![]() |
|
|||||||
| Ας καταδυθούμε στην ιστορία μέσα από φωτογραφίες και περιγραφές ελληνικών ναυαγίων |
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
Παράθεση:
Ευχαριστώ και τον Δημήτρη Γκαλών που την προ-κάλεσε ![]() Με την ευκαιρία συνειδητοποίησα και πόσο (βάναυσα πολύ) λείπει η φωνή της δικής σας γενιάς από τον διαδικτυακό μας κόσμο... Να είστε καλά Μαρία
__________________
The fish doesn't think because the fish knows everything |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
@ Γιάννης 1940
Αγαπητέ κύριε Γιάννη, το μήνυμα σας ήταν μια ευχάριστη και καλοδεχούμενη έκπληξη για μένα, και νομίζω ότι το ίδιο ισχύει και για όλα τα μέλη του φόρουμ. Όπως έγραψε και η Μαρία, η φωνή της γενιάς σας λείπει πραγματικά πολύ από τον διαδικτυακό μας κόσμο. Ίσως να φταίει το ηλεκτρονικό μέσον και η με αυτό συνδεόμενη απρόσωπη ιδιότητα. Όλα αυτά που γράφετε είναι πολύ ενδιαφέροντα, ειδικά όταν αναφέρονται από κάποιον που τα έχει ζήσει από κοντά. Επειδή υπάρχουν πολλά μέλη στον σύλλογο μας και στο φόρουμ μας, τα οποία ασχολούνται ιδιαίτερα με τα ναυάγια, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν θα είχατε την καλοσύνη να συνδράμετε με πληροφορίες και συμβουλές, όπου μπορείτε, στις έρευνες μας. Αν συμφωνείτε, και έχετε τον χρόνο και την διάθεση, θα ήθελα να σας θέσω μερικά ερωτήματα για τα ναυάγια της Αστυπάλαιας με τα οποία ασχολούμαι εδώ και καιρό. Περιμένω την απάντηση σας, εδώ στο φόρουμ. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ εκ΄ των προτέρων DG |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
Στο τεύχος Μαρτίου 2012 του περιοδικού «Εφοπλιστής» υπάρχει το τέταρτο και τελευταίο μέρος του άρθρου μου για την «Αθηνά του Τζων».
Εύχομαι, σε όσους ενδιαφέρονται για την ιστορία των ναυαγίων του Ελληνικού Αρχιπελάγους, καλό διάβασμα. DG ![]()
__________________
Απώλειες της ελληνικής ναυτιλίας κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο www.Historisches-Marinearchiv.de Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Dimitris Galon : 08-03-12 στις 12:44. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
Σας ευχαριστώ όλους για το καλωσόρισμα. Νομίζω οτι οι γνώσεις σας είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που είχαμε στα χρόνια του εξήντα και του εβδομήντα, οπότε από συμβουλές δεν νομίζω οτι μπορώ να προσθέσω κάτι που θα σας είναι χρήσιμο.
Για τα ναυάγια της Αστυπάλαιας αν είναι κάτι που γνωρίζω ευχαρίστως να σας το μεταφέρω. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
κύριε Γιάννη, σας ευχαριστούμαι για την συμμετοχή σας στο φόρουμ. Ελπίζω να μας γράψετε περισσότερα ή να βρουν τα παιδιά του φόρουμ ένα τρόπο να μας δώσετε περισσότερες εικόνες από την εποχή εκείνη. Έμενα μου προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι στις φωτογραφίες του ναυαγίου δεν υπάρχουν καθόλου ψάρια. Η πρώτη σκέψη μου είναι ότι ένα απομονωμένο μέρος όπως η Σύρνα είναι ιδανικό μέρος για την δράση των αλιέων που χρησιμοποιούν δυναμίτες, μιας και η δραστηριότητα αυτή είναι παράνομη και πρέπει να γίνετε μακριά από τα μάτια του κόσμου. Η εικόνα που είχατε όταν καταδυθήκατε εκεί πέρα όσο αφορά τα ψάρια και την υπόλοιπη θαλάσσια ζωή ποια ήταν?
