![]() |
|
...δεν κολλάει πουθενά, αλλά έχει σχέση με την κατάδυση (εεε δεν μπορούμε να τα προβλέπουμε και όλα) |
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
||||
|
||||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
Κατ΄ αρχάς θα ήθελα να πω ότι γνωρίζω πολύ καλά πως βρίσκομαι σε ένα καταδυτικό φόρουμ του οποίου την θεματική καθημερινότητα αποτελούν οι ρυθμιστές, τα BCD, τα βατραχοπέδιλα και όλα τα συναφή, παρ΄ολ΄αυτά πέρα από τα τεχνολογικά, θεωρητικά και πρακτικά καταδυτικά θέματα υπάρχει και μια εμφανής αισθητική της καθαρής και αρχέγονης εικόνας που διέπει την συμπεριφορά των μελών του φόρουμ, είτε μέσα από τις φωτογραφίες που παραθέτουν, είτε μέσα από τις περιγραφές και το ενδιαφέρον τους για την εξέλιξη των ειδών και την συμβιωτική συμπεριφορά, είτε μέσα από τις ανησυχίες τους για το περιβάλλον και γενικότερα για το γήινο οικοσύστημα και τις αξίες που το διέπουν.
Η αισθητική αυτή λοιπόν δεν είναι δυνατόν να υπάρχει από μόνη της αλλά προφανώς στηρίζεται στο ήθος, στην συνείδηση και στις ευαισθησίες των μελών του φόρουμ, στοιχεία αναπόσπαστα της κοινωνικής συμπεριφοράς του καθένα μας. Έτσι αναφερόμενος στις κοινωνικές αναταραχές των τελευταίων ημερών, δεν νοιώθω σαν να βρίσκομαι στο λάθος μέρος μιλώντας την λάθος γλώσσα. Όπως πολύ σωστά ανέφερε κι΄ ο Γκούμας „ας περιμένει ο ρυθμιστής“, είναι ώρα για τα βασικά. Τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά καθορισμένα από τις πρωτογενείς ανθρώπινες ανάγκες, παραμένουν ούτως ή άλλως αναλλοίωτα και εξελίσσονται δυσανάλογα με τους ρυθμούς τις τεχνολογίας. Παράθεση:
Τώρα, λόγω πολυπλοκότητας και μειωμένου χρόνου δεν θα αναφερθώ στην ταξική πάλη ούτε σαν δόγμα αλλά ούτε και σαν επίκαιρο επιστημονικό όρο. Μόνο μια μικρή αναφορά και νύξη στο γεγονός ότι η ταξική πάλη δεν διέπεται μόνο από τις σχέσεις παραγωγής, αξίας, υπεραξίας και ελέγχου των εργαλείων αλλά και από τις σχέσεις κατανάλωσης των προϊόντων. Μ΄ αυτό θέλω να τονίσω ότι ακόμα και στην περίπτωση που η κλασική παραγωγή αλλάζει μορφή με την μηχανοποίηση της, καθιστώντας την ανθρώπινη εργατική παραγωγή απαρχαιωμένη, ο καταναλωτικός ρόλος της ανθρώπινης μάζας παραμένει, γιατί αν δεν καταναλώσει δεν θα παραχθεί προϊόν, και αν δεν παραχθεί προϊόν δεν θα υπάρξει υπεραξία και αν δεν υπάρξει υπεραξία δεν θα υπάρξει κέρδος. Για την αναφορά σου όμως στις επίκτητες και μη επίκτητες ανθρώπινες ιδιότητες σε σχέση με την πολεμική σύρραξη θέλω να αναφερθώ λίγο πιο διεξοδικά. Συμφωνώ ότι η ταξική συνείδηση είναι επίκτητη ιδιότητα αλλά επίκτητη ιδιότητα είναι και η εθνική ταυτότητα. Είδες μήπως μετά από τόσους