![]() |
|
Τώρα με τον νέο νόμο, ποιος μας πιάνει ! Για ρίξτε ιδέες και μοιραστείτε μαζί μας τους μοναχικούς σας υποβρύχιους παραδείσους... |
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
||||
|
||||
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
Νομίζω ότι μόνο Καλαμάτα και Πύλο μπορείς να γεμίσεις (είχε και Μονεμβάσια παλιά αλλά τώρα νομίζω ότι έκλεισε)
(Πάολο με βάζεις σε πειρασμό. Έχω να κατέβω εκεί πολλά χρόνια και φέτος αν καταφέρω να την κοπανήσω από Μονεμβάσια θα κάνω μια βόλτα από κεί -θα προσπαθήσω να έχω και τα καταδυτικά μαζύ, διαφορετικά μόνο μπανάκι ![]()
__________________
Too many Chiefs, not enough Indians.... |
#2
|
||||
|
||||
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
Παράθεση:
![]() ![]()
__________________
"PROTECT WHAT YOU LOVE" Jean-Michel Cousteau |
#3
|
||||
|
||||
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
Ο Τάκης είναι πραγματικά μοναδικός, αξίζει η βόλτα μέχρι εκεί για να φάς και μόνο...άντε και μια βόλτα στο σπήλαιο του Διρού.
Η περιοχή όλη πάντως είναι καταδυτικά πολύ ενδιαφέρουσα. Α.
__________________
I never get narced, or pee in my wetsuit |
#4
|
|||
|
|||
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
Για όποιον σκέφτεται να βουτήξει στο Λιμένι, είναι πραγματικά ένας πολύ ενδιαφέρων βυθός με εντυπωσιακή ορατότητα.
Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες από την περιοχή και το βυθισμένο αεροσκάφος, μπορείτε να βρείτε στο θέμα της εκδρομής που έκανε ο Σ.Ε.Α. "Τηθύς" στην Καρδαμύλη, τον Οκτώβριο του 2008. ![]()
__________________
Φοίβος Βιλανάκης :: μερικές φωτογραφίες μου :: Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fivos : 05-11-08 στις 01:53. |
#5
|
|||
|
|||
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
Μπορώ να ρωτήσω αν κάποιος έχει δει στην περιοχή Ανθίες (anthias anthias) και αν ναι, σε ποιό σημείο και σε τι βάθος;
__________________
apogeorge-Γιώργος Αποστολόπουλος |
#6
|
|||
|
|||
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
Μόνο τρία σημεία υπάρχουν στις φωτογραφίες που είναι ικανά να δώσουν ένα στίγμα της ταυτότητας του αεροπλάνου : ο κινητήρας, ένας τροχός και το panel των οργάνων του cockpit. Με τον κινητήρα τα πράγματα ήταν σχετικά εύκολα.
Πρόκειται για έναν 14κύλινδρο αερόψυκτο με την διάταξη των κυλίνδρων σε δύο σειρές των 7. Μετά από αρκετό ψάξιμο, οι επιλογές είναι μόνο δύο και οι δύο Βρετανικές. Βοηθητικά στοιχεία ήταν οι σχετικά μικρές ψήκτρες των κυλίνδρων, αλλά και οι χαρακτηριστικές ψήκτρες που βρίσκονται στην κεφαλή. Πρόκειται ή για τον Bristol Hercules (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bristol-hercules_east-fortune.jpg) ή για τον Bristol Taurus (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bristol.taurus.arp.750pix.jpg) , κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν σε μια σειρά αεροσκαφών του Β΄Π.