Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ'  

Επιστροφή   Σ.E.A. 'ΤΗΘΥΣ' > Καταδυτικοί προορισμοί & Προτάσεις για κατάδυση. > Ναυάγια στην Ελλάδα
Εγγραφή Forum Συχνές Ερωτήσεις Λίστα Μελών Ημερολόγιο

Ας καταδυθούμε στην ιστορία μέσα από φωτογραφίες και περιγραφές ελληνικών ναυαγίων

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 09-04-10, 10:51
RNA
 
Μηνύματα: n/a
Απάντηση: Ναυαγιο στην Πολυαιγο

Καλημέρα Δημήτρη και χρόνια πολλά. Η επισήμανση που κάνεις είναι για μία ακόμα φορά σωστή σχετικά με την καταγραφή του γεγονότος από τον Ντούνη.



Όπως βλέπουμε και στην αναφορά του συμβάντος μέσα από το βιβλίο του, αρκετά κομμάτια λείπουν και τα υπόλοιπα δεν είναι ακριβώς έτσι όπως τα αναφέρει.

Για να σου πω την αλήθεια ξεκίνησα να το ψάχνω το θέμα όταν διάβασα το περιστατικό στο βιβλίο του Beevor σχετικά με την Μάχη της Κρήτης, (το οποίο παρεμπιπτόντως και αυτό με την σειρά του έχει κάποιες ανακρίβειες αναφορικά με το γεγονός που ψάχνουμε), μιας και πάντα με συνάρπαζε αυτή η ιστορία και φέτος κανονίζω να βρεθώ στα μέρη για τον εορτασμό. Με βάση λοιπόν αυτό το βιβλίο και ψάχνοντας και την ανάλογη βιβλιογραφία καθώς και πηγές έφτασα και στην ιστορία της Belinda (η αλλιώς Thelma Ruck Keene όπως πολύ σωστά λες κι εσύ) στην οποία περιγράφει πολύ ωραία το μέρος που χτυπήθηκε και τελικά βυθίστηκε το πλοίο, όπως επίσης έχω και το γράμμα που έστειλε η Nancy Caccia στους γονείς της λίγες ημέρες αργότερα από το Cairo περιγράφοντας το περιστατικό της βύθισης καθώς και τον χαμό του αδελφού της (Oliver Barstow) στην Πολύαιγο (το πτώμα, του οποίου θα βρουν κάποιους μήνες μετά - μάλιστα αναφέρεται ότι βρήκαν δύο πτώματα- και θα θάψουν ο Καπετάν Αιμίλιος (ή αλλιώς Εμμανουήλ Βερνίκος), μαζί με τους Michael Parish, Myles Hildyard, Fred Embrey καθώς και κάποιον Χαραλάμπη από την Κρήτη, σε μία δραματική προσπάθεια απόδρασης από την Κρήτη. Τέλος μία άλλη πηγή ήταν οι αφηγήσεις των εξόριστων της Κιμώλου όπου και περιγράφουν τόσο το γεγονός της βύθισης όσο και της διάσωσης και περίθαλψης των ναυαγών στην Κίμωλο. Από εκεί ο Μιλτιάδης Πορφυρογένης, καθώς και η Φούλα Χατζηδάκη επιβιβάσθηκαν στο πλοίο που ήλθε να παραλάβει τους Άγγλους από την Κίμωλο και όχι στο ΚΑΛΑΝΘΗ όπως λανθασμένα αναφέρει ο Beevor.

Επομένως μπορώ να πω πως έχω αρκετά σημάδια σχετικά με το μέρος. Το θέμα είναι να βρω χρόνο να το συνεχίσω. Για παράδειγμα πριν από πρόπερσι ακολουθώντας τα βήματα των δραπετών από την Κρήτη κατέβηκα στην Ελαφόνησσο και στο Ακρωτήριο Μαλέας, όπου και είχα την τύχη να μάθω πληροφορίες όχι μόνο για την ιστορία τους αλλά και άλλων δραπετών από την Κρήτη και τον τρόπο που τους έκρυβαν και τους φυγάδευαν. Μάλιστα είχα την τύχη να συνομιλήσω με τα μέλη της μεγαλύτερης οικογένειας στην Ελλάδα (190 άτομα) καθώς και με άτομα που φυγάδευαν κόσμο όπως κύριος Πέτρος Αρώνης (εάν ζει σήμερα είναι 104 χρόνων).

