Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Τεχνική Κατάδυση > Ναυαγιοκατάδυση - Σπηλαιοκατάδυση
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο

Καταδύσεις με οροφή: Η επικίνδυνη γοητεία της εξερεύνησης

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 05-05-09, 10:44
Το avatar του χρήστη fin
fin fin is offline
 
Εγγραφή: 04-06-2007
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Μηνύματα: 386
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Ειναι θαυμασιο που δινονται και καποιες πληροφοριες απο την πλευρα του ιδρυματος εστω και σε προσωπικο επιιπεδο
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο farmamic Εμφάνιση μηνυμάτων
....Μια διευκρίνηση ακόμα σχετικά με το θέμα της ιδιοκτησίας που έθιξε ο Κώστας. Έχω μιλήσει αρκετά με τον Simon για αυτό το θέμα. Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα οτι δεν μπορεί να του αμφισβητηθεί με καμία δύναμη η κυριότητα του ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ, όπως δεν τίθεται θέμα σχετικά με την απόλυτη δικαιοδοσία της ελληνικής κυβέρνησης πάνω στο ναυάγιο. Με λίγα λόγια δεν μπορούν να του απαγορεύσουν να το αξιοποιεί, ούτε εκείνος μπορέι να κάνει κάτι χωρίς την άδεια τους. Η σχέση αυτή έχει περάσει από 40 κύματα αλλά νομίζω οτι πλέον αρχίζει να λειτουργεί συνεργειακά και αυτό είναι πολύ καλό για όλους...
Καθε σχετικος με το θεμα ανθρωπος αναγνωριζει την αγαπη και συμβολη του κ Mills και τη δικη σας στην προβολη και ερευνα του ναυαγιου. Αυτο που μου ειναι δυσκολο να αντιληφθω ομως ειναι το εξης: Περα απο τα νομιμα συμφωνητικα που εχει ο κ Mills με την προηγουμενη ιδιοκτητρια εταιρεια, βασει ποιας (ισχυοντος στα ελληνικα χωρικα υδατα) νομικης διαταξης ο κ Mills εχει παραπανω δικαιωματα στην αδειοδοτηση ερευνας στο χωρο του ναυαγιου (σε σχεση με αλλον ελληνικο η ξενο ερευνητικο φορεα (πχ ΕΛΚΕΘΕ)); Ασχετα αν δεν υπαρχει προθεση η οικονομικη δυνατοτητα απο Ελληνικο φορεα για κατι τετοιο (ακομα).

Δεν υπαρχει αμφιβολια οτι η συνεργασια ιδρυματος και δημοσιου (σαν πολιτικη κατα μεγαλο βαθμο επιλογη) ειναι τελικα σε πρωτη φαση γενικα αποδοτικη. Το θεμα ιδιοκτησιας του ναυαγιου, ομως, ειναι μια υποθεση λεπτη και θα πρεπει η ελληνικη πολιτεια να μεινει τοσο αδιαλακτη στην τηρηση της ισχυουσας νομοθεσιας, οσο αδιαλακτη φανηκε και η βρετανικη πολιτεια στη θεση του Βρετανικου μουσειου για την επιστροφη των γλυπτών του Παρθενωνα

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο farmamic Εμφάνιση μηνυμάτων
...Η παρουσίαση του θέματος ήταν εξαιρετική καθώς βασίστηκε πολύ στην παραγωγή του Κουστώ που θεωρώ ακόμα αξεπέραστη (σκέψου τι θα γινόταν αν είχε το σημερινό εξοπλισμό!)...
Αξεπεραστη δε λες τιποτα, και δεν ειναι και η μονη ταινια στην οποια επεδρασε το film του Cousteu. Οποιος δει σε μια μερα πρωτα τη ταινια του cousteu και καπακι το movie Titanic του 1997, θα καταλαβει ποση επιδραση ειχε στον Cameron (σε καποια σημεια θα το ελεγες remake).
__________________
Physical Diver

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fin : 05-05-09 στις 10:48.
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 05-05-09, 11:18
Το avatar του χρήστη fin
fin fin is offline
 
Εγγραφή: 04-06-2007
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Μηνύματα: 386
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

και για οσους απο μας θελουν να παρακολουθουν απο οσο κοντα μπορουν

http://syros-observer.aegean.gr/ais/...?MMSI=37227000

http://syros-observer.aegean.gr/ais/...T&language=_GR
__________________
Physical Diver
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 05-05-09, 14:59
farmamic farmamic is offline
 
Εγγραφή: 04-05-2009
Μηνύματα: 19
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο fin Εμφάνιση μηνυμάτων
Αυτο που μου ειναι δυσκολο να αντιληφθω ομως ειναι το εξης: Περα απο τα νομιμα συμφωνητικα που εχει ο κ Mills με την προηγουμενη ιδιοκτητρια εταιρεια, βασει ποιας (ισχυοντος στα ελληνικα χωρικα υδατα) νομικης διαταξης ο κ Mills εχει παραπανω δικαιωματα στην αδειοδοτηση ερευνας στο χωρο του ναυαγιου (σε σχεση με αλλον ελληνικο η ξενο ερευνητικο φορεα (πχ ΕΛΚΕΘΕ)); Ασχετα αν δεν υπαρχει προθεση η οικονομικη δυνατοτητα απο Ελληνικο φορεα για κατι τετοιο (ακομα).