Π. Οι διαφορές τους βρίσκονται κυρίως στην ιπποδύναμη. Ο Hercules απέδιδε από 1.290 έως 1.735 ίππους (ανάλογα την έκδοση και φορέθηκε σε πολυκινητήρια κυρίως, αεροσκάφη) ενώ ο Taurus μόνο 1.000. Μετά από αυτό, σειρά είχε να δει κανείς σε ποιούς τύπους αεροπλάνων «φορέθηκαν» οι κινητήρες αυτοί, και ποια από αυτά είδαν δράση στην Μεσόγειο. Η λίστα μίκρυνε αποκαλύπτοντας τα Bristol Beaufighter, Vickers Wellington, Bristol Beaufort, Bristol Blenheim και Fairey Albacore. Τα πρώτα τέσσερα, είναι δικινητήρια ενώ μόνο το Albacore είναι μονοκινητήριο. Αν σκεφτούμε το μέρος που βρίσκεται το ναυάγιο και την κατάστασή του, μια πιθανότητα είναι να έφτασε μέχρι εκεί, παρασυρμένο από τα δίχτυα κάποιας τράτας. Με δεδομένο ότι έχουν ανασυρθεί τα περισσότερα από τα κομμάτια του, σχεδόν τίποτε δεν έχει απομείνει από το σχήμα του που να οδηγεί σε ένα συμπέρασμα, μιας και τα διασκορπισμένα κομμάτια, αποτελούν μηχανισμούς που (μόνο από τις φωτογραφίες) δεν οδηγούν κάπου. Δεύτερος κινητήρας δεν υπάρχει (αν και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα να υπήρχε και να ανασύρθηκε, οπότε όλα τα ενδεχόμενα των τύπων παίζουν), αλλά το ένα και μοναδικό panel των οργάνων δεν ταίριαζε σαν σχήμα και πλάτος, με κανένα από τα τέσσερα - και σαφώς πιο ογκώδη αεροσκάφη - οπότε η επιλογή είναι η εξής μια: Fairey Albacore (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fairey_Albacore_ExCC.jpg) . Πρόκειται για ένα μονοκινητήριο διπλάνο, με αναδιπλούμενες πτέρυγες, σχεδιασμένο να επιχειρεί από αεροπλανοφόρα ή ναυτικές βάσεις. Με τριμελές πλήρωμα (πιλότος / πολυβολητής / ναυτίλος – βομβαρδιστής) και κινητήρα τον χαμηλότερης ιπποδύναμης (λογικό για αεροπλάνο σε αυτές τις διαστάσεις) Bristol Taurus XII. Συνεχίζοντας το ψάξιμο για τον συγκεκριμένο τύπο η αποκάλυψη ήταν ότι όχι μόνο έδρασε στην Μεσόγειο αλλά έλαβε και μέρος στην «Ναυμαχία του Ταίναρου» στις 28 Μαρτίου του 1941, επιχειρώντας με τις 826 και 822 Μοίρες της NAS (Naval Air Squadron) με βάση το αεροπλανοφόρο HMS Formidable ! http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Cape_Matapan Πολύ λεπτομερείς είναι και οι αναφορές του ναύαρχου Μεζεβίρη, που περιγράφοντας την ναυμαχία, αναφέρει ότι οι απώλειες του Βρετανικού στόλου ήταν «... μόνη απώλεια των Βρετανών, ήταν ένα αεροπλάνο» αναφερόμενος σε κάποιο από τα Albacore του αεροπλανοφόρου. http://mezeviris.googlepages.com/thebattleoftainaron Το μόνο περίεργο, είναι ότι η «ναυμαχία του Ταίναρου», όπως έγινε γνωστή, στην πραγματικότητα κάλυψε ένα μεγάλο μέρος θαλάσσιας περιοχής (Απο ΝΔ της Κρήτης μέχρι και Β – ΒΔ). Το πιο κοντινό σημείο της ναυμαχίας από το ακρωτήριο Ταίναρο, απέχει περίπου 70 ν.μ., απόσταση που ένα χτυπημένο αεροπλάνο μπορεί να κάλυψε, μόνο στην περίπτωση που αναζητούσε χώρο να κάνει αναγκαστική προσγείωση αντί να προσθαλασσωθεί. Σε αυτή την περίπτωση, νομίζω ότι οι μαρτυρίες των ντόπιων θα ήταν χρήσιμες, για το αν το πλήρωμα διασώθηκε. Τέλος, μια επιτόπου κατάδυση και μια ματιά στην πινακίδα με το serial number του κινητήρα (βρίσκεται στο επάνω σημείο του κώνου υποπολλαπλασιασμού των στροφών της έλικας, όπως φαίνεται και στις φωτο) θα φωτίσει απόλυτα το θέμα. Η πλέον σημαντική και διασταυρωμένη πληροφορία όμως, παραμένει η πρόταση για μια «κατάδυση» στην ταβέρνα του Τάκη ! |
#7
|
||||
|
||||
Απάντηση: Kατάδυση στο Λιμένι, Λακωνίας
Άκη.....
![]()
__________________
The fish doesn't think because the fish knows everything |
![]() |
|
|