Σκοπός μου ήταν να βαδίσω στα μέρη που βάδισαν και να αποτυπώσω με την κάμερα μου τα σημεία που βρέθηκαν σήμερα, φτάνοντας σιγά-σιγά και στην Πολύαιγο. Και μέσα από αυτό το οδοιπορικό και την συνομιλία με τους ανθρώπους μαθαίνω ιστορίες (για ανθρώπους, πλοία, ναυάγια κλπ) που στα βιβλία ειναι απλά 5 αράδες σε μία καταγραφή. Ελπίζω λοιπόν κάποια στιγμή να μπορέσω να ολοκληρώσω το οδοιπορικό μου και να σας το παρουσιάσω.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη RNA : 09-04-10 στις 11:01.
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 09-04-10, 19:03
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 745
Απάντηση: Ναυαγιο στην Πολυαιγο

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο RNA Εμφάνιση μηνυμάτων
Επομένως μπορώ να πω πως έχω αρκετά σημάδια σχετικά με το μέρος. Το θέμα είναι να βρω χρόνο να το συνεχίσω. Για παράδειγμα πριν από πρόπερσι ακολουθώντας τα βήματα των δραπετών από την Κρήτη κατέβηκα στην Ελαφόνησσο και στο Ακρωτήριο Μαλέας, όπου και είχα την τύχη να μάθω πληροφορίες όχι μόνο για την ιστορία τους αλλά και άλλων δραπετών από την Κρήτη και τον τρόπο που τους έκρυβαν και τους φυγάδευαν. Μάλιστα είχα την τύχη να συνομιλήσω με τα μέλη της μεγαλύτερης οικογένειας στην Ελλάδα (190 άτομα) καθώς και με άτομα που φυγάδευαν κόσμο όπως κύριος Πέτρος Αρώνης (εάν ζει σήμερα είναι 104 χρόνων).

Σκοπός μου ήταν να βαδίσω στα μέρη που βάδισαν και να αποτυπώσω με την κάμερα μου τα σημεία που βρέθηκαν σήμερα, φτάνοντας σιγά-σιγά και στην Πολύαιγο. Και μέσα από αυτό το οδοιπορικό και την συνομιλία με τους ανθρώπους μαθαίνω ιστορίες (για ανθρώπους, πλοία, ναυάγια κλπ) που στα βιβλία ειναι απλά 5 αράδες σε μία καταγραφή. Ελπίζω λοιπόν κάποια στιγμή να μπορέσω να ολοκληρώσω το οδοιπορικό μου και να σας το παρουσιάσω.
Συγχαρητήρια <GDPR Removal> φαίνεται να έχεις κάνει εξαιρετική δουλειά.
Σου εύχομαι να προχωρήσεις την έρευνα και ελπίζω κάποια μέρα να διαβάσω εδώ ένα ολοκληρωμένο και τεκμηριωμένο άρθρο γι΄ αυτά τα γεγονότα. Σου εύχομαι επίσης να βρεις τα απομεινάρια του γιώτ M/Y CALANTHE. Φαντάζομαι ότι γνωρίζεις πως το όνομα του πλοίου προέρχεται από ένα είδος ορχιδέας και ότι κατασκευάστηκε για τον αμερικανό μεγιστάνα Arthur Hinckley σαν ιδιωτικό γιώτ.

Νομίζω <GDPR Removal> ότι το ιστορικό υλικό φτάνει και περισσεύει για ένα μεγαλύτερο και πιο ολοκληρωμένο πόνημα από ένα άρθρο, ελπίζω να το δούμε και αυτό.

Φαντάζομαι να θυμάσαι ότι η Belinda στην αφήγηση της αναφέρεται στον τύπο των αεροπλάνων που βύθισαν το M/Y CALANTHE. Τα περιέγραψε σαν βομβαρδιστικά Junkers 88. Ο ιστορικός καθηγητής Prof. Jürgen Rohwer (ναι πρόκειται για τον γνωστό Rohwer των δυο βιβλίων Allied + Axes Submarine Attacks of WWII) αναφέρει εδώ (βλ. 24.-30.4.1941 Mittelmeer) ότι υπεύθυνο για την βύθιση του M/Y CALANTHE ήταν το γερμανικό Όγδοο Αεροπορικό Σώμα (VIII. Fliegerkorps), το οποίο πέρα από το M/Y CALANTHE ήταν υπεύθυνο επίσης και για τις βυθίσεις των PENNLAND, SLAMAT, COSTA RICA,ULSTER PRINCE κλπ., πλοίων τα οποία ήταν υπεύθυνα για την εκκένωση του Βρετανικού Στρατού από την Ελλάδα. Το Όγδοο Αεροπορικό Σώμα λοιπόν -το οποίο το διάστημα της βύθισης του πλοίου είχε την βάση του στο Βόλο και είχε σαν γενικό διοικητή τον χασάπη της Gernika, τον Wolfram Freiherr von Richthoffen (συγγενή του γνωστού Richthoffen, του Κόκκινου Βαρόνου, του Α΄ΠΠ)- είχε πολλές μοίρες από τις οποίες δεν έχω βρει ακόμα ποια ήταν υπεύθυνη για την βύθιση του M/Y CALANTHE. Μόλις το βρω θα το έχεις αμέσως. Ίσως βρούμε και κανέναν πιλότο που ζει ακόμα. Αν το βρεις πρώτος εσύ μας κατατοπίζεις.

