Μιας και δεν έχουν εμφανισθεί φωτογραφίες του τραγικού ΡΟΖΑ ΒΛΑΣΣΗ στο σύντομο διάστημα που ταξίδεψε στην Ελλάδα, να δούμε μια φωτογραφία από το αδελφό του ΗΛΙΑΣ Κ.
xaveri 23-6-60.jpg
πηγή (c) Elva Hunting
Τα ναυπηγεία Crown & Sons είχαν ναυπηγήσει τρία αδελφά για λογαριασμό του βρετανικού Υπουργείου Πολεμικών Μεταφορών, τα EMPIRE HIGHLANDER, EMPIRE LOWLANDER και το EMPIRE LAMBETH. Τα δυο πρώτα ήρθαν στην Ελλάδα, το μεν EMPIRE LOWLANDER ως ΡΟΖΑ ΒΛΑΣΣΗ και το δε EMPIRE HIGHLANDER ως ΗΛΙΑΣ Κ.
Το EMPIRE HIGHLANDER το αγόρασαν το Μάη του 1960 οι αδελφοί Κουρεμένου και έτσι το βλέπουμε ως ΗΛΙΑΣ Κ. να κάνει τις επισκευές του στο Ξαβέρι τον Ιούνιο του 1960, όταν τα φορτηγά δένανε εκεί με πρυμάτσες για επισκευές ή για σύντομο παροπλισμό.
Αριστερά βλέπουμε το λίμπερτυ URANIA - ελληνόκτητο με σημαία Παναμά. Το μινιαρισμένο σκαρί δίπλα του είναι το ΗΛΙΑΣ Κ., χωρίς όνομα, αλλά θεωρώ οτι η ταυτοποίηση του είναι σίγουρη. Δεξιά βλέπουμε το ΑΙΣ ΓΙΩΡΓΗΣ της οικογένειας Σιγάλα που 5 μήνες αργότερα πήγε για σκραπ στο Πέραμα.
Πιο δεξιά το ΚΩΣΤΑΝΤHΣ ΜΠΟΥΣΣΕΣ, 514 κοχ, είχε ναυπηγηθεί το 1920 ως NIEUW CAPPELLE και εδώ το βλέπουμε μόλις έχει αγοραστεί. Και αυτό βυθίστηκε, στις 3/1/1962 στα ανοιχτά της Θάσσου.
Όσο για το ΗΛΙΑΣ Κ. και αυτό ναυάγησε στην Ερυθρά αλλά τελικά ανελκύστηκε για να διαλυθεί όμως ως ολική απώλεια. Σχετικά:
Παράθεση:
In mid Jan. 1967, the vessel was en route from Gizan, Saudi Arabia, bound for Varna, Bulgaria, with a cargo of bagged cement. At 7:15 a.m. on Jan. 17, 1967, in heavy seas, the vessel ran aground & was left stranded on a reef off Farasan Island in the southern Red Sea. At 16.23N/41.48E. Attempts were made to refloat the vessel, which was listing & taking on water, but the crew were forced to abandon ship in two lifeboats. Greenville Victory delivered the crew safely to Port Said. With great difficulty, including the jettisoning of cargo & ballast, Svitzer, a salvage tug, was later able to refloat the vessel & tow it to Aden for temporary repairs. The damage was thought to be slight. It then sailed to Piraeus, where the damage was determined instead to be uneconomic of repair. The vessel was laid up & later towed to Split, Yugoslavia, (Sveti Kajo), where it was broken up, in Dec. 1967.
πηγή
|