Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Τεχνική Κατάδυση > Ναυαγιοκατάδυση - Σπηλαιοκατάδυση
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο Σημείωσε τα forums ως διαβασμένα

Καταδύσεις με οροφή: Η επικίνδυνη γοητεία της εξερεύνησης

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 10-11-08, 21:17
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ is offline
 
Εγγραφή: 16-03-2008
Περιοχή: ΓΛΥΦΑΔΑ
Μηνύματα: 216
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Ο ΓΚΛ 35 στην ουσία κατασκευάστηκε για να «καλύψει» το πλαίσιο λειτουργίας του τουριστικού υποβρυχίου που δραστηριοποιήθηκε στην Σαντορίνη.
Ήταν ας πούμε κανονισμός επί μέτρο σαν τις στολές ένα πράγμα.
Στην πράξη έχουμε 3 κατηγορίες υποβρυχίων :
1) Τουριστικά υποβρύχια (σαν αυτό που υπήρχε στην Σαντορίνη) με βασικό χαρακτηριστικό το μικρό επιχειρησιακό βάθος και την μεγάλη χωρητικότητα ανθρώπων.
Σε αυτή την κατηγορία τα πλοία είναι αυτόνομα ξεκινούν και επιστρέφουν στην επιφάνεια δεν υπάρχει μέριμνα και υποστήριξη ανέλκυσης καθέλκυσης από πλοίο υποστήριξης.
2) Τα υποβρύχια για ερευνητικούς / επαγγελματικούς σκοπούς που καταδύονται βαθύτερα με 2-4 επιβάτες.(βλέπε ΘΕΤΙΣ & Remora Comex) υποβρύχια αυτού του τύπου έχουν την ανάγκη υποστήριξης από πλοίο επιφανείας καθέλκυσης και ανέλκυσης σε κάθε κατάδυση, περιορισμούς και δυσκολίες στην περισυλλογή και στις καιρικές συνθήκες.
3) Tα βαθυσκάφη πλοία ειδικά σχεδιασμένα για πολύ μεγάλα βάθη +6000 μέτρα κλπ
Όλα τα υποβρύχια παρακολουθούνται από πολύ αυστηρές διαδικασίες που καθορίζονται από τον κατασκευαστή, εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, νηογνώμονα, και νομικό πλαίσιο κάθε χώρας που δραστηριοποιείτε.
Το ελάχιστο που πρέπει να διαθέτουν εκτός του επιχειρησιακού χρόνου είναι + 72 ώρες υποστήριξης ζωής (νερό ξηρά τροφή, επικοινωνίες και ανακύκλωση ατμόσφαιρας (νατρασβεστο και οξυγόνο με κατάλληλη κυκλοφορία).
Στα περισσότερα υπάρχει και σύστημα κλιματισμού και απορρόφησης της υγρασίας.
Στα ακρυλικά τοιχώματα δε μεγάλο πρόβλημα είναι η αύξηση της θεοκρασίας ενώ αντίθετα στα μεταλλικά το κρύο, η υγρασία και στις δυο περιπτώσεις είναι ένα σταθερό πρόβλημα που συχνά αντιμετωπίζετε σε μικρά υποβρύχια με την κυκλοφορία του αέρα μέσα από silica gel.
Έχουμε ξεφύγει από το αρχικό θέμα ίσως πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο διαχωρισμού με νέο θέμα υποβρύχια πλοία κλπ.
Είναι ένα θέμα «ΒΕΝ ΧΟΥΡ» θα μπορούσα να γράψω πολλές σελίδες διότι επί 5,5 χρόνια είχα την τύχη να είμαι και κυβερνήτης του υποβρυχίου / «βαθυσκαφούς» ΘΕΤΙΣ.
Φαντάζομαι και ο καλός συνάδελφος ο Κώστας Κατσαρός θα μπορούσε να σας πει επίσης πολλά για το θέμα.
Ένα όμως είναι σίγουρο ότι χρήση τέτοιων εργαλείων στην Ελλάδα με την νοοτροπία που δυστυχώς υπάρχει είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Για την ασφαλιστική κάλυψη ξέχασα να σας αναφέρω ότι το κόστος κατά το έτος 2000 ήταν 16.000.000 δρχ. (δυο ατόμων) ετησίως ....

Υπάρχουν επίσης και τα "πολεμικά" και "λούξ" * - ειδική κατηγορία που είναι συνδιασμός πλοίου επιφανείας / θαλαμηγού και υποβρυχίου καθώς και τα υποβρυχία απο τα οποία υπάρχει η δυνατότητα υποστηρίξης καταδυσέων κορεσμού (βλέπε saga)...