__________________
www.tortugadive.gr |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
Παράθεση:
Για το θέμα των Ναυαγίων της Αστυπάλαιας πατήστε εδώ. Με εκτίμηση DG Υ.Γ. Θα με ενδιέφερε κι΄ εμένα προσωπικά η απάντηση στο ερώτημα του Έκτωρα (βλ. μήνυμα #24). |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
Παράθεση:
![]() (αλλά δείτε και το υπόλοιπο μήνυμα του Dimitri Galon)
__________________
The fish doesn't think because the fish knows everything |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
Αν και αντιλαμβάνομαι οτι το φόρουμ έχει περισσότερο ενδιαφέρον για το ναυάγιο ως τόπο κατάδυσης θα ήθελα να κάνω μια δυο ιστορικές αναφορές.
Διάβασα το εκτενές κείμενο του Δημήτρη Γκαλών στο περιοδικό Εφοπλιστής και πρώτα από όλα Δημήτρη θα ήθελα και εγώ να σε συγχαρώ για το αποτέλεσμα. Αν και στην Ελλάδα είχαμε πολλά αξιόλογα ναυτιλιακά έντυπα, αρκετά από τα οποία αφιερώνανε σελίδες σε ιστορικά θέματα, τα τελευταία χρόνια παρατηρώ να έχουν ως κύριο αντικείμενο θέματα επικαιρότητας. Κρίμα για αυτούς γιατί την επικαιρότητα τη βρίσκει κανείς στο ίντερνετ κάθε μέρα... Σχετικά με το Γ' Μέρος τους αφιερώματος, θα μου επιτρέψεις Δημήτρη να κάνω μια - δυο διορθώσεις. Στην πρώτη σελίδα αναφέρεις οτι η απορρόφηση των ακτοπλοϊκών εταιρίων στην ΑΕΕΘΕ έγινε το 1919. Στην πραγματικότητα μεγάλο μέρος των μετοχών της "Πανελληνίου Ατμοπλοΐας" αγοράστηκε το 1916, η "Κυκλαδική Ατμοπλοΐα" απορροφήθηκε το καλοκαίρι του 1916 όπως και η εταιρία Γουδή αλλά η εταιρία του Τζών Μακ Δούαλ δεν ακολούθησε παρά το καλοκαίρι του 1917. Όπως γράφεις, ο θάνατος του Αντώνη Παληού οδήγησε στη σταδιακή εξασθένιση της εταιρίας του και στην τελική χρεωκοπία της. Ωστόσο η οικογένεια των ΜακΔούαλ δεν φαίνεται να σταμάτησε εκεί τη δράση της, και το 1923 ο υιός Τζων αγόρασε μαζί με άλλους ένα ατμόπλοιο 2.οοο τόνων το οποίο ονομαζόταν Ταντάχ. Στη συνέχεια στο κείμενο, γίνεται λόγος για την "Πανελλήνιο Ακτοπλοϊκή Ένωση" ως ένας "φορέας που προέκυψε από την ένωση των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιριών". Στην πραγματικότητα η ένωση αυτή ήταν κάτι σαν τη σημερινή "Ένωση Επιβατηγού Ναυτιλίας" δηλαδή την πρώην "Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας". Ο ρόλος αυτού του οργάνου ήταν καθαρά θεσμικός και όχι επιχειρηματικός. Ίσως έχει γίνει κάποια σύγχηση με τη "Διεύθυνση Θαλασσίων Μεταφορών" η οποία συστάθηκε το 1917 από την κυβέρνηση του Ελ.Βενιζέλου με σκοπό να αναλάβει τη διαχείριση του ακτοπλοϊκού στόλου. Ήταν η Διεύθυνση Θαλασσίων Μεταφορών που συστάθηκε για να εξυπηρετήσει τις πολεμικές ανάγκες και όχι η Πανελλήνιος Ακτοπλοϊκή Ένωσις. Το πείραμα αυτό απέτυχε και τα πλοία επανήλθαν στον έλεγχο των ιδιοκτητών τους το 1922, χωρίς αυτό το διάστημα να έχει αλλάξει το καθεστώς ιδιοκτησίας τους. Όπως και τα περισσότερα ακτοπλοϊκά έτσι και το Αθηνά υπάχθηκε στη εν λόγο Διεύθυνση το διάστημα 1917-1922. Αν υπάρχει ενδιαφέρον για περαιτέρω ιστορικά στοιχεία, θα χαρώ να συνεισφέρω στη συζήτηση. Αλλά για το ναυάγιο μη με ρωτήσετε γιατί της Σύρνας δεν έχω δει ούτε τις ακτές της. Σε αυτό πιστεύω θα μας κατατοπίσει και ο κ.Γιάννης του οποίου την αφήγηση διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
Καλησπέρα Δημήτρη και υπόλοιποι φίλοι.
