![]()  | 
	
		
			
  | 	
	
	
		
		|||||||
| Ας καταδυθούμε στην ιστορία μέσα από φωτογραφίες και περιγραφές ελληνικών ναυαγίων | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
	
	
		
		
		
			
			 
				
				Απάντηση: Ναυαγιο στην Πολυαιγο
			 
			Παράθεση: 
	
 ![]() Ερώτηση ακόμα... σύμφωνα με αυτά που γράφεις παραπάνω όντως αναφέρεται τόσο από την Belinda οσο και από τον Beevor ότι χτυπήθηκε από Junkers 88. Προλογίζοντας όμως ο ίδιος συγγραφέας το βιβλίο του ενός από τους δραπέτες της Κρήτης (Myles Hildyard) που επέστρεψαν στην Πολύαιγο και βρήκαν τα πτώματα των Αγγλων στην ακτή, ο Beevor λέει ότι χτυπήθηκε από Messerschmitt 110s. Το 8ο Αεροπορικό Σώμα περιείχε και τέτοιου τύπου αεροπλάνα? Και πάλι ευχαριστώ και δεν έχω κανένα πρόβλημα εάν οι admin επιθυμούν να το σπάσουν.  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
	
	
		
		
		
			
			 
				
				Απάντηση: Ναυαγιο στην Πολυαιγο
			 
			Παράθεση: 
	