παραθέτω μερικά link...

Manned Submersibles

INTRODUCTION
http://www.wtec.org/loyola/subsea/c4_s1.htm

DESIGN, FABRICATION, AND OPERATING ACTIVITIES
http://www.wtec.org/loyola/subsea/c4_s2.htm

SUMMARY AND CONCLUSIONS
http://www.wtec.org/loyola/subsea/c4_s3.htm

* Πρόκειται για υπερπολυτελή υποβρύχια
που προσφέρουν όλες
τις ανέσεις ενός σύγχρονου yacht και κάτι παραπάνω..
http://www.ussubs.com/submarines/luxury.php3

Articles - Resources
http://www.ussubs.com/resources/articles.php3

http://en.wikipedia.org/wiki/Submersible
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 10-11-08, 21:49
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ is offline
 
Εγγραφή: 16-03-2008
Περιοχή: ΓΛΥΦΑΔΑ
Μηνύματα: 216
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

























































Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 11-11-08, 10:10
Το avatar του χρήστη Beracuda
Beracuda Beracuda is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 27-06-2007
Περιοχή: Κηφισιά & Κούνδουρος, Κέα
Μηνύματα: 293
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ Εμφάνιση μηνυμάτων
Ο ΓΚΛ 35 στην ουσία κατασκευάστηκε για να «καλύψει» το πλαίσιο λειτουργίας του τουριστικού υποβρυχίου που δραστηριοποιήθηκε στην Σαντορίνη.
Ήταν ας πούμε κανονισμός επί μέτρο σαν τις στολές ένα πράγμα.
..........................

Ένα όμως είναι σίγουρο ότι χρήση τέτοιων εργαλείων στην Ελλάδα με την νοοτροπία που δυστυχώς υπάρχει είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Για την ασφαλιστική κάλυψη ξέχασα να σας αναφέρω ότι το κόστος κατά το έτος 2000 ήταν 16.000.000 δρχ. (δυο ατόμων) ετησίως ....
Κώστα όπως πάντα ο μεστός και τεκμηριωμένος σου λόγος προσθέτει "τα μάλα" στις συζητήσεις μας. Πολύ ενδιαφέροντες και οι διαδικτυακοί σύνδεσμοι που παρέθεσες.

Αναρωτιέμαι συνεπώς, για άλλη μια φορά, πως οι επιτελείς της ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΟΣ Α.Ε. προβαίνουν σε τέτοιες ανακοινώσεις (σε διεθνή μάλιστα media όπως το BBC) περί επικείμενης απόκτησης και δρομολόγησης τουριστικού υποβρυχίου +120 μέτρων επιχειρησιακής δυνατότητας, χωρίς καν να έχουν λάβει υπ΄όψη το γράμμα του "επί μέτρου" νόμου και όλων των άλλων οικονομοτεχνικών παραμέτρων, που ορισμένες μόνο απο αυτές φωτίστηκαν σε αυτό το ενδιαφέρον thread.

Θα άξιζε τον κόπο να ακούγαμε την επίσημη άποψη/θέση της ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΟΣ Α.Ε. (θα προσπαθήσω να την "εκμαιεύσω"...).
__________________
Beracuda
#28 Μέλος ΤΗΘΥΣ

“O ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΝΑΙ ΑΓΑΘΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤIΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ“: Jacques-Yves Cousteau, το 1988 έγινε μέλος της Γαλλικής Aκαδημίας με την αναγγελία αυτή!
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 11-11-08, 10:32
Το avatar του χρήστη fin
fin fin is offline
 
Εγγραφή: 04-06-2007
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Μηνύματα: 386
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Στην Ελλαδα (και αλλου) οταν δεν προσαρμοζονται τα επιχειρηματικα σχεδια στους νόμους γινεται το αντιστροφο
__________________
Physical Diver
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 11-11-08, 12:16
Το avatar του χρήστη gre
gre gre is offline
 
