε δει φίδια). Ερωτώ λοιπόν (και είχα ανοίξει πρόσφατα σχετικό post). Εμείς πώς προστατευόμαστε; Δεν αισθάνομαι καλά να μπαίνω σε ένα καταδυτικό και να κάνω «επιθεώρηση» (δείξτε μου πτυχία, οξυγόνο, φαρμακείο, πιστοποίηση τάδε, χ, ψ, ω) ή να το παίζω έξυπνος. Για να γυρίσουμε στο θέμα: Τα standards για το οξυγόνο είναι αστεία. Ένας σοβαρός επαγγελματίας δεν μένει στα «ελάχιστα απαιτούμενα» και δεν τσιγκουνεύεται να δώσει 200-300 ευρώ παραπάνω και να πάρει ένα (δύο) σετ οξυγόνου πιο ολοκληρωμένο(α) που θα επιτρέψουν παροχή 100% για όση ώρα είναι η ακτή (όπου θα υπάρχει το 2ο set) ή το νοσοκομείο και φυσικά σε 2 τουλάχιστον δύτες μια που η κατάδυση γίνεται με το σύστημα των ζευγαριών και πολύ πιθανόν μια ώρα 0 που δεν τηρήθηκε να επηρεάσει και τους 2. Πόσα καταδυτικά το έχουν κάνει; 1; 2; 3; Κανένα;
__________________
Road safety (added 20/6/08) http://www.youtube.com/watch?v=svtmDO0uN1M http://www.youtube.com/watch?v=TWLmoeoHrP4 (added 5/12/08) http://uk.youtube.com/watch?v=_z8Mnf22D30 http://uk.youtube.com/watch?v=Qm8yyl9ROEM http://uk.youtube.com/watch?v=FS5f73EHRhA&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=OsHL30Z60kg (added 5/2/2009) http://www.youtube.com/watch?v=e6Qhmdk4VNs http://www.youtube.com/watch?v=zJf5oqFtHs8 http://www.youtube.com/watch?v=_ibhO1kQmWs |
![]() |
|
|