 πριν αναφερθώ στο θέμα του 8ου Αεροπορικού Σώματος θα ήθελα να αναφέρω δυο-τρία πράγματα για την δομή της Luftwaffe, για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε διότι υπάρχει χάος και τεράστια παραπληροφόρηση σε σχέση με την Luftwaffe (και όχι μόνο), την Γερμανική Πολεμική Αεροπορία ή την «Αεροπορία του Χίτλερ» όπως την αποκαλούν, υποτιμητικά, όσοι δεν συμφώνησαν με τους Ναζί. ![]() Η Luftwaffe αποτελείτο από δυο κύριες κατηγορίες, τις Luftstreitkräfte (Δυνάμεις Αέρος) και Landstreitkräfte (Επίγειες Δυνάμεις). Στις Luftstreitkräfte (Δυνάμεις Αέρος) ανήκαν όλα τα ιπτάμενα σώματα (Fliegende Verbände), ενώ στις Landstreitkräfte (Επίγειες Δυνάμεις) ανήκαν οι μονάδες αλεξιπτωτιστών (Fallschirmtruppen), οι μονάδες πεδίου μάχης και αμυντικών οχυρώσεων (Feld- und Festungseinheiten), οι μονάδες αντιαεροπορικού πυροβολικού ξηράς (Flakeinheiten), οι μονάδες αεροπορικών επικοινωνιών (Luftnachrichtentruppen), η διοίκηση εδάφους (Bodenorganisation) και οι σχολές πιλότων και μηχανικών. Οι Luftstreitkräfte (Δυνάμεις Αέρος) αποτελούνταν από Geschwadern (Πτέρυγες), όπου ένας, όχι πάντα συγκεκριμένος, αριθμός αποτελούσε ένα Fliegerkorps (Αεροπορικό Σώμα). Ένα Geschwader (Πτέρυγα, προφέρεται Γκεσβάντερ) αποτελείτο από τρία Gruppen (Σμηναρχίες). Ένα Gruppe (Σμηναρχία), με την σειρά του, αποτελείτο από τρία Staffel (Μοίρες). Ένα Gruppe (Σμηναρχία) είχε, στην αρχή του πολέμου, 40 περίπου αεροσκάφη με αποτέλεσμα ένα Geschwader (Πτέρυγα) να αποτελείται από 120 περίπου αεροσκάφη. Υπήρχαν βέβαια πολλές εξαιρέσεις, όπως ένα τέταρτο, εφεδρικό Gruppe (Σμηναρχία) που είχαν οι Kampfgeschwader (Πτέρυγες Μάχης) και οι Jagdgeschwader (Πτέρυγες Επίθεσης), οι τελευταίες από το 1944. Τώρα που ξεκαθαρίστηκε κάπως αυτό το θέμα αναφέρω από τι αποτελείτο το 8ο Αεροπορικό Σώμα τον Απρίλη του 41. Το σώμα αυτό ήταν υπεύθυνο όχι μόνο για την Βαλκανική Εκστρατεία (Balkanfeldzug), αλλά και για το Unternehmen Merkur (Επιχείρηση Ερμής), την κατάληψη της Κρήτης. Συγγνώμη αλλά αυτός ο πρόλογος ήταν απαραίτητος για να κατανοηθεί το μέγεθος των δυνάμεων στις οποίες κάνουμε αναφορά. Στο 8ο Αεροπορικό Σώμα λοιπόν -χωρίς να υπολογιστεί η εκπαιδευτική σμηναρχία, οι σμηναρχίες μεταγωγικών κλπ.- τον Απρίλη του 41 ανήκαν: -Aufklärungsgruppe 2 (F) 11 [Πρόκειται για Σμηναρχία Αναγνωριστικών αποτελούμενη από βομβαρδιστικά Junkers 88 (Ju88) και Messerschmitt Bf110]. -Οι Sturzkampfgeschwader 1, 2, 3 και 77 [Πρόκειται για τέσσερεις Πτέρυγες Καθέτου Εφορμήσεως αποτελούμενες αποκλειστικά από Junkers 87, γι΄ αυτό ήταν γνωστές και σαν Σμηναρχίες Στούκα (Stukageschwader)]. -Jagdgeschwader 27 [Πρόκειται για Πτέρυγα Επίθεσης αποτελούμενη αποκλειστικά από Messerschmitt Bf108, 109 και 110. Προφέρεται Γιάγκτ Γκεσβάντερ]. Η Jagdgeschwader 27 έγραψε ιστορία καθώς όχι μόνο πήρε μέρος σε όλα τα μέτωπα του πολέμου, αλλά ήταν διάσημη για τους πιλότους της, τους άσσους των άσσων, όπως τους αποκαλούσαν. Η πτέρυγα αυτή διακρίθηκε στον ελληνικό χώρο για πρώτη φορά κατά την διάρκεια της Βαλκανικής Εκστρατείας, όπου στην μάχη ενάντια στην Ελλάδα συμμετείχε με τις Σμηναρχίες ΙΙ. και ΙΙΙ., και για δεύτερη φορά, στην Μάχη των Δωδεκανήσων το φθινόπωρο του 1943. Μετά την αναφορά σου για το Messerschmitt Bf110 και την διαπίστωση ότι μόνο η Aufklärungsgruppe 2 (F) 11 (Σμηναρχία Αναγνωριστικών) και οι Σμηναρχίες ΙΙ. και ΙΙΙ. της Επιθετικής Πτέρυγας 27 (II.,III./Jagdgeschwader 27) είχαν αεροσκάφη Messerschmitt, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα βομβαρδιστικά Ju 88 τα οποία σύμφωνα με τις καταχωρήσεις του Oberstleutnant Hans-Wilhelm Deichmann, στο ημερολόγιο του 8ου Αεροπορικού Σώματος, ήταν απασχολημένα με τον βομβαρδισμό σημαντικών σταθερών στόχων, τείνω να θεωρήσω ότι υπεύθυνες για την βύθιση του M/Y CALANTHE ήταν οι Σμηναρχίες ΙΙ. και ΙΙΙ. της Επιθετικής Πτέρυγας 27 (II.,III./Jagdgeschwader 27). Πολύ σκέψη για ένα αβέβαιο αποτέλεσμα, παρ΄ όλα αυτά όμως είναι ο μόνος τρόπος για την αποκάλυψη της λανθάνουσας ιστορικής πληροφορίας. ![]() Εδώ θα βρεις γενικές πληροφορίες για την Jagdgeschwader 27. Στο τέλος της σελίδας υπάρχουν αναφορές και για τα επιμέρους Gruppen (Σμηναρχίες), όπως την ΙΙ. και την ΙΙΙ. που μας ενδιαφέρουν. Καλή έρευνα DG Υ.Γ. Δυστυχώς η αναφορά στο Καλάνθη είχε και μια παράπλευρη απώλεια. Το επιταγμένο από τον γερμανικό στρατό ατμόπλοιο ALMA, που βυθίστηκε τον Νοέμβρη του 43 στην είσοδο του λιμανιού της Νάξου, και για το οποίο ενδιαφερόταν ο καλός μας φίλος Apeiranthos, ανελκύσθη από τον Ο.Α.Ν.. Υπάρχει καταχωρημένο και στην λίστα Μελισσηνού που παρέθεσα. ![]() 
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
		