εθνικούς πολέμους με εκατομμύρια ανθρώπους να έχουν πεθάνει υπερασπίζοντας τα εθνικά χρώματα και τα εκάστοτε εθνικά συμφέροντα, να μην έχει προέλθει πολεμική σύρραξη λόγω της επίκτητης ιδιότητας του να νοιώθει κάποιος εθνικά ταυτισμένος με ένα ανθρώπινο σύνολο; Σχεδόν όλοι οι πόλεμοι που γνωρίζω εγώ στηρίζονται σε επίκτητες ιδιότητες είτε είναι ο „ηρωικός θάνατος κάτω από την σημαία της πατρίδας και του έθνους“, είτε ο „ηρωικός θάνατος κάτω από την σημαία της παγκόσμιας επανάστασης“. Ακόμα και πρωτογενείς φυλετικές ιδιότητες, όπως το χρώμα του δέρματος, με την κατάλληλη επεξεργασία έγιναν στοιχεία επίκτητης ιδιότητας όπως π.χ. η εθνική ταυτότητα. Πες σε παρακαλώ σε έναν ελληνάρα „είστε ωραίος σαν Αλβανός“ να δεις πως θα αντιδράσει, ενώ το „είσαι ωραίος σαν Έλληνας“ του ποιητή Εγγονόπουλου έχει γίνει πλέων εύσημο ακόμα και για τον στρατηγό Μπολίβαρ. Θα μου πεις ότι εκ΄των ιδίων κρίνουμε τα αλλότρια, μπορεί να έχεις και δίκιο αλλά τα εθνικά αλλότρια είναι επίκτητα fin και ενίοτε οδηγούν σε πολεμική σύρραξη. Παράθεση:
Όταν η κύρια ερώτηση που θέτει ο Χέρμπερντ Μαρκούζε είναι αν τα „οφέλη του πολιτισμού αξίζουν την δυστυχία που προξενήθηκε στα άτομα“, σαν απόρροια της θέσης ότι η „μεθοδική θυσία της λίμπιντο και η άκαμπτα εφαρμοζόμενη αποτροπή του προς κοινωνικά χρήσιμες δραστηριότητες και εκφράσεις είναι ο πολιτισμός“, αναθεωρούνται οι θεμελιακές αξίες και μπαίνει προς αξιολόγηση η ανθρώπινη ευημερία. Όπως πολύ καλά γνωρίζεις Άκη οι πολιτισμικές αξίες περνούν μέσα από το σύστημα παραγωγής το οποίο με την σειρά του, και έχοντας σαν κύριο χαρακτηριστικό το κέρδος, δημιουργεί πλασματικές ανάγκες με όπλο του την διαφήμιση. Έτσι αντί να κλαίμε για τις σπασμένες βιτρίνες και το πλιατσικολόγημα των μαγαζιών, κατηγορώντας τα καταναλωτικά ένστικτα και την ανυπαρξία των „ποιοτικών χαρακτηριστικών“ της εξεγερμένης μάζας, ας βάλουμε ένα τραγουδάκι να συνοδεύει τις εικόνες της τρίτης εξουσίας, θα πρότεινα το „έλα που δεν μπορώ να αντισταθώ σ΄ αυτό το Gucci φόρεμα που φοράς“, κι΄ ας κοιτάξουμε τα πράγματα όπως θα τα κοίταγε ένας τριτοκοσμικός μετανάστης μέσα από τα γυαλιά D&G που έκλεψε από την σπασμένη βιτρίνα που βρήκε μπροστά του, έχοντας σαν backround έναν αθηναικό τοίχο διακοσμημένο με ένα σύνθημα των τελευταίων ημερών, „Μαλάκα κουραμπιέ, έρχονται Χριστούγεννα“. |
#2
|
||||
|
||||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
Παιδιά (μαθητές και φοιτητές) ψυχραιμία. Η Δημοκρατία φτάνει μέχρις εκεί που δεν ενοχλείς και δεν καταπατάς τα δημοκρατικά δικαιώματα του άλλου. Η δική μου εμπειρία όπως και μερικών χιλιάδων Πατρινών λέει το εξείς.