Εγγραφή: 29-09-2008
Περιοχή: Kea
Μηνύματα: 51
Αποστολή στο Βρεταννικό

Νομιζω οτι ειναι μαλλον δυσκολο να στηθει μια τετοια επιχειρηση. Εχει ενδιαφερον να ριξει κανεις μια ματιά σ αυτο το αρθρο http://www.ussubs.com/submarines/touristsubs.pdf.
Χρειαζεται πολλα χρηματα , πολυ προσωπικο, πολυ know how, υποδομες συντηρησης, και πολλες μερες το χρονο λειτουργιας. Δηλαδη πολλες μπουνατσες. Απαξ και το σκαφος επιφανειας πρεπει πραγματι να βρισκεται πανω απ το υποβρυχιο, τα πραγματα γινονται πολυ δυσκολα. Απλα, απο 20 Ιουλιου ως το τελος Αυγουστου, με τον καιρο της περιοχης, δυσκολο να μπορεσει κανεις να κανει πανω απο 10 μερες expedition. (Στατιστικα) Αν για παραδειγμα αναφερθει κανεις στο περασμενο καλοκαιρι, το πολυ να καταφερναν να ξεκινησουν 4-5 μερες ( Απο μεσα Ιουλιου ως τελος Αυγουστου)
__________________
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 11-11-08, 12:27
Το avatar του χρήστη neokles
neokles neokles is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 04-06-2007
Περιοχή: Ν. Ψυχικό
Μηνύματα: 1.172
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Ένα στοίχημα της όλης επιχείρησης είναι να δουλέψει όλον τον χρόνο, με δύο μήνες δεν μπορείς να "θρέψεις τους 10"
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 11-11-08, 13:11
Το avatar του χρήστη dimitri
dimitri dimitri is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Περιοχή: Άγιοι Αναργυροι
Μηνύματα: 194
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Νεοκλή νομίζω ότι πρέπει να το έχουν ψάξει μια και η εταιρεία προγραμματίζει κατασκευή 5άστερου ξενοδοχείου με μουσείο και συνεδριακό κέντρο. Οπότε αν τα έχουν υπολογίσει σωστά οι πελάτες θα είναι έτοιμοι και αρκετοί για να καλύψουν τα έξοδα όλο τον χρόνο (με δεδομένο ότι ο καιρός δεν θα τους τα χαλάει)


Τώρα για πλοίο υποστήριξης (που πολύ σωστά έγραψε ο Κώστας ότι κοστίζει πολύ) κάτι θα κάνουν (υπάρχουν πολλά OSV/ρυμουλκά που κάθονται πολύ καιρό και όλο και κάποιο θα βρίσκεται κάθε φορά με λογικό κόστος για αυτούς)

Το πρόβλημα για μένα είναι το μέγεθος του υποβρυχίου. Δεν βγαίνει με 2 πελάτες και $500 η βουτιά (εκτός αν κάνει 20-30 βουτιές ημερησίως ή αν το πλοίο επιφανείας είναι απλά εκεί για το όνομα). Οι ημερήσιες τιμές που χτυπάνε τα OSV είναι αρκετές χιλιάδες $ (20-30Κ για κάποιο πλοίο που τουλάχιστον θα μπορεί να φορτώνει πάνω του το υποβρύχιο, εκτός αν πάμε σε λύση ρυμουλκού/πλατφόρμας και ρίξουμε το κόστος)

Και αυτά είναι μόνο η αρχή.

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα προχωρήσουν σε κάποιο τέτοιο μέτρο. Απλά ψάχνονται για το πως θα βγάλουν κέρδη από την επένδυσή τους και ίσως στο τέλος να μείνουν όλα στα χαρτιά (και ο καημενος ο Βρεττανικός στην ησυχία του)
__________________
Too many Chiefs, not enough Indians....
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 11-11-08, 18:08
MICHALIS MICHALIS is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 08-06-2007
Περιοχή: THESSALONIKI
Μηνύματα: 831
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Σιγουρα υπαρχουν δυσκολιες και εμποδια για να υλοποιηθει κατι τετοιο . Βλεπω ομως σε αλλες χωρες να υλοποιουνται σχεδια αρκετα πιο τολμηρα . Μια σκεψη ειναι , να μενουν χρηματα και γενικοτερα οφελος στον τοπο μας απο αυτο .
__________________

Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 22-11-08, 10:27
Το avatar του χρήστη Beracuda
Beracuda Beracuda is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 27-06-2007
Περιοχή: Κηφισιά & Κούνδουρος, Κέα
Μηνύματα: 293
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Ενδιαφέρον το ρεπορτάζ από το BBC News που παρέθεσε η Zin
Επίσης πολύ ενδιαφέρον θα ήταν να βλέπαμε το ντοκυμαντέρ "In the Shadow of Titanic" το οποίο θα προβληθεί αύριο 23/11 απο το BBC One Northern Ireland.