Τα συγχαρητήρια μου και πάλι.
Χαιρετώ
DG

Υ.Γ.
Πάντως όταν το κουτί με τους κωδικούς έφτασε στην Σμύρνη πήραμε άπαντες μια ανάσα, έως και δύο.

@ Administrator

Έχω την εντύπωση ότι το θέμα θα πρέπει να χωριστεί, αν είναι σύμφωνο και το μέλος RNA, σε δυο, καθώς το M/Y CALANTHE δεν έχει και πολλά κοινά, πέρα από την γωγραφία, με το Αρχαίο Ναυάγιο της Πολυαίγου.
Ευχαριστώ
DG

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fivos : 28-04-21 στις 03:20.
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 15-04-10, 21:45
RNA
 
Μηνύματα: n/a
Απάντηση: Ναυαγιο στην Πολυαιγο

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Dimitris Galon Εμφάνιση μηνυμάτων
Φαντάζομαι να θυμάσαι ότι η Belinda στην αφήγηση της αναφέρεται στον τύπο των αεροπλάνων που βύθισαν το M/Y CALANTHE. Τα περιέγραψε σαν βομβαρδιστικά Junkers 88. Ο ιστορικός καθηγητής Prof. Jürgen Rohwer (ναι πρόκειται για τον γνωστό Rohwer των δυο βιβλίων Allied + Axes Submarine Attacks of WWII) αναφέρει εδώ (βλ. 24.-30.4.1941 Mittelmeer) ότι υπεύθυνο για την βύθιση του M/Y CALANTHE ήταν το γερμανικό Όγδοο Αεροπορικό Σώμα (VIII. Fliegerkorps), το οποίο πέρα από το M/Y CALANTHE ήταν υπεύθυνο επίσης και για τις βυθίσεις των PENNLAND, SLAMAT, COSTA RICA,ULSTER PRINCE κλπ., πλοίων τα οποία ήταν υπεύθυνα για την εκκένωση του Βρετανικού Στρατού από την Ελλάδα. Το Όγδοο Αεροπορικό Σώμα λοιπόν -το οποίο το διάστημα της βύθισης του πλοίου είχε την βάση του στο Βόλο και είχε σαν γενικό διοικητή τον χασάπη της Gernika, τον Wolfram Freiherr von Richthoffen (συγγενή του γνωστού Richthoffen, του Κόκκινου Βαρόνου, του Α΄ΠΠ)- είχε πολλές μοίρες από τις οποίες δεν έχω βρει ακόμα ποια ήταν υπεύθυνη για την βύθιση του M/Y CALANTHE. Μόλις το βρω θα το έχεις αμέσως. Ίσως βρούμε και κανέναν πιλότο που ζει ακόμα. Αν το βρεις πρώτος εσύ μας κατατοπίζεις.

Τα συγχαρητήρια μου και πάλι.
Χαιρετώ
DG

Υ.Γ.
Πάντως όταν το κουτί με τους κωδικούς έφτασε στην Σμύρνη πήραμε άπαντες μια ανάσα, έως και δύο.