Όντας κάτοικος Πατρών και μάλιστα του κέντρου φυγάδευσα την οικογένειά μου εκτός Πατρών αφού στη γειτονιά μου γινόταν της τρελλής από τα δακρυγόνα. Τρείς μέρες καίγανε την Πάτρα, 10 άτομα απέκλειαν κάθε πρωί την οδό Κορίνθου, κεντρική οδό εξόδου προς Αθήνα και η ταλαιπωρία μας δεν ήταν μόνο το πώς να πλησιάσουμε στο σπίτι κουβαλώντας τα μωρά ή οι καθυστερήσεις από το κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο. Σιγά σιγά τα "παιδιά" έπαιρναν θάρρος θεωρώντας ότι η συμπαράσταση της κοινωνίας και η ανοχή στη δίκαιη οργή θα συνέχιζε όσο και αν κάποιοι προχωρούσαν σε όλο και πιο χειρότερες πράξεις. Συνέχιζαν να αποκλείουν και άλλους δρόμους και να βάζουν φωτιές σε κάδους ενώ τα ΜΑΤ δε φαίνονταν πουθενά. Κοντά στο σπίτι μου είδα 10 η ώρα το βράδυ ένα δωδεκάχρονο καλοντυμένο παιδάκι έξω από μια σπασμένη Αγροτική Τράπεζα να βρίσκει ένα κράνος να το πηγαίνει στους κουκουλοφόρους και μετά από λίγο το βλέπω πάλι μπροστά μου. Κάτω από τα απειλιτικά βλέματα των συγκεντρωμένων φοιτητών το μάλωσα και του είπα να πάει αμέσως στο σπίτι του. Χτές το βράδυ λοιπόν βλέποντας όλους τους γείτονές μου να συγκεντρώνονται απέναντι από τους κουκουλοφόρους (από τους οποίους οι περισσότεροι ήταν πιτσιρικάδες και φοιτητές καμμιά εξακοσαριά όλοι -όλοι) πήγα και εγώ να παρακολουθήσω τα διαδραματιζόμενα και να συμπαρασταθώ στους γνωστούς μου μαγαζάτορες. Ο κόσμος ήταν ψύχραιμος και παρακολουθούσε χωρίς αντίδραση. Οταν έβαλαν φωτιά σε κάτι μηχανάκια ο κόσμος φώναξε Ου και τότε τα "παιδιά" μας απάντησαν με πέτρες.... Σε λίγο που ο κόσμος ήταν πολύ περισσότερος έβαλαν φωτιά σε ένα κάδο και απειλήθηκε ένα περίπτερο και μια πολυκατοικία που στο εισόγειο ήταν ένα ανθοπωλείο. Πήγε ένα πυροσβεστικό να σβήσει τη φωτιά και "τα παιδιά" πέταξαν πέτρες.Ο κόσμος φώναξε Ου και "τα παιδιά" πέταξαν πάλι πέτρες. Τότε ο κόσμος αγανάκτησε και άλλαξε η στάση του, η οργή ξεχύλισε και τα ΜΑΤ δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν ένα πλήθος πολιτών που με ορμή επιτέθηκαν "στα παιδιά" με σφοδρότητα τέτοια που αυτά υποχώρησαν σχεδόν μέχρι την είσοδο της πόλης. Εκεί έληξε και το θλιβερό συμβάν για τους περισσότερους αν και κάποιοι συνέχισαν να καταδιώκουν τους αντιεξουσιαστές που είχαν διασπαστεί και να τους ξυλοκοπούν και να τους παραδίνουν στην αστυνομία. Από το μπαλκόνι του σπιτιού μου είδα κάποιους πράγματι να μπαίνουν σε καφενεία και να αναζητούν νεαρούς ταραξίες αλλά μέχρι εκεί. Δεν διέκρινα δεκάδες αστυνομικούς μεταμφιεσμένους σε "αγανακτισμένους πολίτες" όπως λέγεται, είδα ανθρώπους φοβισμένους που κάποια στιγμή δεν άντεξαν και σήκωσαν και αυτοί την πέτρα. Ήταν νεαροί, ηλικιωμένοι,πενηντάρηδες με κουστούμια, γυναίκες που διατηρούσαν καταστήματα στην περιοχή. Είδα και κάποιον με ένα μπλουζάκι με σπαθιά και φίδια και special forces κλπ κλπ που προφανώς ήταν ακροδεξιός. Η Πάτρα μετά από το ντου ηρέμησε και εύχομαι να ηρεμήσει η κατάσταση παντού γιατί τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και χρειάζεται δουλειά σκληρή για να τα βγάλουμε πέρα εδώ που μας φτάσανε... |
#3
|
||||
|
||||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
