![]() |
|
|||||||
| Καταδύσεις με οροφή: Η επικίνδυνη γοητεία της εξερεύνησης |
![]() |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό
Τι να πει κανεις?
Ειναι κριμα να χανονται τοσο εμπειροι δυτες και εξερευνητες. Θα πρεπει να μαθουν τι εγινε για να προσφερθει γνωση στους επομενους. Η εξερευνηση δεν θα σταματησει ποτε - ειναι στη φυση του ανθρωπου να θετει νεα ορια. Επισης οσο ο ανθρωπος ψαχνει τα ορια του θα συμβαινουν παντα ατυχηματα. Θα πρεπει να ζησουμε με αυτο (και να το αποδεχτουμε) υ.γ. ολο αυτο που γινεται με τον Βρεττανικο δεν ξερω που θα καταληξει, αλλα μακαρι αυτο το ναυαγιο να μην συνδεσει το ονομα του με καταδυτικα ατυχηματα. Ας ειναι το τελευταιο θυμα ο Spencer.
__________________
Να σέβεσαι την θάλασσα. Είναι ανώτερη από 'σένα. Πάντα ήταν. Πάντα θα 'ναι! ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ https://kostasandreadis.blogspot.gr/ https://kostasandreadis.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kandreadis https://www.facebook.com/guidedivingmanual/ |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό
Δηλώνω εξ αρχής ότι δεν έχω καμια γνώση για τα rebreathers και ούτε φυσικά για καταδύσεις σ' αυτά τα βάθη.
Απλώς καταθέτω μια παρατήρησή μου, έχοντας στο μυαλό μου ένα προηγούμενο ποστ του Νεοκλή: Παράθεση:
Παράθεση:
Dive equipment ![]() Παρατηρώντας την πιστοποίηση του rebreather, βλέπω ότι είναι για 100 μέτρα. Προφανώς, θα υπάρχει κάποια εξήγηση. Θα είχε ενδιαφέρον να την μάθουμε.
__________________
Γιώργος Κυπραίος |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό
Dear Γιώργος,
Information from the following link might be of interest: http://www.apdiving.com/inspiration/...ion/index.html Depth Limits: 40m - max. Depth with air diluent. 100m - max. Depth at which all rebreather parameters are proven: CO2 endurance, O2 control and work of breathing. 100m - the limit of the CE approval. 110m - max. Depth at which the work of breathing has been tested using Trimix diluent. 150m - max. Depth at which the work of breathing has been tested with an Heliox diluent. 160m - Depth at which all components are pressure tested during type approval (not during production). Warm regards, John
__________________
Please be patient with me, my Greek isn't so good. I'm using Google Translate to read posts in this forum. I really should have paid attention when my parents sent me to Greek School on Saturdays as a child. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό
... and
WARNING! Diving deeper than 100m carries the following additional risks. Deeper than 100m: CO2 endurance unknown. Deeper than 100m: Onboard decompression invalid. Deeper than 110m: Work of breathing with a Trimix diluent unknown. Deeper than 130m: Depth gauge inaccurate. Deeper than 150m: Work of breathing with an Heliox diluent unknown. Deeper than 160m: Structural integrity of components unknown - the air cavity within the buzzer will implode eventually, and other components may fail. I am not saying that this was the cause... I am just adding it in order to have the complete picture without following the link
__________________
Road safety (added 20/6/08) http://www.youtube.com/watch?v=svtmDO0uN1M http://www.youtube.com/watch?v=TWLmoeoHrP4 (added 5/12/08) http://uk.youtube.com/watch?v=_z8Mnf22D30 http://uk.youtube.com/watch?v=Qm8yyl9ROEM http://uk.youtube.com/watch?v=FS5f73EHRhA&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=OsHL30Z60kg (added 5/2/2009) http://www.youtube.com/watch?v=e6Qhmdk4VNs http://www.youtube.com/watch?v=zJf5oqFtHs8 http://www.youtube.com/watch?v=_ibhO1kQmWs |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό
The latest information is that he was diving his "Boris", not Inspiration.
__________________
Please be patient with me, my Greek isn't so good. I'm using Google Translate to read posts in this forum. I really should have paid attention when my parents sent me to Greek School on Saturdays as a child. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Απάντηση: Αποστολή στο Βρεταννικό
John και Νεοκλή, ευχαριστώ
__________________
Γιώργος Κυπραίος |
![]() |
|
|