@ Administrator

Έχω την εντύπωση ότι το θέμα θα πρέπει να χωριστεί, αν είναι σύμφωνο και το μέλος RNA, σε δυο, καθώς το M/Y CALANTHE δεν έχει και πολλά κοινά, πέρα από την γωγραφία, με το Αρχαίο Ναυάγιο της Πολυαίγου.
Ευχαριστώ
DG
Δημήτρη καλησπέρα και σε ευχαριστώ τόσο για τις πληροφορίες όσο και για την έρευνα (έστω και αν τα αποτελέσματα είναι δυσάρεστα,- η ιστορία έχει πολλά να πει, με ή χωρίς κουτί)

Ερώτηση ακόμα... σύμφωνα με αυτά που γράφεις παραπάνω όντως αναφέρεται τόσο από την Belinda οσο και από τον Beevor ότι χτυπήθηκε από Junkers 88. Προλογίζοντας όμως ο ίδιος συγγραφέας το βιβλίο του ενός από τους δραπέτες της Κρήτης (Myles Hildyard) που επέστρεψαν στην Πολύαιγο και βρήκαν τα πτώματα των Αγγλων στην ακτή, ο Beevor λέει ότι χτυπήθηκε από Messerschmitt 110s. Το 8ο Αεροπορικό Σώμα περιείχε και τέτοιου τύπου αεροπλάνα?

Και πάλι ευχαριστώ και δεν έχω κανένα πρόβλημα εάν οι admin επιθυμούν να το σπάσουν.
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 16-04-10, 12:09
Το avatar του χρήστη Dimitris Galon
Dimitris Galon Dimitris Galon is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 05-06-2007
Μηνύματα: 745
Απάντηση: Ναυαγιο στην Πολυαιγο

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο RNA Εμφάνιση μηνυμάτων
... ο Beevor λέει ότι χτυπήθηκε από Messerschmitt 110s. Το 8ο Αεροπορικό Σώμα περιείχε και τέτοιου τύπου αεροπλάνα?
Καλημέρα <GDPR Removal>,
πριν αναφερθώ στο θέμα του 8ου Αεροπορικού Σώματος θα ήθελα να αναφέρω δυο-τρία πράγματα για την δομή της Luftwaffe, για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε διότι υπάρχει χάος και τεράστια παραπληροφόρηση σε σχέση με την Luftwaffe (και όχι μόνο), την Γερμανική Πολεμική Αεροπορία ή την «Αεροπορία του Χίτλερ» όπως την αποκαλούν, υποτιμητικά, όσοι δεν συμφώνησαν με τους Ναζί.

Η Luftwaffe αποτελείτο από δυο κύριες κατηγορίες, τις Luftstreitkräfte (Δυνάμεις Αέρος) και Landstreitkräfte (Επίγειες Δυνάμεις). Στις Luftstreitkräfte (Δυνάμεις Αέρος) ανήκαν όλα τα ιπτάμενα σώματα (Fliegende Verbände), ενώ στις Landstreitkräfte (Επίγειες Δυνάμεις) ανήκαν οι μονάδες αλεξιπτωτιστών (Fallschirmtruppen), οι μονάδες πεδίου μάχης και αμυντικών οχυρώσεων (Feld- und Festungseinheiten), οι μονάδες αντιαεροπορικού πυροβολικού ξηράς (Flakeinheiten), οι μονάδες αεροπορικών επικοινωνιών (Luftnachrichtentruppen), η διοίκηση εδάφους (Bodenorganisation) και οι σχολές πιλότων και μηχανικών.

Οι Luftstreitkräfte (Δυνάμεις Αέρος) αποτελούνταν από Geschwadern (Πτέρυγες), όπου ένας, όχι πάντα συγκεκριμένος, αριθμός αποτελούσε ένα Fliegerkorps (Αεροπορικό Σώμα).

Ένα Geschwader (Πτέρυγα, προφέρεται Γκεσβάντερ) αποτελείτο από τρία Gruppen (Σμηναρχίες). Ένα Gruppe (Σμηναρχία), με την σειρά του, αποτελείτο από τρία Staffel (Μοίρες).

Ένα Gruppe (Σμηναρχία) είχε, στην αρχή του πολέμου, 40 περίπου αεροσκάφη με αποτέλεσμα ένα Geschwader (Πτέρυγα) να αποτελείται από 120 περίπου αεροσκάφη. Υπήρχαν βέβαια πολλές εξαιρέσεις, όπως ένα τέταρτο, εφεδρικό Gruppe (Σμηναρχία) που είχαν οι Kampfgeschwader (Πτέρυγες Μάχης) και οι Jagdgeschwader (Πτέρυγες Επίθεσης), οι τελευταίες από το 1944.

Τώρα που ξεκαθαρίστηκε κάπως αυτό το θέμα αναφέρω από τι αποτελείτο το 8ο Αεροπορικό Σώμα τον Απρίλη του 41. Το σώμα αυτό ήταν υπεύθυνο όχι μόνο για την Βαλκανική Εκστρατεία (Balkanfeldzug), αλλά και για το Unternehmen Merkur (Επιχείρηση Ερμής), την κατάληψη της Κρήτης.