Δεν υπαρχει αμφιβολια οτι η συνεργασια ιδρυματος και δημοσιου (σαν πολιτικη κατα μεγαλο βαθμο επιλογη) ειναι τελικα σε πρωτη φαση γενικα αποδοτικη. Το θεμα ιδιοκτησιας του ναυαγιου, ομως, ειναι μια υποθεση λεπτη και θα πρεπει η ελληνικη πολιτεια να μεινει τοσο αδιαλακτη στην τηρηση της ισχυουσας νομοθεσιας, οσο αδιαλακτη φανηκε και η βρετανικη πολιτεια στη θεση του Βρετανικου μουσειου για την επιστροφη των γλυπτών του Παρθενωνα.

Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου. Η απόψη που έχω σχηματίσει εγώ -χωρίς παντως να έχω εμπλακεί προσωπικά σε καμία χρονική περίοδο στις επαφές της εταιρείας με την ελληνική Πολιτεία- είναι οτι ο Simon δεν απέκτησε, ούτε απαίτησε, παραπάνω δικαιώματα από αυτά που ήδη έχει ως ιδιοκτήτης βάση της ισχύουσας ευρωπαικής νομοθεσίας. Πρακτικά αυτό σημαίνει οτι δεν μπορεί κάποιος να τον παρακάμψει χωρίς να έχει σοβαρές νομικές κυρώσεις. Δεν γνωρίζω πάνω σε ποιές συγκεκριμένες διατάξεις θα βασιστούν αυτές οι κυρώσεις αλλά ξέρω οτι αν κάποιος το επιχειρήσει θα έχει μεγάλο πρόβλημα καθώς ο Simon είναι άριστα προετοιμασμένος και για αυτό το ενδεχόμενο. Δεν μου προκύπτει πάντως από κάπου οτι η ελληνική πλευρά θέλησε ποτέ να σταθεί απέναντι του, ούτε οτι αναγκάστηκε να κάνει "εκπτώσεις" στην τήρηση των νόμων. Όλες οι δυσκολίες που προέκυψαν κατά καιρούς ήταν μάλλον προιόντα γραφειοκρατικών αγκυλώσεων σαν αυτές που αντιμετωπίζουμε όλοι μας καθημερινά.

Θα ήταν ψέμα να μην παραδεχτούμε οτι η κατάσταση αυτή δίνει ένα πλεονέκτημα στην εταιρεία η οποία ουσιαστικά έχει ρόλο "αποκλειστικού" μεσολαβητή μεταξύ των αυτοδυτών/φορέων που ενδιαφέρονται να ερευνήσουν το ναυάγιο, του νόμιμου ιδιοκτήτη και της Ελληνικής Πολιτείας. Αυτό εξυπηρετέι όλους (κυρίως τους πρώτους) καθώς απλουστεύονται πολύ οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και ο αριθμός των επαφών που απαιτούνται ώστε να δοθεί η αδειοδότηση -αφού οι αρμόδιες αρχές έχουν πλέον ένα σταθερό συνομιλητή.

Με λίγα λόγια το πλεονέκτημα του Simon (και της εταιρείας) προκύπτει από το ιδιοκτησιακό status του ναυαγίου και όχι από κάποια παραχώρηση που έγινε από το ελληνικό κράτος. Μέχρι τώρα πάντως δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα συνεργασίας με ομάδες/φορείς που θέλησαν να επισκεφτούν το Βρετανικό και δεν βλέπω κάτι στον ορίζοντα που μπορεί να αλλάξει αυτή τη θετική στάση, όσο υπάρχει σεβασμός στους ελληνικούς νόμους, στο υπάρχων ιδιοκτησιακό καθεστώς και στην ιστορική αξία του ναυαγίου.

Ελπίζω να σε κάλυψα.


PS: Θα διαφωνίσω μαζί σου μόνο στη σύγκριση που επιχειρείς. Αναφέρεσαι στη στάση της Βρετανικής Κυβέρνησης απέναντι στην Ελληνική Κυβέρνηση στο θέμα των Μαρμάρων. Στη συγκεκριμενη περίπτωση μιλάμε για τη σχέση ενός Βρετανού (Ευρωπαίου) πολίτη με την Ελληνική κυβέρνηση. Είναι άλλο πράγμα οι διαφορές μεταξύ κυβερνήσεων και άλλο πράγμα οι διαφορές μεταξύ πολιτών-Κυβερνήσεων. Πιστέυω οτι καταλαβάινεις την ανισότητα δυνάμεων που υπάρχει στη δέυτερη περίπτωση.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη farmamic : 05-05-09 στις 15:18.
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα



Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 14:57.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.