![]() |
|
|||||||
| Ας μοιραστούμε τις εμπειρίες μας, για ακόμη πιο απολαυστικές βουτιές... |
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Γιατί υπάρχει διακριση μεταξύ κύριου και εφεδρικού 2ου σταδίου;
ε πραγματι ήρθε η ώρα για νέο topic
![]() Σε κάθε οργανισμό μπορεί ο εκπαιδευτής να ρωτήσει αν ένας συγκεκριμένος τρόπος επίδειξης είναι μέσα στα standards. Προτείνω λοιπόν τους κκ εκπαιδευτές, σαν τους πλεον αρμόδιους, της παρέας να κάνουν την ερώτηση στους οργα(νι)σμούς τους. Έχω την εντύπωση πάντως ότι ο τρόπος που είδαμε στο video δεν είναι υποχρεωτικός. Στο IM το " ασφαλίζει την εναλλακτική πηγή αέρα του ζευγαριού του " έχει προέλθει από το securing alternate airsource αυτό δίνει την δυνατότητα στον εκπαιδευτή να χρησιμοποιήσει όποια διαδικασία πιστεύει καλλίτερη για να γίνει αυτό το securing και όποια εναλλακτική πηγή αέρα θεωρεί καλλίτερη-σωστότερη. Αυτό πάντα είναι η γνώμη μου μια που δεν είμαι εκπαιδευτής κανενός οργανισμού.
__________________
Road safety (added 20/6/08) http://www.youtube.com/watch?v=svtmDO0uN1M http://www.youtube.com/watch?v=TWLmoeoHrP4 (added 5/12/08) http://uk.youtube.com/watch?v=_z8Mnf22D30 http://uk.youtube.com/watch?v=Qm8yyl9ROEM http://uk.youtube.com/watch?v=FS5f73EHRhA&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=OsHL30Z60kg (added 5/2/2009) http://www.youtube.com/watch?v=e6Qhmdk4VNs http://www.youtube.com/watch?v=zJf5oqFtHs8 http://www.youtube.com/watch?v=_ibhO1kQmWs |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Γιατί υπάρχει διακριση μεταξύ κύριου και εφεδρικού 2ου σταδίου;
Αυτό το post μου άρεσε από την αρχή. Νομίζω ότι ο Νεοκλής έθεσε ένα πολύ εύστοχο ερώτημα και το post ξέφυγε τρελλά
![]() Θα ήθελα να εκφράσω τη γνώμη μου από τρεις διαφορετικές πλευρές. 1. Μια από την πλευρά του πωλητή, αλλά και τεχνικού ρυθμιστών και να πω ότι κάθε κατασκευαστής διαθέτει ρυθμιστές με χταπόδι το οποίο είναι ανάλογο επιδόσεων με το κύριο 2ο στάδιο. Διαθέτουν βέβαια και άλλες εκδόσεις έτσι ώστε να καλύπτουν κάθε απαίτηση. Οι ίδιοι προτείνουν (ή τουλάχιστον αυτός που εγώ συνεργάζομαι) να γίνεται χρήση εφάμιλλών χταποδιών με το πρωτεύων 2ο στάδιο, έτσι ώστε να μη βρεθούμε ποτέ σε κατάσταση ανεπάρκειας του χταποδιού. 2. Από τη μεριά του δύτη, θα συμφωνούσα με την άποψη ότι δίνεις αυτό που εκείνη τη στιγμή προλαβαίνεις, έχεις εύκολο ή αντανακλαστικά προσφέρεις. Πιστέψτε με ότι έτυχα κάποιες φορές σε τέτοια περιστατικά (αληθινά όχι εκπαίδευση), ένα μάλιστα ήταν αρκετά σοβαρό. Σε κάθε περίπτωση αντανακλαστικά έδωσα αυτό που είχα στο στόμα μου κι ας είχα εκπαιδευτεί και κάνει άπειρές φορές το δόσιμο του χταποδιού. Γιατί άραγε; 3. Από την άποψη του εκπαιδευτή θα πω ότι γενικά