			Απώλειες της ελληνικής ναυτιλίας κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο www.Historisches-Marinearchiv.de Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fivos : 28-04-21 στις 03:21.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
	
	
		
		
		
			
			 
				
				Απάντηση: Ναυάγιο M/Y CALANTHE
			 
			Δημήτρη σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Οσο για το θέμα της ανακρίβειας έχεις απόλυτο δίκιο. Απλά να σου αναφέρω ως παράδειγμα το γεγονός ότι με βάση τις αναφορές υποτίθεται ότι εφυγε με το Calanthe ο Νάυαρχος Τερλ (έχω δει να τον γράφουν και Τερτλ  
		
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
		
		
	
	
	 , - Βρετανός ναυτικός ακόλουθος) και πριν από λίγες ημέρες διαβάζοντας το πολεμικό ημερολόγιο του Πριγκιπα Πέτρου, τον βρήκα κάπου στο Αργος να αναχωρεί με Sunderland μαζί με τον Χεηγουντ και τον Μανιαδάκη.   Οπως και να έχει πάντως, και πάλι σε ευχαριστώ για τις λεπτομερέστατες απαντήσεις.  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
	
	
		
		
		
			
			 
				
				Απάντηση: Ναυάγιο M/Y CALANTHE
			 
			Φίλος παιδικός μου ανέφερε σήμερα ότι ψάχνοντας τα αρχεία του προ πολλών ετών αποβιώσαντα πατέρα του, βρήκε μια πολυσέλιδη χειρόγραφη αναφορά για το ΚΑΛΑΝΘΗ. 
		
	
		
		
		
		
		
		
			Περιληπτικά ο πατέρας του, Καλύμνιος, την εποχή του πολέμου ήταν έμπορος σπόγγων. Λόγω σχέσεων του με την Αγγλική Πρεσβεία του παραγγέλθηκε να στείλει δύτες για να εντοπίσουν και ανασύρουν τα πολύτιμα έγγραφα και αντικείμενα που το πλοίο μετέφερε. Αυτή η αποστολή εκτελέστηκε, αν και τοπικοί ψαράδες είχαν ήδη "περιποιηθεί" το ναυάγιο. Σε περίπτωση <GDPR Removal> που θα ενδιέφερε να σε φέρω σε επαφή με τον κάτοχο αυτής της πρωτογενούς αναφοράς μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου με ΡΜ. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
		
		
			Beracuda #28 Μέλος ΤΗΘΥΣ “O ΑΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΝΑΙ ΑΓΑΘΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤIΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ“: Jacques-Yves Cousteau, το 1988 έγινε μέλος της Γαλλικής Aκαδημίας με την αναγγελία αυτή! Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη fivos : 28-04-21 στις 03:22.  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
	
	
		
		
		
			
			 
				
				Απάντηση: Ναυάγιο M/Y CALANTHE
			 
			Το CALANTHE βυθίστηκε στις 24/4/41 στον όρμο Μερσίνη της Πολύαιγου. Το πολύτιμο κουτί με απόρρητα βρετανικά έγγραφα που μετέφερε μπήκε στο στόχαστρο Γερμανών και Βρετανών.  
		
	
		
		
			201404180742430.calanthe.jpg Για το τι απέγινε το ναυάγιο έγραψε ο Ναύαρχος Λ.Σ. Μανώλης Πελοποννήσιος στο βιβλίο του "Η Κίμωλος στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και στην Κατοχή" : "Τμήματα του ναυαγίου ανελκύσθηκαν στα τέλη του 1949 με αρχές του 1950. Ο ίδιος έχω δει υπολείμματα λαμαρινών του πλοίου πριν από αρκετά χρόνια στη βόρεια πλευρά του ορμίσκου Μερσίνη και πλησίον της βραχονησίδας "του Μανώλη το νησί"." Tην μαρτυρία του Μ.Πελοποννήσιου την επιβεβαιώνει και έγγραφο του Οργανισμού Ανελκύσεων Ναυαγίων 1949a.jpg  | 
![]()  | 
		
	
		
  | 
	
		
  |