Συγγνώμη αλλά αυτός ο πρόλογος ήταν απαραίτητος για να κατανοηθεί το μέγεθος των δυνάμεων στις οποίες κάνουμε αναφορά.

Στο 8ο Αεροπορικό Σώμα λοιπόν -χωρίς να υπολογιστεί η εκπαιδευτική σμηναρχία, οι σμηναρχίες μεταγωγικών κλπ.- τον Απρίλη του 41 ανήκαν:

-Aufklärungsgruppe 2 (F) 11 [Πρόκειται για Σμηναρχία Αναγνωριστικών αποτελούμενη από βομβαρδιστικά Junkers 88 (Ju88) και Messerschmitt Bf110].

-Οι Sturzkampfgeschwader 1, 2, 3 και 77 [Πρόκειται για τέσσερεις Πτέρυγες Καθέτου Εφορμήσεως αποτελούμενες αποκλειστικά από Junkers 87, γι΄ αυτό ήταν γνωστές και σαν Σμηναρχίες Στούκα (Stukageschwader)].

-Jagdgeschwader 27 [Πρόκειται για Πτέρυγα Επίθεσης αποτελούμενη αποκλειστικά από Messerschmitt Bf108, 109 και 110. Προφέρεται Γιάγκτ Γκεσβάντερ].

Η Jagdgeschwader 27 έγραψε ιστορία καθώς όχι μόνο πήρε μέρος σε όλα τα μέτωπα του πολέμου, αλλά ήταν διάσημη για τους πιλότους της, τους άσσους των άσσων, όπως τους αποκαλούσαν. Η πτέρυγα αυτή διακρίθηκε στον ελληνικό χώρο για πρώτη φορά κατά την διάρκεια της Βαλκανικής Εκστρατείας, όπου στην μάχη ενάντια στην Ελλάδα συμμετείχε με τις Σμηναρχίες ΙΙ. και ΙΙΙ., και για δεύτερη φορά, στην Μάχη των Δωδεκανήσων το φθινόπωρο του 1943.

Μετά την αναφορά σου για το Messerschmitt Bf110 και την διαπίστωση ότι μόνο η Aufklärungsgruppe 2 (F) 11 (Σμηναρχία Αναγνωριστικών) και οι Σμηναρχίες ΙΙ. και ΙΙΙ. της Επιθετικής Πτέρυγας 27 (II.,III./Jagdgeschwader 27) είχαν αεροσκάφη Messerschmitt, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα βομβαρδιστικά Ju 88 τα οποία σύμφωνα με τις καταχωρήσεις του Oberstleutnant Hans-Wilhelm Deichmann, στο ημερολόγιο του 8ου Αεροπορικού Σώματος, ήταν απασχολημένα με τον βομβαρδισμό σημαντικών σταθερών στόχων, τείνω να θεωρήσω ότι υπεύθυνες για την βύθιση του M/Y CALANTHE ήταν οι Σμηναρχίες ΙΙ. και ΙΙΙ. της Επιθετικής Πτέρυγας 27 (II.,III./Jagdgeschwader 27).

Πολύ σκέψη για ένα αβέβαιο αποτέλεσμα, παρ΄ όλα αυτά όμως είναι ο μόνος τρόπος για την αποκάλυψη της λανθάνουσας ιστορικής πληροφορίας.

Εδώ θα βρεις γενικές πληροφορίες για την Jagdgeschwader 27. Στο τέλος της σελίδας υπάρχουν αναφορές και για τα επιμέρους Gruppen (Σμηναρχίες), όπως την ΙΙ. και την ΙΙΙ. που μας ενδιαφέρουν.