σαν άνθρωπος, αλλά και εκπαιδευτής, είμαι ανοικτό μυαλό και δέχομαι κάθε άποψη που δουλεύει αποτελεσματικά. Οπότε εδώ θα πω ότι σίγουρα ένα χταπόδι εφάμιλο του κύριου 2ου σταδίου δουλεύει σίγουρα το ίδιο καλά, ενώ ένα υποδιέστερο ΟΧΙ. Τι θα δώσει ο μαθητής και πως θα το δώσει; Κι εδώ τα πράγματα είναι απλά. Οι οργανισμοί εκπαίδευσης, όλοι μα όλοι και είμαι εκπαιδευτής 5 οργανισμών, εκπαιδεύουν ασφάλεια. Μακράν πρώτη η PADI, διδάσκει περισσότερα από 40 χρόνια με μεθόδους δοκιμασμένες πο λειτουργούν πραγματικά. Και οι άλλοι το ίδιο κάνουν όμως το εκπαιδευτικό υλικό, τα βίντεο και οι οδηγίες είναι ξεκάθαρες και δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία. Λοιπόν ας ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα, Ο εκπαιδευτής πρέπει να κλείσει τον αέρα του open water μαθητή και δεν είναι παράνομο, εφ' όσον έιναι μέσα στην Ευρωπαική νομοθεσία και τα πρότυπα. Ο μαθητής πρέπει πολύ σωστά λέιε ο Νεοκλής να ασφαλίσει (ή εξασφαλίσει) secure, το χταπόδι του δότη. Δεν λέι πως ο δότης το προσφέρει, δίνει, ανοίγει τα χέρια και προτείνει το στήθος κλπ. Στο βίντεο είναι μια υπόδειξει που κάνει έυκολο τον εντοπισμό από το μαθητή. Αν τώρα ο δότης δώσει το χταπόδι με το χέρι του, δεν υπάρχει τίποτα ακό εκεί, φτάνει ο μαθητής να το βρει και ασφαλίσει. Όσο αφορά τα θέματα μακριού σωλήνα, hogarthian και άλλα τέτοια, όλα δουλεύουν και το καθένα θέλει τον τρόπο του. Βασικό είναι να γνωρίζω πως να χρησιμοποιώ άριστα τον εξοπλισμό μου και ο buddy μου επίσης. Ξέρετε πόσοι μαθητές μου μου ήρθαν με hogarthian, μακριούς σωλήνες κλπ και γίνανε ένα κουβάρι όταν η άσκηση απαιτούσε δόσιμο χταποδιού; Να κλείσω το μακρύ αυτό ποστ που ίσως κούρασε. Ότι δουλεύει, δουλεύει και ότι γνωρίζω καλύτερα είναι αυτό που κάνω. Ποτέ η PADI και κανένας άλλος οργανισμός δεν το αρνήθηκε, φτάνει να ήταν μέσα στα στανταρτς και αν τα διαβάσουμε προσεκτικά μπορούμε να είμαστε μέσα. Οσό για το χταπόδι; Μην πιστεύετε τους εμπόρους. Πάρτε ένα καλό χταπόδι και μάλιστα της ίδιας εταιρείας με το ρυθμιστή σας. Κάντε τους απαραίτητους ελέγχους πριν την κατάδυση, τα service και τότε σίγουρα θα λειτουργεί πάντα και θα ξέρω ότι αν δώσω αυτό ή το κύριο 2ο, ο σύντροφός μου θα αναπνεύσει άνετα μέχρι την επιφάνεια... Φιλικά Μάνθος
__________________
manthos marras ANDI TriMix / Rebreather Advanced Instructor PADI IDC Staff Instructor DDI Pro Trainer |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Γιατί υπάρχει διακριση μεταξύ κύριου και εφεδρικού 2ου σταδίου;
Παράθεση:
για να καταλαβω αναφερετε ρητα στα standards της Padi αυτη η ασκηση ως skills??? και μαλιστα στο open water? την περιγραφει δηλαδη? την τεκκμηριωνει? απλα την αναφερει? τι απο ολα αυτα?