Όσο αφορά αυτό που σας είχα υποσχεθεί, ότι...
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Beracuda Εμφάνιση μηνυμάτων
Θα άξιζε τον κόπο να ακούγαμε την επίσημη άποψη/θέση της ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΟΣ Α.Ε. (θα προσπαθήσω να την "εκμαιεύσω"...).
ήλθα σε επαφή με τον Simon Mills, ο οποίος διπλωματικά με παρέπεμψε στο Ελληνικό σκέλος, δηλ. την ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΟΣ ΑΕ, του Χ.Ο. εκπρόσωπου της οποίας την έγγραφη και καθολικά απαξιωτική απάντηση δεν τολμώ να παραθέσω...διότι θα ξεσηκώσει ΘΥΕΛΛΑ 10 Beauforts στο Φόρουμ μας

Οι ακόλουθες ερωτήσεις μας, καθ' όλα εύλογες και αντικειμενικές, τον τσίτωσαν ανεξήγητα

Παράθεση:
Dear Simon,

Further to my earlier I wish to ask you about a commentary if u may.
In the BBC reporting the key issue was the idea to deploy a mini sub so that common people (non technical divers) would thus be enabled to visit and explore safely the remarkable shipwreck of the HMHS BRITANNIC.

So far so good, an excellent idea.

Nevertheless there are some key questions (many raised and actively discussed –alas in Greek- here on this thread http://www.scubadive.gr/forum/showthread.php?t=2988 ).


·How much a mini sub (used or new) with operational capability of +120 m. would cost?
·How many passengers would such craft be able to carry?
·How many annual and paying trips would be able to make (given the area’s weather constraints, seasonality etc).
·Would the approx cost per paying passenger range in the 500 € as reported by Brabant?
·The claim that the ROI of such venture would be in the range of 2-3 years seems as quite optimistic.
·What would be the time duration of each trip (i.e. from boarding to finish) and the approx actual time spent around the shipwreck?
·What would be the added requirements to support such op’s (i.e. surface support vessel, land or dock support facilities) and will such be based in Kea or at Lavrion?
·What added safety measures would be required (i.e. in case of a technical problem that strands the sub in the sea bottom)?
·Finally but most importantly, the Greek Law Decision Nr. 2122/36/2003 which was published in the Government Gazette Nr. 703/4-6-03 (http://www.yen.gr/media/30320/ya_fek702_03.pdf ) expressed as Port Directive Nr. 35, in Article 6 para. 2(a) states that: “the operational depth should not exceed 30 meters”. Hence, apparently there is also a legal constraint involved to your endeavour. Were you aware of this issue? If so, do u believe that it could be relatively easily modified to serve the particular needs of the Britannic?

Looking forward to your comments on the above questions.

All the best,
Byron
__________________
Beracuda
#28 Μέλος ΤΗΘΥΣ

“O ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΝΑΙ ΑΓΑΘΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤIΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ“: Jacques-Yves Cousteau, το 1988 έγινε μέλος της Γαλλικής Aκαδημίας με την αναγγελία αυτή!

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Beracuda : 22-11-08 στις 10:33.
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 24-11-08, 16:56
Το avatar του χρήστη Andreas Triantopoulos
Andreas Triantopoulos Andreas Triantopoulos is offline
 
Εγγραφή: 18-09-2007
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 645
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Beracuda Εμφάνιση μηνυμάτων
Ενδιαφέρον το ρεπορτάζ από το BBC News που παρέθεσε η Zin
Επίσης πολύ ενδιαφέρον θα ήταν να βλέπαμε το ντοκυμαντέρ "In the Shadow of Titanic" το οποίο θα προβληθεί αύριο 23/11 απο το BBC One Northern Ireland.

Όσο αφορά αυτό που σας είχα υποσχεθεί, ότι...


ήλθα σε επαφή με τον Simon Mills, ο οποίος διπλωματικά με παρέπεμψε στο Ελληνικό σκέλος, δηλ. την ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΟΣ ΑΕ, του Χ.Ο. εκπρόσωπου της οποίας την έγγραφη και καθολικά απαξιωτική απάντηση δεν τολμώ να παραθέσω...διότι θα ξεσηκώσει ΘΥΕΛΛΑ 10 Beauforts στο Φόρουμ μας

Οι ακόλουθες ερωτήσεις μας, καθ' όλα εύλογες και αντικειμενικές, τον τσίτωσαν ανεξήγητα

Σιγλα μην δεν τον τσίτωναν... αλλά δυστυχώς τσαπατσουληδες ηλίθιοι ερασιτέχνες υπάρχουν σε κάθε χώρα...

there is a sucker born every minute!
__________________
I never get narced, or pee in my wetsuit
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 05:15.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.