Παράθεση:
Οταν γραφω "Οι ανθρωποι γενιουνται με βαρος, υψος, χρωμα, φυλετικη προελευση (επομενως και θρησκ πεποιθησεις) αλλα οχι ταξη", εννοω αυτα που δεν μπορει να αλλαξει κανεις. Ειναι εντελως αδυνατο τεχνικα να αλλαξει κανεις το DNA του (βαρος, υψος, χρωμα), που του εδωσε τις βασεις για τα φυσικα χαρακτηριστικα του (οχι το συνολο βεβαια αλλα κρισιμη υποδομη για την αναπτυξη του). Ειναι επισης εντελως αδυνατο τεχνικα να αλλαξει το παρελθον του μεχρι να ανεξαρτοποιηθει κοινωνικα (ειτε ειναι στα 8 οπως οι τσιγγανοι, ειτε στα 28 οπως οι νεοελληνες). Δεν γνωριζω κοινωνιες που να δινουν τις κοινωνικες και θρησκευτικες αξιες στα ατομα τους μετα απο την ηλικια αυτης της ανεξαρτητοποιησης. Παράθεση:
Σε καμια αλλη κοινωνια ζωων δεν συνηθιζεται τετοιας κλιμακας αυτοκτονια. Στις κοινωνιες ζωων αυτο το ενστικτο συνηθως σωζει γιατι μειωνει το χρονο αντιδρασης της ομαδας και επομενως σωζει το κοπαδι σαν ενα ανθρωπινο ακουσιο αντανακλαστικο. Το προβλημα ομως ειναι οτι σε ακραιες συνθηκες που η αντιδραση ειναι λαθος θα προκαλεσει ομαδικη αυτοκτονια, πραγμα που συμβαινει ιδιαιτερα συχνα απο την εποχη που ο ανθρωπος σαν πληθυσμος εγκατελειψε την νομαδικη του φυση και θεμελιωσε την πιο ζοφερη του αυταπατη, την ιδιοκτησια. Αναφερθηκες σε κοινες πια ενοιες οπως προϊόν, υπεραξία, κέρδος. Με την ιδεολογικη αυταρκεια η απληστια οπως το παρει κανεις (που με διακρινει ![]() Η σημερινη πραγματικοτητα δειχνει ποσο οι θεμελιωδεις για την διοικηση επιστημες οπως η οικονομια, η ψυχολογια και η ανθρωπολογια με τον τροπο που οριοθετουν το αντικειμενο τους εχουν θεσει τις βασεις της αποτυχιας τους στην ερμηνεια της πραγματικοτητας. Η ολεθρια σχεση οικονομιας και οικολογιας δεν θα δωσει ποτε συνταγη στο εικονικο τροπο θεμελιωσης του κοσμου μας που ειναι μονο η βιτρινα των "κατωτερων" κινητρων μας. Οι πολιτικοι, οι οικονομικοι συμβουλοι και χρηματιστες δεν ειναι θεωρητικοι με κοινωνικη ηθικη αλλα απλα "ιδιοκτητες" που αποφασιζουν με γνωμονα ενα "κερδος" οχι τελικα προσωπικο αλλα εικονικο. Δεν ζουμε σε βαση δεδομενων αλλα σε τρισδιαστατο κοσμο με πεπερασμενους φυσικους πορους, με αποτελεσμα οι ανθρωποι οταν "κολανε" να μη χρησιμοποιουν πια προιοντα αλλα οπλα για να αλληλο -"καταναλωθουν". PS χαιρομαι οταν διαβαζω θεσεις διατυπωμενες με ηρεμια και χωρις συναισθηματισμους και φανατισμους PS 2 δεν ειμαι τοσο εγωιστης φιλοσοφος οσο φαινεται ![]() PS 3 τελικα καμια φιλοσοφικη κουβεντα δεν αντικαθιστα ενα νυχτερινο υποβρυχιο κολυμπι χωρις φως ![]()
__________________
Physical Diver Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fin : 10-12-08 στις 18:24. |
#4
|
||||
|
||||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
__________________
Physical Diver |
#5
|
||||
|
||||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
|
#6
|
|||
|
|||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
Σύμφωνα με δημοσίευση του site www.tvxs.gr (TV Χωρίς Σύνορα) που διευθύνεται από τον Στέλιο Κούλογλου, ο φωτογράφος του Ελεύθερου Τύπου Κώστας Τσιρώνης που τράβηξε τις φωτογραφίες των αστυνομικών να σημαδεύουν διαδηλωτές απολύθηκε από την εφημερίδα.