Καλή έρευνα
DG

Υ.Γ.
Δυστυχώς η αναφορά στο Καλάνθη είχε και μια παράπλευρη απώλεια.
Το επιταγμένο από τον γερμανικό στρατό ατμόπλοιο ALMA, που βυθίστηκε τον Νοέμβρη του 43 στην είσοδο του λιμανιού της Νάξου, και για το οποίο ενδιαφερόταν ο καλός μας φίλος Apeiranthos, ανελκύσθη από τον Ο.Α.Ν.. Υπάρχει καταχωρημένο και στην λίστα Μελισσηνού που παρέθεσα.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fivos : 28-04-21 στις 03:21.
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 16-04-10, 16:37
RNA
 
Μηνύματα: n/a
Απάντηση: Ναυάγιο M/Y CALANTHE

Δημήτρη σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Οσο για το θέμα της ανακρίβειας έχεις απόλυτο δίκιο. Απλά να σου αναφέρω ως παράδειγμα το γεγονός ότι με βάση τις αναφορές υποτίθεται ότι εφυγε με το Calanthe ο Νάυαρχος Τερλ (έχω δει να τον γράφουν και Τερτλ , - Βρετανός ναυτικός ακόλουθος) και πριν από λίγες ημέρες διαβάζοντας το πολεμικό ημερολόγιο του Πριγκιπα Πέτρου, τον βρήκα κάπου στο Αργος να αναχωρεί με Sunderland μαζί με τον Χεηγουντ και τον Μανιαδάκη.

Οπως και να έχει πάντως, και πάλι σε ευχαριστώ για τις λεπτομερέστατες απαντήσεις.
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 28-04-10, 15:31
Το avatar του χρήστη Beracuda
Beracuda Beracuda is offline
Μέλος του Συλλόγου ΤΗΘΥΣ
 
Εγγραφή: 27-06-2007
Περιοχή: Κηφισιά & Κούνδουρος, Κέα
Μηνύματα: 293
Απάντηση: Ναυάγιο M/Y CALANTHE

Φίλος παιδικός μου ανέφερε σήμερα ότι ψάχνοντας τα αρχεία του προ πολλών ετών αποβιώσαντα πατέρα του, βρήκε μια πολυσέλιδη χειρόγραφη αναφορά για το ΚΑΛΑΝΘΗ.

Περιληπτικά ο πατέρας του, Καλύμνιος, την εποχή του πολέμου ήταν έμπορος σπόγγων. Λόγω σχέσεων του με την Αγγλική Πρεσβεία του παραγγέλθηκε να στείλει δύτες για να εντοπίσουν και ανασύρουν τα πολύτιμα έγγραφα και αντικείμενα που το πλοίο μετέφερε. Αυτή η αποστολή εκτελέστηκε, αν και τοπικοί ψαράδες είχαν ήδη "περιποιηθεί" το ναυάγιο.

Σε περίπτωση <GDPR Removal> που θα ενδιέφερε να σε φέρω σε επαφή με τον κάτοχο αυτής της πρωτογενούς αναφοράς μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου με ΡΜ.
__________________
Beracuda
#28 Μέλος ΤΗΘΥΣ

“O ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΝΑΙ ΑΓΑΘΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤIΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ“: Jacques-Yves Cousteau, το 1988 έγινε μέλος της Γαλλικής Aκαδημίας με την αναγγελία αυτή!

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fivos : 28-04-21 στις 03:22.
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 03-04-20, 17:31
Το avatar του χρήστη Πολικός
Πολικός Πολικός is offline
 
Εγγραφή: 07-01-2009
Μηνύματα: 67
Απάντηση: Ναυάγιο M/Y CALANTHE

Το CALANTHE βυθίστηκε στις 24/4/41 στον όρμο Μερσίνη της Πολύαιγου. Το πολύτιμο κουτί με απόρρητα βρετανικά έγγραφα που μετέφερε μπήκε στο στόχαστρο Γερμανών και Βρετανών.

201404180742430.calanthe.jpg


Για το τι απέγινε το ναυάγιο έγραψε ο Ναύαρχος Λ.Σ. Μανώλης Πελοποννήσιος στο βιβλίο του "Η Κίμωλος στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και στην Κατοχή" : "Τμήματα του ναυαγίου ανελκύσθηκαν στα τέλη του 1949 με αρχές του 1950. Ο ίδιος έχω δει υπολείμματα λαμαρινών του πλοίου πριν από αρκετά χρόνια στη βόρεια πλευρά του ορμίσκου Μερσίνη και πλησίον της βραχονησίδας "του Μανώλη το νησί"."


Tην μαρτυρία του Μ.Πελοποννήσιου την επιβεβαιώνει και έγγραφο του Οργανισμού Ανελκύσεων Ναυαγίων

1949a.jpg
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα



Δικαιώματα - Επιλογές
Δεν Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
Δεν Μπορείτε να απαντήσετε
Δεν Μπορείτε να ανεβάσετε συνημμένα αρχεία
Δεν Μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας

vB code είναι σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
Forum Jump


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 17:34.


Powered by vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.