Σχετικά με τα νομικά έγγραφα που έχω στη διάθεση μου, σκοπεύω να τα αξιοποιήσω κάποια στιγμή οπότε θα προτιμούσα να παραμείνουν προς το παρόν στο αρχείο μου. Υπάρχουν δυο-τρείς ακόμη φωτογραφίες που εκτιμώ οτι μπορεί να απεικονίζουν το Αθηνά. Άμα υπάρχει ενδιαφέρον μπορώ να τις ανεβάσω στο νήμα. Μιας και ρώτησες για την περίοδο κατά την οποία το Αθηνά έμεινε ανενεργό, να θυμίσω οτι ο κύριος Γιάννης (Γιάννης 1940) ανέφερε στην αφήγηση του οτι Παράθεση:
Θα πρέπει να συμφωνήσω με τον κ.Γιάννη μιας και τα έγγραφα αναφέρουν πως το πλοίο ήταν ήδη το 1938 παροπλισμένο στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας. Συγκεκριμένα αναγράφουν "Επεβλήθη αναγκαστική κατάσχεσις εν Αμπελακίους Σαλαμίνος... την 27η Οκτωβρίου 1938". Όπως προανέφερα το Αθηνά κατά τη δεκαετία του τριάντα είχε εμπλακεί σε μακροχρόνια νομική διελκυνστίδα και γνώρισε αρκετές κατασχέσεις, συντηρητικές και μή. Προφανώς αυτό οδήγησε σε εγκατάλειψη του σκάφους και ελλείψη συντήρησης θα παρουσιάστηκαν διαρροές οι οποίες το οδήγησαν στο βυθό. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Το ναυάγιο του Ε/Γ ΑΘΗΝΑ στη Σύρνα της Δωδεκανήσου
Καλησπέρα Πολικέ,
απόλυτα κατανοητό αυτό για τα νομικά έγγραφα. Οι φωτογραφίες είναι ευπρόσδεκτες και εγώ προσωπικά θα τις έβλεπα με μεγάλη μου χαρά. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την πληροφορία της κατάσχεσης του πλοίου στα Αμπελάκια, την 27η Οκτωβρίου 1938. Ήταν ένας κρίκος που μου έλειπε. Παραθέτω εδώ τρεις σελίδες από τον βρετανικό φάκελο ADM 1-20776, με τις βρετανικές αναφορές και την κατάθεση του κυβερνήτη του ΑΘΗΝΑ Βασίλη Εξαρχόπουλο. Αν χρειάζεσαι ολόκληρο τον φάκελο, στείλε μου ΠΜ. Με εκτίμηση DG Υ.Γ. Δεν γνωρίζω αν η ανάλυση των συνημμένων επαρκεί. Αν όχι κατατόπισέ με. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|