Aποκλειστικό: Απολύθηκε ο φωτογράφος της καλύτερης εικόνας των ημερών
__________________
Φοίβος Βιλανάκης :: μερικές φωτογραφίες μου :: Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fivos : 11-12-08 στις 00:40. |
#7
|
|||||
|
|||||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
Παράθεση:
Πιθανώς να δίνει το optimal στο οποίο θα μπορούσε να φτάσει κάποιος. Το πόσο θα αποκλίνει όμως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το κοινωνικό περιβάλλον. Και φυσικά εδώ μπαίνει και η "τάξη". Παράθεση:
Όλη η κοινωνία μιας χώρας μοιράζεται τις ίδιες θρησκευτικές πεποιθήσεις; Έχει όμως το ίδιο παρελθόν/ιστορία. Όλα τα παιδιά πιστεύουν τα ίδια με τους γονείς τους; Όλοι οι γονείς ενδιαφέρονται να περάσουν τα θρησκευτικά τους πιστεύω στα παιδιά τους; Η θρησκευτικότητα είναι ένα κατ' εξοχήν κοινωνικό χαρακτηριστικό, καθαρά επίκτητο και εύκολα "μεταλλάξιμο". Παράθεση:
Παράθεση:
Παράθεση:
![]() Δλδ, το ότι εσύ πιθανώς δεν έχεις καταφέρει να ερμηνεύσεις την πραγματικότητα χρησιμοποιώντας την "οικονομία" δεν σημαίνει ότι η "οικονομία" δεν έχει καταφέρει να ερμηνεύσει την πραγματικότητα. Υπάρχουν πλείστα παραδείγματα και τεράστιο συγγραφικό έργο από μέρους της ανθρωπότητας, το οποίο εσύ επιλέγεις φυσικά να παρακάμψεις χαρίζοντας σου βέβαια την αυτάρκεια της αποτυχίας, την οποία έπειτα θεωρείς ότι μπορείς να προβάλλεις σε μια σειρά επιχειρημάτων από τα οποία αυτοεξαιρείσαι. π.χ. Εσύ λοιπόν βλέπεις τον τρόπο θεμελίωσης της κοινωνίας μας σαν μόνο τη βιτρίνα των κατώτερων κινήτρων μας. Παρ' ότι λοιπόν αυτή η θεώρηση αποτυγχάνει -φυσικά- να σου δώσει τη σύνδεση μεταξύ οικονομίας και οικολογίας εσύ την αυτοεξαιρείς από την αποτυχία και εν τέλει την προβάλλεις [την αποτυχία δλδ] σε αυτό που αποτυγχάνεις να συνδέσεις. |
#8
|
||||
|
||||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
Λογικοι οι πολεμοι ε;
![]() Δεν εχω το πσραμικρο αγχος να καταλαβαινουν ολοι (η να θελουν να καταλαβουν) αυτα που γραφω. ![]() Δεν διεκδικω κανενα τιτλο αυθεντιας. Ο τροπος που επιχειρηματολογεις μαλον με βοηθαει ομως τελικα. peace!
__________________
Physical Diver Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fin : 11-12-08 στις 09:07. |
#9
|
|||
|
|||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
Παράθεση:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
Απάντηση: Ευτυχώς μας προσέχουν
__________________
www.terrasolutions.eu |
![]() |
|
|