__________________
Να σέβεσαι την θάλασσα. Είναι ανώτερη από 'σένα. Πάντα ήταν. Πάντα θα 'ναι! ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ https://kostasandreadis.blogspot.gr/ https://kostasandreadis.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kandreadis https://www.facebook.com/guidedivingmanual/ |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Γιατί υπάρχει διακριση μεταξύ κύριου και εφεδρικού 2ου σταδίου;
Παράθεση:
Παραθέτω εδώ τμήμα από το instructor manual 2009 μάθημα 2, περιορισμένα (ασφαλή) ύδατα. 14. Air-depletion exercise — simulate air-supply depletion to allow student divers to experience the sensation of a gradual increase in inhalation effort. Brief students on what will occur and how to signal you when inhalation requires increased effort. Begin by moving in front of the student and slowly turning off the valve until the student feels the depletion occur. Maintain contact with the student’s tank valve and restore air supply immediately upon the out-of-air signal. Επίσης εδώ από το 3ο μάθημα πάλι περιορισμένα νερά 10. Air depletion/alternate air source combined exercise — In water too deep to stand up in, close the “out-of air” student’s valve. When student feels air loss (should not watch sPG), student signals out-of-air and secures buddy’s alternate air source and begins breathing. Reopen the valve as student secures the buddy’s alternate so the regulator is available for use. Donor and receiver swim together with receiver using alternate air source for at least one minute. switch roles so all divers act as donors and receivers. Όπως βλέπετε όλα είναι σωστά και η PADI σίγουρα δεν βαδίζει σε παρανομίες και τέτοια ![]() Τέλος να πω ότι στο μάθημα της ανοικτής θάλασσας νο2 αναφέρονται όλες οι περιπτώσεις σχετικά με το χταπόδι και τις εναλλακτικές πηγές αέρα. Δίνω 2ο στάδιο, προτείνω το τρίγωνο, δίνω το κυρίως 2ο, το pony ή τελως πάντων ότι έχω... δεν αφήνει κενά πουθενά και επιτρέπει και στον εκπαιδευτή και τον μαθητή να εφαρμόσουν όποιο στυλ θέλουν. Φιλικά Μάνθος
__________________
manthos marras ANDI TriMix / Rebreather Advanced Instructor PADI IDC Staff Instructor DDI Pro Trainer |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Εκπαίδευση στη βοηθητική/συντροφική αναπνοή [από διάσπαση]
Μαλιστα.
![]() Ευχαριστω Μανθο. Βλεπω οτι (και ευτυχως δηλαδη) την περιγραφει εντελως αλλιως οπως ενδεχομενως την εχουμε (τουλαχιστον οι παλιοι) στο μυαλο μας. Λεει δηλαδη στην ουσια: συννενοησε με τον μαθητη για το τι θα ακολουθησει και τι θα του συμβει οταν θα αρχισει ο αερας να δυσκολευει. Στεκεσε (ο εκπαιδευτης) μπροστα απο τον μαθητη και αργα του κλεινεις σταδιακα τον αερα απο την φιαλη μεχρι να νιωσει την ανεπαρκεια κλπ.. Τον υποστηριζεις και του ανοιγεις ξανα την φιαλη κλπ... Οχι, γιατι ετσι ξερα οπως την γραψατε ρε παιδια τρελλαθηκα!!! Λεω, ειναι δυνατον να υπαρχει ακομα το κλεισιμο της φιαλης??? Ξερετε, με εκεινον τον παλιο κομψο τροπο που την κλεινανε σε εμας!!! ![]()
__________________
Να σέβεσαι την θάλασσα. Είναι ανώτερη από 'σένα. Πάντα ήταν. Πάντα θα 'ναι! ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ https://kostasandreadis.blogspot.gr/ https://kostasandreadis.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kandreadis https://www.facebook.com/guidedivingmanual/ |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Γιατί υπάρχει διακριση μεταξύ κύριου και εφεδρικού 2ου σταδίου;
Παράθεση:
Από την άλλη θα πει κανείς, όταν ένας οργανισμός εφαρμόζει το σύστημα της αυτοδιδασκαλίας (δηλαδή δες το βίντεο, πάρε το βιβλίο στο σπίτι κι έλα να κάνουμε μαζί την πρακτική εφαρμογή στο νερό αυτών που έμαθες μόνος σου από το βίντεο και το βιβλίο) και στο βίντεο και το βιβλίο βλέπεις συγκεκριμένα πράγματα, δεν είναι εύλογο να υποστηρίξει κανείς ότι συγκεκριμένη είναι και η πρόταση του οργανισμού; Εύλογο ερώτημα... Τέλος πάντων έχω την εντύπωση πως πάνω που οι διαχειριστές μας άνοιξαν καινούρια θεματική, το θέμα μας σαν να κλείνει σιγά σιγά. Η κουβέντα για μένα ήταν εποικοδομητικότατη. Τώρα θα πρότεινα να ανοίξει μια καινούρια, κυρίως από τις παλιοσειρές, σε σχέση με "συστήματα" εκπαίδευσης που έχουν βιώσει στο πετσί τους στο παρελθόν. Θα 'χε πολύ ενδιαφέρον. (Κώστα δεν πιστεύω να σε χαλάει που σιγά σιγά γίνεστε κομμάτι της ιστορίας )
__________________
Πάρης Σοφός |
![]() |
|
|